القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية هذا قدري وقد حسم الفصل الخامس عشر 15الاخير بقلم ملكه حسن حصريه في مدونة قصر الروايات

 

رواية هذا قدري وقد حسم الفصل الخامس عشر 15الاخير بقلم ملكه حسن حصريه في مدونة قصر الروايات




رواية هذا قدري وقد حسم الفصل الخامس عشر 15الاخير بقلم ملكه حسن حصريه في مدونة قصر الروايات



#الفصل٠الاخير

#هذا٠قدري٠وقد٠حسم

#بقلم٠ملكه٠حسن

مكنتش متوقع منك انت كده يا فهد برق فهد عيونه ومسح 


دموعه وبقي يلوح بدماغه يمين وشمال وقال انت بتتكلم من ا


نهي جانب اصلا مش شايفك من وسط العيوم دي ا


اتكلم محمود بعصبيه 


وقال وكمان جاي بتهزر يا فهد وانا مدغدغد هنا منك لله يا 


شيخ ضحك فهد بصوت عالي وقاله الله يحرقك ضيعت الهيبه 


وانا قلقان عليك من امبارح  وكمل وهو باصص ليه بسخرية 


وقال بتدعي اليه عليا يا آخره صبري 


اتكلم محمود بصوت واطي وكان بيتالم وقال انت قولت ليه 


لمريم علي الحادث الممرضه قالتلي انها كانت بره منهارة 


ضغطت فهد علي سنانه من الغيظ من الممرضه اللي قالت 


لمحمود وهو مريض مش مستحمل وقال والله ما قولت دي 


هي اللي كلمتني وقالتلي انك عملت حادث 


قرب منه فهد وإتكلم بصوت جاد وحاد وقال مين عمل فيك 


كده يا محمود قولي والله لا اجبلك حقك منهم كلهم 


اتكلم محمود وقال كنت ماشي بالعربيه راجع البيت والوقت 


كان متاخر فجاءه لغيت عربيتين وحده يمين و التانيه شمال 


بقية بيضربو في العربيه لغيت ما عملت الحادث بسببهم 


كور فهد أيده وضغط عليها وقال والله لدفعهم التمن غالي 


وفجاءه دخلت مريم وجريت علي محمود بلهفه ودموع وقالت 


عامل اي يا محمود رد محمود وعدل صوته وقال بهزر 


معاها انا كويس يا مريم انتي بتقلقي دائما كده وفهد هزاره تقيل شويه وقلقك 


اتكلمت بسرعه وقالت لا والله انا اللي قلقته لما كلموني بتوع 


المستشفى وهو من امبارح هنا


فجاءه دخلت ايمان وراها وكانت 


عيونها مركزه مع فهد بنظرات كله حب انتبه عليها فهد 


وابتسم وهي ابتسمت كمان فجاءه تلفونه رن وكان الضابط 


المسؤول عن القضيه رد فهد بصوت واطي وقال ايوه يا 


حضره الضابط في جديد 


اتكلم الضابط وقال يا فهد بيه المجرمين اعترفوا علي ناس 


ليها اسم في البلد دفعو ليهم فلوس عشان يتسببو في الحادث 


ولسه حالا طلعت قوه تقبض عليهم رد فهد بصوت هادئ 


وقال كويس جدا لو حاجه جديده بلغني وقفل


بص لايمان اللي كانت مركزه معها وفجاءه افتكر اللي حصل 


لما سابها ومشي بصت ايمان لاثره وهي مش عارفه هي 


اخطائت في اي  


 عدي اسبوع وطلع محمود من 


المستشفى كان فهد طول الوقت مع محمود أو في الشغل 


مكنش بيقابل ايمان وهي كانت لسه محتاره اي السبب اللي 


بعده عنها كانت واقفه بالليل متاخر بتراقب مداخل البوابه زي 


كل يوم وقت رجوعه أول ما شافت عربيته بتقرب نزلت 


بسرعه واستنت يدخل 


دخل فهد شافها واقفه قدامه اتصدم وقالها مساء الخير 


ردت ايمان بغيظ وقالت مساء النور كمل فهد كلامه وكان 


باين انه مرهق من الشغل وقالها في حاجه يا ايمان ليه واقفه 


كده 


اتكلمت ايمان وهي باصه بعيد وقالت ممكن تطلع فوق 


النهارده في موضوع ضروري لازم نتكلم فيه 


اتكلم فهد وهو سناد صباعه علي راسه وقال لازم النهارده 


عشان جاي تعبان شويه 


ردت ايمان وهي بتضغط علي كل حرف وقالت حضرتك كل 


يوم بترجع تعبان متقلقيش هما عشر دقائق بس 


اتكلم فهد بنفاذ صبر وقال حاضر اتفضلي قدامي وانا ثواني  


احط الورق ده وشاور علي أيده  في المكتب وهحصلك 


مشيت ايمان من قدامه بسرعه وقالت مستنيك 


كانت ايمان واقفه متوتره وفجاءه دخل فهد وقعد علي الكرسي 


قدامها وقال خير يا ايمي في اي كان فهد فاهم أنها عايزه 


تكمل الكلام بتاع اخر مره 


بصت ليه ايمان بتركيز وقالت انت من فتره كنت بتعترف ليا 


بحبك وفجاءه مشيت من غير ما اعرف السبب انت كنت 


بتلعب بمشاعري يا فهد بيه


بص ليها فهد وإتكلم بصوت هادئ وقال انتي فاهمه غلط يا 


ايمان 


صرخت ايمان بقوه ودموعها نزلت وقالت انا مش فاهمه  


فهمني انت مش تسبني وتمشي وكملت بصوت مقهور 


 انت رفعتني لسابع سماء ورمتني من فوق باشمهندس مكنتش 


اعرف اني رخيصه كده ولا انت قرفان مني عشان مش قد 


المقام


قام فهد بسرعه و بعصبيه وتأني دراعها لورا وبص في 


عيونها جامد وقال 


انتي مجنونه يا ايمي ازي تفكري كده انا عمري ما شوفتك 


غير ست الستات من يوم ما طلعت علي الدينا وقلبي مفهوش غيرك


 خفف من قبضه أيده وخضنها وقال انا بموت فيكي يا ايمان 


انتي روحي وبنتي ومراتي 


 بس خفت  هتقولي اي عليا اخدني غصب عني ومش فهد 


القناوي الي يجبر وحده عليه خفت تندمي بعدها يا ايمان 


وتلؤمني يمكن انا بحبك واعترفت بحبي بس انتي لسه 


تعرفني من وقت قريب ولو لؤمتني مكنتش هزعل منك


ايمان كانت واقفه مصدومه  بحقيقه مشاعره وخوفه عليها


ولع فهد سيجاره وكمل كنتي هتفضلي ندمانه طول عمرك يا 


ايمي صدقني وانا كنت عايزها تبقي اجمل ذكره في حياتنا


قربت منه ايمان بعصبيه وخدت السيجاره من أيده بقوه 


وقالت وهي ماشيه ناحيه الترابيزه ومديه ظهرها وقالت  


انت مجنون ازي تفكر كده وضغطت علي السيجاره بغضب 


وبصت في وشه وقالت من قالك اني ندمانه انا بعترفلك 


واقولك اني كمان بحبك مش عارفه امته وازي بس انا بحبك 


كنت الاول عادي بنسبه ليا واهو وقت وهنطلق بس اكتشفت 


اني مش هقدر ابعد عنك انا بحبك يا ابن القناوي 


فجاءه جري عليها فهد  وخضنها بشوق ولهفه وحرمان 


بص في عيونها قوي وقال برومانسية اخيرا يا ايمان وبأسها 


علي دماغها ورجع حضنها تانى وقال متعرفيش انا كنت 


مستني اسمع منك الكلام ده من امته كانت ايمان دموعها 


بتنزل من الفرحه بص ليها فهد وقال كفايه دموع اوعدك لو 


ربنا يقدرني وهعوضك عن كل حاجه 


سابها ومشي ناحيه خزنه في الاوضه طلع علبه صغيره 


فتحها وكان فيها خاتم رقيق جدا وشكله جميل بص في عيونها 


فهد ورومانسيه وقال عارفه يا ايمان الخاتم ده ليه كام سنه 


معايا بصت ليه ايمان بتسال وقالت من امته …..


تكملة الرواية من هنااااااا

 لمتابعة باقى الروايه  زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا




تعليقات

التنقل السريع