القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية اسير عيوني الفصل الثالث 3 بقلم إيه عيد حصريه في مدونة قصر الروايات

 رواية اسير عيوني الفصل الثالث 3 بقلم إيه عيد حصريه في مدونة قصر الروايات 




رواية اسير عيوني الفصل الثالث 3 بقلم إيه عيد حصريه في مدونة قصر الروايات 


#اسير_عيوني


جاسر برفعة حاجب:فيه ايه؟!

وبص لايمان بحدة: انتي كنتي بتعملي ايه برا في الوقت المتأخر دا


ايمان بخوف :و ولله ا انا....

فارس بتنهيدة: دي كانت بتستقبلني برا

جاسر بحدة:وهي تستقبلك بصفتها ايه؟!

فارس :هي كانت برا وشافتني وسلمت عليا، المهم انا عايزك في موضوع كدا بخصوص الشغل


جاسر بشك : تمام، تعالي ورايا

ودخل جاسر واتجه لمكتبه

فارس لف لايمان بحدة :لو عرفت بالصدفة بس انك قابلتي الواد الصا*يع دا، هعرف جاسر بكل حاجة


ايمان بضيق :انت مين اصلا عشان تهد*ددني

فارس بحدة :اتكلمي معايا كويس، لو قولت لجاسر علي دورانك دا.... كان دفنك مكانك


ايمان خافت وسكتت

فارس بحدة :انا قولت ال عندي، لو قابلتيه تاني، متلوميش غير نفسك

ومشي من قدامها وراح لجاسر


وايمان فضلت واقفة خايفة ومرعوبة، وفجاة حطت ايدها علي بطنها وبقت تتعر*ق بخوف وبلعت ريقها


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


في الصباح


فارس كان واقف وبيكلم احد الحراس وبيفهمه حاجة في التابلت


فجاة سمع صوت هو عارفه كويس من وراه:صباح الخير يا فارس

فارس لف بابتسامة ولمعة في عيونه :شروق، عاملة ايه؟! وحشتي..... ا اقصد ازيك


شروق بكسوف :كويسة، انت عامل ايه؟!

فارس بابتسامة : كويس، عاملة ايه في الجامعة

شروق:كويسة وبجيب علامات حلوة اوي

فارس : برافوا، شدي حيلك بقي عشان ابن الحلال

شروق بكسوف : انا لسة صغيرة

فارس بضحك :الحلاوة دي كلها ولسة صغيرة

شروق جريت من قدامه بكسوف، ودخلت جوا القصر

وفارس ضحك عليها، فاهذه حب طفولته ومستني تخلص اخر سنة في الجامعة عشان يتقدم ليها


واكمل فارس كلامه مع الراجل وبعدين دخل جوا للفطار


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


في الداخل


ابراهيم كان قاعد علي السفرة في الكرسي الرئيسي، وجاسر في الكرسي ال جمبه ولابس جلابيه صعيدي مبينة هيبته وفخامته


والستات بيحطوا الفطار

ابراهيم : هنروح انا وانت المصنع، خلينا نشوف احواله

جاسر :تمام

يارا :هي حور مش هتفطر معانا

جاسر بص لنغم :ممكن تناديها

نغم بابتسامة: حاضر

ومشيت نغم تنادي حور


حمدية بعو*ج :واحنا مالنا بيها، ما تفطر في اوضتها


جاسر بحدة :دي ضيفة، وعيب اوي ال بتقوليه دا

ابراهيم :جاسر عنده حق، الكل عارف اننا اهل كرم


حمدية سكتت بضيق

فريدة بكسوف:هو انت مش بتفكر في الجواز يا جاسر

جاسر مردش عليها ولا سمعها اصلا، لما شاف حور جاية ورا نغم


نغم :دي هد*ت روحي لحد ما وافقت

جاسر بهدوء :تعالي هنا

وهو بيشاور بأيده علي الكرسي ال جمبه

حور اتوترت وقربت وقعدت جمبه، وفريدة وحمدية بيبصولها بح*قد


حور كانت مكسوفة تاكل وتمد ايدها

جاسر شافها وقرب منها الاطباق

ابراهيم لاحظ اهتمامه بيها وبص لحور :كلي يابتي ماتتكسفيش

حور بصوت خافت :حاضر


شروق دخلت وسلمت علي جاسر وقعدت معاهم ورحبت بحور، وفارس دخل وقعد جمب شروق وبدا ياكل


جاسر خلص اكله وشرب قهوته  وقام وقف، بس حور مسكت في جلابيته بخوف

وجاسر بصلها، حور اتحرجت خصوصا لما شافت العيلة كلها بتبصلها بأستغراب وهي ماسكة فيه

بعدت ايدها بسرعة ونزلت رأسها في الارض

جاسر بهدوء :احم، طب انا خارج بقي

وخرج هو وحمزة وفارس


ابراهيم بص لحور : متضايقيش من سؤالي، بس هي ايه حكايتك؟!

حمدية : انا برضوا عايزة اعرف هو جابك ليه هنا؟!

حور اتوترت ومعرفتش تقول ايه؟!

شروق: خلاص يا جماعة سبوها براحتها


فريدة قامت بعصبية: ملكيش دعوة انتي، انتي بتدخلي ليه اصلا

شروق بعصبية : علي فكرة انتي الغريبة مش انا، يعني انتي ال ملكيش حق تكلميني كدا


فريدة بعفوية: لا مش غريبة، انا هبقي مرات جاسر الدمنهوري قريب اوي

حور اتصدمت من كلامها

نغم :انتي مش خطيبته اصلا، يبقي هتبقي مراته ازاي


حمدية بعصبية: نغم، متدخليش في ال ميخصكيش


ابراهيم بغضب:بسسسس منك ليها، ايه جاعدين في زر"يبة احنا ولا ايه

الكل سكت وحور قامت وراحت اوضتها ويارا راحت وراها


كل دا وايمان مش سمعاهم اصلا وعمالة تفكر بتوتر


فريدة في سرها وهي باصة علي حور بكر*ه : يا خوفي لتطلعي اكتر من ضيفة


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


عند ريم كانت بتكلم اسامة في التلفون


ريم بحزن : انا جالي عريس يا اسامة، ومش عارفة اعمل ايه؟!

اسامة:متوافقيش طبعا

ريم بضيق:بس هقول ايه لاخويا وتيتة دا خامس عريس ارفضه

اسامة:انا قربت انزل واتقدملك

ريم : انت عمرك ما قلتلي عيلتك تبقي مين

اسامة بتوتر: ا مش مهم، لما ارجع هقولك

ريم بضيق : هو ايه دا ال مش مهم، انت مخبي عليا حاجة


اسامة :احم، ط طب انا مش فاضي صحابي وصلوا مع السلامة بقي.... بحبك

ريم بحزن:بحبك

وقفلت معاه


زينب : بتحبي مين ياختي؟!

ريم لفت وشافت جدتها وخافت

زينب بعصبية:ما تنطقي، مين دا ال بتحبيه

ريم بتوتر :د دي صحبتي يا تيتة كنت بقولها كدا

زين :انتي فاكراني هب*لة ومش فاهمة حاجة، انا متأكدة انك كنتي بتكلمي راجل


ريم خافت وبدات ترجع لورا


زينب بعصبية :يا عثماااااان، تعاليييي شوف اختك

ريم اترعبت وجت تجري علي برا جدتها مسكتها من دراعها، ريم بقت تحاول تبعدها عنها.... وجدتها ماسكاها برضوا


فجاة ريم جت تبعد جدتها بقوة، وجدتها رجلها اتز*حلقت من السجادة ووقعت من البلكونة


ريم اتصدمت وبصت علي جدتها ال مرمية تحت وال*م حواليها وبدات تعيط

الحراس اتصدموا تحت من زينب ال وقعت قدامهم، ونادوا عثمان ال جري علي جدته واخدها علي المستشفي


وكل دا ريم واقفة فوق وخبت نفسها بسرعة، قبل ما اخوها يشوفها وقعدت علي الارض وضمت رجلها وهي حاطة ايدها علي فمها بدموع وخوف وصدمة


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


في غرفة فريدة

فريدة بغ*ل :شوفتي بيعاملها ازاي يا خالتي، دي ولا كأنها مراته

حمدية: يابتي اسكتي بقي وخليني افكر


فريدة قعدت جمبها : والنبي ياخلتي انا بحبه ورايداه


حمدية: يابنتي ما انا قولتلك هجوزهولك اسكتي بقي

فريدة :طب هتعملي ايه مع البت دي

حمدية :لازم افهم الاول هو جابها هنا ليه، ما اكيد فيه سبب

فريدة : طب وهتعمليها ازاي


حمدية : هكلمها كويس وكأني زي امها، وهي تحكي.... دي باين عليها عيله ومش فاهمة حاجة


فردة :ايوا والنبي يا خالتي، شةفي حكايتها، وبعدين شوفي حل بقي عشان جوازي من جاسر

حمدية :اهم حاجة اتقلي عليه شوية، مش تبقي مدلوقة كدا وخلاص

فريدة :هحاول


حمدية :لا متحاوليش نفذي

فريدة بضيق :حاضر 


حمدية :اما انتي بقي يا يا ضيفة، هنشوف ايه حكايتك عشان انتي ضيفة غير مرغو"ب فيها  اوي 


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


في غرفة ايمان

واقفة وماسكة التلفون وبتبكي

ايمان بدموع :مش مصدقة انك هربت وسبتني

رامز :يا حبيبتي لو مسكني مكنتيش هتسمعي صوتي تاني


ايمان :انا اتحطيت في موقف با*يخ اوي بسببك


رامز : خلاص متزعليش، المهم دلوقتي مش هتيجي تشوفيني في الشقة، وحشتيني اوي


ايمان بدموع :اسكت بقي، انا بقيت في مصي*بة بسببك


رامز : مصي*بة ايه دي؟!


ايمان بتوتر ودموع :ا انا حامل


 رامز بعصبية: نعم يا رو*ح امك

ايمان :انت بتكلمني ليه كدا؟!

رامز بغضب:انا مش قولتلك تخلي بالك

ايمان بدموع :اهو ال حصل بقي

رامز بغضب :لا يا ختي، انا مش هشيل الشيلة دي

ايمان بدموع :انت بتقول ايه، هو مش دا ابنك

رامز :الواد دا لازم ينزل


ايمان بصدمة :انت اتجننت، مستحيل اعمل كدا

رامز بغضب :ما انتي لو معملتيش كدا، انا هف*ضحك  ويعرفوا بقي كمان اني قربت منك وانتي مش مراتي..... يعني في الحر*اااام

ايمان اتصدمت من كلامه مش مصدقة ان دا الشخص ال وثقت فيه وحبته

رامز : بليل تيجي عشان ننزله

ايمان بدموع :ب بس

رامز بغضب : بلا بس بلا ز*فت، هتيجي بليل يا اما فضي*حتك هتبقي بجلا*جل


ايمان بخوف ودموع :لا، ه هاجي

وقفلت معاه ووقعت علي الارض  بدموع لل عملته في نفسها


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


في اوضة حور كانت بتلعب مع يارا، وكانت حاطة  طرحة علي عنيها  والمفروض انها تمسك يارا وهي مش شايفاها 


حور :طب اعملي صوت حتي، انا مش سامعة حاجة


يارا بضحك:عشان تعرفي مكاني

حور قربت من مكان الصوت وكان قريب من الباب، بس يارا جريت وراحت الحمام واستخبت جوا


حور فضلت تحرك ايدها في الهوا، وسمعت صوت عند الباب قربت

حور بفرحة :مسكتك

بس فجاة استغربت لانها لامسة شيء ضخم واطول منها  كمان

ازالت الطرحة من علي عنيها واتصدمت لقت قدامها جاسر، وهي حاطة ايدها الاتنين علي صد*ره

اتصدمت اكتر ورجعت لورا وكانت هتقع بسبب السجادة بس جاسر لحقها ومسكها من ايدها وشدها لعنده وكانت قريبة منه


نظر في عيونها الرما"دية بهدوء، وهي مبرقة فيه وبتاخد انفاسها بسرعة


خرجت يارا من الحمام  :وانا اقول اتأخرت ليه كل دا

حور بعدت بسرعة عن جاسر :ا احم، ا انا


يارا جريت علي جاسر ال شالها وابتسم ليها بخفة

يارا بطفولية : جبتلي ايه؟!

جاسر اخرج من جيبه شكولاته من النوع الغالي  ومدها ليها، ويارا فرحت واخدت الشكولاتة وبدات تاكلها


يارا : مجبتش لحور؟!

جاسر بص لحور ال اتكسفت ونزلت رأسها في الارض وبهدوء:جبت

واخرج واحدة اخري من جيبه ومدها لحور

حور باحراج :لا شكرا، مش عايزة

يارا بانز*عاج :خوديها بقي


جاسر بهدوء: خوديها

حور اتكسفت ومدت ايدها واخدتها :شكرا

يارا : ذوقيها يلا

حور فتحتها وبدات تاكل ببطيء وعينها في الارض، وجاسر عينه عليها بهدوء


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


في المساء


في خارج القصر

واقف فارس وشروق

فارس بابتسامة : بصراحة انا كنت عايز اتكلم معاكي في موضوع

شروق بكسوف :اتفضل

فارس : انا عايز اقابل والدتك

شروق :ليه؟!

فارس وهو حاطط ايده علي رقب*ته :يعني عايز اسلم عليها


شروق بابتسامة : حاضر، ابقي تعالي زورنا بكرا


فارس :تمام، بس صحيح انتوا ليه مش عايشين هنا ما انتوا ليكم حق برضوا؟!


شروق بحزن: مرت عمي حمدية مش بتحبنا وبتعمل مشا*كل معانا، عشان كدا عايشين في بيت جدي ابوا امي


فارس: هي فعلا بتحب تعمل مشا*كل، بس خلاص انا هاجي بقي اسلم علي مامتك بكرا


شروق: تمام

ومشيت، وابراهيم قرب من فارس وبدا يتكلم معاه في الشغل

ابراهيم :  تمام ابقي روح بكرا بقي

فارس :جاسر قالي

ابراهيم :هو انت مش ناوي تتجوز بقي

فارس بأبتسامة وهو بيفكر في شروق: قريب ان شاء الله

ابراهيم :اعملها انت بس، وانا اعملك اجدعها فرح

فارس بابتسامة : تسلم يا حج 


فجاة ابراهيم شاف بنتوا ايمان بتتسحب وبتخرج من الباب الخلفي

ابراهيم بيشك في تصرفاتها، وبيمشي وراها

فارس :انت رايح فين؟!

ابراهيم : شاكك في البت ايمان بقالها يومين مش مظبوطة، تعالي معايا


ومشيوا وراها وركبوا العربية وهي في التاكسي  لحد ما شاوفوها وقفت قدام عيادة صغيرة ونزلت ووقفت..... وفجاةخرج رامز من العيادة وبصلها واخدها معاه جوا وابراهيم خرج من العربية بغضب وراح وراهم ووووووو

تكملة الرواية من هنااااااا

لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا




تعليقات

التنقل السريع