القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية الصقر المتمرد الفصل الثلاثون 30بقلم إيمان جمال حصريه في مدونة قصر الروايات

 

رواية الصقر المتمرد الفصل الثلاثون 30بقلم إيمان جمال حصريه في مدونة قصر الروايات




رواية الصقر المتمرد الفصل الثلاثون 30بقلم إيمان جمال حصريه في مدونة قصر الروايات



#الحلقة_30

#الصقر_المتمرد

#بقلم_إيمان_جمال

#لؤلؤة_الكتابة


تقى ركزت في امتحاناتها وبتذاكر كويس أوي عشان تثبت لصقر وللكل إنها هتقدر تنجح مهما يحصل وجه وقت آخر يوم امتحان 

تقى قاعدة بتذاكر وزهقت شوية وقامت تعمل قهوة وكانت ليلى في المطبخ

تقى: بتعملي ايه يالولو 

ليلى ردت عليها وهي بتصب القهوة في الفناجين: كنت عارفة انك هتحتاجي تشربي قهوة فخلصت كلام مع ماجد وقولت اعمل 

جميلة دخلت المطبخ شافتهم واقفين: ياه أخيراً شوفتكم حمدلله على السلامة

تقى ضحكت: هو للدرجادي كنا مختفيين

جميلة: يابنتي اللي يشوفكم وانتو قاعدين جوا الاوضة ادام الكتاب يقول دا انتو في ثانوية عامة مش في الجامعة

ليلى بصت لتقى وابتسمت: لازم نتخرج بتقدير وننجح نجاح عالي ذي كل سنة واهي هانت فاضل امتحان واحد بس

جميلة: ان شاء الله ياحبايبي 


نيجي تاني يوم بقى ودا يوم آخر امتحان

تامر قاعد في العيادة بيشوف شغله وتليفونه رن وكان صقر ورد عليه

صقر: كنت خايف ماتردش عليا

تامر: لا ياصاحبي ماتقلقش هو اه انت غبي باللي عملته بس في الاول وفي الآخر صاحبي

صقر: ربنا يخليك ليا يارب، بقولك انا عاوز اعمل حاجة ومحتاج نصيحتك بس من غير غباوة

تامر ضحك: طالما قولت من غير غباوة يبقى ناوي على مصيبة

صقر ضحك: والله لا بس انا خايفة من ردة فعلك 

تامر: استر يارب، اتفضل 

صقر حكاله هو عاوز ايه وتامر بيسمعه وهو هادي خالص…..صقر: انت معايا ولا قفلت

تامر: لا معاك

صقر: شايفك هادي كدا هو انت مش معترض؟ 

تامر: انت تحمد ربنا انك بتقولي كدا في التليفون عشان لو كنت بتقولي كدا وانت ادامي كنت خنقتك بإيدي ياصقر

صقر: على فكرة انا بتكلم بجد ومحتاج نصيحة مش محتاج تقولي كدا

تامر: ماتيجي معايا دوغري وتقولي انت هتعمل دا ازاي وهتستفاد ايه اصلا وانت معتش ليك أي دور خلاص 

صقر اتنهد: اسمع ياسيدي 


علي قاعد في مكان شبه مش معروف وشكله مايطمنش وادامه راجل قاعد حاطت رجل على رجل وبيشرب سيجارة 

فتحي: انت بقى قولتلي عاوزني في ايه

علي بضيق: انا بقالي ساعة بتكلم 

فتحي بغضب: انت جيت عشان عاوزني اساعدك يبقى تتكلم وانا عليا ارفض او اقبل

علي وقف وبصله: لا تبقى انت مش واخد بالك بتتكلم مع مين فلو فاكر عشان انا محتاج منك مساعدة فهخاف لا انسى واعتبرني ماجيتش ولا قابلتني سلام

فتحي وقف: استنى بس اقعد انا هساعدك بس انت ليه عاوز تعمل كدا طالما انت جربت بدل المرة اتنين وفي كل مرة تفشل

علي بخبث: اصل بيقولك التالتة تابتة ولا ايه 

فتحي: كلام معقول باردوا يا باشا بس دا اخوك

علي بغضب: انت هتعمل اللي طلبته منك ولا اشوف غيرك

فتحي: بالهداوة يا باشا، عاوزني انفذ امتى؟ 

علي: هقولك


مراد في الشركة بيتابع الشغل ودخله عماد ماسك ورق في إيده

عماد: الورق دا محتاج امضتك ياعمي 

مراد بصله: اقعد بس وسيب الورق دا دلوقتي انا عاوزك

عماد قعد: خير ياعمي

مراد: عاجبك اللي بيحصل دا؟ 

عماد: اعمل ايه بس، حضرتك شايف ان مافيش اي حد فينا بيقدر يأثر عليه وانا تعبت معاه أوي 

مراد: روحله ياعماد وانا هصرفلك فلوس تكفي اجازتك

عماد: ياعمي الحكاية مش موضوع فلوس الحكاية فيه هو انه رافض وجود اي حد معاه ودا مضايقني 

مراد: انا وانت عارفين ان صقر لو محتاجنا جمبه هيقول باردوا امشوا فلازم نكون جمبه 

عماد لسة هيرد تليفونه رن برقم صقر وبص لمراد: دا صقر 

مراد بلهفة: رد عليه بسرعة 

عماد رد: نعم

صقر بخوف: سيب اللي في ايدك واطلع حالا على الجامعة للبنات وانا مسافة السكة وجاي

عماد وقف: في ايه ياصقر

صقر بغضب: مش وقت زفت اسئلة انا هركب اول طيارة وجاي بسرعة 

صقر قفل وعماد بص لمراد: لازم اروح الجامعة حالا

مراد بقلق: في حاجة ولا ايه

عماد: مش عارف انا هبقى اكلم حضرتك

عماد نزل يجري من الشركة واخد عربيته وساق على سرعة كبيرة عشان يوصل بسرعة


#قبل_كدا_بشوية

صقر تليفونه رن برقم غريب ورد: الو 

فتحي: والله وليك وحشة ياصقر باشا

صقر: مين معايا؟ 

فتحي: انا فتحي ابو سنة يا باشا 

صقر: آه اذيك يافتحي، خير ايه اللي فكرك بيا بعد السنين دي كلها

فتحي: انا مش ناسي ان حضرتك ليك فضل عليا في حاجات كتير وذي ما كنت بساعدك كنت باردوا بكون في الخدمة

صقر بضيق: اخلص وقول عاوز ايه

فتحي: اسمعني بس، ذي ما انا فاكرلك الحلو باردوا فاكرلك انك كنت السبب في سجني 

صقر: انا اللي حذرتك بدل المرة ألف وانت ماسمعتش كلامي قولتلك بلاش مخدرات وخليك معايا في أمن الڤيلا صممت وفضلت في طريق المخدرات واهو الحكم اتخفف واخدت تلات سنين 

فتحي بغل: تلات سنين كنت فيهم بعيد عن مراتي وابني وانا راجعلك بعد السنين دي عشان ابلغك يا باشا ان النهاردة جاي احرمك من مراتك وللأبد

صقر قلبه وجعه: مراتي؟ وانت تعرف مراتي اصلا

فتحي ضحك بسخرية: مدام تقى اللي هي دلوقتي في الجامعة 

صقر بخوف: انت عاوز ايه 

فتحي: عاوز اديك فرصة تلحقها ادامك ساعتين عشان هي لسة واصلة دلوقتي والمعروف ان الامتحان ساعتين فلو وصلت متأخر لا هتلاقيها ولا حتى هتعرف مكان جثتها فين

صقر بغضب: انت فاكر اني هخاف من واحد ذيك انت كداب

فتحي: كنت متأكد انك مش هتصدق وعشان كدا صورتها وهي داخلة وافتح الواتس وشوف الصورة بس ذي ماقولتلك هما ساعتين مافيش غيرهم 

فتحي قفل وصقر فعلاً شاف الصورة واتأكد من كلام فتحي وعشان كدا رن على عماد


صقر قاعد في الطيارة متوتر وقلقان وخايف وبيكلم نفسه من غير صوت: لتاني مرة هتروحي بسببي طب المرة اللي فاتت ربنا سترها المرادي هيحصل ايه يارب استرها هي ملهاش اي ذنب في اللي بيحصل دا كله، انا السبب في كل دا


عماد وصل عند الجامعة ورفضوا يدخلوه وللأسف مش عارف يوصل لأي حد فيهم عشان بدأوا الامتحان وهو عارف ماجد بس بالشبه كدا وشافوا دخل بعربيته ووقفه بسرعة

ماجد باستغراب: انت مين؟ 

عماد: حضرتك خطيب ليلى الألفي صح؟ 

ماجد: ايوا انا انت مين؟ 

عماد: انا صاحب صقر الألفي وهو طلب مني آجي للبنات هنا بسرعة ومش فاهم في ايه والأمن مش راضين يدخلوني 

ماجد بقلق: طب اركب معايا وقولي في ايه

عماد ركب معاه ودخلوا سوا وقاله انه مايعرفش اي حاجة هو نفذ اللي طلبه صقر وبس 

ماجد: هما مش هيخرجوا دلوقتي تعالى نقعد في الكافتيريا

عماد: انا عاوز اكون أدامهم اول مايخرجوا عشان لو في اي حد عاوز يأذيهم

ماجد: ماتققلش مافيش حد هيقدر يدخل من بوابة الجامعة وانت شفت دا بنفسك تعالى بس نشرب اي حاجة على مايخرجوا 

عماد سمع كلامه وقعدوا سوا والوقت قاعد بيعدي دقيقة ورا التانية لحد ماعدا حوالي ساعتين والكل بدأ يخرج من المدرج والشباب قاموا يشوفوا البنات اللي فعلاً شافوهم على طول 

تقى بصت لعماد: انت هنا ليه؟ 

عماد: والله لو اعرف الاجابة هقول كل اللي اتقالي ان اجي ليكم هنا غير كدا معرفش

تليفون عماد رن وكان صقر وهو رد….صقر: انت فين؟ 

عماد: انا جوا الجامعة مع البنات

صقر: ربع ساعة واكون عندكم محدش فيكم يتحرك

ماجد: هو في ايه؟ 

عماد: والله ما اعرف دلوقتي هنفهم

بعد ربع ساعة وصل صقر وماجد هو اللي عرف الأمن يدخلوه ودخل ليهم بالعربية وعرف هما فين ونزل من العربية يجري….صقر: يلا من هنا بسرعة

ماجد: في ايه ياصقر؟ 

صقر: مش وقت اسئلة ياماجد 

تقى بعناد: انا مش همشي من هنا غير لما افهم في ايه

صقر رد عليها من غير مايبصلها: وانا معنديش استعداد استنى هنا ثانية واحدة عشان هيحصل كارثة

ليلى: طب فهمنا طيب في ايه

صقر بعصبية: من الآخر لو ما اتحركناش دلوقتي الهانم هتموت 

تقى برعب: ايه؟؟! 

عماد بصدمة: ايه اللي انت بتقوله دا ياصقر في ايه

صقر: هفهمكم بعدين 

ماجد: طب هاخدهم معايا

صقر: معلش ياماجد هيبقوا معايا

صقر اخدهم وخرجوا في العربية معاه وعماد طلع لعربيته وماجد وراهم بعربيته

صقر تليفونه رن وكان رقم الزفت اللي اسمه فتحي ورد بسرعة……فتحي: شاطر يا باشا قدرت تلحقها بس المرة الجايا لا 

صقر بغضب: ورحمة امي لهرجعك السجن تاني 

فتحي ضحك باستفزاز: هرجعه بس وانا واخد عمرها

صقر بعصبية: طارك معايا انا هي ملهاش ذنب 

فتحي: ذنبها انها مراتك 

صقر بعصبية واضحة: لو انت راجل قابلني انا 

فتحي قفل المكالمة في وش صقر، وتقى لا هي فاهمة ولا عارفة هيحصل ايه، صقر بيبص عليها من المرايا لانها راكبة ورا وليلى هي اللي جمبه

ليلى: مين دا؟ 

صقر بيتكلم وهو بيبص على تقى في المرايا: واحد عاوز ينتقم مني 

تقى بانهيار: وانا مالي 

صقر: عشان مراتي

تقى بغضب: انا مبقتش مراتك 

صقر: مش هيفهم كدا 

تقى بعصبية: وانا تعبت وزهقت يعني بعيد عنك باردوا بتاخد في الرجلين

ليلى: اهدي ياتقى عشان نشوف هنعمل ايه

تقى: لا هنعمل ولا زفت انا واحدة ماليش دعوة بكل دا هعيش حياتي براحتي

صقر: مش بمزاجك

تقى: وانت مالك، انت دلوقتي لا جوزي ولا ليك دعوه بيا أصلا 

صقر بغضب: ماتفهمي يا بني آدمة انتي لازم تكوني في مكان مايقدرش يوصلك فيه

تقى بعناد: وانا معملتش حاجة عاشن استخبى 

صقر وقف العربية بعنف وبصلها واتكلم بغضب: ورحمة امي لهتسمعي اللي هقوله ليكي وتنفذيه وانتي ساكتة دلوقتي انا هوصلك عند جدي وهدان بعد ماتروحي تجيبي حاجتك وهنمشي دلوقتي واياكي تقولي حرف

ليلى بصت لتقى انها تمشي الأمور لحد مايشوفوا هيحصل ايه 

صقر لف وشه وشغل العربية تاني واتحرك بيهم

تقى بتكلم نفسها من غير صوت: انت فاكرني هقدر احمي نفسي؟ انا بعاند نفسي بسببك انا مبقتش قادرة على اللي بيحصل دا 


فتحي رن على (علي) عشان يقوله باللي بيحصل

 علي رد عليه: وطالما محصلش اي حاجة من اللي طلبتها بتكلمني ليه 

فتحي: انا بس حبيت اعرفك ان مش بس انت اللي عاوز تنتقم منه، انا كمان ليا طار عنده 

علي: بقولك ايه انا مش عاوز كلام كتير انت تنفذ وتخلص ماليش دعوة انت ليك طار ولا لا 

علي قال كلامه وقفل المكالمة ونادية جات قعدت معاه

نادية: ناوي على ايه ياعلي

علي: ولا حاجة

نادية: انا مش مطمنة من سكوتك دا

علي ببرود: بقولك ايه يا تقولي كلام كويس يا تقومي

نادية بصتله بحزن: فين علي اللي حبيته، الحنين اللي قلبه كله حب مافهوش لا حقد ولا غل ولا كره انت اتغيرت اوي يا علي 

علي قام وبصلها: اما اقوم احسن 

سابها وطلع فوق وهي قاعدة حزينة على اللي جوزها وصله واتأكدت بطريقة كلامه ان فيه حاجة ناوي عليها ومش عارفة تتصرف ازاي بس قررت تقول لمراد 


صقر وصل بيهم في حي السيدة زينب عشان تقى تاخد حاجتها من البيت وليلى هي كمان طلعت معاها عشان تجمع حاجتها ومش هتسيبها لوحدها وهتروح معاها، اما صقر راح لأبوه المحل اللي اتفاجئ بيه 

مراد بفرحة: حمدلله على السلامة

صقر سلم عليه وقعد: الله يسلمك يا بابا، انا جاي اخد تقى عشان تروح البلد

مراد بصله باستغراب: تاخدها؟! اشمعنا 

صقر: بعدين هفهم حضرتك يا بابا 

مراد: فهمني ياصقر ايه اللي بيحصل 

صقر حكاله عن اللي حصل ومراد مصدوم وفي نفس الوقت مرعوب عليها: بقى دي الأمانة اللي ابوها مأمنا عليها

صقر: انا مش عارف كل حاجة جايا ورا بعضها كدا ليه 

مراد بصله بشك: انت فعلاً طلقتها؟ 

صقر بهدوء: اه يا بابا، ودا مش مهم دلوقتي انا عاوز احميها 

مراد: خد بالك ذنبها في رقبتك لو حصلها حاجة

صقر: وانا قادر اني احميها يا بابا 


عرفان وبدر وصلوا ادام البيت في البلد وبدر أخد باله إن حورية قاعدة في الجنينة: وانا اقول البلد منورة ليه أتاري حورية البحر هنا 

عرفان بص على الجنينه وبص لبدر: ياحنين

بدر ضحك: على الاقل مش ذيك، البنت باين عليها انها بتحبك

عرفان بيتكلم وهو بيفتح باب العربية: خليك في حالك يا بدر 

بدر نزل وراه: فوق لنفسك 

عرفان: بقولك ايه اسكت والنبي 

بدر سكت ومحبش يطول في الكلام ودخلوا الجنينة

بدر: ايه النور دا 

حورية بابتسامة جميلة: دا نوركم انتو حمدلله على السلامة 

بدر قرب من حفصة وخطف بوسة من خدودها: وحشتيني

حفصة بابتسامة خجل: وانت كمان

حورية بتبص لعرفان اللي واقف ماسك تليفونه: حمدلله على السلامة ياعرفان

عرفان بصلها ورد: الله يسلمك….وبص لبدر: انا طالع انام اياك حد يصحيني غير لما اصحى براحتي

بدر لسة هيرد بس تليفونه رن وبص لعرفان: دا صقر 

عرفان: رد عليه

بدر رد: ايوا ياصقر 

صقر: انا جاي وتقى وليلى معايا يابدر

بدر باستغراب: فيه حاجة ولا ايه؟! 

صقر: لما اجي يابدر سلام

بدر قفل وبص لعرفان اللي واقف عاوز يعرف في ايه: قالك ايه؟ 

بدر: صقر جاي ومعاه تقى وليلى

حفصة: تقى مع صقر ازاي؟ 

عرفان: دلوقتي هنعرف

بدر: اطلع نام وهصحيك لما يوصلوا

عرفان: نوم مين بقى، هو انا هعرف انام طالما عرفت انها جايا انا طالع اخد دش

عرفان قال كلامه وسابهم وحورية زعلت من كلامه وبدر اخد باله من ملامح وشها اللي اتغيرت بسبب زعلها وبص لحفصة وكلمها بصوت واطي: والله خسارة فيه 

بدر: انا طالع اخد دش ونشوف هيحصل ايه 

بدر سابهم وحفصة قعدت جمب حورية: ماتزعليش

حورية: هي مين دي اللي بيتكلم عنها عرفان؟ 

حفصة: دي تقى طليقة الصقر

حورية باستغراب: هو الصقر اتجوز تاني؟! 

حفصة ضحكت: دا انتي فايتك حكايات كتير تعالي اما احكيلك


تامر قاعد في العيادة ودخلت الممرضة عليه

الممرضة: دكتور تامر في واحدة عاوزة حضرتك بارة اسمها مدام نور

تامر وقف: دخليها بسرعة 

الممرضة خرجت وسمحت لنور تدخل…..تامر بيسلم عليها: ايه المفاجأة الحلوة دي 

نور: رحيم قالي عاوز يشوفك

تامر بصلها بشك: هو بس اللي عاوز يشوفني؟ 

نور بصت للأرض بخجل وهو ابتسم وقرب من رحيم: حبيب عمو عامل ايه

رحيم: كويث ياعمو 

تامر بص لنور: عاوز اتكلم معاكي في موضوع مهم

نور: موضوع ايه

تامر مسك ايدين رحيم: استني…….اخد رحيم وخرج بيه للممرضة: امل معلش اطلبيله أيس كريم من المحل اللي تحت العمارة وكلميهم في التليفون مش لازم تنزلي وقعديه معاكي

تامر ساب رحيم معاها وعشان طبعا ماتفهمش غلط فإنه خرّج رحيم ساب باب الأوضة مفتوح للآخر 

نور: موضوع ايه قلقتني

تامر قعد قصادها: بصي قبل ما اتكلم اوعي تفهميني بطريقة وحشة بس لو فهمتيني وسمعتيني كويس هتعرفي اننا بنعمل خدمة 

نور: من غير لف ولا دوران عاوز تقول ايه يا تامر

تامر اخد نفس وبدأ يحكي ليها ويتكلم وهي في بداية الكلام الصدمة كانت المسيطرة على تعابيير وشها، تامر بيحكي وهو خايف من ردة فعلها وبعد دقايق خلص كلام

تامر بص لنور بتوتر: انا خلصت كلامي

نور وقفت: تمام وانا ماشية

تامر مسك ايديها: اقعدي يا نور انا عارف ان الموضوع صعب بس اهو عشان نشوف اخرتها ايه 

نور: ولو قولتلك مش موافقة؟ 

تامر: هيبقى براحتك طبعاً وعلى فكرة انا والله ماكنتش هوافق بحاجة ذي دي بس والله بحاول اساعد مش اكتر 

نور مشيت خطوتين بتفكر وبصتله: ماشي ياتامر انا موافقة واما نشوف آخرتها ايه

تامر قام وقف جمبها: ماتقلقيش انا جمبك 


صقر في الطريق ومعاه ليلى وتقى، وطول الطريق مافيش اي كلام ورنة التليفون قطعت سكوتهم وكان تليفون تقى واللي بيرن عرفان وهي ردت 

تقى: الو

عرفان: عاملة ايه؟ 

تقى: الحمدلله 

عرفان: انتو في الطريق؟ 

تقى: ايوا 

عرفان: ادامكم اد إيه وتوصلوا 

تقى: مش عارفة 

عرفان: طب اعطي التليفون لصقر 

تقى: ماشي…..بتكلم صقر: عرفان عاوز يكلمك

صقر اخد منها التليفون: نعم

عرفان باستفزاز: سوق على مهلك عشان حبيبتي توصل بالسلامة 

صقر بيحاول يتمالك اعصابه: عنيا حاضر

صقر قفل السكة في وشه وعنيه كلها غضب وعطالها التليفون تاني 


عرفان قاعد بيضحك انه بيستفز صقر وحوريّة جات تقعد معاه

حوريّة: ممكن اقعد معاك؟ 

عرفان بهدوء: اتفضلي

حوريّة قعدت: اطمنت عليها؟ 

عرفان: على مين؟ 

حوريّة: تقى

عرفان: آه انتي عرفتي تقى 

حوريّة: اه 

عرفان: تمام

حوريّة: مستنية اشوفها 

عرفان باستغراب: ليه؟ 

حوريّة: عندي فضول اشوف مين اللي حركت قلبك 

عرفان: انتي عاوزة إيه ياحورية؟ 

حوريّة قامت: ولا حاجة 

حوريّة سابته قاعد مكانه مستني تقى بفارغ الصبر 


جميلة خرجت مع فريد يتغدوا سوا 

فريد: كل مرة اشوفك فيها تكوني زعلانة كدا؟ 

جميلة: اعمل ايه بس يافريد انا زعلانة على اللي اخواتي فيه، وانا متأكدة ان اللي بيحصل دلوقتي سببه علي بس معنديش دليل على كدا ولا عارفة كل دا هيخلص امتى 

فريد: ربك هيسهلها من عنده انتي قولي يارب بس وهو قادر يحلها وان شاء الله مش هيحصل اي حاجة وحشة 

جميلة: يارب يافريد 

فريد مسك ايديها وباسها: مش عاوزك تبقي حزينة ولا حاجة مضيقاكي انا عاوزك سعيدة وبس 

جميلة ابتسمت: انا دايما سعيدة ومرتاحة وانت جمبي يافريد 


اليوم بدأ يكون في آخره ومراد رجع الڤيلا يتغدا ويرجع حي السيدة زينب تاني واتجمعوا على السفرة 

مراد: فين البنات؟ 

فريدة: منال لسة في الشغل ومنه مع آدم، وجميلة مع فريد بيتغدوا بارة 

نادية بصت لمراد: عمي كنت عاوزة اقولك على حاجة

مراد: خير يا نادية فيه ايه

نادية: انا خايفة ياعمي انا حاسة ان علي بيخطط لحاجة تانية

مراد بقلق: هتخوفيني ليه بس يانادية اكتر ما انا خايف كفاية اللي هي فيه

فريدة: فيه حاجة تانية ولا ايه يا بابا 

مراد: ايوا فيه وهحكي ليكم دلوقتي 

مراد بدأ يحكي ليهم عن الشخص اللي بيهدد صقر بتقى ونادية بتسمع الكلام وحاسة ان علي له يد في الموضوع دا

نادية: اكيد علي له يد في دا

مراد: ماتظلمهوش يا نادية لأن دا طار بين الراجل دا وبين صقر وعلي مالوش دعوة بيه

نادية: طب مايمكن علي انتهز الفرصة دي وحب يتحدوا سوا 

مراد بحزن: للدرجادي ابني بقى مجرم 

نادية: انا بدعي من قلبي ان مايكونش له دعوة باللي بيحصل دا 

فريدة: ان شاء الله مش هيكون له دعوة باللي بيحصل 

نادية: اتمنى والله، المهم صقر مايسيبش تقى لوحدها 

مراد: انا والله ماعارف اعمل معاهم ايه، مكانش ينفع صقر يتسرع في قرار الطلاق دا

فريدة: ان شاء الله خير 


صقر وصل بالبنات وفتح شنطة العربية وخرّج الشنط وبدر وعرفان خرجوا يستقبلوهم وحوريّة خرجت هي كمان 

بدر: حمدلله على السلامة

صقر: الله يسلمك 

عرفان واقف جمب تقى: حمدلله على السلامة 

تقى: الله يسلمك 

صقر اخد باله من حوريّة اللي واقفة بعيد عنهم بشوية: هي الصعيد فيها بنات حلوة كدا دا عاملة ذي عروسة البحر 

بدر ضحك: لا وايه اسمها حوريّة 

صقر: كمان

عرفان بغضب: ربنا قال غُض بصرك

صقر بصله: وانت مالك وبعدين ماتقول الكلام دا لنفسك

بدر: ما كفاية بقى، خدوا بالكم لو حصل خناق هنا جدي مش هيعديها بالساهل فياريت تتلموا انتو الاتنين 

ليلى: طب ممكن بقى نطلع نرتاح شوية بعد اذنكم يعني

بدر ضحك: اه طبعاً اتفضلوا 

البنات دخلت وحفصة قابلتهم ودخلتهم الاوضة اللي هيناموا فيها، اما بالنسبة لصقر فدخل الاوضة اللي كان فيها قبل كدا عشان ينام ويرتاح شوية من الطريق 

الليل عدا بس للأسف تقى معرفتش تنام وطول الليل في بلكونة الأوضة مش جايلها نوم من خوفها وقلقها 

اما صقر فصحي على رنة تليفونه وكان رقم فتحي ورد عليه 

فتحي: حمدلله على سلامتكم يا باشا بس احب اقولك انا جمبك وشايفكم في كل لحظة ومش عشان نقلتها عندك يبقى كدا بتحميها بالعكس دا انا كدا بقرب أوي سلام يا باشا 

صقر قام بغضب من السرير ورايح جاي في الأوضة مش عارف يعمل ايه وهو دلوقتي في موقف لا يحسد عليه لا عارف يبقى معاها وقريب منها ولا عارف يتصرف ذي ماهو عاوز وبعد تفكير طويل بص لنفسه في المرايا واتكلم: بس انا لازم اتصرف 

صقر خرج بارة الاوضة وبيدور على وهدان


الحلقة خلصت 

استنوا الحلقات الجديدة

        و اوشكنا على الانتهاء……………..


تكملة الرواية من هناااااااا 

لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا





تعليقات

التنقل السريع