القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية لعنة حبه البارت الاول والثاني بقلم جني محمد

- دي كانت ليلة عنب يا شوشو 

= أنت تؤمر يا باشا كل ما توعزني كلمني 

با"سها بدر بعنف و سابها و قام لبس هدومه و ساب فلوس و مشى

 

ركب بدر عربيته و طلع على شركته دخل بهيبته و قال بتكبر للسكرتيرة : الأستاذة جنى جات ؟

- ايوة يا فندم مستنياك في مكتبك 

بدر قلع نضارة الشمس و قال : خليهم يحضروري القهوة بتاعتي و ابعتيهالي عشان مصدع 

دخل بدر مكتبه ، قامت بنت في منتهي الجمال بشرتها بيضة و شعرها اسود طويل و لابسة چيبة قصيرة قربت منه و قالت : ما لسة بدري يا بدر

بدر حضنها و قال : معلش بقا يا جني عديها 

جني قربت منه لدرجة انفاسهم اختلطت و مسحت بأيدها علامات روچ احمر جانب شفا"يفه و قالت بخنقة : مش هتبطل نسو"ان بقا 

بدر بخنقة : يوه يا جنى بلاش حركاتك دي 

جني بعصيبة : انا صاحبتك و ماسكة معاك الشركة و دوري احافظ على سمعة الشركة اللي حضرتك مصمم تهد"مها 

قامت جنى و قالت : اتمنى متنساش اجتماع النهاردة بتاع الوفد الانجليزي 

بدر بإستغراب : هو أنتِ مش هتكوني معايا 

جنى : لا ماما عايزاني بتقولي موضوع مهم ... و سليم هيكون معاك 

جنى سحبت شنطتها و مشيت ، و روحت البيت 

دخلت و سلمت على مامتها وقالت : في ايه بقا يا سعاد قالبة عليا الدنيا ليه ؟

سعاد ( مامتها ) : في عريس متقدملك

جنى بخنقة: اهلا و سهلا ... ما أنتِ عارفة يا ماما انا بحب بدر 

سعاد بعصبية : بدر لو اخر راجل موجود برضو مش هتتجوزيه... ده واحد بتاع بنات و كل وقته في الملا"هي الليلية 

جنى بعياط : أنا هغيره و هخليه انسان كويس ...أنا بحبه بحبه !!

سعاد ضر"بتها بالقلم و قالت : طيب يا جنى انتِ هتوافقي على العريس اللي هيتقدملك النهاردة و لو عملتي حركاتك هبلغ عمامك و هما بقا يتصرفوا 


دخلت جنى اوضتها و كانت بتعيط و بتفكر تعمل و قررت انها تهر"ب قبل اهل العريس ما ييجوا

حضرت شنطة صغيرة و اخدت كل الورق المهم و فتحت الباب حتة صغيرة بتلاقي مامتها مش موجودة بتشيل شنطتها و تنزل من الباب الخلفي في المطبخ 

و ركبت تاكشي و مشيت و كان ضربات قلبها عالية 

بتقف قدام شقة و بتخبطت على الباب كتير لغاية ما يفتح الباب فقال جنى : كنت عارفة انك هنا 

بدر كان سكر"ان و شايف شنطتها و قال : هو انتِ هتعزلي عندي و لا ايه 

جنى بتعب : بدر احنا لازم نتجوز انتَ عارف اني بحبك و كمان بعشقك تعالى نتجوز و نهر"ب سوا 

جنى بتقع على الارض اثار ضر"بة قلم على وشها من امها و بوقها بينز"ف و قالت سعاد : كنت عارفة انك هتعملي كده يا فا"جرة و تهر"بي عند الواد ده

بدر شا"ل جنى و قال : ازاي يعني هتهر"ب عندي!! .. واحد و مراته جاية تقعد معاه فين المشكلة ؟ 

بدر قرب من جنى و با"سها قدام مامتها و ...


يتبع .. 

لو جابت تفاعل عالي هكمل ...

#لعنة_حبه 

#جنى_محمد


بدر قرب من جنى و با"سها قدام مامتها فقالت : بتتجوزي من ورانا ... جبتلنا العا"ر 

جنى بتزق بدر و قالت بدموع : اسمعيني يا ماما 

بدر كتم بوقها بأيده و قال : عا"ر اي يا حماتي ..دي مراتي محسساني ليه ان حصل بينا حاجة في الحر"ام

سعاد (مامت جنى ) : أنتِ من النهاردة لا بنتي و لا اعرفك و حسابك بقا مع عمامك

سعاد مشيت و جنى واقفة بتعيط و مش عارفة تعمل ايه 


بدر سحب جنى من و"سطها و قال : ايه رأيك في لعبة العريس و العروسة دي ؟

جنى بعصبية من ريحة الكحو"ل و ز"قته بكل قوتها و قالت : انتَ لازم تفوق 

سحبته من ايده و دخلت الشقة و دخلت الحمام لقيت بدر بيقل"ع التيشرت فقالت بزعيق : انت بتعمل ايه ؟

بدر بسكر :بقل"ع ..

جنى : هو اي حد بيدخل الحمام بيق"لع مش جايز هيغسل ايده ... اوديك في البانيو و لا تحت الدش 

مسكته من ايده و شدته تحت الدش و لسة جنى هتطلع بدر شد"ها ناحيته و حاوطها و"سطها بايدها  و داس على زرار اشتغل الدش على الماية الساقعة ، صوتت جنى و قالت : ابعد عني يا مجنو"ن ..هاخد برد

بدر قر"بها منه لدرجة انفاسهم اختلطت و قال : مش قولتلك من ايام الجامعة اوعي تحبيني..انا انسان وحش و ببقى او"حش مع الناس اللي بيحبوني 

جنى بدموع و بتضر"ب فيه : ابعد يا بدر أنتَ مش واعي دلوقتي 

بدر بعصبية : أنا في قمة وعيي جيتي ليه ؟ سيبتي كل الناس و جايالي انا !!

جنى بدأت تتخ"نق و قالت بنهجان : ابعد يا بدر مش قادرة اتنفس 

بدر افتكر انها بتعاني من مر"ض الربو و بعد عنها 


خرجت جنى من الحمام و  هدومها لازقة فيها و نقط ماية نازلة منها 

فقالت جنى بعصبية : عجبك اللي انا فيه ده ؟

بدر باص علي جسمها بكل وقا"حة و قال : جدا 

جنى حاطت ايدها على صدر"ها و قالت : طول عمرك سا"فل 

بدر بتريقة : مش كنتي بتحبيني من شوية 

و بدأ يقرب منها فقالت بر"عب و هي بترجع لورا : أنتَ بتقرب ليه ؟

بدر : مش قولتلك لعبة عريس و عروسة 

جنى و"قعت على الكنبة و قالت برعب : متغت"صبنيش

بدر باللهجة غربية : اقل"عي ! 


يتبع ...

بقلم Jelan Mohammed  

#لعنة_حبه 2

#جنى_محمد

تكملة الروايه من هنااااااا 



 

تعليقات

التنقل السريع