رواية غرام العيسي الفصل الثالث عشر 13بقلم اسماء السيد حصريه في مدونة قصر الروايات
رواية غرام العيسي الفصل الثالث عشر 13بقلم اسماء السيد حصريه في مدونة قصر الروايات
#غرام_العيسي
الدكتوره بتوتر:البقاء لله
شهاب بصدمه:نعمم ازاي
الدكتوره:لاسف فقدنا الجنين
شهاب اتنهد براحه :يغور الجنين اهم حاجه هيا
الدكتوره :هيا كويسه بس حاليا مخدره ومش هتفوق غير بكرا إنشاء الله
شهاب:ايه سبب الي حصلها
الدكتوره:اتحطلها ماده مسممه في الاكل او الشرب بس الحمد لله لحقناها وعملنا غسيل معده ولأن هيا كانت ضعيفه جدا والحمل مكنش ثابت فنزل ربنا يعوضكم
شهاب:تمام اتفضلي
مشيت الدكتوره وشهاب قعد يفكر مين الي حط السم
شهاب للحراس:تخليكم هنا متتحركوش من قدام الباب وانا بكرا هجيلكم
واتجه للخارج
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند عيسي
كان لبس هدوم وفعلا طلع علي المطار هوا ودياب وعمار الي اتصدم هو والرجاله الي اتصدمو ان عيسي عايش بس راحو معاه
في الطائره
عمار:حمدلله علي سلامتك يا كبير والله الدنيا ما كان ليها طعم من غيرك
عيسي:تسلم ياعمار
دياب بخوف:انا كنت هموت لو جرالك حاجه ياصاحبي
عيسي بإبتسامه:ياراجل كنت زعلان عليا أوي
دياب:انا روحي فيك ياصاحب عمري
عيسي فتحله دراعه ودياب قام حضنه جامد
عيسي:انتا اخويا ياض حبيبي ياديبو
دياب بتوتر:انا كنت هفرح لو مشينا بكرا من المستشفي
عيسي بضيق:وانا مش هنام ولا هسكت غير لما اطمن علي مراتي دي انا قلبي معاها
دياب:ماشي ياصاحبي اعمل الي شايفه
فجأة رن تليفون دياب وكان مجهول عبر الإنترنت
المجهول:اتصلت عليك كتير مقفول
دياب:اصلي في الطياره
المجهول:ماشي
دياب بحده:ها في جديد
المجهول بخوف:ااه في الهانم جالها تسم"م ودخلت المستشفى وكانت حامل والجنين اتس*مم
دياب بصدمه:اييه جنين تب وهيا دلوقتي كويسه
المجهول بتوتر:ادولها مهدأت وهتصحي بكرا وشهاب موقف 25حارس علي الباب اضخم من بعض
دياب :تب خليك واقف متتحركش وتعرفلي كل خطوه وتجمعلي كل رجالتنا الي هناك فااهم
المجهول :حاضر يا باشا..... وقفل
.............
عيسي برفعه حاجب:في اايه
دياب بتوتر:اصل أصل
عيسي بنفاذ صبر:انجز وقول في ايه يا دياب
دياب بسرعه:غرام في المستشفى
عيسي قام من مكانه بصدمه :غرام كويسه مالها
دياب بتوتر:اهدا بس كدا واقعد يا عيسي
قعد عيسي وهوا مصدوم
عيسي بحده:مالها غراام يا دياب
دياب بحزن:غرام جالها حاله تسمم و كانت حامل والجنين اتسمم ونزل
عيسي بصدمه:حاامل غرام كانت حاامل وتسمم
دياب:اهدا هيا حاليا في المستشفى وشهاب موقف رجاله كتير فإحنا أهم حاجه صحتها ووانها تيجي بأمان
عيسي بحزن:يعني انا كنت هبقا اب ورااح
وخانته دمعه بس مسحها بسرعه ومحدش شافها
دياب بحزن:معلش ياصاحبي ربنا هيعوضك بألاحسن
عيسي بحده:دياب تقب وتغطس وتعرفلي مين الي عمل كدا في غراام فاهم
دياب:حاضر
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند سليمان
كان في اجتماع في الشركه
احدالرجال والي اسمه هاشم:ياسليمان انتا مسبتلناش موارد خالص
سليمان بحده:الي عاوز يدفع الضعف
رجل اخر توفيق:بس كدا حرام دا ظلم وبعدين انتا لاهف كل حاجه في كرشك
سليمان:أتكلم معايا عدل عشان مقفلش شركتك يا ننوس
توفيق:حسبي الله ونعم الوكيل انتا شيطان لو كان عيسي الله يرحمه عايش كان زمانك بتزل لينا عشان نديك بضاعه تاكل بيها عيش
سليمان بضحكه مستفزه: عيسي يااه الله يرحمه كان طيب بس كان واكل السوق كله في كرشه زي كدا
رجل اخر سعيد:لاء عيسي الهواري كان بيعطينا بعدل الله عمره ماكان اناني
هاشم:عندك حق الله يرحمك يا عيسي ويبشبش الطوبه الي تحت راسك
قام سليمان بغضب ودب علي التربيزه
سليمان بغضب وغل :عيسي عيسي اييه كل حاجه عيسي خلاص عيسس مات عاجبكم ولا لاء عيسى ماات وانا التسعيره الي هنزلها في السوق هيا الي هتمشي يا كلاب فاهميين وان كان عاجبكم
قام توفيق ووراه سعيد وهاشم وباقي رجال الاعمال الكبيره
توفيق بتحدي:اسمع يا سليمان احنا مش عاوزين مواردك احنا عارفين ان ربنا مش هيسبنا انما انتا اخرتك وحشه اوي يا سليمان فاهم والله يرحمك ياعيسي وكل الي نقدر عليه هوا اننا نقولك . حسبي الله ونعم الوكيل فيك.
يلا يارجاله عشان نلحق صلاة الضهر.....
واتحرك ووراه الجميع وسليمان كان مغلول منهم جدا ومن عيسي أكتر
ومسك الطفايه الي علي التربيزه ورزعها في الارض
سليمان بغل:عيسي عيسي حتي بعد مامات الكل بيحبه عيسي انا بكرهك يا عيسي
(ودا يعلمنا ان اهم حاجه في الدنيا والآخرة هيا السيره الحسنه والكرم فأحسنو عملكم 🥰)
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الجامعه
كانت وصلت ميرنا الي بقالها شهرين مدخلتش الجامعه لانها حزينه علي غرام والي حصل
كانت ماشيه بتبص علي كل مكان ليها فيه ذكري هيا وغرام وكانت بتبكي وقعدت علي جمب كانت بتحب تتكلم هيا وغرام هناك وبكت بحرقه علي صاحبه عمرها
ميرنا بحزن شديد:وحشتيني اوي يا حبيبتي وحشتيني ياغرام ارجعي عشان خاطري ياررب اوصيك ان تنجي غرام من كل شر يارب ادعوك يارب متحرمنيش منها دي صحبتي الي ليا دي تحويشتي الطيبه
فجأه لقت حد قعد جمبها وكان مالك
مالك بقلق:مالك ياميرنا انتي بقالك شهرين مجتيش وسألت عليكي قالولي انك تعبانه شويه
ميرنا بحزن :مفيش يا دكتور كله تمام انا بس زعلانه شويه
مالك بضيق:متكذبيش مالك انتي زعل
انه ليه
ميرنا بدموع مخنوقه:مفيش حاجه حضرتك كله تمام
مالك بحنيه:تب لو قلتلك عشان خاطري
ميرنا بصتله شويه وانهارت خالص من العياط
مالك بزعل:مالك يا ميرنا ايه الي مزعلك
ميرنا ببكاء:غراام لسا مرجعتش وانا قلقانه عليها جدا
مالك بحزن:اه ما انا عارف ماهما مش لاقينها لوكان عيسي الله يرحمه موجود كان جابها
ميرنا:حتي عيسي مات الله يرحمه وغرام ياترا جرالها ايه
مالك:خير إنشاء الله ادعيالها وربك هيكرم
ميرنا:إنشاء الله ياررب
مالك:عموماً انا عملتلك اجنده كامله فيه كل الدروس والمواد الي فاتتك عشان الامتحانات كمان شهريين
ميرنا بصدمه:انتا ببتكلم كدا
مالك بتوتر:ااه بس كنت عاوزك في حاجه كدا انا عارف انه مش وقته خالص بس انا لازم أتكلم
ميرنا بقلق:اتفضل يا دكتور
مالك:اولا بلاش دكتور دي انا اسمي مالك ثانيا انا كنت عاوز اقابل والد حضرتك
ميرنا بخجل وتوتر:لييه في حاجه ولا حاجه يادكتور
مالك بإبتسامه :لما تكوني جاهزه ابقي خديلي منه معاد عن اذنك..... ومشي
وهيا اتكسفت
ميرنا بحزن:ياريتك كنتي معايا ياغرام
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند عيسي
كان وصل روسيا وتحديداً امام المستشفى
عمار:ها تأمرنا بأيه هنتحرك ازاي يا باشا
دياب:عيسي انا جالي معلومات ان في خمسه وعشرين راجل اضخم من بعض فلازم يبقا معانا رجاله كتير
عيسي:احنا معانا كام راجل
دياب:50راجل
عيسي:ابعت هات كام راجل من الي هنا تبعنا
دياب:انا عملت كدا وهما علي وصول
عيسي:تمام يلا ندخل احنا لحد مايوصلو
عمار:تب مانستناهم ياباشا احسن
دياب:انا شايف ان عمار عنده حق ياعيسي
عيسي بغضب جحيمي:انا قولت الي عندي يلا
وبلفعل دخل عيسي ودياب وعمار ورجالته
قرب عيسي من غرفه الي فيها غرام
احد الحراس :من انت يا هذا
عيسي ببرود:انا الذي سيأخذ روحك انتا وهوا
أحد الحراس بسخريه:هههه انتا تمزح
عيسي بحده:لا لا امزح..... وفجأه بلكمه قويه في وجهه لدرجه انه وقع علي الارض
ومن هنا ابتدت المعركه وكل ضرب في كله وعيسي ضرب حوالي 12راجل لوحده والباقيين علي الباقي
ودخل عيسي الغرفه جري واول ماشاف غرام نايمه
حس ان روحه رجعتله
عيسي بدموع:وحشتيني اوي يانور عيني يااه ياغرام
وحضنها جامد وبعدين لبسها الجاكت بتاعه وحط حاجه علي وشها وشالها وخرج بيه
ولاقا الرجاله ودياب وعمار خلصو علي الرجاله كلها
عيسي بحده:خدو الموبيلات عشان ميلحقوش يبلغو الي مشغلهم
عمار:امرك ياباشا
وعيسي خرج من المستشفي ووراه دياب وعدد من الرجال
واخد غرام واتجه لفيلا ملكه في روسيا ودخل هناك
طلع ودخلها اوضه النوم ونيمها علي السرير وهيا كانت مغيبه عن الوعي تماماً من كميه المهدأت
وقعد جمبها علي حرف السرير ومسح علي شعرها بحب
عيسي بحب:وحشتيني اوي ياغرام وحشني صوتك انا كنت خايف مشوفكش تاني يا قلب العيسي
ودخل اخد شاور وطلع عاري الصدر وغير لغرام هدومها ولبسها بيجامه واخد موبايله وطلع البلكونه كلم دياب وامره بحاجه ودخل استلقي جمبها علي السرير واخدها في حضنه بتملك وحب
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند شهاب
كان نايم صحي علي رنه تليفونه
شهاب بنوم:ها ماذا تريد
سعد بتوتر:أن هناك مصيبه يا بوص
شهاب :ايه في ايه
سعد :مخازن السلاح بتولع
شهاب بخضه:اايه ازاي دا حصل
سعدبخوف: وفي حاجه كمان وهيا انا الهانم طلع علي رجلتنا رجاله وضربوهم واخدو الهانم ومشيو
شهاب بغضب:نعممم ازاي حصل داا غرام انتا بتستعبط ياروح امك دا انا هنهيكم
سعد :انا مليش فيه... وقفل
شهاب بغضب:بتقفل في وشي ياكلب
وبيرن تاني بيلاقيه اتقفل وبيقوم يلبس وبيتحرك علي المخزن
...............
عند سعد في مخزن يخص عيسي وكان مربوط بسلاسل حديد وجسمه كله كدمات
كان واقف جمبه دياب وعمار الي ماسك الموبايل
دياب:جدع ياسعد طالما سمعت الكلام هروق عليك
سعد:تب سيبني امشي بقا
عمار بمرح:تمشي دلوقتي تؤ تؤ يا سعده مينفعش تمشي غير لما نعمل معاك الجلاشه
دياب بضحك:ويسلام لو كان بلحمه بقا ياسلام
عمار:والسمنه البلدي يااااه
سعد بخوف:يعني ايه انتو كدا مش رجاله ومش قد كلمتكم
دياب بغضب:ولااا امسك لسانك احسن اقطعهولك فاهمم
سعد برعب:فاهم فاهم
وووووووووو............ يا
لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا