رواية زواج لدقائق معدودة( الجزء الثاني) البارت السادس وعشرون 26الاخيربقلم زهرة الربيع حصريه في مدونة قصر الروايات
رواية زواج لدقائق معدودة( الجزء الثاني) البارت السادس وعشرون 26الاخيربقلم زهرة الربيع حصريه في مدونة قصر الروايات
خلص الفرح على خير ونوح وسند طلعو اوضهم مع الفجر
سند اول ما دخل اوضته لقى غنوه نايمه على السرير او بمعنى اصح عامله نايمه
قفل الباب وقرب منها بحماس وقال..... غنوتي ....قلبي ...اخيرا جيت لك ..تعرفي لولا نوح عمال يقولي عيب والناس كنت طلعت لك من زمان ..وقرب منها باستغراب وقال ..انتي مبترديش ليه
بس اتفاجئ لما لقاها مغمضه عيونها حط ايده في وسطه وقال بضيق.... غنوه بلاش الحركات دي ....عارف انك صاحيه
بس غنوه ما ردتش ابتسم بخبث وقلع جلابيتو وقال وراح جنبها على السرير وشدها ليه بقوه وقال..... على العموم كده احسن بردك هتريحي
هنا فتحت عينيها وهيه بتدفعو وقالت بتوتر... سند... سند استنى هاقول لك... انا عليا النوم قوي دلوك خليها لبكره
قرب منها قوي وبقى يبصلها باعجاب وقال ....هيه ايه اللي اخليها لبكره ...طب كنتي خبيتي الجمال ده لحد بكره
وقرب تاني بس منعته وقالت.... سند اسمع الكلام عاد... انا بجد والله خايفه
سند بصلها بدهشه وضحك جامد وقال.... نعم يا اختي خايفه وده جالك ميته كفا الله الشر
وحب يغيظها وقال ....وبعدين ايه اللي مخوفك هيه اول مره
غنوه بصتلو بغضب وقالت...انا قولتلك قبل سابق انك هتبقى الاول ... المرحوم ملحقش عمل حاجه وعدي ليلتك على خير لتحصله مش هتموت لو استنيت لبكره يعني
ولسه هتمشي شدها بقوه وقعها على السرير وهجم عليها كتف ايديها بايده وقال... ولما استنى لبكره اقول لهم ايه لما يسالوني ...اقولهم مرتي معذوره
غنوه شهقت وقالت.... ايه قله الادب دي يا سند
سند ضحك وقال.... انا اللي قليل الادب بردك ...في واحده عاقله تطلب الطلب اللي بتطلبيه ده..بس عارفه انا كنت متأكد انك مهتريحيش عارف انك عامله جامد وانتي اجبن من الفيران
غنوه قالت بسرعه..لا انا مش جبانه..انا..انا بس تعبانه
سند قرب منها قوي وقال...وانا والله تعبان...تعبان قوي يا بت ..وكنت ناوي اريحك بس انتي اللي طالبه معاكي فرهده...وانا تحت امرك....استعنا على الشقا بالله
وقرب منها بقوه في اجمل وقت عدى عليه في حياته كلها وحتى هيه استجابيت ليه وغابو مع بعض في دوامة مشاعر متبادله
عند نوح دخل اوضته لقى شروق قاعده على السرير بتفرك في ايديها بتوتر
قفل الباب وقرب منها وقال بابتسامه...مبروك يا ست البنات كلهم
شروق وقفت وابتسمت ابتسامه جميله وقالت ....الله يبارك فيك يا نوح
نوح بقى يبص لملامحها باعجاب شديد وقال ....مغيرتيش هدومك يعني
شروق نزلت عينها مكسوف وقالت.... ايوه هغير اهو
و لسه هتمشي ناحية الحمام مسك ايدها وقال .....احم..انا...انا كنت فاكر اني هاجي الاقيكي لابسه حاجه حلوه كده مستنياني بيها
شروق قالت بتوتر....لاه اتشأمت خلاص من الحاجات الحلوه كلها
ضحك بخفه وقال.... قلبك اسود قوي.... لسه فاكره
مهتعديهاش لحبيبك
شروق ابتسمت بكسوف وقالت.... طالما احنا وصلنا لهنه دلوك يبقى اكيد عديتها
نوح قرب منها وباس جبينها بحنيه وقال....انا قاصد افتح معاكي الموضوع ده دلوك...لاني شايف وشك مخطوف واكيد افتكرتي زي انهارده لما كنتي مستنياني...والي عملتو معاكي...وعايز اقولك قبل ما نبدأ حياتنا اني كنت اغبى خلق الله ..و ندمت على كل حرف ندم عمري كلو ..وهعوضك عن كل كلمه قلتها وعن كل دمعه نزلت من عيونك الحلوين دول وعد ياشروق
شروق ابتسمت بحب لانو فكر في احساسها بالشكل ده وقالت ..انا مش عارفه كيف هحبك اكتر من كده ..انا فرحانه قوي بيك..وفرحانه كمان انك فكرت فيا ...ومن انهارده انا اللي هعوضك عن تعب الايام كلها يا نوح ..انت تستاهل محبة الدنيا كلها ربنا يقدرني واثبتلك انا بحبك قد ايه
بس شهقت بخضه لما شالها فجأه وقال.... لا دي سيبيها لي انا انا هثبتلك للصبح....وحطها على السرير بحنيه وقرب منها في اجمل لحظات عدت عليهم
بعد اجمل ليله في العمر و في صباح يوم جديد
كانت غنوه لبست وجهزت وبتصحي في سند بقى لها كتير وبتقول .....يا سند عمك بعت مرتين كفاياك كده كسفتنا قوم بقى الرجاله مستنين تحت
سند قال بنوم.....يا عالم ياهو انا نايم من نص ساعه الله لا صبح اللي اخترع الصبحيه على اللي عملوها
غنوه قالت....واه وانت هتنقص لو قمتلك شويه هتسلم على الناس وتطلع تاني
سند شد المخده على دماغه وقال...لاااااااه منازلش خلي نوح ينزلهم نوح بيحب الرجاله
بقلم...زهرة الربيع
غنوه ضحكت جامد وقالت .....اول حاجه نوح نزل من زمان تاني حاجه ايه نوح بيحب الرجاله دي لو سمعك هترمل قوووم
سند قال بزهق....مقايمش مقايمش ما تتعبيش روحك وياي وتتعبي قلبي يلا اتخمديلك شويه انت مش عروسه والمفروض تكوني مهدوده زي الحريم
غنوه رفعت شفتها وقالت..واتهد ليه عدى عليا قطر اياك
وابتسمت بخبث و راحت جابت كوبايه الميه وقالت ...اخر كلام قايم ولا لاه
سند قال ...مقايمش حلي عني بقى
هنا غنوه كبتها عليه وقالت....انت تؤمر
نوح شهق وقعد بيأس وقال ....الله يخرب بيت الجواز على اللي عايزين يتجوزوا
غنوه حطت ايدها في وسطها وقالت .....بتندب من اول يوم يا ود حليمه
سند رمى عليها المخده وقال.... الله ياخد بيدها كانت عارفه مصلحتي اكتر مني
غنوه ضحكت وقالت....طب قوم بقى صدعت وانا بصحيك
سند وقف وقرب منها قوي وقال....حد يصحي حبيبو كده هو انا اتجوزت علشان اصحى كده ..ده لو نجاتي بيصحيني هيبقى ارق
ابتسمت وحاوطت رقبتو باديها وقالت...و من ميته نجاتي بيصحيك من اسايه ..انت طول عمرك متعود على الادين الناعمه ..ولا سماح مكانتش تصحيك
سند ضحك جامد وشدها عليه بقوه وقال...ده موضزع يطول شرحه ...انزل بس لنوح علشان هيقتلني واطلعلك نشوفو نار الغيره الحلوه دي ونطفوها
قال كده وراح يستحمى ويلبس وهيه قالت بغيظ وصوت عالي...غيره قال اغير من مين من سماح يمكن..قال بغيرو مني كل البلد... واغير انا من كمالة العدد
تحت كانت شروق مع الستات بتسلم عليهم ونوح في المندره مع الرجاله واستنى سند كتير بس منزلش هز راسه بياس منه لانه بعتلو كتير ومنزلش
الرجاله استنوه كتير واستأذنو ومشيوا وهو دخل جوه هو وحكم وقال بخنقه....عاجبك اللي بيعمله ولد اخوك ده ..الرجاله قعدو يسالوا عليه القعده كلها.... لو نزل خمس دقائق كان هينقص يعني ...كل ما احاول اكبره واقربه معاي يفقع مرارتي كده ....طب قسما عظما لولا الفضايح كنت طلعت صبحت عليها صباحيه ما فيش حد اتصبحها قبليه ولا بعديه حتى
حكم ضحك وقال.... معلش يا ولدي عيل بردك مش هيفهم في عوايدنا زيك
نوح لسه هيرد جات عينه على شروق كانت قاعده جنب صابحه بكسوف وكانت زي القمر حرفيا اتنهد وقال بتوهان...و هو يعني معذور بردك ....فيه حاجات ما تتسابش واصل
شروق نزلت عيونها بكسوف ونوح فضل يبصلها باعجاب لحد ما حكم حمحم
نوح قال بسرعه ....احم منور يا عمي ...نورك غطى على شمس الصبحيه
شروق ضحكت بخفه وصابحه كمان ضحكت وقالت
طيب منعطلكمش اكتر من كده...عايزه اسلم عليك عشان تاخد عروستك وتطلع
نوح اختفت ابتسامته وقال بسرعه... كده طوالي... مهتستنيش يومين حتى....و... وبعدين الانتخابات شغاله وكلها اسبوعين وهيقولوا على النتيجه
صابحه ابتسمت وقالت.... ناجح ان شاء الله يا ولدي...ياريت كنت اقدر..بس انا بقالي ٣ شهور وذياده مش هينفع اكتر من كده... انت عارف اني هملت شاكر علشان اقعد هنه ومن وقت ما مشي مع نبيل وهو لحاله هناك ...همشي دلوك وهبقى اجي تاني كل فتره قريبه
نوح اتنهد بحزن وقال....ما كانش ينفع ياجي هو هنه...انتي قعدتي معاهم كتير وانا...انا عايزك وياي
صابحه لمعت عيونها بالدموع وقالت....انت عارف يا ولدي مستحيل يرضى....انت مش كلمتو بنفسك ورفض ..شاكر نفسو عزيزه ومهيرضاش يقعد هنه واصل...وانا ..انا هبقى اجي على طول والله انا اصلا مقدراش ابعد عنك تاني ... وانت كمان جاي مع شروق بعد الانتخابات علشان جامعتها وهشوفك على طول
نوح اتنهد بيأس وقال بحزن..... هتوحشيني ياما
صابحه حضنتو بقوه وقال بدموع....و انت كمان يا قلب امك ....خد بالك على روحك وعلى عروستك وعلى اخوك
نوح ودعها وكان زعلان جدا وركبها عربيه مع السواق الخصوص بتاعو هيوصلها لبيتها
ورجع ودخل البيت بحزن لقى سند في وشه كان مش قادر يفتح عينيه ومتضايق
نوح بصلو بدهشه لانو نزل دلوقت وقال بتريقه ....صباحيه مباركه يا عريس....ماتخش تسلم على الرجاله مستنينك ....قالوا والله ما نمشي الا لما ينزل سند حتى لو هنبيت هنه
سند مفهمش انها تريقه وقال بضيق.... عالم فاضيه ....ايه اللي جايبهم في يوم زي ده
نوح بصله بخنقه وقال ......معلش نسينا نغير عوايدنا علشان سند بيه بيتجوز
سند اتنهد بزهق و لسه هيروح ناحيه المندره نوح مسك ايده وقال.... انت صدقت انهم مستنينك ولا ايه ...الناس مشو من زمان
سند نفخ بغيظ وقال....و لما مشو مبعتوليش ليه كنت كملت نوم
نوح بصلو بدهشه وقال....اما انك جحش صحيح...ده اللي همك مهمكش انهم استنوك ومشو وانت منزلتش و
بس قطع كلامو لما لقى سند مش معاه اصلا وعينه على غنوه اللي كانت بتسلم على حكم وهويدا وشروق
اتنهد وقال ...روح خد مرتك واطلع روح انا ضغطي قرب يعلى
سند باسو بسرعه من خده وقال... احلى عمده والله
وجري شد غنوه من ايدها وطلع جري على السلم من غير ما يسلم على حد تحت انظار الزهول من الجميع
نوح بص لطيفه بدهشه وقال..... والله ما عارف هيكبر ميته ده و
بس قطع كلامو لما نجاتي جيه وقال بحزن.... نوح بيه انا عايز اجازه
نوح استغرب وقال ....فيه ايه انت كمان ومن ميته وانت بتاخد اجازات
نجاتي قال بحزن..عايز اخد دلوك نفسيتي تعبانه
نوح ضحك بخفه وقال..هو يوم باين من اوله..ومالها نفسيتك بقى يا نجاتي بيه
نجاتي قال بحزن..اهي تعبانه كيف الخلق ...هملني في حالي انهارده يا بيه
نوح قال بخنقه..يا مصبر الوحش على الجحش يارب ..ومالو حالك بقى ...العجول عرفت مصلحتها ومرضيوش بيك ترعاهم
نجاتي قال بحزن..لاه هيه عجله واحده اللي مرضيتش بيا...انعام اتخطبت لمغاوري ابن عمها ومرضيتش بيا
نوح ابتسم بسخريه وقعد وقال..اااه قولتلي...والله بتفهم البت دي منلومهاش مهو ده جواز برضك مش لعبه يا نجاتي
نجاتي بصلو بضيق وقال...ايوه اتريق جنابك ..ده بدل ما تحلهالي وتكلمها ..بقى بتحل مشاكل الكفر كلو وانا اللي كيف ضلك تهملني
نوح اتنهد وقال..مهو يا نجاتي كمان انا مش حمل ذنوب يا ود الناس...يعني ايه يجبرني اورط البنيه واقل بختها هتشيل عني ذنبها بعدين
نجاتي قال بحزن شديد..الله يسامحك يا بيه
ولسه هيمشي نوح ضحك ووقف وحط ايده على كتفه وقال..ياد بطل هبل..تغور هيه وعشره زيها انت راجل..والرجاله متبكيش على الحريم...روق اكده وهيه الخسرانه ...وربنا يسامحني على الكدب ده
نجاتي قال ...انا معارفش قصرت في ايه ده انا جبتلها كل اللي تطلبه وكنت اكسيها ووكلها واغنيلها و
قاطعو وقال بدهشه..تغني انت بتغني
قال بسرعه... ايوه..وبلقي قصايد كمان..ده انا حتى قبل خطوبتها بيومين قولتلها الشعر اللي فيلم الكيف
بصلو باستغراب وقال..شعر في فيلم الكيف..الكيف ده بتاع محمود عبد العزيز باين
نجاتي قال...ايوه هو جنابك هو
نوح قال باستغراب اكبر....هو كيف وشعر ايه اللي فيه ..سمعني كده
نجاتي اتجهز بحماس وحمحم وقال...يحرم عليا محبتك وهتوب عن سكتك..القلب منك مليان جفا ...والصبر من قلبي اتنفى ....وضاع معاك كل الصفا.... ضيعتو بعندك يا قفا..اه يا قفا يا قفا
اتسعت عيون نوح بشده وقال بدهشه...قفا
نجاتي قال بابتسامة فخر بنفسو..... ايوه ايه رايك عاد
نوح قال بذهول ....راي ايه وطين ايه..وبتسأل ليه سابتك..ده ربنا كرمك انها مخلصتش عليك...قفا..حد يقول للبت اللي رايدها قفا يا نجاتي
نجاتي قال ..اييه مالو القفا...ده شايل عنينا بلاوي هو الانسان ايه غير قفاه....هو جنابك لما حد يتكلم عليا بالعاطل مش بيبقى سبني في قفايا...ولما حد يضحك عليا ويقرطسني مش ببقى اتختمت على قفايا..ولما خالي يلهف ورث امي ويبني بتمنه شقه لولده المنتن مش تبقى شقة ولدو طلعت على قفايا
ولسه هيكمل اتفاجأ لما نوح رزعو على قفاه وقال..نسيت تقول اني ياما اديتك على قفاك
نجاتي حط ايده على رقبتو باستغراب وقال..عملت ايه انا جنابك
نوح قال بغضب...عملت ايه...لا ومستني ترجعلك غور من هنه دي دعوه في وش الكعبه اللي نجتها منك غور
نجاتي قال بضيق..والله انتو ما بتعرفو حاجه في الغزل انا غلطان اللي بفطمك وبديك من معلوماتي النادره
نوح قال بغيظ..... نادره..دي نادره بنفسها لعناك ليوم الدين غور ياض انا فيا اللي مكفيني خد قفاك وغور من وشي
نجاتي قال بضيق..ماشي خلاص خيرا تعمل شرا تلقى مش عارف عمده ايه ده اللي ميعرفش حاجه في الشعر واصل
نوح بص لطيفه وقال..ده ايه الهموم دي انا ناقص
جات شروق وقالت باستغراب..مالو نجاتي ليه شكلو عامل كده
اتنهد وقال..قال بيحب يا ستي وحبيبتو هتتجوز
شروق ضحكت وقالت...مسكين والله..مع ان نجاتي طيب قوي وميستاهلش
ابتسم وقال.طيب بذياده كمان..محدش اتحملني زييه...دايما كان معاي كيف ضلي..هو غبي حبتين...لا كتير الصراحه بس راجل يعتمد عليه وفعلا بيحبني ....هبقى اشوف الموضوع بتاعو ده ولو البت لسه مكتبتش هكلم اهلها علشانو واشيل ذنب الجينات اللي هتتولد وامري لله
بقلم...زهرة الربيع
شروق ضحكت وقالت باعجاب وقالت...ربنا يخليك لينا كلنا
نوح قرب منها قوي وقال...صوح حقك عليا ...دايما دوشيني ..نسيت اهم حاجه...صباحيه مباركه يا غزالي
شروق ابتسمت بكسوف وقالت..انت اللي حقك عليا ولله راحت علي نومه ليه مصحتنيش قبل ما تنزل
نوح ابتسم وقال بحب..وفيها ايه...تنامي براحتك وتقومي براحتك انتي هنه ست الكل
شروق ضحكت بخفه وقالت...تسلملي ياعمده
نوح اتنهد وغمز وقال...طب بقول ايه...العمده تعبان..مش هنطلعو نريحو شويه...كفيانا كده...انا اشتقت قوي
داست على شفتها بكسوف وقالت...بس احنا لسه نازلين من شويه
نوح ابتسم وقال..معاكي حق..لسه نازلين...وحرام الرجلين المحناين دول بتعبو على السلم طالع نازل
شروق قالت باستغراب...قصدك ايه و
بس شهقت لما شالها بسرعه وطلع بيها وهو بيقول ...قصدي سيبيها عليا المرادي
شروق قالت بزهول وكسوف..نوح..نوح نزلني يالهوي حد يشوفنا يامجنووون
نوح ابتسم وقال...خلي الكل يشوفنا ويشهد انك بقيتي حلالي بقيتي ملكي في اي وقت وقدام اي حد ..شروق بقت لنوح وبس خلاص
عدو اسبوعين كانو اجمل اسبوعين حب ودلع ورومانسيه وكانت الانتخابات شغاله وكل الللي في البلد انتخبو النائب بتاعهم وحبيبهم نوح الحاكم
حميد جاب كل اصحابو وحسنين وكل معارفه واولاد صادق وكل اهلهم وكل من يعرف نوح او قابله مره واحده انتخبه
جيه يوم اعلان النتيجه اللي فاز بيها نوح بجداره ورجع من تاني عضو مجلس النواب العمده النائب نوح بيه الحاكم
الكل في البيت كان مبسوط ودبحو الدبايح وفرقو اللحوم على الغلابه وعشو كل البلد
وكل اللي في البيت كان مبسوط وبيعملو عشا لكل البلد عدد كبير من الخادمات وحتى اهل البيت بيساعدو وغنوه وشروق كمان
غنوه كانت بتدي نجاتي الصينيه عند البوابه وشافت سند واقف مع واحده وبيتكلمو قربت شويه من الباب واتفاجأت انها سماح
اتصدمت بشده ودخلت بغضب وفضلت ساكته بس هتموت شروق حاولت تتكلم معاها بس كانت ساكته طول اليوم
خلص العشا اخر الليل وانتهت المباركات ودخل نوح وسند بتعب وسند حضن نوح وقال بفرحه..الف مبروك يا جناب النائب الف الف مبروك
نوح ابتسم وقال...الله يباركلي في عمرك انت وعمي ويخليكم حواليا
حكم حضنو وقال ....ربنا يخليك لينا يارب
يلا بقى خد مرتك واطلعو ريحو انت تعبت قوي انهارده
نوح ابتسم وقال..تصبحو على خير... واخد شروق وطلع
سند راح يدور على غنوه لقاها واقفه لوحدها في المطبخ وبتشتغل وتنضف بغضب
استغرب جدا وقرب منها وقال...وه انتي لسه بتشتغلي ..كده تتعبي تعالي ريحي والخدمات هيكملو
غنوه قالت بغضب واضح....انا مرتاحه كده
سند استغرب اكتر وقال....مالك يا غنوه...خير شكلك زعلانه
غنوه ابتسمت بضيق ومدت السكينه في وشه وقالت..انت..عملت حاجه تزعل
سند بص للسكينه بارتباك وقال..معملتش بس شكلك ميطمنش..خير
غنوه بقت تكمل تنضيف من غير ما تبصلو
سند شدها عليه وقال باستغراب..فيه ايه... هو انا بكلم خيالي بسألك مالك
غنوه لمعت الدموع في عيونها وقالت بغضب كتمته كتير...كنت واقف مع مين وانتو بتفرقو اللحم يا سند
سند اتسعت عنيه بذهول لما افتكر انو وقف مع سماح بلع ريقه بتوتر وقال...غنوه..اقسم بالله وغلاوتك عندي ما اعرف انها جايه..جات مع الحريم اللي فرقنا عليهم الدبيحه وخدت كيس لحم ومشت
غنوه بصتلو بغضب وقالت..انا شيفاك بعيوني بتتكلم وياها
سند قال بتوتر....حصل ..كانت بتقول كيفك واخبارك ايه وكده..وطلبت مني اكلم نوح يرجعها تشتغل هنه ...قالت انها ملقياش شغل زين وملقياش تاكل واترجتني استسمح نوح يسامحها ومش هتعمل مشاكل وانا قولتلها مليش صالح
غنوه قربت منو وحطت ايدها على صدره والدموع بتلمع في عيونها وقالت...انا مهقدرش اخسرك ياسند...لو قتلتك هقتل روحي وراك
سند بصلها بدهشه وقال..ايه الجمله دي
غنوه قالت بغضب ودموع..ما انت لو خونتني هخلص عليك يا سند.... انت بذات مهتحملهاش منيك سامع
سند ابتسم بحب وشدها عليه بقوه وقال..وحياة عيونك عيوني ما شايفه غيرك..انا بعشقك..والله ما قولنا حرف ذياده عن اللي حكتهولك ودي اول مره اشوفها اصلا من بعد ما نوح مشاها من البيت
غنوه مسحت دموعها وقالت..خلاص...مصدقاك
سند باس مكان دموعها وقال...العيون دول معايزهمش يبكو واصل..ولا عايزك تشكي ان فيه مره تملى عيني وانتي وياي...اللي معاه التين ميبصش للجميز
غنوه ضحكت بخفه وقربت منو قوي وقالت ..انا بعشقك ياسند بحبك اكتر من روحي انت الوحيد اللي دخلت قلبي وحطيتو بين اديك ..متكسرهوش الله يخليك
سند قرب منها قوي وقال بسرعه .....انشاله تتكسر رقبتي لو كسرتو
غنوه ضحكت بخفه وهو ابتسم وقال بحب....ايوه كده خلي القمر يهل علينا....ربنا يخليكي لقلبي ياحته من قلبي واعيش عمر فوق العمر معاكي يا هنا الايام واحلى ما فيها
فوق نوح دخل الاوضه هو وشروق وقال بتعب.... ممصدقش ان اليوم ده خلص
شروق قالت بابتسامه..تعيش وتوكل ياجناب النائب...الف مبروك
نوح ابتسم وقال...الله يباركلي فيكي يا وش السعد كلو
شروق ابتسمت وقالت...على فكره احنا المفروض الاسبوع ده نسافر
نوح ابتسم وقال..اياك فكراني ناسي..عمري ما انسى دراستك...وهنسافره الاسبوع ده وفي وقت فراغك هنتفسحو ونشوف الدنيا
شروق قالت بابتسامه....طيب انت كده مش هتقصر في شغلك
نوح ابتسم وقال متقلقيش هباشر كل حا جه من هنه مش عايزك تفكري في حاجه واصل...سيبك من كل ده..وحشاني قوي يا بت من الصبح متلميتش عليكي
شروق ابتسمت بحب وقالت...انت اكتر
نزح قرب منها قوي وقال....كل ما تعدي قدامي ابقى هموت واخدك في حضني انا معارفش عملتي فيا ايه
شروق قربت منو وقالت بدلال...كيف اللي انت عملتو فيا العين بالعين يا عمده
نوح شدها ليه في لحظه جميله طالت بينهم
و بعد عنها وقال بعشق..ااااه يا وجع القلب ودواه...بحبك يا شروق ولا عرفت معنى الحب ولا طعمه الا معاكي يا بت العم..ربنا يحفظك ليا ويفرح عيوني بشوفتك راضيه ومتهنيه
..............تمت....................
#زواج_لدقائق_معدوده_الجزء_الثاني
#الأخير
#بقلم_زهرة_الربيع
كنتم مع زواج لدقائق معدوده بقلم زهرة الربيع
تسلمولي كلكم على الدعم الجامد والاراء الحلوه وكل اللي وقفو معايا وكانو سبب في نجاح الروايه انتم اللي رديتوولي تعبي فيها خير شكرا من القلب حبايب قلبي
وهستنى رأيكم في النهايه
الى ان نلقاكم في عمل جديد زهرتكم تحيكم ودمتم في امان الله مع من تحبون ❤️🥰
لمتابعة الروايه الجديده زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله الجزء الاول1 من هناااااااااا
الرواية كامله الجزءالثانى2 من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا