رواية نقاء قلبي الفصل الأول 1بقلم إيه عيد حصريه في مدونة قصر الروايات
رواية نقاء قلبي الفصل الأول 1بقلم إيه عيد حصريه في مدونة قصر الروايات
في فيلا فخمة كبيرة، لونها بين الاسو"د والرما" دي
وتحديدا في غرفة النوم
يستيقظ عز من نومه، وهو يرتدي بنطال فقط
قام وقعد علي السرير، وهو سامع صوت بكا*ءها كالعادة في الحمام
اتنهد وقام وقف امام البلكونة، اخرج سيجا*رة من العلبة. بدأ ينفث الد*خان ببر"ود
خرجت ليل من الحمام وهي ترتدي قمي*صه الطويل عليها.... وهي عينها في الارض وبتمسح دمو*عها بكف ايدها وشعرها علي وجهها
عز ومازال يعطيها ضهره ببرود : خلصتي؟ .... اجهزي عندنا ميتنج النهاردة
ليل ببحة :ح حاضر
عز لف واتجه للحمام ومبصش عليها حتي
ليل بدات تتد*مع بضيق ور*عشةوهي بتفتكر لل وصلها لكدا
فلاش باك
ليل كانت لسة في كانت لسة في سنة تانية جامعة قصيرة وجميلة ، وعايشة مع خالتها بعد ما والدها تو*في ومتعرفش عن مامتها حاجة من عشر سنوات....كانت عايشة مبسوطة مع خالتها الطيبة.... لكن فجاة دخل في حياتها عز الرفاعي رجل اعمال كبير وفخم وليه اسمه وهيبته (ومش ما*فيا المرادي🙂😂)
دخل حياتها وقل*بها رأسا علي عقب، لما عينه جت عليها وصمم انها هتكون ملكه
خالتها كانت بتشتغل عنده في قصره عند عيلته.... واخدت معاها ليل مرة وشافها ومن وقتها مش قادر يخرجها من دماغه، اخدت مشاعره وكيا*نه من اول نظرة ومفيش بنت قدرت علي قلبه زيها رغم انها متعرفوش....
وبعدين خالتها دخلت المستفي وكانت محتاجة عملية غالية، مكنتش عارفة تعمل ايه؟! ... بقت بتشتغل وكانت عايشة لوحدها في البيت في هذا الوقت وخالتها في المستشفي
في يوم ما
كانت ماشية بليل في الشارع لوحدها وراجعة البيت بعد ما خلصت شغلها، كانت خايفة وللاسف خوفها طلع صح
وعربية وقفت قدامها ونزل منها رجال ملث*مين اخدوها بقوة وركبوا العربية واتجهوا لمكان.......
باااااااك (هتفتكر تاني اصبروا)
رجعت من ذكرياتها وهي مش قادرة تفتكر اكتر
ليل بحزن : مرت سنة وانا مش قادرة انسي، مش قادرة اتعايش معاه
اتنهدت واتجهت لغرفة الملابس، وغيرت هدومها
وبعدين نزلت تحت
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
تحت في الصالة
نزلت ولقت كريمة مد*برة المنزل بتحط الفطار
ليل قربت وساعدتها
كريمة :ازيك ياست ليل، صباح الخير
ليل بوجه شا*حب :صباح الخير
كريم بحز"ن عليها :فيكي ايه تاني؟!
ليل بابتسامة خفيفة : مفيش، عادي يعني
كريمة كانت هتتكلم بس شافت عز وهو نازل من علي السلم ببدلته الرما*دية الفخمة
نزل واتجه للكرسي الرئيسي
وليل قعدت جمبه.... وبدأوا يفطروا
عز : تخلصي شغلك بدري النهاردة
ليل بتوتر :حاضر
عز رفع عيونه ليها : انا مش هاجي بليل
ليل سكتت لكن كانت مرتاحة من جواها انه هيبعد عنها شوية
عز بصلها شوية بهدوء، وبعدين بص لطبقه
..... بعد مدة خلصوا اكلهم، وقاموا
قام عز واخد عربيته ووراه حراسه، اما ليل اخدت تاكسي واتجهت للشركة.... لان علاقتهم سر ومحدش يعرف انهم متجوزين
ليل وهي في العربية وسر*حانة بدات تفتكر تاني
فلاااااش باك
فتحت عينها ببطيء لقت نفسها في مكان مظ*لم ما عدا ضوء فوقها، وكانت قاعدة علي الارض بخوف ودموع
فجاة لقت خطوات اقدام ثقيلة تتجه ناحيتها ببطيء، وقف قدامها
وشافت اقدامه، رفعت رأسها لفوق بس مشافتهوش
نزل لمستواها وبصلها نظرات غريبة
ليل بخوف :ا انت مين
عز قرب ولمس فكها بأطراف اصا*بعه بابتسامة خفيفة ولكن خبيثة : انا قدرك
ليل بخوف :ا انا معملتش ليك حاجة ارجوك سيبني
عز : ازاي، بعد ما لقيتك
ليل بدموع :ق قصدك ايه؟!
فجاة الانوار اشتغلت، وكانت غرفة فخمة عكس ما توقعت
عز بنظرة غريبة : مفيش واحدة قدرت تحرك رغبتي ليها زيك
ليل خافت و اتصدمت لما فهمت كلامه
بقت تحاول ترجع للخلف، لكن هو امس"كها من رجلها وشد"ها لعنده ووجههم بقي قريب من بعض
ليل بدموع وخوف :ا انا معرفكش، ومعملتش ليك حاجة... والنبي سيبني
عز اقترب منها، ولكن هي بسرعة بعدته بكل قوتها وقامت وقفت وبقت تحاول تلاقي باب تهر*ب منه
هو ابتسم بحدة وقام وقف
اما ليل جريت علي الباب وحاولت تفتحه ومش عارفة
بصت عليه لقته واقف بكل برود وايده في جيبه
قرب منها ببطيء وهي مش عارفة تروح فين كانت هتجري لكن هو شد*ها من خص*رها ورجعها تاني قدام الباب وحا*صرها
عز بحدة :يستحسن توفري علي نفسك، لان مفيش مهر"ب
ليل بدموع: و والنبي سيبني، بالله عليك خرجني من هنا
عز امسك يديها ورما*ها علي السر" ير، وكان هيقرب منها وهي بقت تصر*خ علي امل ان حد ينقذها بقت تترجاه بخوف ودموع خصوصا لما دفن وجهه في رق*بتها
ليل بدموع :و والنبي متعملش كدا، ا انا حياتي هتتد*مر.... ا انا ممكن اق*ل نفسي لو عملت كدا مش هستحمل الفضي*حة
عز بعد عنها وبصلها
ليل بدموع :بالله عليك سيبني، ا اعتبرني زي اختك..... ا انا م مستقبلي هيضيع
عز قام وبعد عنها حس في حاجة بتمنعه، لكن هو لسة عايزها
خرج من الاوضة وقفل الباب تاني
وهي جريت علي الباب تحاول تفتحه معرفتش
جريت علي باب البلكونة الزجا"جي برضوا مقفول حاولت تكس*ر الازاز، لكن كان مضا" د للك*سر
قعدت علي الارض وهي بتبكي بانهيار، مش عارفة تهر"ب ازاي منه ومش عارفة مصيرها هيكون ايه
......... بعد ساعة
كانت قاعدة وضامة رجلها وبتبكي لسة، فجاة الباب اتفتح ودخل عز وقرب منها.... وهي رجعت للخلف بخوف
عز بحدة :اجهزي المأذون برا
ليل بصدمة : ا ايه، ب بس انا م مش عايزة
عز نزل لمستواها بحدة :بمزاجك او غص*ب عنك هتوافقي
ليل بدموع : انت مين عشان تكلمني كدا، ا انت ازاي اصلا تفكر اني ممكن اوافق
عز بنظرة مخيفة :ما انتي لو موافقتيش، هعمل ال كنت هعمله فيكي من غير جواز.... ومتنسيش خالتك ال في المستشفي
ليل بصتله بصدمة
عز : رجالتي عندها، اشارة مني ومش هتشوفيها تاني
ليل دمعت وبعصبية:انت لا يمكن تكون بني ادم
عز : مش مهم
واخدها من يديها وخرج من الغرفة ونزل للاسفل وشافت المأذون واتنين شهود وواحد تالت
نزلت معاه وهو قعد وقعدها جمبه
عينها في الارض بتبكي، مش عارفة تقول ايه او تعمل ايه، ما اكيد الناس دي تعرفه يعني لو استنجدت فيهم مش هيهتموا، وخالتها ممكن يأ*ذيها ايدها بترتعش بقوة.... مش مصدقة ان حياتها هتتغير ما بين يوم وليلة
وللاسف وافقت خوفا منه وعلي خالتها
والمأذون خلص وقام والكل خرج مبقاش في غيرها وغيره
اخدها وطلع علي فوق وهي ماذالت بتحاول تبعد عنه بكل قوتها، لكن قوته كانت اكبر
اخذها للاعلي واقترب منها بدون رضا*ها
....... وبعد مرور الوقت
كانت تبكي بانهيار وهي مغطية نفسها
وهو كان يرتدي ملابسه بدون اهتمام
ليل بدموع :ط طلقني بقي م مش عملت ال انت عايزه، خرجني من هنا
عز اقترب منها وبحدة : مش بمزا"جك، دا بمزا"جي انا وانا ال اقرر مش انتي
ليل بخوف ودموع :ط طب انت عايز مني ايه تاني، مش اخدت ال انت عايزه
عز :كنت عارف اني مش هكتفي ب ليلة واحدة معاكي، امال كتبت عليكي ليه مثلا؟!
ليل بصدمة : ق قصدك ايه؟!
عز :قصدي انك هتفضلي تحت رحمتي لحد ما انا افكر ابعدك او لا
ليل بصدمة :ا انت اكيد ا اتجننت
عز امسك ف*كها بحدة : لسا*نك تقصريه قصادي
ليل دمعت بخوف
عز قام وقف ببرود : انتي هتفضلي عايشة معايا هنا، بما ان خالتك في المستشفي.... يبقي تعيشي مع جوزك اولي من انك تعيشي لوحدك
ليل بدموع :ا انا عمري ما هعترف بجوازنا دا، د دا با*طل
عز بصلها نظرة مخيفة: لو قلتي الكلمة دي تاني، هزعلك
ليل بدموع وعِند :هتعمل ايه يعني! اكتر من ال عملته
عز اقترب منها بحدة : اقدر اعمله تاني بس وانا مطلقك
ليل اتصدمت بخوف وسكتت
عز قام وخرج من الاوضة بل من الفيلا كلها
ليل قامت بدموع وا*لم ولبست هدومها....وحاولت تهرب من الفيلا، لكن حراسه كانوا كتير... وكمان قافل كل الابواب
بااااااك رجعت من ذكرياتها وهي في سيارة التاكسي
واستوعبت انه مر تسعة اشهر علي ما حدث وانها لحد الان معرفتش تتحرر منه.... وخالتها عملت العملية لكن دخلت في غيبو*بة..... وهي ما ذالت في السنة الاخيرة من دراستها، ولكن خلاها تشتغل معاه عشان تبقي تحت عينه.... لحد الان متعرفش هو عمل معاها كدا ليه.... وليه مخليها عايشة معاه لسة، ولكن هي مجب*ورة خوفا علي خالتها منه
استوعبت صوت السواق ال بيكلمها:وصلنا يا انسة
نزلت واعطته اجر*ته
ونظرت للشركة من الخارج بحزن، فخمة وكبيرة ومشهورة بسبب اسم عز الرفاعي
دخلت للداخل وشافت صديقتها روان
روان :صباح الخير يجميل
ليل بابتسامة خفيفة:صباح الخير
روان اقتربت منها وهمست :الحيز*بونة جاية انهاردة
ليل باستغراب : مين؟!
روان بصتلها : الحيز*بونة يا ليل، رنيم الرفاعي
ليل :ااااه، هي جاية النهاردة تاني
روان :انا مش عارفة ايه البت دي، تيجي وتعمل نفسها الرئيسة.... امال لو مكانتش بنت عم صاحب الشركة وكانت اخته كانت عملت فينا ايه؟!
ليل :انتي حالي تتجنبيها دي بتاعت مشا*كل
روان بتنهيدة :يلا، استر يارب
راحت ليل لمكتبها في الدور الرئيسي عند عز
وهي بتكون مساعدة سكيرتيرته
اول ما خرجت من المصعد شافتها سكرتيرة عز
رهام :ليل، روحي علي مكتب عز بيه عايزك
ليل بتوتر : ع عايزني انا؟!
رهام :مش عارفة بصراحة عايزك في ايه، بس روحي وشوفي
ليل اتوترت واتجهت لمكتبه طر"قت علي الباب وهو سمح لها بالدخول
٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪
في مكتب عز
دخلت ليل بتوتر مكتب عز افخم مكتب في الشركة وواسع
عز وهو قاعد علي مكتبه :اقفلي الباب
ليل اتوترت اكتر وقفلته، وتقدمت بضع خطوات للامام
عز قام وقف والتف ووقف خلفها وهي لفت ليه قرب منها وهي ترجع للخلف حتي اصتد*مت في مكتبه
عز اقترب ورفعها من خص*رها واجلسها علي المكتب، وحا*صرها بأديه الاتنين
وليل متوتر من قربه منها وبتاخد نفسها بسرعة
عز اقترب وهمس في اذنها بصوته الرجولي : البسي الطرحة كويس
اتوترت وظبتت الطرحة من عند جبينها لان كان في شعرة واحدة خارجة
عز اقترب يشم رأءحتها، وهي يديها بترتعش بتوتر
عز بهدوء مخيف : متكلميش رجالة
ليل بخوف :ح حاضر
عز : تخلصي شغلك بدري وتروحي، انا مش هكون موجوج كتير النهاردة
ليل :حاضر
عز قرب يديه ووضعها علي خد*ها بهدوء : عايزة حاجة؟!
ليل بتوتر:ل لا
عز نظر لها بهدوء و هي كل دا وتبعد عيناها عنه وكان هيقرب منها بس فجاة الباب خبط
ليل قامت وقفت بسرعة وتوتر
وعز بصلها :اهدي، محدش يقدر يدخل من غير اذني
ليل بصتله بتوتر وبعدين اتجهت للباب وفتحته وكانت رنيم بنت عم عز
رنيم بصت ل ليل من فوق لتحت، وليل اتوتر من نظارتها وخرجت علي طول
دخلت رنيم :هي دي كانت بتعمل ايه هنا؟!
عز اتجه لمكتبه وجلس ببرود ورفعة حاجب : موظفة وبتشوف شغلها
رنيم بشك:اممم، ماشي
عز : عايزة ايه؟!
رنيم بدلع : مش هتيجي بقي القصر النهاردة كلنا عايزين ناكل معاك
عز :جي
رنيم بفرحة : دا بابي و مامي اشتقولك اوي
عز بصلها بهدوء :انا جاي عشان اشوف امي واخواتي، مش ابوكي وامك
رنيم اتضايقت ونزلت عينها في الارض
عز :لو خلصتي اطلعي، عايز اشوف شغلي
رنيم خرجت بغي*ظ من بروده
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في منتصف الشركة
ليل كانت واقفة بتشوف شغلها وكانت واقفة مع روان وقريبين من السلم
روان بذهول :الحقي الحيز*بونة جايا علينا
ليل لفت
رنيم وقفت قدامها بغرور :انتي كنتي بتعملي عند عز خطيبي ايه
ليل :كنت بشوف شغلي يا هانم، وغير كدا بلاش تقولي خطيبي دي عشان متتحر*جيش.... الكل عارف انه مش خاطب
رنيم بعصبية : انتي ازاي تكلميني كدا يا حتة بتاعة انتي
ليل :انا مقولتش حاجة غلط، انتي ال جاية تقوليلي كنتي بتعملي ايه عند عز.... متنسيش انه يبقي مديري
رنيم اتغا*ظت منها :طب ايه رأيك بقي انك مش هتكملي يوم كمان في الشركة دي
ليل بابتسامة : دا يبقي قرار من عز بيه مش منك
رنيم اتعصبت وقربت منها وز*قتها، لكن ليل اتشنكلت وكانت هتقع من علي السلك بصدمة
لكن فجاة سندها حد ولحقها، والكل اتصدم وحتي رنيم
استوووب، يا ترا مين ال لحقها
تكملة الرواية من هنااااااا
لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا