القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية يتيمة في قبضة صعيدي الفصل الحادي والتلاثون 31بقلم نرمين حمدى حصريه في مدونة قصر الروايات

 


رواية يتيمة في قبضة صعيدي الفصل الحادي والتلاثون 31بقلم نرمين حمدى حصريه في مدونة قصر الروايات






رواية يتيمة في قبضة صعيدي الفصل الحادي والتلاثون 31بقلم نرمين حمدى حصريه في مدونة قصر الروايات




#يتيمة_في_قبضة_صعيدي

رضوي: كنت عايزه... 

سليم: هتطولي طيب؟! 

رضوي: شكلك عايز تنام خليها بكره 

سليم: مقولتش عايز أنام... انتي الي بتتهربي

رضوي بتردد: كنت عايزه أعرف هتطلقني بجد ولا لا؟ 

سليم: مش عارف... دماغي مش راسيه علي قرار

رضوي بزعل داخلي: لو هتطلقني فدا حقك.. انت تستاهل وحده أحسن مني تصونك وتحافظ علي إسمك

سليم بصلها بنظره وهو عارف الي جواها: يعني انتي عايزه تطلقي؟ 

رضوي بوجع:مش مهم الي انا عايزاه عشان كدا كدا مش هيفرق

سليم اتكئ علي الكنبه ساندا بيده عليها: من غير لف ودوران انتي عايزه ايه؟ 

رضوي انفجرت بالدموع: عايزه فرصه اصلح فيها كل الي عملته... نفسي تسامحني وتعتبرني مراتك بجد، نفسي اشوف في عينك النظره بتعت زمان


سليم فضل باصصلها وهو ساكت ثم وضع يده علي رأسه بتعب، ورضوي قعدت علي ركبتها قدامه مباشرة، ايديها علي رجله: سليم رد عليا متسكتش كدا، لو هتطلقني، طلقني دلوقتي وكفايه تخليني اتعلق بيك اكتر من كدا... ولو هتديني فرصه اوعدك اني عمري مهفكر اخزلك


سليم:....... 

رضوي بدموع: الي عملته مكانش سهل بس انا اتعلمت ونفسي تسامحني ياسليم 


سليم بعد ايده عن دماغه وبصلها ونظرته كانت مليانه عتاب: خلقتي حاجز مبينا انا مش قادر اكسره... مش بإيدي

رضوي بدموع: يعني خلاص كدا... حكايتنا خلصت من قبل متبتدي

سليم بنبره ثقيله: انتي الي نهتيها بإيدك... متجيش تلوميني أنا

رضوي: يعني هتطلقني؟ 

سليم: لو عايزه تفضلي عايشه معايا تمام... بس اني ارجع احبك دي مش بإيدي

رضوي: طيب ايه الي ممكن اعمله عشان تسامحني؟ 

سليم بصلها وركز في دموعها، حس بالندم الي جواها، نبره صوتها كانت كلها كسره، مسك ايديها وقومها من الارض وقعدها جنبه

رضوي بدموع: متقولش انك مبتحبنيش ياسليم انا متأكده انك بتحبني، وانا مستعده أموت نفسي بس انت تبقي راضي وفجأه مسكت السكينه الي علي الترابيزه ووجهتها ناحيه شراينها، بس سليم اخدها بسرعه ورماها وبزعيق: انتيييييي مجنونه؟ عقلك خلاص مبقاش فيكي

رضوي بدموع: ولازمتها اية اعيش وانا متعذبه كدا، انت مش حاسس بيا، محدش حاسس بيا، الموت أحسن من الي انا فيه ده 

سليم سحبها من دراعها ليه: اياكي الي عملتيه دا يتكرر تاني ثم سحبها لحضنه وهو بيمسح علي شعرها وسايبها تنهار في حضنه 

&&&&&&&&&&&&&&

في الجونه 

عز وهو داخل الحمام: ملك

ملك: إية؟ 

عز: أنا مطلعتش هدوم من الشنطه... طلعي تيشرت ومنطلون وهاتيهم 

ملك: حاضر

ملك: اهم

عز فتح الباب وهو لافف المنشفه حول خصره وباستفزاز: خلاص 

ملك: خلصت ر

ولسه هتكمل لقته بيبصلها بنظره الي هو هااا كملي 

عز رفع حاجه: خلصت اية؟ 

ملك: روحي.. خلصت روحي

عز سحبها من دراعها ولواه ورا ضهرها، وجهها مقابل لصدره: لسانك دا يطول مع الكل إلا معايا يابنت الجبالي

ملك: هتكسر دراعي أااااه

عز: افضلي اعتذري لحد مقبل اعتذارك

ملك: أسفففففه

عز بخبث: مش دا الاعتذار الي انا عايزه

ملك: ياعز وربنا دراعي وجعني حرام عليك عاااااا

عز: اخلصي... انتي الي بتضيعي في الوقت

ملك رفعت نفسها وباسته في خده: كويس كدا؟ 

عز ببرود: لا 

ملك مالت براسها علي صدره

عز: كان علي عيني بس لا برضو

ملك بتضرب برجلها علي الارض بطفوله: ياعززززززز 

عز: مش قولتلك هطلع جنانك دا علي جتتك الصبر الصبرررررر

ملك رفعت نفسها تاني لتقترب من شفتيه ببطئ حتي تلامست مع شفتيها في قبله قويه، شعرت بيداه تنفك عن يدها ببطئ حتي تحررت من قبضته لتسير علي ظهرها، يسحبها اليه أكثر، وهي تحاوط رقبته بيدها 

تركها عندما شعر بحاجتها للهواء: عز انت سا*فل اوي

عز: جدا

ملك: ومتربتش.. وبتتلكك 

عز: اه بتلكك بصراحه، تعالي 

ملك: فين

عز: هعلمك ازاي تطولي لسانك ياملاكي

&&&&&&&&&&&&&

كريمه لسلمي: سلمي يابنتي انتي لازم تهربي من هنا

سلمي: لا ياتيتا انا مش هروح في حته وأسيبك

كريمه: يابنتي اسمعي الكلام... سيف دا خطير ومش بيهزر

سلمي: خلاص اعملي الي هو عايزه

كريمه: ازاي بس، دا معندوش رحمه لو خد البنت.. مش بعيد ياخد منها الي هو عايزه ويرميها في الشارع

سلمي: طيب واحنا ايه في ايدينا نعمله ياتيتا

كريمه: عز الجبالي... هو الوحيد الي هيقدر ينقذنا وينقذ ملك من الشراني الي اسمه سيف ده

سلمي: مين عز الجبالي ده

كريمه: دا راجل صعيدي ابو ملك كان دايما يحكي عنه وعن جده وقلي قبل كدا انه الوحيد الي هيستأمنه علي بنته بعد ميموت.. اكيد ملك هنام، سلمي انا هديكي عنوانه تروحيله يابنتي وتحكيله علي كل حاجه 


سلمي: ياتيتا انا اخاف اسافر لوحدي.. وكمان خايفه من سيف لو عرف هيعمل فيكي ايه وانتي لوحدك هنا؟ 

كريمه: متخافيش عليا، امانه عليكي يابنتي حياتنا في ايد الراجل ده... اوصليله قبل مسيف يعمل الي في دماغه

سلمي: حاضر ياتيتا حاضر

سلمي أخدت العنوان 

كريمه: خلي بالك من نفسك ياسلمي 

سلمي: حاضر 

سلمي فتحت الباب وملامحها اتبدلت، علامات الرعب والقلق بانت علي ملامحها، ايديها بقت ترتجف، وبقت ترجع لورا بخوف لما شافت سيف قدامها: علي فين ياقطه

سلمي بتهته: اا انا انا 

سيف لمح الورقه الي في ايديها وسحبها بعنف: انتي هتهتهيلي يار*وح امك.. اية دي، الله الله.. دا انتو كنتوا بتستغفلوني بقي 


كريمه: ياخي حل عننا بقي انت ايه معندكش دم... مالك بالبنت المسكينه دي... سيبها في حالها


سيف بغضب: متديني محاضره في الادب والاخلاق احسن... انتي متتكلميش خالص انتي تنفذي الي اقول عليه وبس 

ثم نظر لسلمي وضربها بالقلم ومسكها من شعرها: الوليه دي... هتزعلني منك، وانا مش عايز ازعل منك ياصغير انت... لو عملتي كدا تاني هدفنك بالحيا فاهمه يابت


سلمي بعياط: فاهمه فاهمه

سيف رماها علي الارض وجاب ورقه وقلم ورماهم لكريمه: اية دول؟ 

سيف: اكتبي الي هقولهولك 

&&&&&&&&&&&&&&&&

رضوي خرجت من حضن سليم بعد مفرغب كل الي جواها 

سليم وهو بيبص علي هدومه: بيتجيبوا كل العياط دا من فين غرقتي التيشرت


رضوي ضحكت في وسط عياطها: أسفه

سليم بصلها: لو أسفه اتقالت من غير الضحكه في وسط العياط دي مكنتش قبلتها 

رضوي: بتمسح دموعها بس لسه زعلانه

سليم تنهد: خلاص يارضوي... انا موافق اديكي فرصه تانيه 

رضوي بفرحه: بجد؟! يعني خلاص هتنسي كل الي فات

سليم: هنسي كل الي فات 

رضوي بحماااس: شكرااااا.. شكرا اوي ياسليم اوعدك اني مش هخليك تندم ابدا

سليم ابتسم: اتمني 

&&&&&&&&&&&&

في نص الليل ملك كانت نايمه في حضن 

ملك: عز ياعز

عز وهو نايم: اية ياملك؟ 

ملك: فوق بقي انت وحشتني اووووي... الحقني 

عز فتح عنيه وملك كانت بصاله وبيترجع لورا عز بيمدلها ايده بس مش واصلها  لحد موصلت طرف السرير وفجأه وقعت  بس مش علي الارض كان مكان عميق جدا ومظلم كل المكان حوالين السرير مظلم  كانت ماسكه في طرف السرير وهي بتردد: الحقنننني ياعززز فوووووق وهو بينده بكل قوته ولما اخيرا قرب يوصل لايدها هي وقعت وهي بتردد: فوووق

عز قام فجأه من نومه، صدره يعلو ويهبط ولقي ملك نايمه جنبه وقامت علي صوته وهو بيتنفس جامد

ملك: في اية ياعز مالك؟ 

عز كان بيبصلها وباين عليه القلق شدها لحضنه جامد وكان اول مره يحضنها كدا: ملك... انتي كويسه؟ فيكي حاجه؟ 

ملك باستغراب: انا كويسه ياحبيبي.. في اية انت شوفت حلم وحش ولا ايه؟ 

عز: كابوس.. كابوس

ملك ادتله مايه: انا بخير متقلقش عليا.. مجرد كابوس وراح لحاله 

عز: لا انا حاسس ان في حاجه غلط.. انا بحلم احلام غريبه ياملك 

ملك: احكيلي ذي ايه

غلط: اوقات بحلم ان في واحد معرفهوش  وبيحرك صباعه بمجرد ميحرك صباعه انا بصحي

واوقات تاني بحلم بناس غريبه عني بيعيطوا 

واوقات انتي بتقوليلي الحقني وفووق

وكأني قربت اموت 

ملك بعياط: متقولش كدا بعد الشر عليك 

عز بقلق علي ملك من اخر حلم مسح لها دموعها: متقلقيش يانور عيني كله هيبقي تمام 

ملك: بلاش تقول كدا تاني عشان خاطري... انت لو بعدت عني انا هموت 

عز ضمها لصدره وفضل يحرك صوابعه علي شعرها لحد منامت بس هو مبقاش عارف ينام، بقي باصص للسقف وهو لاول مره مرعوب كده

تاني يوم 

رضوي: سليم...سليم

سليم وهو نايم: اية؟! 

رضوي: كفايه نوم الساعه 5 دلوقتي

سليم قام مفزوع: كااااااام؟! 

رضوي بخضه: اية 5

سليم: ومصحتنيش من بدري ليه؟ 

رضوي: في اية طيب

سليم: كان عندي ميتنج الساعه 4 

ثم مسك موبايله: وفياض رانن عليا تلاتين مره كماااااان

رضوي بتوتر: هو الميتنج دا مهم

سليم: اكيد يعني 

رضوي وقفت بعيد عنه: بصراحه انا شوفت فياض وهي بيرن بس عملت تليفونك سايلنت حسيتك مرهق وعايز تنام


سليم قام بغضب قرب منها بخطوات ثقيله حبسها بين زراعيه والحائط ضاربا بيده علي الحائط بقوه: متفكريش تاني 

رضوي وهي مغمضه عنيها قربت منه ومسكت هدومه وراسها علي صدره: أسففففه

سليم ضحك غصب عنه: حركاتك دي بتفكرني لما كنت بزعق لبنت اختي... كانت بتعمل زيك كدا


رضوي بتعدل نفسها: قصدك اية يعني؟ 

سليم وهو بيتجه ناحيه الحمام: قصدي انك عيله اوي 

ليقاطعهم اتصال فياض

سليم: قبل متنفعل راحت عليا نومه

فياض: انت هتهزر يعني

سليم: انهارده عندي بكره عندك ياحبيب اخوك سد مكاني مش هلحق اوصل

فياض: وهو انا لسه هسد... انا سديت في اختراع اسمه التليفون ابقي رد عشان اعرف اذا كنت عايش ولا روحت في داهيه

سليم بص لرضوي: الله يجازي الي كان السبب 

&&&&&&&&&&&&&&&&

ملك وعز كانوا قاعدين علي ترابيزه علي البحر وقدامهم عصير مانجا 

ملك كانت لابسه فستان ابيض بيتتطاير من الهوا وعز باصصلها وسرحان 

ملك: لسه بتفكر في حلم امبارح

عز: لا ياحبيبي متشغليش بالك 

ملك: خلاص بقي ياعز انسي عشان خاطري محنا مع بعض اهو ومبسوطين 

عز بضحك: طيب قومي

ملك: علي فين

عز مسك ايديها واتمشوا علي البحر كان الجو غروب والهوا منعش لحد موصلو للمراكب الكبيره 

عز: تركبي مركب؟ 

ملك: أركب جدا

عز وملك ركبوا المركب وملك جريت علي مقدمه المركب وفتحت درعاتها والهوا بيخبط فيها وعز واقف مستمتع بضحكتها 

حط ايده علي خصرها وهي فاتحه درعاتها وباسها من خدها وهي لفت وحضنته


تكملة الرواية من هناااااااا 

لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا





تعليقات

التنقل السريع