البارت السادس عشر
مر 3 ايام علي رعد واميره وكانوا احلي ايام في حياتهم بين مشاكسات وغزل رعد لاميره وخجل اميره
في يوم جديد
اميره وهيا تمرر يداها علي شعر رعد نزولا لعيونه عند وصول لشفتيه احست برعشه جت تشيل اديها مسكها رعد
رعد /خليها
اميره بتوتر /رعد انت...
رعد /اي ياروحي كملي غزل فيا
اميره وصلت لاقصي قمه من الخجل /انا كان في حاجه علي وشك بشلها بس
رعد /امممم والحاجة دي علي عيوني وشفايفي وشعري
كانت كبيره ولا اي
اميره بقوه مصتنعه /اه وفيها اي مش جوزي
رعد /اممم ياروح جوزك نكمل بقا
في خلال ثواني انقلب الوضع وأصبح رعد يعتليها
اميرة /رعد في اي
رعد قرب منها ودفن راسه في عنقها يستنشق رائحتها التي أصبحت إدمان كالهواء الذي يتنفسه أصبح لا يقدر علي العيش بدونها
رعد بتوهان /الفراوله دي هتجنني
اميره /ف.. فراوله فين
رعد بعشق /هو في غيرك ياأميرتي
اميره وهيا تلف يداها حول عنقه وتتكلم بدلال /اممم يعني انا اميره الرعد
رعد /انتي روح وعقل وعشق الرعد
قرب منها رعد وقبلها قبله رقيقه
يزيد رعد من قربه.
...... /با.... با
رعد بغيظ /مش وقتك خالص ياجنه
اميره وهيا بتهرب من رعد /جنتي ياله نلبس علشان ننزل الpool
رعد /اه ياختي اللبسوا علشان تنزلوا هو أكرم باصصلي في
السفرية
في شركه رعد
يوسف بعمليه /لو سمحت خلي سكرتيره رعد بيه تيجي المكتب ومعاها ملفات الصفقة الأخيرة
السكرتيرة باغراء /تؤمر بحاجه تانية
يوسف بصرامه وحده /اتفضلي علي مكتبك يامدام
السكرتيرة /انسه من فضلك
يوسف /مش فرقه معاية انسه ولا مدام هو انا هتجوزك
السكرتيرة /ياريت
يوسف /برااااااا
طلعت السكرتيره
سكرتيره يوسف (حلا) /اتفضلي ياست الشيخه يوسف بيه عاوزك
(مرام سكرتيره رعد بنت مختمره متدينه جميله قصيره
لبسها واسع وجميل 23 سنه)
مرام /حاضر اتفضلي حضرتك
راحت مرام اخدت الملف وتوجهت الي مكتب يوسف
دق دق دق
يوسف /اتفضل
دخلت مرام
مرام /اتفضل مستر يوسف
يوسف بصلها /ما شاء الله انتي مين
مرام /اما سكرتيره مستر رعد
يوسف في نفسه /بقا رعد معاه البدر دا وانا معايا عروسه المولد اللي بره دي
يوسف رجع لطبعته /احممم اتفضلي ياانسه
مرام /خير يافندم في حاجه
يوسف /اه طبعا انتي عارفه ان رعد واخد اجازه فا انا بداله هنا ممكن نراجع الملف بتاع الصفقه الاخيره
مرام بحترام /اتفضل يافندم
بدؤوا في مراجعه الملف
Nada Elsharkawy
في كليه ياسمين
ياسمين /أكرم بتعمل اي
أكرم /عزمك علي الغدا عندك مانع
ياسمين بتفكير /اممم افكر
أكرم بتريقه/ اي عندك موعيد تانيه
ياسمين بغرور مصتنع /طبعا يابني انا ياسمين المنشاوي
.... /انسه ياسمين
ياسمين باستغراب/خير يادكتور في حاجة
الدكتور /كنت عاوز رقم الوالد
أكرم بتريقه/وحضرتك عاوز رقم الوالد ليه ياسمين معملتش الواجب ولا كانت بتتكلم في المحاضر ولا شدت شعر صحبتها
الدكتور بضحك /هههههه دمك خفيف
أكرم /بس ايدي تقيلة
الدكتور /نعم... ما علينا اما عاوز أتقدم للانسه ياسمين
أكرم بغضب /نعم يار**ح ا***ك
الدكتور /اي اللي حضرتك بتقوله دا
ياسمين /عيب يااكرم
أكرم بعصبيه /بلا أكرم بلا زفت اتفضلي علي العربيه مش نقصاكي حسابك بعدين
أكرم وهو يمسك الدكتور من بدلته /بقا انت عاوز تتجوز ياسمين صح
الدكتور /اه فيها أي وبعدين هو حضرتك ماسك حرامي
أكرم لكمه لكمه اطاحته أرضا
أكرم /اوعي تفكر تقرب من خاطبتي سامع لو شفتك مقرب ليها همحيك من علي وش الأرض ياحيله ا*ك
ركب أكرم العربيه وياسمين خايفه من رده فعله
ياسمين /بص يااكرم انا والله مليش دعوة
أكرم وهو بيبصلها بحب /مين قال انك ليكي دعوه بالموضوع دا
ياسمين /هو انت مش هتزعقلي
أكرم /لا ياروحي هو اللي غلط مش انتي ياله بقا علشان منبوظش اليوم زمان رعد هايص هناك
ياسمين بضحك /افضل انت نق وقر عليه كده
أكرم بغيظ /وهو دا بيحوق فيه حاجة
في مكان تاني
عم اميره /نفسي اشوف اميرة
مراته /وانا كمان
عمها /انا قلة بلاش ابوظ علاقتها من امها واطلع انا اللي وحش بس امها خدت الفلوس وسافرت
مراته /ان شاء الله هنشوفها علي خير ونفهمها كل حاجه
Nada Elsharkawy
في المالديف عند رعد واميره
كانت اميره لبست هيا وجنه وجاهزين علشان ينزلوا الpool
رعد/امممم جهزتوا يعني
اميره /اه طبعا
رعد /طيب جنه هنقعد في الpool الصغير مع الحاجه المساعده ليها وانتي هتنزل معايا البحر
اميره برعب /لا هنا البحر لا انا هنزل الpoolبس مش عاوزه البحر كبير
رعد بابتسامه /ليه ياروحي تعالي بس
اميرة /لا مش عاوزه انا هنزل مع جنة
رعد اخد جنه ونزلها وشال اميره علي كتفه
اميره بخوف /نزلني يارعد
رعد /هتسكتي ولا ارميكي واسيبك
اميره /خلاص
نزلوا البحر واميره خايفة
اميره /ياله نطلع بقا
رعد /لا شويه
اميره /بقالنا ربع ساعة ياله ننزل الpoolمع جنه احسن
قرب رعد منها
رعد /خايفه وانت معايا
اميره /خايفه من البحر علشان البحر غدار
رعد /طول ما انتي معايا اوعي تخافي
وبدأ رعد يهدي اميره
رعد /هاا لسه حاجه بخوف
اميره بابتسامة /لا بس تعال نطلع علشان جنه منسبهاش لوحدها
رعد /جنه قعده في مكانها والpoolاللي هيا فيه يادوب واصل لرجلها
اميره /okey
عند ياسمين وأكرم
أكرم /ياسمين هنتجوز امتة
ياسمين بلا مبالاه /هات بس الجمبري اللي عندك دا
أكرم /اتفضلي هنتجوز أمته بقا
ياسمين /بص في كابوريا مخلية هاتها كده
أكرم /اتفضلي هنتجوز أمته
ياسمين /ما شاء الله انت هتتجوز مبروك
أكرم /اقسم بالله ياياسمين لو ما عقلتي لا رميكي في النيل سامعه
ياسمين بدلع /اهون عليك يااكرومتي
أكرم /لا ياروحي قولي بقا هنتجوز امتة
ياسمين /لما اخلص جامعه
أكرم /دا اللي هو كمان 3 سنين لا الفرح الشهر الجاي هاتي بقا الكافيار اللي عندك دا
ياسمين /دا في المشمش اتفضل الكافيار
بعد عده ساعات
في الشركه
يوسف /كده كويس اوي ياانسه..
مرام /مرام يافندم
يوسف بابتسامة /ماشي ياانسه
مرام /حاجه تانيه يافندم
يوسف /لا شكرا اتفضلي انتي
مرام /عن اذن حضرتك
عند رعد واميره بعد يوم جميل اوي
اميره بفرحه /انا مبسوطه اوي يارعد حاجه اني بحلم
رعد بحب /لا ياروحي كل اللي نفسك فيه هيتنفذ ياله بقا في مفاجأه تانيه ادخلي غيري انتي وجنه وفي بوكس كبير جوه شوفي اللي فيه واجهزي
دخلت اميره واخدت شاور وفتحت البوكس وكان فيه فستان باللون الاسود شكله جميل وفستان لجنه
لبست اميره هيا وجنه وطلعوا وكان رعد مستنيهم
رعد بحب /قمر ياأميرتي
وقبل جنة /قمر ياجنتي
ياله بينا وصلوا لمكان العشاق
اميره /وووووواووو جميل اوي
رعد بحب /تسمحيلي بالرقص جي ياأميرتي
اميره بحب /طبعا
Stop
صلوا على الحبيب المصطفى
رايكوا في البارت
البارت الجديد ان شاء الله يوم السبت تفاعل لو سمحت التفاعل قل خالص خالص 😍
بااااااي
#اميره الرعد
#ندا الشرقاوي
البارت السابع عشر
صلوا على الحبيب المصطفى
رعد بابتسامه ويمد ايده لاميره /تسمحلي
اميره بابتسامه /طبعا
بداو يرقصوا
* سمعني نبضك دفيني بنار حضنك *
* ابيك الليلة وحدك اليا تكون *
* قرب عليا حس النار اللي فيا *
* ابي ايديك بايديا نلف الكون *
* انا وش اقول وانت معايا *
* وش اقول انسى هوايا *
* وش اقول انت غلاي *
* يا فرح عمري معاك الوقت يجري *
* من شوفك ليه مدري تدوب الروح *
* انسى اللى فيني من حضنك بين ايديني *
* يا حبي وكل سنيني فداك الروح *
* كل شي نسيته معاك عمري بديته *
* نسيت الكون كله معاك *
* لو عمر ثاني غيرك ما احب تاني *
* الك كل لحظة انا اشتاق *
* وش اقول وانت معايا *
* وش اقول انسى هوايا *
* وش اقول انت غلاي *
خلصت الاغنيه وطول الرقصه وهما بيتكلموا بالغه العيون وما ادراك من لغه العيون ٠
اميره /شكرا
رعد بعدم فهم /علي اي
اميره بابتسامه /علي كل حاجه
رعد وهو يمسك وجهها بين يده /لو طلبتي حته من السماء انا عليا انفذ انتي معاكي قلبي وروحي رعد من غير اميرة ملوش وجود
رعد /جنه نامت من كتر اللعب هنيمها واجي
آمنت اميره راسها بنعم
دخل رعد نايم جنه
رعد /تعالي نقعد نتكلم بقا بلا دوشه ياسمين ولا قر الواد أكرم
اميره بضحك /هههههه دي ياسو كيوت
رعد /اه انا عارف الكيوت دي
قعد رعد وقعد اميره في حضنه
رعد بتفكير /اميره مفكرتيش بفرق السن اللي بنا
اميره /من ساعات ما عرفتك وانا مفرقش معايا السن هو انت كام سنة صحيح
رعد بضحك /متعرفش جوزك عندة كام سنة
اميره /قول بقا
رعد /29 سنه
اميره بزهول /احنا بنا فرق 11سنه
رعد /شوفتي بقا يعني انا هكون في الأربعين وانتي لسه صغيره
اميره وهيا تحضنه /ميهمنيش انت شكلك جميل ووسيم وانا بحبك
رعد / وانا بعشقك ياأميرتي
رعد /عارفه اي اكتر حاجه عجبتني فيكي
اميره بنتباه/اي
رعد /انك مبتخبيش عليا حاجه عارفه لو كنتي خبيتي موضوع أكرم ومرات عمي كانت حصلت مشكله كبيره
اميره /مفيش حاجه هتفرقنا عن بعض صح
رعد بابتسامه جذابه /صح ياأميرتي
اميره /ليه سميت جنة وكمان مكرهتش جنه وقلت هيا السبب في موت امها
رعد بتفكير /معرفش بس اول ما شلت جنه نسيت كل حاجه لقيت بنت في حضني بنت جميله وبيقولولي دي بنتك ازاي اكره حته مني انا
اميره /ساعات افكر لو مراتك الاولي لسه عايشه وانا قبلتك كنت هعمل اي
رعد بابتسامه /كنتي هتعملي اي ياأميرتي
اميره بطفوليه /كنت هخطف جنه واقولك تتجوزيني اسيب جنه
رعد بضحك /ههههههه مش قادر
اميره بصت لرعد بحب /رعد انا
رعد بابتسامه /انتي اي ياأميرتي
امير بحب/انا بحبك كل يوم زياده
رعد بحب مماثل /وانا بعشقك ياقلب وعقل رعد
اميره /احنا هنسافر القاهره أمته
رعد /المفروض كمان يومين
اميره بعبث طفولي /لا قليل خالص يابابتي
رعد /ياعيون بابي في شغل ولسه هنروح الصعيد وكمان فرح أكرم وياسمين ونحاول نقنع بابا
اميره وهيا تنظر لرعد بعيونها الزرقاء
رعد بخوف مصتنع /بلاش البصه دي
ثم قال بحب عيونك الجميله اللي بسرح فيها زي ما بسرح في البحر
اميره /خلاص نروح بس نيجي هنا تاني
رعد وهو يقبل يداها /اوعدك كل اجازه نيجي هنا وبعدين انتي ناسيه الجامعه خالص ينفع
اميره /لا هذاكر
احست اميره ببروده الجو
رعد /تعالي ياله نرجع الجزيره لأنك هتخدي برد وللأسف انا مجبتش الجاكت بتاعي
اميره /ياله بينا
اخد رعد اميره وشال جنه وركبوا اليخت ورجعوا الجزيرة
Nada Elsharkawy 🌺 🌺 🌺 🌺 🌺 🌺 🌺 🌺
رجعوا الجزيره وبدلت اميره ملابسها الي بجامه حرير من اللون الأبيض ويوجد بعض اللون الاسود
اميرة بنعاس ونوم /مش قادره عاوزه انام
رعد بابتسامه /تعالي ياروحي
قامت اميره بخلع روب البجامه
رعد وهو يحتضنها /نامي ياأميرتي
اميره /تصبح علي جنه
رعد وهو يقبل راسها /وانتي من أهلها
🌼 🌼 🌼 🌼 🌼 🌼 🌼 🌼🌼 🌼
عدا يوم علي أبطالنا في حياه سعيده واليوم رجوع اميره ورعد
الي القاهره
في القاهره في شركه رعد
يوسف /يعني رعد جاي انهارده
أكرم بغيظ /ابن المحظوظة زمانه كان هايص
يوسف بضحك /حرام عليك الواد هيولع
أكرم وهو يقول بمرح /انا هخلل ياناس هخلل أكرم المنشاوي اوسم رجل ورجل الأعمال هيخلل
دخلت ياسمين
ياسمين /اي مين هيتجوز
يوسف /اهي بتيجي علي السيره
أكرم /عاوز اتجوز
يوسف /ابا انا عاوز اتدوز( بصوت محمد هنيدي)
ياسمين وهيا قصدها علي أكرم /بس يابابا
أكرم /طب بزمتك يايوسف انت مش عاوز تتجوز
يوسف /مش لما اجيب عروسه انت جبت عروسه
أكرم وهو ينظر لياسمين /اه ياخويا وحده كل لما اقولها تتجوزيني تقولي هات الكابوريا ومره هات الجمبري
ياسمين بتريقه /ومره هاتي الكافيار
يوسف بضحك علي الثنائي المضحك /لا ليقين علي بعض
وبعدين انت عندك مشكلتين في الجوازه دي
أكرم بستغراب /اي هما
يوسف /امك وعمك
أكرم بتفكير /عندك حق دول عاوزين تفكير اكتر من الحرب
ياسمين /قلبتوا الشركه كافيه للرغي انا هقول لرعد
يوسف /احم نكمل شغل بقا
أكرم بخوف مصتنع /عندك حق ياله
ياسمين بتكبر /ناس متجيش غير بالعين الحمرا
Nada Elsharkawy 🌸 🌸 🌸 🌸 🌸 🌸 🌸 🌸 🌸
في المالديف عند رعد واميرة
رعد /ياله ياأميره انا جاهز
اميرة بطفوليه /لا مش هامشي مليش دعوه
رعد /بلاش بوز البطه اللي انتي عملاه دا وياله الطياره علي وصول
اميره /رجع الطياره
رعد وهو يقعدها علي رجله /هنمشي وفي فرح ياسمين وأكرم نعمل شهر عسل تاني اي رايك
اميرة بفرح /بجد
رعد /بجد ياله بقا البسي انتي وجنه
اميره /ماشي
رعد لبس قميص ابيض وبنطلون اسود وشوز بنفس اللون
واميرة جاكت اسود جلد وبنطلون نفس اللون وتيشرت ابيض وشوز نفس اللون
وجنه بنطلون وتيشرت ابيض
اميره وهيا شايله جنة
اميره /احنا جاهزين صح ياجنه
جنه /ثح
رعد /وانا كمان ياله بينا
اميره /استنوووووا
رعد بخضه /ايه في اي
اميره ببراءه /اي هنتصور بس
رعد بعصبيه مصتنعه /يعني بتعلي صوتك علشان نتصور
اميره بزعل /خلاص مش عاوزه انا قلت تكون ذكر لينا
رعد /تعالي ياأميرتي انا كنت بهزر ياله نتصور
أتصوروا صور كتير
في طرقهم للعوده للقاهره
Nada Elsharkawy 💮 💮 💮 💮 💮 💮 💮 💮 💮
بعد مرور 5ساعات كانوا وصلوا اميره ورعد
اميره بمرح /انا جيت ياقوم
احمد /نورتي ياأميرتي
حضنته اميره بحب
اميره /وحشتني يابابي
احمد /وانتي كمان ياروح بابي جنة فين وحشتني
جنه وهيا تجري لاحضان احمد /دادو دادو (جدو جدو)
احمد بحب /قلب جدو
رعد /اذيك ياعمي
احمد/ الحمد لله يابني
رعد بهمس لاميره /حسابك بعدين
اميره بنفس الهمس /احممم اهون عليك
رعد /هنشوف الحوار دا في الجناح بتاعنا
ياسمين وهيا نازله من علي السلم /وانا اقول الفيلا نورت ليه
اميره بغرور /اكيد علشان انا جيت
أكرم /تبا لتواضعك
اميره /طبعا يابني انا اميرة مرات رعد المنشاوي
أكرم /ماشي يامرات رعد
أكرم /انا عاوز اهيص زي ما انت هصت
رعد برفع حاجب /وانت عرفت منين اني هصت
أكرم بغمزه /وشك المنور ياكبير جوزني بقا
رعد /هنروح الصعيد الاسبوع الجاي وربنا يستر
أكرم بصوت عالي /هتجوز هتجوز
اميره /وعندنا فرح وهيصه هيصه
رعد /اتهبلوا خالص انا طالع
ياسمين /خدني معاك
أكرم /خدي ياعروسه عاوزك
رعد /والنبي يااكرم خليهم يجهزو الغدا لاني عاوز اتغدا وعندي معاد مع واحده اي صاروخ
اميره بصوت عالي /نننننعم ياعوووومري
طلع رعد يجري علي الجناح واميره تجري وراه
أكرم بضحك /هقرالك الفاتحه يارعد
ياسمين /وانا هدعيلك
🥀 🥀 🥀 🥀 🥀 🥀 🥀 🥀 🥀
عند رعد واميره
اميره بتجري ورا رعد /صاروخ يارعد
رعد وهو بيجري /اي ياروحي بزنس شغل بس ميضورش انها اي صاروخ
اميره /والله ما انت رايح
رعد /اهدي بقا انا كبرت علي الجري دا يابنتي
اميره علي وشك البكاء /هتتجوز عليا يارعد صاروخ فيها أي يعني احلي مني وهيا بتشير لنفسها
رعد وهو بنظر ليها /لا ياروحي دا انتي اي قمر
اميره /لا انت قلت انها صاروخ وحلوه مليش دعوه طلقني
رعد بصوت عالي /اميييييره لو جبتي سيره الطلاق هرميكي من بلكونه
اميره وهيا تدبد برجلها مثل الأطفال /ياابو عين زايغه
خليها تنفعك وهتنام علي الكنبه يارعد
رعد بضحك /والله بهزر ياأميرتي وبعدين تعرفي تنامي من غير حضن رعدك حبيبك
اميره بصاله /بتهزر صح
رعد /اه والله دا انتي اللي قمر وحبيبتي واميرتي حد يكون معاه اميره ويبص لبره
اميره /اممممم ماشي يارعد
رعد /لا شكلك مش مقتنعه اقنعك اكتر وبيقرب عليها
اميره /لا مقتنعة وسع كده وبرده هتنام علي الكنبه
رعد وهو بيشالها /تعالي بس وانا هفهمك كل حاجه وذهبوا الي عالم العشاق.
☘️ ☘️ ☘️ ☘️ ☘️ ☘️ ☘️ ☘️ ☘️
في الشركة
مرام /لو سمحت مستر يوسف ممكن اروح انا خلصت كل حاجه وكل المواظفين مشيوا بس حضرتك لسه
يوسف بارهاق /يااااه انا بشتغل بقالي كتير معلش يامرام اخرتك
مرام /ولا يهم حضرتك
يوسف /ممكن اوصلك
مرام برفض /لا يافندم شكرا انا هروح لوحدي
يوسف /يابنتي الوقت اتأخر
مرام /معلش خليني علي راحتي
يوسف باستسلام /ماشي اشوفك بكره
وغادرت مرام الشركه لاكن يوسف أصر انه يمشي وراها ودا هو استغربه ان مهتم بيها
ركتب غرام التاكسي
ووصلت لحي شعبي عادي
الشاب 1 /اي ياقمر
الشاب 2 /يامزه بس اي اللي انتي لابساه دا مغطي جمالك وبحاول يحط ايده عليها
مرام بصوت عالي /اي قله الادب دي امشي يااخ من هنا
الشاب 3 /انتي هتعملي علينا محترمه ولا علشان لبس الشيخه دا
مرام /لو سمحت سبوني امشي
الشاب 1 /لا ياحلوه انتي تيجي معانا وهنبسطك اي رايك
مرام /ل...قاطعها يوسف وهو يقف وأيده في جيبه /طب اي رايك ابسطك انا
جريت مرام واقفت خلف يوسف
الشاب 2 /هيا تخصك ولا اي
الشارب 3بتريقه /وعامللنا محترمة أقال اخلصوا بقا هطيروا الدماغ
يوسف /انا هعملك دماغ اي تفتكرها طول حياتك تكملت البارت السابع عشر
يوسف /انا هعملك دماغ اي تفتكرها طول حياتك
مسك يوسف يد الشاب /ايدك دي اللي عاوز تلمسها بيها صح
ثانيه وكان الشاب يصرخ من شده الألم (كسر ايده)
مسك الشاب التاني
الشاب التاني عاوز تنبسط صح ظل يوسف يضرب فيه لحد اخر نفس في الشاب واغمي عليه والشاب الثالث فر هاربا
ومرام عماله تبكي
يوسف بعصبيه /قدامي علي العربيه وبطلي عياط سامعه
ركبوا العربيه ومرام مستمره في البكاء
يوسف وهو يضرب الدركسيون بيده وقال بعصبيه/بطلي عياط بقا
مرام بتبكي في صمت واديها علي فمها
وقف يوسف العربية
يوسف /لو مكنتش ماشي وراكي اي اللي كان عيحصل ممكن الهانم تفهمني
مرام /....... لارد
يوسف /يعني كان فيها أي لو انا اللي وصلتك اي اللي هيحصل
مرام بخوف /خوفت منك
يوسف /خوفتي لي شفتي مني حاجه وحشه اهو كنتي هتقعي في ايد 3 رجاله كان اي موقفك ممكن افهم
مرام /معرف معرف
يوسف بهدوء /ساكنه فين يامرام ومع مين
مرام /ساكنه في الحي ***لوحدي لان اهلي متوفين
يوسف /ماشي هنروح الحي تاخدي لبسك وتيجي معايا
مرام بخوف /اجي فين معاك
يوسف /متخافيش مني انا هيوديكي مكان آمن
مرام /لا انا هفضل في السكن اللي انا فيه
يوسف /هيا كلمه واحده ياله نجيب لبسك
وصلوا المكان وطلع يوسف ومرام للشقة
يوسف /انا هستني هنا خلصي كل حاجتك وتعالي
مرام /حاضر
خلصت مرام وجابت كل حاجتها وطلعت
خدها يوسف علي شقته
يوسف /ادخلي
دخلت مرام وانبهرت بجمال الشقه والأثاث بتاعتها
مرام /ما شاء الله
يوسف /انتي هوقعدي هنا
مرام /ازاي بس انا مش معايا ادفع الايجار
يوسف /الإيجار 1000 جنيه
مرام /ازاي
يوسف /هو كده عندك كل حاجة موجوده وادي مفتاح الشقه تقفلي عليكي من جوه
مرام /شكرا لحضرتك مستر يوسف
يوسف /بره الشغل اسمي يوسف
بغمزه /وممكن چووو لو تحبي
مرام /احم ميرسي
يوسف /ياله انا همشي عن اذنك
غادر يوسف.
🍀 🍀 🍀 🍀 🍀 🍀 🍀 🍀 🍀 🍀
في الصعيد
سليم /رعد رجع من السفر هيكونوا هنا كمان سبوع بالكتير ان شاء الله
هدي /علي خير ان شاء الله بس في حاچه غريبه
سليم /اي
هدي /هيام قالت إن رحمه في فيلا رعد انا خايفه تعمل مشاكل هناك ياسليم
سليم /متخافيش رعد هيعرف يتصرف
سليم بابتسامه /انتي كل يوم بتحلوي چوي چوي
هدي بخجل /بس ياسليم كبرنا علي الكلام دا
سليم /كبرنا اي بس دا انتي كانك ثلاثين سنه
هدي /وه عاد دا ولدك 29 ياراجل
سليم /اهو سنه دا اللي بيكبرنا بس احنا لسه صغيرين صح ولا اي ياچلبي
هدي /انا چايمه اشوف الوكل
وفرت هاربه
سليم بغيظ /عين ساميه واللة بصالي حته في مراتي
💮 💮 💮 💮 💮 💮 💮 💮 💮
في فيلا رعد
دق دق دق...... قام رعد وصدره عاري قام بلبس التيشيرت باهمال
ياسمين /اي ياعم ياله علشان العشا
رعد /حاضر نازلين يارخمه
ياسمين بغيظ /انا غلطانه
قفل رعد الباب في وشها
ياسمين /اي قله القيمه دي ياربي
في الداخل
رعد /ياله ياميرو علشان العشا
اميره /حاضر هدخل اخد شاور والبس
رعد بغمزه /محتاجه مساعده
اميره /رعد حبيبي
رعد /نعم ياروحي
اميره بابتسامه /انزل تحت ياله
رعد /انا بتطرد ولا اي
اميره /اه يالة
طلعت اميره رعد وقفلت الباب
رعد من بره /انا رعد المنشاوي يحصل فيه كده كان مالي ومال الجواز.
نزل رعد وكان الجميع منتظرهم
أكرم /حاسس ان حد اتهزق انهارده
رعد /حاسس ان واحد انا مش هجوزه
أكرم /ابو نسب حبيبي
دخل يوسف
يوسف /السلام عليكم رعد حمد الله على السلامة
رعد وهو يحتضنه/الله يسلمك ياچووو
احمد /ياله الغدا جاهز
رعد /اميره لسه منزلتش
ياسمين /اه يعني مش هنتغدا غير لما اميره تنزل
رعد برفع حاجب /عندك مانع
ياسمين /خالص نستني اميره
بعد مرور ربع ساعه نزلت اميرة كانت لبسه ترينج باللون الpink
اميره /انا جيت
ياسمين /ياله ياختي جوزك مش عاوزنا ناكل غير لما انتي تيجي
اميره /طبعا يابنتي
أكرم بخبث /قوليلي ياأميره انتي كنتي بتجري ورا رعد يعني مش شايف إصابات يعني اي اللي حصل
رعد /عاوز تعرف أي اللي حصل
أكرم /اي
رعد /لما تكبر هقولك
اتعشوا وقضوا بقيت اليوم هزار ولعب
في غرفه رعد كان يقرأ كتاب
اميره بملل /كفايه بقا يارعد
رعد /هخلص الصفحه دي بس ياأميره
اميره /هات الكتاب دا كده امممم كتاب رسائل ما قبل النهايه للكاتب عاصم فراج
رعد /اه كتاب جميل اوي هاتي بقا
اميره /ياله نكمله سوا
نامت اميره في حضن رعد ومسكوا الكتاب سوا وبدؤ في القراءة سول
الرساله السادسه (أخبرني بماذا تشعر الان؟ بماذا تشعر عيناك وهي تحمل الدموع، وليست قادره علي إخراجها.
هل أعجبك الحب؟
هل كان كما تظن؟
هل امتلأ قلبك بالفرح والسعادة!
أم تفاجأت بآلام الحب؟
انت لم تكن تريد سوي شخص يشعرك بالأمان، شخص يهتم لشأنك ولحزنك، اقحمت نفسك في اشياء لاتستطيع ان تتخطاها، فقلبك الطيب لا يستطيع تحمل قسوه الحب!)
🌼🌼كتاب رسائل ماقبل النهاية 🌼🌼للكاتب /عاصم فراج
نامت اميره ورعد قفل الكتاب ونام هو كمان
🌺 🌺 🌺 🌺 🌺 🌺 🌺 🌺
في الصباح صحي رعد علي صوت هاتفه الذي ازعج حبيبته
اميره /اقفل الفون المزعج دا
رعد /دا من المستشفي اللي فيها رحمه
عندما سمعت اميره اسم رحمه قامت من نومها سريعا
اميره /رد بسرعه
رد رعد
الدكتور /رعد باشا حصل........................
رعد بصدمه وقع الفون من ايده /ايييييييه
اميره /في اي يارعد
رعد /...........
💮 💮 💮 💮 💮 💮 💮 💮 💮 💮
الدكتور قال اي لرعد؟
الحياه هتفضل سعيده مع رعد واميره ولا في عواقب؟
سليم المنشاوي هيوافق علي فرح أكرم وياسمين ولا هيرفض؟
البارت كل مرة هيكون كبير كده وطبعا بعتذر عن تأخير امبارح المواعيد الأحد والثلاثاء والخميس علشان دي الايام اللي هكون فاضيه فيها
تفاعل بقا لو سمحت علشان التفاعل قل خالص
لو حد هيكتب حاجه ياريت يعملي منشن في الكومنتات ♥️
صلوا على الحبيب المصطفى
البارت الثامن عشر
صلوا على الحبيب المصطفى
في الصباح صحي رعد علي صوت هاتفه الذي ازعج حبيبته
اميره /اقفل الفون المزعج دا
رعد /دا من المستشفي اللي فيها رحمه
عندما سمعت اميره اسم رحمه قامت من نومها سريعا
اميره /رد بسرعه
رد رعد
الدكتور /رعد باشا حصل........................
رعد بصدمه وقع الفون من ايده /ايييييييه
اميره /في اي يارعد
رعد بصدمه /المستشفي اللي فيها رحمه ولعت وبيقولوا رحمه ماتت
اميرة بصدمه وذهول /ماتت
رعد قام بسرعة ولبس بسرعه ونزل علي المستشفي
في الطريق
رعد /الووو يوسف
يوسف بنوم / اي يارعد حد يتصل الساعه 7 الصبح انا لسه سايبك من 5 ساعات وبعدين انت في الجناح اللي جمبي
رعد بعصبيه /خلاص افصل هات أكرم وتعال علي المستشفي
اللي فيها رحمه اخلص
قام يوسف من علي السرير بسرعه البرق
يوسف /اي هربت ولا اي اللي حصل
رعد /اخلص يابني ادم
وقفل الفون ساق رعد بسرعه فائقه وصل المستشفى كانت في انهيار شديد كل حاجه مولعه والشرطه والمطافي والأسعاف
رعد للدكتور /رحمة رحمة
الدكتور /للأسف الانسه رحمة ماتت وجثتها مشوهه
رعد بجمود /فين الجثه
الدكتور /اتفضل معايا
راح رعد المرحه وطلعوا جثه رحمه وكانت لا توجد اي ملامح كانت مشوهه لدرجه ان مفيش ملامح خالص
اغمض رعد عيونه من شده وبشاعه والمنظر اللي قدامه
الدكتور /احم رعد باشا المفروض تبدأ في إجراءات الدفن
رعد ببرود /عاوز اعمل تحليل DNA
الدكتور /نعم يافندم
رعد /اي مبتسمعش تحليل DNA
الدكتور /حاضر يافندم بس في حاجة
رعد /اي
الدكتور /المتوفية قبل الحريق بيومين كان المفروض عندها زياره ومحدش جه سابت معايا جواب تقدر حضرتك تستلمه
رعد بسرعه /هات الجواب
اعطي الدكتور الجواب لرعد وبدأ الدكتور في اخذ عاينه من رحمة لإجراء تحليل DNA
اخد رعد الجواب وبدأ في قرايته
(رعد طبعا انت بتكرهني صح بس انا بحبك انا عملت كل دا علشان تكون انت معايا وانا اللي اكسب بس في الأول مي خدتك مني ولما خلصت منها جت اميره بس انت حبيت اميرة لا انت عشقتها بتعملها حلو وكمان زي بنتك هو انت ليه محبتنيش زيهم عارفه هتقول اي اني انانيه وبحب الفلوس اه يارعد من غير الفلوس محدش هيعيش لازم فلوس علشان تكون فوق الكل بس برده مش هخلي اميره تعيش وهموتها وهتكون ليا انا لوحدي وانت بتقرا الجواب دا قول لمامي اللي مسالتس عليا خالص وهمها كله الشوبنج والبزنس والنادي قولها اني مش مسمحاها اوعي تفتكر اني انا بس اللي شريره لا معاك افعي اسمها ساميه ساميه هيا اللي كانت مخطتته معايا في كل دا وهيا اللي قتلت مي)
عند قراءه رعد اخر جمله أصبح مثل الصنم أصبح مثل اللي إلقاء عليه ماء مثلج كيف يحدث ام تقتل ابنتها وليه ليه تقتل حته منها جزء من عائلتها
فاق رعد من تفكيره علي صوت أكرم ويوسف
أكرم /اي اللي حصل في المستشفي وازاي اكبر مستشفي في مصر يحصل فيها كده
رعد بتوهان من اللي قرأه في الجروب /معرفش معرفش
يوسف /ياله علشان نعمل إجراءات الدفنه
رعد بجمود /مش هعمل إجراءات غير لما التحليل يطلع
يوسف وأكرم /تحليل اي
رعد/ DNA
وفي اسرع وقت كان التحليل طلع
الدكتور /التحليل مظبوط يارعد بيه
رعد /طلع إجراءات الدفن يااكرم وبلغ خالتي هيا مسافره متعرفش حاجة قولها عملت حادثه علي طريق الصحراوي
أكرم بعمليه /حاضر حاضر
بداو في إجراءات الدفن وبلغوا سليم وهدي في الصعيد
بعد عدة ساعات كان العزا بعد دفنه رحمة علي طول وكان الحزن علي وجه الجميع حته لو كانت شريرة او انانيه حزنوا عليها
هيام ام رحمه /بنتي يارعد بنتي
رعد /البقاء الله ياخالتي
هيام بدموع /لا يارعد بنتي فين
رعد /لسه مخلصين أمور الدفنه
هيام اغمي عليها وطلبوا لها الدكتور
وكان يوم متعب بالنسبه للجميع ((( يَا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِي إِلَى رَبِّكِ رَاضِيَةً مَرْضِيَّةً فَادْخُلِي فِي عِبَادِي وَادْخُلِي جَنَّتِي )))
💮💮💮سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم 💮🌸🌸
خلص اليوم وكان الإرهاق علي الجميع واميره ملازمه رعد وحزينه علي رحمة حته لو كانت رحمه بتحاول تاذيها
طلع رعد الجناح وقفل البارت وقعد وأيده علي راسه مش قادر يستوعب اللي حصل وكمان الحمل كبير عليه
قعده اميره جمبه وضمته إليها وكان هذا كفيل ان يقوي رعد فهو يحتاج حبيبته اخذت اميره تملس علي شعره بهدوء وحنان
وتقبل وجنته بحب ليضع يده علي خصرها يدفن نفسه في حضنها اكثر واكثر تبتسم اميره عليه فهو مثل الطفل الصغير الذي يحتاج حب وحنان ويتخبئ في احضانها من كسره الهموم
ظلوا علي هذا الوضع لمده كبيره ورعد يحتضن اميره بدون أن يتفوه باي كلمة
اميره وهيا تملس علي شعره ولحيته الخفيفه /رعد
رعد بارهاق /مش قادر اتكلم ياأميره خليني كده وحياتي عندك Nada Elsharkawy
اميره /انا كلي ليك ياحبيبي حته لو هتفضل كده العمر كله
رعد ابتسم بتعب وإرهاق
🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼
في غرفه ياسمين كانت تبكي في صمت لاكن دخل أكرم فاجاه
أكرم بتفاجئ من هياتها /ياسمين مالك
واتفاجئ اكتر لما جريت عليه وحضنته حضنها أكرم بتملك وشوق كبير لها واخذ يملس علي شعرها
أكرم بهدوء /اهدي يا ياسمنتي
ياسمين بشهقه /صعبانه عليا ****أكرم
أكرم /ادعلها بالرحمة ياروحي
ياسمين انتبهت لنفسها وانها واقفه من غير حجاب
ياسمين /انا..... انا وجريت لبست الحجاب
أكرم بخبث /كلها شهر واشوف شعرك براحتي ياجميل وغمزلها
ياسمين /اطلع بره يااكرم
أكرم بحب /لو لسه عاوزه تتكلمي تعالي نعمل قهوه وننزل الحديقه اي رايك
ياسمين /موافقه
نزلت ياسمين وعملت قهوة وقعدوا في الحديقه الخلفية للفيلا
وبداو يتكلموا كتير لدرجه محسوش بالوقت
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
Nada Elsharkawy
عدا شهر ونص والحال كما هو سافروا الجميع الي الصعيد لتغيير
جو عند رعد واميره
اميره بابتسامة /رعد انت كويس
رعد باخذ نفس طويل /كويس ياأميره كويس
اميره /يارعد انت بقالك شهر بكلمك تكون سرحان او تايه بترجع من الشغل بدري وتخرج تاني ومترجعش غير في النوم حتي جنه مبقتش تشوفها في اي
رعد وهو مستمر في القياده /معلش ياأميره مضغوط شويه
اميره /طب فين الحرس والسواق
رعد /اميره ممكن نتكلم لما نوصل لو سمحت
اميره /حاضر
ابتدات اميره تلعب مع جنه ورعد بيفكر لسه في جواب رحمة وازاي يواجه مرات عمه
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
في سياره الشباب
أكرم /رعد متغير اوي الفتره دي
ياسمين /انت عارف لو في حاجه رعد كاتوم مش هيقول حاجة
يوسف /اكيد هنعرف بس باين كده ان الموضوع ليه علاقه برحمة لان رعد اتغير بعد ما عرف الخبر حته اميره معتش بيقعد معاها زي الاول ولا يدللها قدمنا ويغيظ فينا
أكرم وياسمين /عندك حق
وكملوا طرقهم الي الصعيد
🌺🌺🌺🌺🌺صلوا على الحبيب المصطفى 🌺🌺🌺🌺
بعد عده ساعات وصلوا الصعيد
نزل رعد واميره وجنه وكان سليم وهدي في استقبالهم
سلم رعد وسليم وهدي وقبل يداهم وفعلت اميره مثله
ملحوظه (احمد سافر وسليم لسه ميعرفش انه عايش ولا وفاء)
وصل الجميع ودخلوا السرايا
علي الغدا سليم /رعد عماتك هيجوا انهارده عاوزين يشوفوا اميره
رعد /يشرفوا
ساميه /مالك ياجوز بنتي
عند سماع رعد الكلمه أسقط المعلقة من يده
رعد /مليش بس انا مش جوز بنتك انا جوز اميره وبس سامعه يامرات عمي
ساميه /ماشي يارعد كنت عاوزه جنه تچعد معايا سبوع اتنين ما انا ام امها ولا اي
قبل أن يرد رعد قاطعته اميره
اميره /معلش ياطنط بس جنه انا مبسبهاش ابدا حضرتك تقدري تشرفينا في القاهره
ساميه بغضب /أنتي مين انتي علشان تقولي كده
اميره ببرود /امها
ساميه /لع دي بنت مي
اميره /وانا اللي هربيها منكرش انها بنت مي بس اول ما نطقت قالت ماما كانت ليا انا أو ما تعيط تسكت في حضني انا أو ما تخاف تلجئ ليا انا عن اذنكوا وخدت جنه وطلعت
أكرم /ليه ياما كده من أمته وانتي عاوزه جنة إياك
سليم بغضب /خلاص خلص الكلام
رعد بصوت مثلا الافعي /مرات عمي حسابك تقل عندي اوي
ساميه /بتهددني يارعد
رعد /رعد المنشاوي نيهددش رعد ينفذ سااااامعه ابوي انا هنزل لما الجماعه ييجوا اما ياريت قهوه
هدي /حاضر ياولدي من عيوني
يوسف /طيب ياجماعه الف هنا ممكن اعرف اوضتي فين
سليم /بهانه يابهانه
بهانه /ايوه يابيه
سليم /وصلي يوسف بيه لوضته الضيوف
بهانه /حاضر اتفضل
ياسمين /بابا هطلع اغير ولما عماتي ييجوا حد يبعت بهانه تقولي
سليم /ماشي ياجلب ابوكي
ياسمين بضحك ومرح /حبيبي ياسولم
هدي /اتحشمي يامجصوفه الرقبه
ياسمين /ابويا وانا حره فيه وراحت قبلت سليم من خده وطلعت تجري ضحك سليم وهدي علي منظرها الطفولي
Nada Elsharkawy
🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼
في جناح رعد
دخل رعد وعيونه بدور علي اميره طلعت اميره من الحمام وهي تداري دموعها
وقعت عينها علي رعد
أشار لها رعد بالاقتراب اقتربت اميره احتضنها رعد بشوق كبير كأنه كان بعيد عنها
اميره /حضنك وحشني اوي يارعد
رعد /اسف ياأميرتي
شال اميره وقعد وهيا علي رجله ومسح دموعها بانامله وقبل وجنتها وخدها
رعد /اوعي دموعك تنزل علشان حد انتي تحت كنتي قوية يبقي لازم تفضلي كدة دموعك غالية عليا ياأميرتي مرات رعد المنشاوي متبكيش ابدا سامعة تقولي للجبل قوم واقعد مكانك عاوزك قويه سامعه
اميرة وهيا تلف يداها حول عنقه /انت قوتي وأمان ليا وسند ليا
رعد /ياقلبي عارف بس افرض رعد مش موجود اميره تكون ضعيفه لا عاوز اميرة تكون قويه ماشي ياروحي
اميره /حاضر من عيوني يا رعدي
رعد وهو بيقرب عليها /عيون رعدك
........... /بابي
رعد وهو يغمض عينه /قاطعه اللحظات
رعد /تعالي ياروحي
جريت جنه لحضن رعد استقبلها رعد بحب وضمها
رعد /اميره اخوات بابا هيجوا يسلموا عليكي
اميره /صعايده
رعد /اة
اميره /معاملتهم عامله ازاي
رعد بمزح وضحك /ربنا معاكي ياروحي
اميره بغضب طفولي /رعد
رعد /اله وانا مالي يالمبي
اميره بغضب /ماشي يارعد
رعد بلا مبالاه /انا هاخد جنتي حبيبتي وانتي مع عماتي منك ليهم ومعاكي ياسمين تقوم بالواجب اي خدمه
اميرة /ماشي يارعد انا داخله اجهز
ضحك رعد علي منظرها ووجهها الأحمر
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
عند يوسف
رايح جاي في الاوضه ارن ولا لا ارن ولا مرنش ارن لا مرنش
رن يوسف علي مرام
مرام /السلام عليكم
يوسف عند سماع صوتها بدا قلبه يدق بعنف /وعليكم السلام انا يوسف يامرام
مرام /اهلا مستر يوسف
يوسف /عامله اي
مرام /بخير حضرتك
يوسف /ما قلنا بلاش حضرتك ومستر دي
مرام /احممم هو حضرتك محتاج حاجة في خصوص الشغل
يوسف وهو يخترع اي حجه /اه لا اه ااه
مرام/محتاج اي يافندم
يوسف /ملف صفقه الأنصاري كنت عاوز صورة منه لو سمحت
مرام /حاضر هقفل مع حضرتك وابعتهم
يوسف بهيام /وتقفلي ليه خليكي معايا
مرام بستغراب /نعم
يوسف عاد لطبعته /احم لا مفيش اتفضلي انتي
قفل يوسف مع مرام وقرر انت لما ينزل القاهره يعرض علينا الجواز
💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚
وصل عمات رعد وبناتهم واستقبلتهم هدي
وبعت سليم لرعد يبلغه ان الضيوف وصله
دق دق
رعد /مين
بهانه /اني بهانه يابيه سليم بيه بيقول لجنابك الضيوف وصلوا
رعد /ماشي يابهانه نزلين
رعد /اميره الناس وصلوا
طلعت اميره من الحمام والمنشفه عليها
بصلها رعد بحب وشوق كبير ومشاعر وقرب منها
رعد بحب /انا بقول نطنش اللي تحت اي رايك
اميرة بخجل /انزل يارعد وانا هاجي
رعد وهو يده علي خصرها /يابت افهمي بس
اميره /لا مش عاوزة افهم
رعد وشال جنه /اناي اللي خسرانه دا انا بنات مصر بتموت فيا
وجري
اميره /ماشي يارعد بنات مصر قال بعد دقيقه وانا منهم والله
بدأت اميرة تجهز لاستقبالهم وقفت أمام غرفه الملابس تختار لبس بدقه
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
تحت سلم رعد علي عماته
سلوي العمه الكبيره /وانت عامل اي مع بنت البندر
رعد /اسمها اميره ياعمه
سلوي /بنت البندر ولا اميره متفرچش إياك
فوزيه /ولا لبسهم واعر چوي چوي
بشري بنت سلوي /اه واعر وكله مبين جسمهم ناس جليله الربايه
رعد بصوت عالي /بشرررري لو سمعت صوتك هزعلك و.....
قاطعهم صوت رنان صوت كعب عالي أعلن وصول اميره للساحه
وكانت لبسه عباية بالون اللبني الهادي وبعض النقوش البسيطه
نزلت اميره بثقه وراسها مرفوعة بعد ما سمعت كلمهم وهيا نزله
وبدأت ترحب بيهم
اميرة بابتسامه /نورتوا السرايا اهلا بحضرتك وسلمت علي سلوي وسلمت علي فوزيه وجت علي بشري سلمت عليها بدون نفس
وراحت قعده جمب رعد اللي ابتسم بفخر بزوجته لاشك انه كان خايف ان اميره تلبس حاجه ضيقة او قصيرة بس حمد ربه علي تفكير صغيرته
هدي بابتسامه /قمر بامرأة ابني
اميرة /حبيتي ياماما
جريت جنه علي اميرة
جنه /مامي
اميره /قلب مامي
سلوي /وانت مبسوط مع المصرويه
قاطعتهم ياسمين وهيا نازله
ياسمين /اله ياعمه ما چلك الراجل اسمها اميره وبعدين حد يكون معاه الجمر ويكون زعلان
لبست ياسمين عبايه باللون الزيتي وبعض اللون الذهبي وتوجد بعض النقوش البسيطه من اللون الذهبي
سلوي /المصريه طبعت عليكي
ياسمين /خلاص بقا ياعمه انتي عامله اي
سلوي /كويسه
ياسمين /كيفك ياعمه فوزيه
فوزيه /بخير يابتي
بشري /مش نويه تتجوزي ولا اي يابت خالي
ياسمين بضحكه رنانه /طب سلمي عليا الأول
أكرم وهو نازل /منورين ياجماعه
الجميع /نورك
ياسمين /لما تتجوزي انتي الأول يابشري
بشري بخبث وبتبص لرعد /مستنيه وانتي
واميره قعده علي نار
ياسمين /اصل ياسمين المنشاوي مبتخدش اي حد والسلام لازم تاخد راجل
بشري بضحك /اه هاخد رعد
اميره وقد وصلت لآخر درجه من الغضب
اميره /نننننعم ياعمرررر
كتم رعد ضحكته بالعافيه هو وأكرم
بشري /اي ياأميره اكيد مش هتفضلي تربي جنه وهيا مش بنتك يعني اما أوله ولا اي
اميره بشر /اه انتي أوله
راحت اميره جابت بشري من الحجاب ومسكت شعرها ونزلت فيها ضرب تحت صراخ بشري
جت ياسمين وسلوي وهدي يقربوا
اميره /اللي هيقرب هخده جمبها
ياسمين بلا مبالاه /علميها الادب
رعد /انا طالع ياروحي لما تخلصي نادي عليا
أكرم وهو يصفق بيده /لا انا هتفرج
اكملت اميره ضرب في بشري
اميره /بقا عاوزه تخدي رعد صح عاوزه تخدي جوزي صح
وبتضرب بقوه
قامت اميره وقفت
اميره /اطلعي بره
بشري /انتي بطترديني من سرايا خالي
اميره /انتي عاوزه علقه تانيه صح
لاكن فرت بشري هاربه من اميرة
سلوي بغضب /اي اللي انتي هببتيه دا انتي عارفه انتي عاملتي اي
اميره /احترمتكوا من اول القعده لاكن لحد هنا وكفاية انا عملت اي بقا انا اميره رعد المنشاوي اتفضلي خدي واجبك عن ازنك يابابا
سليم /اذنك معاكي يابنتي
أكرم /اميرة الكيوت طلعت بتخربش
ياسمين بثقه /تربيتي
هدي /عملتها الادب
سليم بصوت عالي /بنتك ناقصه ربايه يابنت ابوي
سلوي /وه
سليم /هو اي اللي وه بتعيبوا في مرات ابني وعاوزين نسكت ولا اي
سلوي /هتجوي بنت البندر علينا ولا اي
سليم /اميره ست السرايا سامعه ياحرمه منك ليها
فوزيه /سامعه ياخوي
سليم /ياجابر ياجابر
جابر /نعم ياسليم بيه
سليم /وصل ستك فوزيه وسلوي لدارهم
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
فوق عند رعد
اميره /بنات مصر بتجري
رعد /اهدي يامجونه انتي هتكملي عليا ولا اي
اميرة /لا ياروحي دا انا اميرتك
رعد بقلق /متأكده يعني محدش بدلك تحت
اميره /تؤتؤ
رعد وهو يحتضنها
رعد /عجبتيني اوي
اميره /بت رخمه عاوزه تخدك مني متعرفش انك ملك ليا انا انت ليا لوحدي رعد لاميره واميرة لرعد
رعد وهو يقرب منها /رعد لاميره واميره لرعد
وسكتت شهرزاد بكلام الغير مباح
يتبع.............
الي إلقاء في الحلقه القادمة؟
التفاعل قل خالص ليه كده لو سمحت التفاعل يرجع زي الاول
اللي ياخد الروايه ياريت ياخدها بالاسم والغلاف غير كده ميخدهاش
البارت التاسع عشر من اميره الرعد
صلوا على الحبيب المصطفى
في يوم جديد تشرق الشمس جمال السحاب في صبح يوم حالم لقاء الأحبة تغاريد الطيور إشراقة الشمس مع نسمات الهواء تحمل أريج فتنعش الروح. تستيقظ اميره من نومها لاكن مقيده كا الأسيره من رعد
اميره وهيا تنظر له ياالله كم وسيم وتبدأ يداها تسير علي وجهه بحنيه بدايه من شعره لرموشه لوجنته لدقنه الخفيفه
صحي رعد علي لمسات حبيبته ومعشوقته
رعد بحب وينظر لها /صباح الفل والياسمين علي احلي عيون
اميره بحب /صباح الفل
اميره /رعد عاوزه اقوم
رعد بخبث /طب ما تقومي
اميره بغضب طفولي /لا والله وانت ماسكني زي الأسيره كده
رعد وهو يحضنها اكتر /اعمل اي يعني حضنك بيشيل عني كل هموم الدنيا بنسي كل حاجه في حضنك في حضنك برجع عيل صغير محتاج لحنان وحب واحتواء
وبيمشي يده علي خديها التي مثل الفراوله الطازجه التي ينوعي علي معرفة طعمها هل كرز ام فراوله ام توت ام شئ اخر مزدوج
من جميع الأسماء التي ذكرت
رعد وأيده علي خدها /دول بتوعي انا بس وقبل خدها
اميره وهيا تحيط عنقه بيداها بدلال /انا كلي ملك الرعد
رعد وهو يتنفس راحتها التي تشبه الياسمين /ياروح رعدك
رعد /ياله البسي بسرعه هنروح مشوار سوا لو فضلنا كده مش هنطلع خالص وغمزلها
قام رعد واميره وبدوء في التجهيز
دخلت اميره خدت شاور منعش لتبدا يومها الجديد وقضت فرضها ودخلت غرفه الملابس لتختار الملابس بدقه عاليه
اختارت شميز طويل بالون الزيتي وبنطلون ضيق باللون الابيض
وتيشرت باللون الاسود وشوز دات كعب عالي
ورفعت شعرها الناري علي هيأت زيل حصان
طلعت اميره من غرفه الملابس
اميره بسعاده /انا جهزت
رعد بابتسامه /قمر ياروحي
اميره /هنروح فين بقا
رعد /مفاجأة
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
نزلوا رعد واميره وكان الجميع مستنيهم علي الفطار
رعد /صباح الخير
الجميع /صباح النور
هدي /ياله الفطار
رعد /لا هنفطر بره
اميره راحت قبلت جنه
اميره /قلب مامي ياسمين خلي بالك منها
ياسمين بغمزه /عيب عليكي خليكي انتي بس في الراجل اللي معاكي
اميره /ملكيش دعوه بالي معايا خلي بالك من جنه
أكرم بصوت عالي /لا بقا انا عاوز اتجوز
سليم ببرود /واحنا مالنا
ساميه /يوم المني ياولدي
أكرم /اصل ياعمي العروسه تبقي
ساميه /تبقي بشري بنت عمتك سلوي صح
هنا ياسمين شرقت لأنها كانت بتشرب
اميره /ههههههههه مش قادره
بصتلها ياسمين بغيظ
رعد بضحك /مبارك عليك بشري يااكرم
أكرم بصوت عالي /بشري مين انا هتجوز ياسمين
سليم /نننننعم ياروح ****
أكرم بخوف /ياعمي اسمع بس
قام سليم وبدأ يجري وراه وأكرم يجري
أكرم /ياعمي اسمع بس
سليم /اسمع اي ياصايع
وأكرم يجري وسليم يجري
رعد مسك ايد اميره
رعد /طيب ياجماعه خلصوا ورنوا عليا بااااي
والجميع بيضحك ما عدا ساميه
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌸🌸🌸🌸
في العربيه
اميره /هنروح فين
رعد بابتسامه /شويه وهنوصل ياأميرتي
بعد ربع ساعه وصلوا لمكان مجهور
اميره بخوف/رعد احنا هنا ليه
رعد وهو ماسك اديها /بتخافي وانتي معايا
اميره هزت راسها بلا
رعد /يبقي ندخل وخليكي واثقه في حبيبك
دخلوا واميره بتبص علي كل حاجة حوليها وبرده حسه بشويه خوف
دخل رعد وجهز شويه حاجات
اميره /جايبني هنا ليه
رعد ببرود /هنضرب نار
اميره بخوف /اي
رعد /هعلمك ضرب النار
اميره بخوف ظاهر /لا لا بلاش اتعلم ليه انت موجود
رعد /افرضي رعد مش موجود تعملي اي
اميره وهزت راسها بلا/معرفش معرفش
رعد بحنان /اميرتي متخافيش انا قولتلك اي انتي قولي للجبل قوم علشان اميره المنشاوي تقعد مكانك هتخافي من تعلم ضرب النار
اميرة علي وشك البكاء /لا مش عاوزه
قام رعد /قومي ياأميره
اميره/.... لارد
رعد بصوت اعلي /قومي ياااااا اميره
قامد اميره من شده صوته
رعد /تعالي
اتجهدت اميره اليه
مسك رعد المسدس وادهولها مسكت اميره المسدس واديها بترتعش
اميرة برجاء/بلاش
رعد مش عاوز يبصلها علشان ميضعفش قدامها
رعد /ياله صوبي علي الهدف اللي ادامك
رفعت اميره المسدس وبدأت تصوب وغمضت عيونها وضربت اول طلقه
والمسدس وقع منها
رعد /اميره انتي مش ضعيفه انتي قويه وهتكون اقوي
جاب رعد المسدس ومسك اديها وحط ايده علي اديها
رعد وهو يتنفس في عنقها وبدأت لنفسها تعلا وتزداد
اميره بتوتر/ر... رعد
رعد /ركزي علي الهدف ياأميرتي
بدأت اميره تركز علي الهدف وصابت الهدف الصحيح
اميره بقفز مثل الأطفال /هيهيهيهي
رعد بضحك عليها /شطوره ياأميرتي
اميره بغرور /طبعا انا اميره
رعد /تبا لتواضعك الاسبوع اللي هنقعد هنا كل يوم هنيجي هنا ماشي
اميره /اشطا
وبدوء يكملوا تعليم
🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻
في السرايا
أكرم /ياعمي صدقني والله انا اتعلمت من خطئي
سليم /برده مش مامن علي بنتي معاك
أكرم برجاء /طب اديني فرصه واحده فرصه اثبت نفسي
سليم بعد ما شاف نظره صدق في عيونه /كتب الكتاب الاسبوع الجاي ياعريس
أكرم بهد تصديق /احلف
سليم /وه بتكذبتي إياك
أكرم وهوفرحان ومش مصدق /هتجووووور
وطلع من المكتب
أكرم وهو يرقص من الفرح /هتجوز هتجوز هتجوز
زغرطي ياحماتي
بدأت الزغاريط تعلا في السرايا والفرح والسرور علي الجميع
يوسف /تتدخل القفص يااكروم
أكرم بهيام /واخيرا هييييح
هدي بفرح لابنتها /الف مبروك يابتي
ياسمين بفرح /الله يبارك فيكي ياماما
سليم بفرحه لابنته الوحيده /الف مبروك ياعيون ابوكي
ياسمين وهيا تقبل يداه /الله يبارك في حضرتك يابابا
أكرم بمرح /طب اي ابارك انا كمان
سليم بغضب /الاسبوع دا مشوفش وشك خالص سامع
أكرم بغضب /دا ظلم والله
دخل رعد واميره
رعد /كلمه كمان ويكونوا اسبوعين
أكرم بمرح /كلكوا عليا ولا اي
سليم /امشي ياابن ****
جري أكرم بره السرايا
وضحك عليه الجميع
ساميه بدون نفس /الف مبروك ياعروسه ولدي
ياسمين /الله يبارك فيكي يا مرات عمي
سليم /كتب الكتاب وادخله الاسبوع الجاي
فرح الجميع أن يوجد فرح بعد الحزن والهموم اللي حصلوا
💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗
طلع رعد واميره الجناح دخلوا نام رعد علي رجل اميره
رعد وهو ينظر لعيونها /غنيلي ياأميرتي
اميره واديها علي شعره وبدأت تغني
===========
انا بعشقة للدنيا ايوة هقولها انا
متفائلة بية
دة فرحة الدنيا وما فيها جاتلى فية
وبدعى ربنا كل يوم يخلينى لية
انا بعشقة بكون ضعيفة بشوفة انا بستقوى
بيه
دة حد من نوع اللى مرة بتلاقية
انا حبة نفسى تقول ما هية ملك لية
ملكنى بكل احساسى فاكرنى تملى مش ناسى
بقالى هو دة ناسى مليش بعدية
فى وقت ما يجى ادامى
بتبدا كل احلامى وتحضن صورتة ايامى
بموت انا فية
انا بعشقة معرفش لما بقابلة يومها انا
ببقى مين
بياخدنى من روحي وحياتى بكلمتين
دة اللى زيو نفسى اعرف راحو فين
ملكنى بكل احساسى فاكرنى تملى مش ناسى
بقالى هو دة ناسى مليش بعدية
فى وقت ما يجى ادامى
بتبدا كل احلامى وتحضن صورتة ايامى
بموت انا فية
خلصت اميره ورعد بيتأمل ملامحها وشكلها
رعد /اميره
اميره بابتسامه جذابه /عيونها
رعد بحب /تسلم عيونك لو حصلي حاجه خلي بالك من جنه وخليكي قويه
اميره /ليه بتقول كده بعد الشر عليك
رعد /ياحبيبتي اسمعي كلامي مرات رعد المنشاوي لازم تكون قويه علي فمره انا عملك توكيل بكل حاجه تقدري تتصرفي في اي حاجه من املاكي
اميره وهيا بتحضنه بلهفه /متقولش كده انا مش عاوزة حاجة انت كل حياتي
رعد /وانتي حياتي كلها بتغيير الموضوع هتلبسي اي في الفرح
بقى
اميره /مفاجأة
رعد بتحزير /اميره احنا في الصعيد بلاش الفساتين بتاعتك اوك
اميره ببراءه /طبعا ياحبيبي
رعد /اما نشوف
اميرة /عاوزه الف في الصعيد
رعد /عيوني ياله بس بلاش الشوز العالي دا البسي حاجه مريحه علشان تعرفي تتحركي
اميره /اشطا هلبس جنه علشان تيجي معانا
امن رعد لها براسه بنعم
راحت اميره لغرفه جنه
اميره /جنتي جنتي
جريت جنه علي اميرة /مامي
اميره /ياله ياروحي علشان نلبس
اخذت اميره جنه وبدأت في تجهيزها
لبست جنه بنطلون اسود وشوز نفس اللون وتيشرت وشميز مخطط ويوجد فيه بعض النقوش
جهزت جنه وشالتها اميره ودخلت الجناح
اميره /رعد احنا جاهزين
رعد /ماشي ياروحي ياله بينا
نزلوا واستاذنا الجميع وبداوا يتجولوا في البلد واميره سعيده بالحياه في البلد
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
في اوضه ساميه
ساميه /لازم اتصرف مي كانت غبيه وحبت رعد هيا اللي خسرت ابني الأهبل هتجوز ياسمين بس لازم افرقهم عن بعض هعمل المستحيل علشان يتفرقوا حته لو جابت موتي انا
رحمه كانت زكيه وكانت بتنفز بس ماتت ومحدش برده عرف يكشفني في الاخر كله هيكون ليا انا بس لازم اخد حقي
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
ياسمين /اتحشم ياولد
أكرم /اتحشم اي ابوكي بيقول اسبوع مدخلش السرايا
ياسمين /والله العظيم لو قربت خطوه زياده لاصوت ولا يكون فرح ولا حاجه
أكرم /هو انا حظي منيل كده بس هنعوضها في الفرح
ياسمين بخبث /اه هنعوضها اخر تعويض
أكرم /طب واحده بحبك علشان امشي الله يخليكي
ياسمين /ياااااااا باب......
كتم أكرم صوتهها بايده
أكرم /بس الله يخربيتك هتفضحينا
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
عدا اسبوع وجه يوم فرح ياسمين وأكرم
في صباح يوم جديد يوم كله سرور وفرح فهو فرح ياسمين المنشاوي عروس الصعيد
دخلت اميره وهدي لاوضه ياسمين
اميره /ياسمين ياسمين قومي عندك فرح
هدي بقله حيله /مين اللي تصحي والله ما هتقوم قومي ياعروسه
اميره /يابنتي يااااااسمين
ياسمين بنوم /مش عاوزه اتجوز سبوني انام بقا
اميره /قومي بقا
ياسمين /اقسم بالله لو ما سبتوني انام لجيب الغفر يطخكوا عيارين
هدي بغيظ /عيارين يابنت****
وهنا استخدمت هدي السلاح المصري الأصيل ابو ورده
ياسمين /آآآآآآه اي ياماما
اميره بضحك /مش عيب عليكي عروسه وتنضرب بالشبشب
تكملت البارت التاسع عشر
دخل رعد /قومي الله يخربيتك عندك فرح انا قلت لابوكي اننا هنكتب الكتاب هنا ونقعد شويه وننزل علي القاهره الفرح هناك لان في رجال أعمال وكده
هدي /كيف الدخله مش هنا
رعد /ياأمي ياحبيبتي هنكتب هنا والحريم مع نفسهم ولو عاوزه تنزلي القاهره للفرح انزلي ياحبيبتي
هدي /لا هنكتب ونعمل كل حاجه وروحوا مصر براحتكوا
رعد /عين العقل ياأمي ياله ياأميره تعالي معايا وانتي ياياسمين يادوب تقومي تجهزي
بداو في تجهيزات الفرح وتعليق الاضاءه وتجهيز مكان لكتب الكتاب
بعد 3 ساعات كل حاجه كانت جهزه دخلت اميره لتجهز لاكن انبهرت بلبس رعد فكان يلبس جلباب صعيدي وعمه علي راسه وكان جميل اوي في الصعيدي
اميره بتوهان /انت جميل اوي
رعد بضحك /ههههه انتي اجمل ياروحي
اميره بطفوليه /لا مش هتنزل
رعد /ليه
اميره /بشري هتيجي وهتبصلك لو قالت حاجه والله هضربها تاني
رعد /اميرتي بقت شرسه
اميره تحتضنه بتملك /علشان انت ليا بس
رعد يقبل راسها /صح ياروحي ياله تجهزي بقا هنخلص هنا ونطلع علي القاهره
اميره /أشطا استني وننزل سوا
رعد /أوامر اميرتي
دخلت اميره تجهز ولبست فستان جميل باللون الأزرق محتشم
طلعت اميره وحطتت ميكب بسيط جدا وعملت شعرها بأشياء بسيطه جدا
اميرة وهيا بتلف قدام رعد /ها اي رايك
انبهر رعد من جمال اميرة وهياتها الخلابة
رعد /ربنا يحميكي ياأميرتي
اميره /حبيبي جنه زمانها لبست انا قلت لماما تلبسها
ياله نخدها وننزل انا عند الحريم وانت عند الرجاله
🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻
عند ياسمين قد استعدت لحياتها الجديد ولبست فستان زفاها
الأبيض وتاج يزين حجابها ولمسات بسيطه من الميكب
هدي /ما شاء الله الله اكبر
ياسمين /حلوه ياأمي
هدي /قمر ياعيوني
هدي /ياله ننزل علشان الحريم تحت ياله
دخلت اميره /واووو قموره اوي اوي
هدي بغرور /طبعا يابنتي
دخل رعد /قمر ياحبيبتي وقبل راسها
نزلوا البنات عند الحريم ورعد نزل عند الرجاله وكان أكرم لابس جلباب صعيدي مثلا رعد تماما.ويوسف مثله
رعد وهو يحتضنه /الف مبروك
أكرم وهو بحضنه بحب /الله يبارك فيك ياخويا
يوسف /انا طلع قمر اوي في الصعيدي
رعد بغرور /انا احلي
سليم /الله اكبر عليكوا ياله كتب الكتاب
وبداوا في كتب الكتاب وحط أكرم ايده في ايد سليم وتم كتب كتاب أكرم وياسمين واصبحت زوجته بالقانون
وقال الماذون كلمته الشهيرة (بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير.. بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير)
وتعاملت الزغاريط في الصعيد في سرايا المنشاوي
وبدأ أكرم ورعد التحطيب (مبارزة بالعصا)
رعد /اجمد ياعريس
أكرم /معدش بيقدر عليك ولا اي
رعد وهو مستمر بالعصا /انا الرعد استسلم احسن
أكرم /انا عريس عيب تكسفني في ليله زي دي
رعد وخبط عصا أكرم وقعت /الرعد لا يهزم وفاز رعد
...... /برافوا يارعدي
ودا كان صوت اميره بس دخلت تاني بعد ما التفت إليها الرجاله
رعد في نفسه /اما اشوفك بس
عند الحريم وبيغنوا
واميره بترقص مع جنه وكانت لبسه فستان باللون الأحمر
ويوجد بعض الاكسسوار باللون الذهبي
سلوي وهيا بتقدم لياسمين هديه وكانت عن طقم دهب /الف مبروك يابنت الخالي
ياسمين /الله يبارك فيكي ياعمه
فوزيه وقد قدمت طقم دهب برده/مبروك ياحبيبتي
ياسمين /الله يبارك فيكي يا عمه
بشري بخبث لأنها عاوزه تكسف اميره /امال فين هديه المرات الأخ لعمتها
اميرة بثقه /دقيقه واحده
جابت اميره علبه قطيفة وقدمتها لياسمين وكانت عباره عن طقم الماس
ياسمين /ووواو بس دا غالي اوي ياأميره
اميره /الف مبروك ياحبيبتي
ياسمين وهيا تفرج بشري /اي رايك في هديه اميره المنشاوي
بصت بشري ومعلقتش
وكملوا الفرح في الصعيد وقضوا يوم جميل اوي
طلع رعد ويوسفو أكرم غيروا ملابسهم ولبسوا كل واحد بدلته
وبدوا يتحركوا الي القاهره
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
في عربيه أكرم
أكرم /اخيرا بقيتي مراتي حلم وحققته
ياسمين /اه بقيت مراتك
أكرم بابتسامه /الف مبروك ياقلبي
ياسمين /الله يبارك فيكي ياحبيبي
🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻
في عربيه رعد
رعد بتقليد صوت اميره /برافوا يارعدي
اميره بخجل /الله اعمل اي نسيت
رعد /ولا يهمك ياعيون رعد
اميره افتكرت حاجه
Back
رعد /اميره هنا في الصعيد بيتقدموا دهب للعروسه يعني لازم تقدمي هديه انتي مرات اخو العروسه
اميره /فهمه يارعد بس انا مجبتش حاجه هنلحق نجيب
رعد بابتسامه /انا جبت ياروحي
اميره /حبيبي تسلم
Fact
بصت اميرة لرعد بحب
بعد مرور وقت وصلوا الي القاهره وابتدا الزفاف الاستوري لاكرم وياسمين
ونزلت ياسمين علي اغنيه طلي بالأبيض مع رعد
طلي بالأبيض طلي يا زهرة نيسان
طلي يا حلوة و هلي بهالوج الريان
واميرك ماسك ايديكي و قلوب الكل حواليكي
و الحب بيشتي عليكي ورد وبيلسان
قلبي بيدعيلك يا بنتي بهالليلة الشعلاني
يا اميرة قلبي انتي سلمنا الامانة
ما تنسي أهلك ياصغيرة
بعينينا ما صرتي كبيرة
ضلي معنا و طيري وطيري ع جناح الامان
شعي متل هالطرحة يا أغلى البنات
صلي تعيشو بهالفرحة لباقي الحياة
و ربي من السما يباركن
كيف ما توجهت يرافقكن
بايام الصعبة ينصركن
ع كل الاحزان
قلك نعم من قلبه و فرح كل الناس
رديها ع قلبو حب و شعلاني احساس
ومنقلك مع السلامة
روحي تحميكي الكرامة
تبقى محابسكم علامة
للحب و الحنان
وسلمها رعد لاكرم
رعد /حطها في عنيك
أكرم /في قلبي
وبدأ الزفاف وكان يحضر الزفاف الكثير من رجال الأعمال
خلص الفرح وكان جميل واشتغلت الكثير من الأغاني
وصل أكرم وياسمين الي الجناح ودخلوا
ودخلت ياسمين تغير الفستان وطلعت
وجه أكرم يقرب منها
ياسمين /...........
أكرم /نننننننننننعم ياعنيا
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
يتبع........
الي اللقاء في الحلقه القادمه؟
باااااااااي تفاعل بقا
البارت العشرين من اميره الرعد
صلوا على الحبيب المصطفى
أكرم بصدمه /نننننعم ياعنيا
ياسمين ببرود /هو دا اللي عندي يااكرم
أكرم بعصبيه /انتي اتهبلتي مش عاوزه أقرب منك
ياسمين /انا قولتلك ان مش سامحتك اديتك فرصه
أكرم وهو يمسح وشه بعصبيه /يابت الحلال الله يهديكي
ياسمين /دا اللي عندي يااكرم
أكرم بغيظ /ماشي ياياسمين
وراح نحيه السرير علشان ينام.
ياسمين /انت بتعمل اي
أكرم بغيظ /هتخمد المفروض يعني بعد اللي قولتليه اعمل اي
ياسمين /نام علي الكنبه مش جمبي علي السرير
أكرم قام وقعد جمبها علي السرير وقال بحنيه /ياسمين مفيش راجل في الدنيا دي يستحمل اللي انتي بتعملي دا بس انا ابن أصول وهسيبك لحد اخرك سلام ياعروسه وغادر
قفل أكرم الباب وطلع وهنا ياسمين لم تتحمل وبدأت في البكاء بغزاره ولم توقف بكاء فهي لم تقصد ولاكن تريد أن تستعد لتلك الخطوة هيا سامحته ولاكن رفضه تخاف من الاقتراب
وظلت تبكي حته نامت من كتر التعب والإرهاق
بعد مرور ساعتين دخل أكرم وجدها نائمه مثل الملاك وقعت عيناه علي بشرتها البيضاء ورموشها الطويله وشفتيها الورديه المنتفخه باغراء بلع ريقه بصعوبه ودخل
ويلمس شعرها ويكلم نفسه /ليه كده ليه تعملي كده قلتلك كان غصب عني ليه توصلينا لكده وبدأ يمسح دموعها بيده وقربها لحضنه وضمها بتملك وحب وغلبة النوم ونام
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
عند اميره ورعد كانت نايمه في حضنه
اميره بتفكير /رعدي
رعد ووجهه في عنقها يستنشق رائحه الياسمين /عيون رعدك
اميره /عاوزه اروح لدكتورة
اتنفض رعد عندما سمع سيره الدكتوره
رعد /ليه في اي حاجه بتوجعك
اميره بتوتر /لا اصل..... اصل
رعد /في اي ياأميرتي قولي
اميرة هي تخفي وجهها في صدره /انا عاوزه اعرف انا ليه لحد دلوقتي مفيش بيبي
رعد بستغرب /بيبي
اميره ومازالت علي وضعها /اه عاوزه اجيب بيبي زي جنه
رعد وقد فهم يمسح علي شعرها بحنان /ياروحي انتي لسه في الجامعه وكان قدامك دراسه كتير صح واحنا مش مستعجلين للخلفه عندنا جنه صح
اميره وعلي وشك البكاء /صح بس انا عاوزه اجيب بيبي بردة
رعد ويزيل دموعها /طب ليه البكاء دا احنا قلنا اي هنصبر لحد ما ربنا يأذن لسه بدري صح نستني كمان شهر أو اتنين
اميره باستسلام /طيب
رعد /ياله ياروحي علشان ننام
اميره /ماشي ياله
حضنها رعد وأيده علي شعرها وقبل وجنتها وناموا
🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻
في صباح جديد عند أكرم وياسمين
صحي أكرم قبل ياياسمين وظل يتامل وجهها من اول خديها الورديه الي شفتيها الي انفها الصغير
أكرم في سره /شكلك هتجننيني معاكي
قام أكرم ودخل خد شاور وطلع ومنشفه حول خصره واخذ بدله رمادي ولبس وقف يعدل شعره
صحيت ياسمين /انت رايح فين
أكرم ببرود /رايح الشغل عندك مانع
ياسمين /في عريس يروح يوم الصباحيه الشغل
أكرم بسخريه /انتي قولتيها اهو عريس ياحسره انا مش عريس
وياريت ملكيش دعوه اروح اقعد كل واحد في حياته يابت عمي
ياسمين وقد وجعها كلامة واحست بوجع في قلبها ولاكن لا يوجد فايده لازم تكمل
قامت ياسمين ولسه طالعه من الاوضه وقفها صوت أكرم
أكرم /اعملي حسابك هخلص شغل وارجع اخدك ونطلع علي الفيلا مش هنقعد هنا
ياسمين /حاضر
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
في فيلا رعد
صحي رعد واميره وبدوء يجهزوا لبس رعد بدله بالون الكحلي
ولبس وقف يعدل هياته وطلعت اميره دخلت غرفه الملابس ولبست بنطلون اسود وقميص ابيض وشوز باللون الأبيض
وطلعت عدلت شعرها
رعد /ياله ياأميرتي اوصلك الجامعه وانا رايح الشركه
اميره بابتسامه /ياله يارعدي
نزلت اميره ورعد يفطروا
وجه احمد من السفر
علي الفطار
يوسف /طبعا أكرم مش جاي مين هياخد الشغل اللي عليه
رعد وهو يطعم اميره /انت طبعا
يوسف /نننننعم
رعد /اه
اميرة /تؤتؤ صوتك ياچووو جنه نايمه
يوسف ويده في وسطه /يعني جنة ناميه وتسمعني وانا بيني وبنها مسافات
احمد /انتوا كل يوم كدة
يوسف /انا ماشي يابختك يااكرم زمانك هايص
رعد /حاسس ان الواد مات من كتر الحسد اللي بنحسده ليه
يوسف /انا ماشي ياخويا
قام رعد هو اميره /ياله واحنا كمان ياله ياأميرتي عن اذنك ياعمي
احمد /اتفضل يابني
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
في العربيه
نزلت اميره وقبلها رعد علي خدها
رعد /لما تخلصي رني عليا
اميره بابتسامه /حاضر باي
دخلت اميره الجامعه لاكن قابلها احمد
احمد /ما انتي بتتباسي اهو يعني هما اه وانا لا
اميره /ابعد لو سمحت وملكش دعوه
احمد /هدفعلك اكتر
اميره /بااااااس اي قله الادب دي
ورفعت اديها وضربة احمد بالالم علي وشه اتلم الحرس عليهم
......... /اميره
التفتت اميره لصوت لقت رعد
دخل رعد بهبته وبدون اعزار مسك احمد وفضل يضرب فيه لحد ما اغمي عليه
رعد للحرس /خدو الز**له دا
رعد بصوت عالي /اميره بتكون مرات رعد المنشاوي لو حد قربلها يبقي ناوي علي موته علي ايدي
واخد اميره من اديها وركب العربية
اميره بخوف منه /يارعد افه.... ......
رعد بعصبيه/بس اخررررسي خالص انا الظاهر دلعتك كتير
بس ماشي ياأميره
اميره /يارعد والله هو
رعد /اميره مش عاوز اسمع صوتك لحد ما نوصل
سكتت اميره خالص لان رعد كان غير طبيعي وممكن يتصرف اي تصرف
بعد مرور وقت وصل رعد لعمارة فاخره
رعد /انزلي
اميرة نزلت من غير كلام
طلع رعد الدور التاسع وكانت شقه في قمه الجمال
رعد /هتقعدي هنا لحد ما ارجعلك مش عاوز اسمع صوتك سامعه
اميره بدموع /يارعد علشان خاطري اسمعني
رعد /قولت كلمه وعده خليكي هنا لحد مارجع
طلع رعد وقفل الباب ونزل ركب العربيه وتوجه الي الشركه
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
في الشركه دخل رعد وهو في قمة غضبه لدرجه ان شكله خوف الموظفين
ركب المصعد وطلع الطابق الاخير
رعد /مش عاوز اي اجتماعات او اي حاجة سامعه
مرام /بس يارعد بيه
رعد بعصبيه /انا قولت اي هتعرفيني شغلي
اتخضت مرام من صوت رعد وطلعت من المكتب فورا ودخلت مكتبها وبدأت عيناها تدمع
دخل رعد المكتب ومن شده عصبيته وقع كل اللي علي المكتب انكسر
دق دق دق
يوسف /ادخل
دخلت مرام وهيا تداري دموعها
مرام /يوسف بيه رعد بيه وصل مكتبه لاكن لغا كل المواعيد
يوسف بقلق/مالك يامرام
مرام بثبات /مفيش يافندم
يوسف /ادخلي واقفلي الباب
دخلت مرام وقفلت الباب
يوسف /اي اللي حصل
هنا انهارده مرام
مرام ببكاء /انا.... انا لسه بقوله ان في اجتماع مهم زعق فيا انا مالي انا
يوسف /رعد زعقلك
آمنت له بنعم
يوسف جاب منديل وبدأ يزيل دموع مرام
يوسف بحنان /بأس محصلش حاجة
لمس يوسف خديها حست مرام بكهرباء عند لمسته ليها
وقامت فاجاه
مرام /اسفه يافندم علي اللي حصل عن اذنك
يوسف /يا مرا.....
لاكن مرام غادرت المكتب
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
عند اميره
اميرة /والله ماعملت حاجه هو هو اللي بيطاردني ليه رعد يعمل فيا كده وهزت راسها بنف لا لا رعد حبيبي مش هيزعلني وهيجي يصالحني انا متأكده
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌻🌻🌻🌻🌻
بعد عده ساعات كان رعد قد هدي تماما
دخل يوسف المكتب واتصدم من شكل المكتب
يوسف بصدمه /ايه اللي عملته في الكتب دا
رعد بتفكير /مش عارف
يوسف /هو اي اللي مش عارف المكتب بقا مش مكتب
رعد /في عيل في المخزن لازم يتربي واعرف هو مين
يوسف بقلق /عيل مين
رعد /واحد كان بيطارد اميره في الجامعه ولحسن الحظ اني انا اللي وصلتها
يوسف وافتكر اللي حصل قبل كده /احم هو يعني
رعد بانتباه /في اي
يوسف /هو حصل يعني
رعد /انطق
حكاله رعد عن اللي حصل قبل كده لما كان مسافر
رعد بغضب وعصبيه /ومحدش بالغني ليه باللي حصل وليه صحبي يقولي دا مراتي المصونه معرفتنيش شايفني عيل علشان معرفش
يوسف بخوف /يارعد اهدي بس اللي حصل كان عادي
رعد وهو يخلع جاكت البدله /عادي اه
ويرفع أكمام القميص واتجع الي يوسف ومسكه من بدلته /عادي صح
ورفع ايده لكلمه لاكن قاطعه دخول أكرم
أكرم /العب خناقه عاوز اتفرج
اتصدم رعد ويوسف /العريس
أكرم /عريس اي وزفت اي قول مصيبه قول منحوس
رعد ابتعد عن يوسف /حد يطلع يوم صابحيته برده
أكرم بسخريه /لا ياخويا وانت اختك بتفهم اوي
يوسف /شكل ياسمين طيرت عقله
أكرم /لا وانت الصادق انا اللي خلاص
رعد /تعال تعال
دخل أكرم وابجاوا يتكلموا هما الثلاثه لاكن أكرم محكاش حاجه وقال انه عادي وحب ييجي الشركة
أكرم /انت غلطان يارعد هيا ذنبها اي يعني علشان تعمل كل دا
رعد /معرفش اهو اللي حصل بقا
يوسف /قوم يارعد شوف مراتك وصالحها هيا ملهاش ذنب
قام رعد اخد جاكت البدله لاكن وقف عند صوت يوسف
يوسف /رعد انا هبدل
رعد بستغرب /تبدل اي
يوسف ببرود /انا هاخد مرام وانت خد حلا
رعد بغمزه /هيا غمزت ولا اي
يوسف بتغيير الموضوع /احمم انارايح مكتبي وتعمل اللي قولته
أكرم /والله اتجننتوا انا رايح مكتبي
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
اتجه رعد الي محل الورد وجاب ورد باللون الأحمر وغلاف ظه باللون الاسود وجاب شوكولاتة ومارشميلو وحلويات زي الي بيجبها لجنة بيجبها لاميره
واتجه الي الشقه
بعد ساعه ونص فتح الباب رعد ودخل
قامت اميره من مكانها وجريت نحيه الباب
اميرة ببكاء /رعد
وجريت عليه وحضنته بكل قوتها وبتزيد في البكاء زعل رعد وغضب من نفسه لان اللي هيا فيه بسببه
حضنها رعد وشالها من علي الارض ومشي بيها في الشقه وهو حاضنها
وقعد علي الاريكه (المقعد او الكنبة)
رعد بحنيه /اميرتي
اميره مبتتكلمش وبتبكي ووجهها في عنق رعد
رعد /خلاص ياأميرتي انا اسف والله
اميرة بتزيد من حضنها لرعد /انا.... انا والله ماعملت حاجة
وترجع تبكي تاني
طلعها رعد من حضنه وجدها عيونها منتفخه من أثر وشده البكاء ووجهها احمر قبل جبنها وخديها الاثنين وبين كل قبله يقول اسف
بعد خمس دقايق كانت اميره هديت
وطلعت من حضن رعد وبصتله بعيون باكيه
رعد /خلاص ياأميرتي
تكملت البارت العشرين من اميره الرعد
اميره /انت... انت زعقتلي ومردتش تسمعني وعجبتني هنا وسبتني لوحدي
رعد بحنان/كان لازم اهدي انتي عارفه انا كنت متعصب فاقلت ابعد شويه علشان اميرتي مش تزعل بس انا زعلان منك
اميرة /والله يارعد انا معملتش حاجه
رعد /ينفع يكون الواد دا حصل مشكله قبل كده ومتقوليش لرعدك
اميره /والله خفت
رعد /مش احنا اتفقنا اننا مفيش حاجه نخبيها علي بعض
اميره /خلاص انا اسفه
رعد /وكمان مفيش حاجة اسمها اسفه اسمها نتعلم من الغلط
ياله علشان ننزل ولا تحبي تقضي اليوم هنا
اميره /خلينا هنا شويه
رعد بابتسامه /أوامر اميرتي تعال ظي بقا اوريكي جبت اي
قامت اميره مع رعد وشافت المشتريات
اميره بفرحه /الله حلو اوي
رعد وهو يحضنها من الخلف /أوامر اميرتي
اميره /طب وجنه
رعد /معاها المربيه واحنا مش هنتاخر
رعد /بصي ياأميرتي في جوه قميص ليا غيري لحد ما نجيب لبس نسيبه هنا ليكي
دخلت اميره تغير ملابسها وبعد ربع ساعه طلعت وهيا لابه قميص ابيض وكان طويل للغايه يصل لركبتها واكمامه مغطيه يداها
اما رعد انبهر بشكلها وخصلات شعرها المرفرفه علي خديها الأحمر مثل الفراوله او الكرز وعينه تتنقل لشفتيها الورديه الممتلئه باغراء
رعد بلع ريقه بصعوبه /احمم اول مره اعرف ان قميصي حلو كدة
اميره بصتله بخجل
رعد بحب /تعالي ياروحي نشوف هنعمل اي وافرجك علي الشقه
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
بعد مرور خمس شهور حدث فيهم الكثير من الأحداث وكان عدا سنه علي زواج رعد واميرة ولسه مفيش حمل
جنه بقا عندها 3سنين ونص
أكرم وياسمين لسه العلاقه زي ما كانت في الأول
يوسف لسه محدش فرصه انه يعترف لمرام بحبة ليها
في صباح يوم يوم مليئ بالفرح والسعاده
جنه /والله لثحيه اوعي انتي بث تده (والله لصحيه اوعي انتي بس كده)
اميره بضحك عليها /خدي هنا هيضربنا
جنه بعبث طفولي /انهالده اجازه انا عاوزه اتفثح ياناس حلام (انهارده اجازه انا عاوزه اتفسح ياناس حرام)
جريت جنه علي جناح رعد وكالة كرسي لكي تعرف تفتح الباب ودخلت
وبصوت عالي /انت ياببييه
قام رعد من النوم مخضوض /اي في اي الفيلا بتولع
جنه واديها علي خصرها /هو انهالده اي (هو انهارده اي)
رعد بنوم /ياجنه حرام عليكي عاوز انام جايه تقولي انهاردة اي روحي ياحبيبتي لمامي تظبطلك حروفك وتعالي
جنه /بااااااابي
رعد /عيون بابي نعم
جنه /انهالده اي (انهارده اي)
رعد /الخميس ياحبيبتي
جنه /يعني اجازه
رعد /اه
جنه /يبقي نخلج (نخروج)
رعد بخوف مصتنع /أوامر ياكبيره
جنه وعدله ملابسها وطلعت بغرور
رعد بصدمه /كده و3سنين ونص ونص حروفها طايره امال لو كامله هتعمل اي هتموتنا
دخلت اميره وهيا بتضحك /مش قادره اي ياروحي بدأت تكلم نفسك ولا اي
رعد بغيظ /وهو اللي يعيش معاكي انتي وبنتك ميتجننش
جنه من بره /بتقول حاجه يابابي
رعد /خالص ياروح بابي
اميره /رعد انهاردة اي
رعد /هو انتي وبنتك انهارده اي انهارده اي الخميس ياروحي
اميره /مبيفكركش بحاجه
رعد /لا والله لو فاكره قوليلي
قام رعد دخل ياخد شاور
بعد مده طلع رعد
رعد /بقولك ياأميرتي
اميره /قول ياروحي
رعد بابتسامه /عندي حفله انهاردة ممكن تيجي معايا
اميره /ماشي ياروحي الساعه كام
رعد /انا هبعتلك كل حاجة
اميره بابتسامه حزينه /ماشي يارعد
غادر رعد الفيلا
دخلت اميره عند جنه
اميره بغيظ /شوفتي مش فاكر عيد جوازنا
جنه بلا مبالاه /انا معلفش اي الاجل دا (انا معرفش اي الراجل دا)
اميره /نعمل اي ابوكي بقا
جنه /هو يعني بابي ومش جوزك
اميره /مش هاخد معاكي حق ولا باطل
وبعد تفكير /اي رايك هو قالي هنروح حفله انهارده تيجي معانا
قفذت جنه من السعاده /اه اه اه
اميره /اشطا ياله نخطط نعمل اي
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
عم اميره بعصبيه /انا لازم اروح لاميره كدة كتير انا استنيت كتير اوي
مراته /ياحج
العم /لازم تعرف الحقيقه انا هسافر بكره القاهره
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
ياسمين /انا نازله اشتري شويه حاجات
أكرم /مع السلامه
ياسمين /انت هتفضل تعاملني كده كتير
أكرم بزهق /ياسمين اصتبحي مش ناقصه
ياسمين /انا ماشيه
مشيت ياسمين
أكرم بتفكير /لحد أمته هنفضل كده خمس شهور متجوزين ومفيش تعامل بنا ولا حلو ولا وحش حته انا انهاردة هقولها اني هطلقها. هيا تعيش حياتها
🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚
بعد مرور عده ساعات وصلوا بنات من السنتر لتجهيز اميره
احد البنات /ما شاء الله حضرتك مش محتاجه ميكب اصلا
اميره بابتسامه هاديه /تسلمي ياقمر
البنت /هعملك ميكب خفيف وبسيط وتجهزي لان رعد باشا قال علي الساعه 7 ونص
بدأت اميره تجهز وخلصت الميكب وكانت جميله اوي وجم بنتين شايلين بوكس كبير
اميره بستغراب /اي دا
البنت /الفستان يافندم
غادر البنات الجناح وبدأت اميره تفتح البوكس
وفتحته وكان شكله جميل اوي طارت منه البلوبات وكان في فستان زفاف باللون الأبيض وكان في غايه الجمال
اميره بصت للفستان بنبهار ولقت جواب فتحته (احلي يوم في حياتي عمري ما انسي يوم جوازنا ياروحي البسي الفستان وانزل السواق هيجيبك لحد عندي........ بحبك)
بصت اميره بحب وبدأت تجهز بعد مرور الوقت جهزت اميره
وكانت مبسوطه اوي انها لبسه فستان زفاف
وصلت لمكان جميل اوي مزين بالورد الأحمر والأبيض
ورعد واقف ولابس بدله باللون الاسود
دخلت اميره وكان رعد في استقبالها
رعد بعشق /اي الجمال دا ياأميرتي
اميره بدموع /بحبك يارعدي
رعد يزيل دموعها /انهارده فرح وبس مفيش دموع
دخل رعد واميره القاعه وكان يوجد الجميع والكثير من رجال الأعمال والعائله موجودة
وتعالا التصفيق من الحضور
جريت جنه علي اميرة
جنه ببراءه /مامي انتي لابثه فثتان زي الأميرة
اميره /اه ياروحي اسمه فستان فرح
جنه /جميل اوي وبابي جميل
وراحت تلعب
بداء الحضور يهنؤا لرعد واميرة
بعد مده من التهناه اشتغلت الاغنيه المزمار البلدي واستغرب الحضور لاكن ضحك رعد لقا أكرم واقف في نص القاعه وفي يده العصا
نزل رعد وقام بخلع الجاكت
أكرم /انا ناوي في فرحك بس اعمل اي انت عملته في القاهره
رعد بضحك /شاهد رجل الأعمال رعد المنشاوي يرقص بالعصا في زفافه
أكرم /اتفضل ياباشا
وبدوا في التحطيب وكان المنظر جميل وانبهر رجال الأعمال بهياه رعد
وفاز رعد بالتحطيب
لاكن قبل العوده لمكانه سمع صوت سليم
....... /تعال ياعريس
رعد /انتوا متفقين عليا ولا اي
بدأت من جديد بس انتهت بفوز سليم المنشاوي وصفق الحضور بشده
احد رجال الأعمال /الف مبروك يارعد باشا
رعد /الله يبارك فيك
وكان الفرح جميل واشتغلت اغنيه انا بعشقه
واخد رعد اميره وبدأت الرقصه وأكرم وياسمين هكذا
لاكن فاجاه انطفت الاضواء وفتحت فاجاه ودخل........
يتبع......
الي اللقاء في الحلقه القادمه
البارت منزلش امبارح لان مفيش نت تفاعل بقا لو سمحت علي معادنا بكره بإذن الله
اقبل ياادمن
تكملة الروايه بعد قليل
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا