رواية حبي الابدي البارت الثالث عشر 13 الأخير بقلم نيرة عبد الغني
رواية حبي الابدي الجزء الثالث عشر 13 الأخير
رواية حبي الابدي الفصل الثالث عشر 13كامله وحصريه
** البارت الثالث عشر **
ادم بصدمه / ورد
* ادم شاف ورد متكتفه وفيه شب بيحاول يقرب منها
ورد بخوف ودموع/ ادم ساعدني بالله عليك انقذني منهم
روان/ مفاجأه مش كده.... لو عايز السنيوره بتاعتك يا ادم تعالي الحقها
ادم بغضب / ابعد عنها هقتلك بأيدي يا روان انتي فاهمه
قفل ادم الفيديو. ... في بيت ورد...
زينب / انا قلقانه علي ورد البنت قالت هتنزل تجيب حاجه ومرجعتش
احمد/ اهدي يا زينب انا هنزل أشوفها متقلقيش
بعد وقت
محمد بقلق/ خير يا بني لقيت اختك
أحمد / لا يابابا ملقتهاش
زينب/ ياتري البت راحت فين
محمد/ اهدي يا زينب... تعالي يا احمد معايا
* عند ورد
ورد بخوف ودموع/ ارجوك أبعد عني عااااااااا
الشب بيضرب في ورد
ورد بدموع / أنا مأذيتكوش في حاجه سيبوني بالله عليكم
ورد بتصرخ بصوت عالي / ااااادم
وصل ادم والشب كان بيقطع هدوم ورد ليمسك ادم الشب وعيونه مليئه بالشر والغضب ويبدأ ادم بالضربه
روان رايحه عند ادم سليم مسكها
سليم / علي فين يا حلوه
خالد راح يفك ورد وخلع الچاكت بتاعه واداه لورد تلبسه
وما هي إلا ثواني والشرطة جات ومسكت روان
روان بغضب / مانا مش رايحه لوحدي هههههههه مش عايز تشوف مين اللي كان بيساعدني... بص وراك وانت تعرف
لينظر ادم خلفه وكانت الصدمه
ادم/ بابا... انت؟!
سليم / أنت الزاي قدرت تأذيها وانت عارف ان ابنك كمان هيتأذي
ادم بغضب / سيبه يا سليم وانت هتتوقع ايه من واحد رمه ولاده في الشارع
..لتأخذ الشرطة والد ادم
آدم / ورد أنا اسف يا حبيبتي انتي انتي كويسه
ورد بدموع / أنا اسفه يا آدم اني جرحتك أنا اسفه
روان بغضب / انت ليا يا ادم ولو مكنتش ليا مش هتبقا ليها.... وخطفت المسدس من الشرطي واطلقت رصاصه
..ليقف ادم متجمدا في مكانه غير مستوعب اللي حصل
ادم/ ورد........ ورد
ورد/ ادم
لتفقد ورد الوعي لينزل ادم علي ركبته ويحمل ورد ويضمها ليه
ادم/ متخافيش يا ورد انا جمبك مش هسمحلك تبعدي عني تاني
سليم/ ادم لازم ناخدها المستشفى بسرعه كده ممكن تموت
..ليحمل ادم ورد ويأخذها
* بعد وقت.. في المستشفى *
الكل متجمع في المستشفى واهل ورد كمان بعد اما عرفوا كل حاجه
الدكتور خرج من العمليه وقال/ الحمد لله حالتها بقت مستقره دلوقتي
ادم/ ممكن نشوفها
الدكتور/ لسه هننقلها لغرفه تانيه
..بعد وقت
الدكتور/ تقدروا تشوفوها بس ياريت بلاش ازعاج
..دخل ادم عند ورد وكانت نايمه
ادم/ أنا اسف يا حبيبتي أنا السبب في كل ده
ورد بتعب/ آدم
ادم/ هشششش متتكلميش خالص انتي فاهمه انتي تعبانه دلوقت
ورد/ أنا
قاطعها ادم / انتي عنيده جدا علي فكره
سليم/ احم احم ايه نستنا ولا ايه نحن هنا
محمد/ ههههههه عامله يا بنتي
ورد/ الحمد لله يا بابا
زينب/ انتي كويسه يا بنتي طمنيني
ورد/ انا كويسه يا حبيبتي
ادم/ أحم تسمحلي يا عمي اني اطلب ايد ورد واتمني انك توافق
محمد/ بعد كل اللي شوفناه ده واللي حسام حكاهولنا عايزنا نرفض
زينب/ انت الوحيد اللي هتقدر تحمي بنتي وتحبها يا حبيبي
------------------------------------------
< بعد شفاء ورد > وجاء اليوم المنتظر يوم كتب كتاب رهف وسليم وحسام وداليا واحمد ومنه وطبعا ورد وادم
= بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكم في خير
ادم قام وباس راس ورد وحضنها وكذلك سليم ورهف واحمد ومنه وحسام وداليا
سليم / الف مبروك يا رهوفتي يا قلبي
رهف / الله يبارك فيك يا حبيبي
ساره وخالد بصوت واحد/ الف مبروك جميعا
بصوت واحد/ الله يبارك فيكم
< بعد كتب الكتاب الكل متجمع عند ورد في البيت>
ادم شاف خالد سرحان
آدم / مالك يا خالد انت كويس
خالد/.............
ادم/ خاالد
خالد/ هاا ايه يا ادم
ادم/ أنت كويس
اتنهد خالد وقال/ اقولك ايه يا ادم انك تفقد شخص وذكرياته لسه معاك شعور صعب اووي
حسام/ لسه بتفكر في أختك
ساره/ اختك؟!..... انت عندك اخت طب مقولتليش ليه طيب هي فين
خالد بحزن/ اقولك ايه يا ساره أنا أصلا معرفش هي فين
ساره/ تقصد ايه
خالد/ اختي تاهت وهي عندها خمس سنين ومعرفش حتي هي فين
سليم/ طب متعرفش اي حاجه توصلك ليها
خالد/ لأ... بس هي كانت لابسه سلسله و.....
قاطعه حسام وقال/ سلسه طب مش ممكن اي بنت تكون لابسه نفس السلسله
خالد/ لأ... لأن السلسله اللي كانت لابساها مصنوعه خصوصا ليا أنا وهيا ومش بتتباع منها خالص
ادم/ طب انت مش بتقول ان السلسله ليك وليها يبقا اكيد انت معاك نفس شكل السلسله اللي اختك كانت لابساها
خالد/ ايوه.... طلع خال خالد محفظته وطلع السلسله منها
خالد/ هي دي السلسله
زينب/ ممكن اشوفها يا بني
خالد/ اكيد
* اخدت زينب السلسله وامتلئت عيناها بالدموع
ورد/ مالك يا ماما
خالد/ انتي كويسه
محمد/ مالك يا زينب
* ادت زينب السلسله لمحمد واول اما شافها بص لورد وخالد
خالد/ هو فيه ايه
زينب/ ثواني بس هجيب حاجه وجايه
* بعد وقت جات زينب وهي معاها صندوق صغير
زينب لخالد/ خد يا بني افتحه
اخد خالد الصندوق واول أما فتحه
خالد بصدمه/ دي........ دي نفس السلسله بس الزاي
زينب/ السلسله دي كانت مع ورد لما لقيناها انا ومحمد
سليم/ يعني ورد مش....
محمد/ لا يا بني ورد مش بنتنا الحقيقيه
حسام/ يعني ورد تبقا اخت خالد
خالد/ هي ورد عندها وشمه او علامه في رجليها
زينب/ ايوه
ورد بدموع/ أنا الزاي كان أخويا قدامي ومعرفتهوش
راح خالد عند ورد وعينيه تملائها الدموع وحط ايديه الاتنين علي وشها
خالد/ انتي أختي ملاكي الصغير..... وضم ورد اليه
زينب واقفه بتعيط راح خالد عندها وقال
خالد/ متخافيش أنا مش هاخدها منك أنا عارف انك مش هتقدري تعيشي من غير ورد اعتبريني ابنك زي احمد
زينب حضنت خالد وقالت/ ربنا يخليك ليا يا حبيبي
خالد/ تسمحيلي اقولك يا ماما
زينب انت ابني يا حبيبي... وراح لعند احمد وحضنه وراح عند ورد وحضنها
ادم بغيره/ اي يا خويا مش كفايه أحضان ولا ايه
خالد/ دي اختي
ادم واي يعني اختك دي بتاعتي انا بس فاهم
خالد بضحك / فاهم ياخويا فاهم
والكل ضحك
< ونقول بعد مرور ست سنين.. أنا مش عارفة بجري في السنين كده ليه المهم نكمل 😂😂😂>
( ورد وادم اتجوزوا وعايشين قصة حب رومانسية وبقا معاهم ليان ولمار توأم وأسر .. اما سليم ورهف معاهم مازن ولميس .. اما حسام وداليا معاهم حور وأنس .. اما احمد ومنه معاهم عمران ومروان توأم .. اما خالد وساره معاهم ورد وسيلا وإياد)
** الكل متجمع عند ادم في البيت كل واحد بأولاده
حسام بحب/ جاهزين ناخد سيلفي بمناسبة اول يوم العيد جات ورد بنت خالد قالت/ يلا الكل يقول بطيخ.. والتقطوا صوره مبهجه للعائله ❤❤
مفاجأه مش كده دا البارت الاخير 😘 قولولي رأيكوا متنسوش التفاعل وتشجعوني اني اكتب اكتر قولولي رأيكم ياريت تتفاعلوا وتشجعوني ❤❤💜
هنطلكم بقصه جديده بإذن الله 😊😊 هتوحشوني 💘
اللي عاوز الروايه الجديده يكتب في بحث جول مدونة قصر الروايات
تابعونا على قناة التليجرام ليصلكم اشعار بالنشر فورا من هناااااااا
الرواية كامله من البدايه اضغط هناااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا