رواية وهم الخيانة الفصل التاسع عشر 19بقلم نيره عبدالله حصريه في مدونة قصر الروايات
رواية وهم الخيانة الفصل التاسع عشر 19بقلم نيره عبدالله حصريه في مدونة قصر الروايات
نور بص'دمه: انا لا يمكن اتج'وز وائل لا يمكن
جدها بح'ده: م'ش بم'زاجك انا خلاص اتفقت مع وائل علي كل حاجه
نور بعص'بية: يعني ايه انا من حقي انا اللي أقرر واختار
جدها بزع'يق: تحبي افكرك لما اختارتي مره حصل ايه ي ست نور ولا انتي فاكره اللي إبن الحديدي ع'مله فيكي
نور كان نفسها تت'واجه جدها باللي عرفته بس سكتت عشان لسه مفيش في ايديها دلي'ل
عم نور: الجوازه دي لمص'لحتك ي نور
نور: نعم لمص'لحتي ازاي
عم نور: اه ي نور لمص'لحتك انتي رج'عتي تاني تح'ني لسليم والدليل علي كده انك روحتي اشتريتي نصيب عدنان عشان تبقي معاه في الشركه
ماما نور بعص'بية: الكلام ده صح ي نور انطقي
نور: انا عملت كده عشان اعرف اع'طل شغله ي ماما مش عشان سبب تاني
جد نور: لا والله وته ديدك لهبه ده كان وائل قالي الكلام اللي قولتيه لهبه ي هانم
نور سكتت ومردتش؛ جدها بح'ده: اللي عندي قولته ي نور هتت'جوزي وائل وغص'ب عنك
نور بزع'يق: م'ش انت اللي هتقرر اعمل ايه ومع'ملش ايه انا مش لع'به في ايدك فاااهم
جد نور رف'ع ايده ولسه هي'ضرب نور بس فيه ايد مس'كت ايده وكان سليم ونور والكل انصدموا من وجوده
سليم بح'ده: لا عاش ولا كان اللي يمد ايده علي حرم سليم الحديدي ي سليمان باشا
نور بصت لسليم بص'دمه من كلامه والكل كمان اتص'دموا
عم نور بعص'بية: حرم مين؟! انت طلق'تها من زمان ولا انت ناسي
سليم ببرود: لا مش ناسي ي محمود باشا بس اللي محدش يعرفه اني رديت نور بعد ما طلقتها بشهر
نور بصت لسليم بص'دمه ممزوجه بفرح؛ سليمان بع'صبية: انت بتقول ايه احنا مجاش لينا إخطار بكده شكلك م'زور وروقه وجاي تتكلم
سليم: مجاش ليكم إخطار عشان انا اللي طلبت بكده الورقه اهي وطلع ليهم الورقه سليمه ميه في ميه ولو مش مصدقين أكلم ليكم المحامي وهو وقتها هيتاكد بطريقته
ماما نور بح'ده: وتكلمه أنت ليه انا هكلم المحامي بتاعنا وهو يتأكد نفسه
سليمان قلق أن اللي عمله زمان ينكشف وقال: مفيش داعي الورقه مظبوطه وهي فعلا مراته
سليم اخد من سليمان الورقه وقال: دلوقتي بقي اقدر اخد نور ونمشي من هنا
ماما نور بعص'بية: انا لا يمكن اسم'حلك تخ'دها بعد اللي عملته فيها زمان
سليم: متخافيش عليها مني ي رحمه هانم خ'افي عليها من اللي حواليها
رحمه: انت تقصد ايه بالضبط
سليم بص لسليمان ومحمود بصه مقدروش يفه'موا معناها؛ ومسك ايد نور اللي كانت مش مستوعبه اللي بيحصل وخرجوا برا الفيلا
في عربيه سليم؛ نور كانت متفاجئه من كل حاجه حصلت فعلي قد ما هي فرحانه أنها لسه مرات سليم بس مش قادره تفهم ليه سليم فضل مخ'بي طول الوقت ده كله أنها مراته وليه مق'الش ليها الحقيقه لما اتص'الحوا والأهم ازاي كان عاوز يتجوز هبه وهي لسه علي ذم'ته
قطع سرحانها صوت سليم وهو بيقول: نور انتي كويسه
نور هزت راسها من غير ما تبصله
سليم اتنهد: انتي نسيتي فونك في العربيه فجيت عشان اديه ليكي فسمعت كلام جدك
نور مردتش عليه وفضلت باصه قدامها؛ سليم اخد نفس عميق وقال: عارف ان في دماغك اسئله كتير واول ما نروح الفيلا هجاوبك عليها
نور هزت رأسها وفضلت باصه قدامها؛ وسليم اتنهد وكمل سواقه
في فيلا نور؛ وتحديدا مكتب جدها
رحمه بعص'بية: ازاي ي عمي تسمحله ياخد نور بعد اللي عمله فيها زمان
سليمان: اهدي ي رحمه كان لازم اعمل كده لان الواد ده مش سهل ولو اعترضنا كان ممكن يطلبها في بيت الط'اعه ووقتها اللي حصل زمان هينك'شف
رحمه: يعني ايه هس'يب بنتي عنده
سليمان: لا طبعا يا رحمه في ظرف يومين هيكون مط'لق نور اطمني
رحمه: تمام ي عمي عن اذنك؛ وسابتهم ومشت
محمود: الواد ده طلع مش سهل خالص ي بابا وشكله بيلعب معانا مين كان يتوقع أنه يرد نور بعد اللي حصل زمان
سليمان: عملت كل اللي يتعمل عشان افرق'هم زمان بس هو طلع ذكي وسب'قني بخطوه وفضل مخ'بي كارت طلعه في الوقت المناسب ولخب'ط كل حاجه
محمود: غير كده كلمته الأخ'يرة قبل ما يمشي وبصته لينا ليهم معني كانه عارف حاجه
سليمان: عشان كده لازم نخل'ص منه وبسرعه
محمود: بس لازم ناخد بالنا عشان محدش يش'ك فينا
سليمان: مش احنا اللي هنخل'ص منه
محمود: اومال مين
سليمان: وائل طبعا لما يعرف ان سليم خ'طف منه نور هيت'جنن وهيعمل المس:تحيل عشان يخ'لص من سليم وبكده هنكون خلص'نا من الاتنين للابد
محمود بضحك: تعجبني دماغك ي باشا؛ بكرا هكلم وائل ونحكيله اللي حصل ونسيبه هو بتصرف
سليمان: هو ده الكلام الصح
سليم كان وصل فيلته وكانت معاه نور ودخلوا الفيلا؛ وماما سليم انبسطت لما شافت نور
ماما سليم: اهلا اهلا ي نور نورتينا اعملي حسابك مش هتمشي الا لما تتعشي معانا
نور ابتسمت ليها؛ وسليم قال: نور مش هتمشي ي ماما لأن ده بيتها وبيت جوزها
ماما سليم باستغراب: جوزها؟! انتوا اتج'وزتوا تاني
سليم: لا ي ماما بس نور لسه مراتي
ماما سليم: نعم لسه مراتك ازاي يعني
سليم: هشرحلك كل حاجه بعدين ي ماما بس دلوقتي محتاج اتكلم مع نور شويه عن اذن حضرتك؛ وخد نور وطلع أوضته
في اوضه سليم؛ نور دخلت وقالت بعص'بية: انا عايزه افهم كل حاجه بتحصل ي سليم
سليم: طب اهدي ي نور الأول؛ قوليلي عاوزه تفهمي ايه
نور: ليه مقولتش ليا اني لسه مراتك لما اتصالحنا
سليم: عشان انتي كنتي مص'دومه من اللي عرفتيه ي نور فكان صع'ب اجي اقولك وكنتي مستني الوقت المناسب
نور بس'خرية: وكان هيجي امتي الوقت ده بقي
سليم: كنت ناوي اقولك انهارده ي نور عشان كده كانت الورقه معايا بس احنا كنا مبسوطين فمرضتش اقولك عشان عارف انك هتت'ضايقي عشان خب'يت عليكي بس ترتيبات ربنا غير
نور: ليه فضلت مخ'بي طول الوقت ده اني مراتك
سليم اتنهد وقال: كنت الأول عاوز استخدمها ورقه ض'دك ي نور بس مق'درتش اعمل فيكي كده واذي'كي وفضلت مستني الوقت المناسب اللي اقولك فيه
نور: انت انان'ي ي سليم
سليم بص'دمه: انان'ي ؟!
نور بعص'بية: ايوا انان'ي لان انا كان من حقي اعرف تخيل تفضل طول السنين دي فاكر نفسك سنجل بس انت في الاخر تطلع متجوز افرض كنت حبيت حد واتجوزته ايه كنت هتيجي يوم فرحي وتقول دي مراتي؛ واللي يوج'ع اكتر انك روحت خطبت هبه قدامي وانا لسه علي ذمتك يعني اديت لنفسك الحق تعيش حياتك وكنت م'انع ده عندي في منتهي الاناني'ه
سليم كان واقف مص'دوم من كلام نور وباصص ليها وس'اكت
نور: ما تتكلم واقف س'اكت ليه ولا معندكش رد
سليم: لا عندي ي نور انا مش ان'اني زي ما قولتي انا لو كنت عرفت انك ارتب'طتي بحد وحبيته فعلا كنت جيت قولت ليكي كل حاجه وطل'قتك وسبتك تعيشي حياتك
نور انص'دمت من كلامه لأنها مكنتش عاوزه تسمع منه خالص كانت عوزاه يقولها انا مش هس'يبك لاي حد حتي لو حبيتي غيري مش هس'يبك
سليم: عن اذنك يا نور؛ وسابها وطلع برا الاوضه ونور قعدت تعيط انا سليم فنزل قاعد قدام البيسين وكان زع'لان من كلام نور ومحدش منهم نام طول الليل
تاني يوم؛ في مكتب سليمان المهدي(جد نور)
وائل بعصبية: يعني ايه لسه علي ذمته ي سليمان باشا وازاي تسيبه ياخدها اصلا
محمود: غص'ب عننا ي وائل بس كان لازم نعمل كده عشان اللي حصل بينهم زمان مينك'شفش
وائل بعص'بية: سليم اخد مني حاجات كتيره اوي بس مش هسمحله ياخد نور
سليمان بخ'بث: طول ما سليم ع'ايش هيفضل ياخ'دها منك عشان هي مرانه
وائل: ومين قال إن سليم هيفضل ع'ايش
محمود: تقصد ايه ي وائل
وائل: هتعرف بعدين سلام؛ وسابهم ومشي وسليمان ومحمود بصوا لبعضهم وضحكوا بخ'بث
وائل مشي من الفيلا وطلع فونه ورن علي شخص
وائل: الو اعمل اللي اتفقنا عليه
الشخص:......
وائل بعصب'ية: ايوا ي خالد خطت'نا لازم تتنفذ انهارده فهمت....(يتبع)
*توقعاتكم للي جاي ؟!
*اسفه اني بتأخر عليكم بس مش بإيدي في شويه ظروف كده عندي فغضب عني بجد
*تفاعل حلو بقي عشان انزل بارت بكرا 🥺
*وهم الخيانه بقلم نيره عبدالله
تكملة الرواية من هناااااااا
لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا