روايه عشقت صعيديه الفصل الثاني عشر 12بقلم فرحه احمد حصريه في مدونة قصر الروايات
روايه عشقت صعيديه الفصل الثاني عشر 12بقلم فرحه احمد حصريه في مدونة قصر الروايات
#روايه_عشقت_صعيديه
البارت الثاني عشر
بيوصل كريم البيت وهو بيطلع وكان صوت صراخ.ها ملئ تفكيره
طلع كريم لاقي باب الشقه مقفول وصوت ص.راخ جميله يرن في أذنيه
يحاول كريم ان يك.سر باب الشقه ويك.سرو فعلا ويدخل عينو تدور علي جميله دخل الاوضه لاقها علي السرير وفي واحد بيحاول يته.جم عليها
سعتها كريم مبيستحملش ويمسك الشخص ده ويض.ربو بكل قوته كان الشخص مش عارف يسد ض.ربات كريم من قوه غض.به
وقع الشخص مغ.مي عليه من كتر الضرب
وراح حضن جميله حضن جامد اكنو بيخبيها جوا جسمو كانت جميله منهاره من العياط
كريم_ اهدي وفهميني من الشخص ده
في الصعيد
بيلف محسن بتوتر ولاكن يطمأن اول ما يشوف سمر
سمر بشك_ مالك كنت بتكلم مين
محسن_ واحد صاحبي
سمر _اممم ماشي انا كنت عايزه ننزل القاهره علشان اجيب فستان
محسن_ روحي لوحدك انا مش فاضي
سمر بغضب_ لا يا محسن هنروح سواء بكره علي العصر
ومشيت وسابتو
محسن بتفكير_ كويس ان هنسافر بكرا اكون خلصت المصلحه انهارده
اما خديجه كانت قاعده متوتره فا كريم غاب جدا وماطمنهاش علي مالك
لاكن لقت كريمه بترن عليها وبعد السلام سألت كريمه علي مالك
خديجه_ انا اللي كنت هسالك عليه
كريمه بصدمه_ ازي هو كان مسافر من الصبح ازي موصلش لحد الان والفون مقفول
خديجه بخوف_ ليكون حصلو حاجه علي الطريق
كريمه بخوف وصدمه _ابني انا قلبي كان حاسس ان هيحصل حاجه وبعدين كملت بصدمه انتي يا خديجه بتتكلمي
خديجه_ لسه اول حد انتي يعرف بس متقوليش لحد دلوقتي
اقفلي لحد ما اشوف كريم
كريمه بعياط_ انا عايزه اطمن علي ابني يا خديجه انا....انا اخر مره كلمتو كان علي طريق.......
خديجه بقلق وخوف_ حاضر والله هطمنك
بترن خديجه علي كريم تاني اللي كان بيطمن جميله بعد ما عرف مين الشخص ده وعايز اي وطلب منها انه هيخدها وهيعرف اهله عليها وهتعيش هناك
لقي خديجه بترن فا افتكر مالك ورد عليها
كريم_ اي يا خديجه انا رايح لبيت مالك اهو
خديجه بعياط وخوف شديد_ مالك مش في البيت مالك كان جيلي الصعيد واخر مره مامتو كلمتو كان علي طريق .......وبعد كده افون اتقفل طمني عليه ونبي يا كريم
كريم _حاضر اقفلي دلوقتي
وبص علي جميله وقال
يلا يا جميله غيري هدومك وتعالي هنسافر البلد
جميله بعياط _وهتقول اي اهلك اي
كريم وهو ينظر في عينها_ هقول مراتي
جميله وهي مرتبكه _وهتقول اي سبب جوزنا
كريم _لا انا هفهمهم اننا اتجوزنا من غير ما يعرفو علشان بابكي طلب الطلب ده قبل ما يم.وت تمام
جميله_ تمام احضر هدومي
كريم بسرعه_ لاني لازم تطمن علي مالك
كانت جميله تريد ان تسأل مالو مالك ولاكن بالها كان مشغول بمقبله العيله
ورن كريم في الفتره دي علي مستشفيات قريبه من الطريق ده ولاكن بدون فايده لحد ما خد جميله وراح علي نفس الطريق اللي مشي في مالك
علي احد شواطي البحر كانت تجلس فاطمه وبجانبها ممدوح وهو ينظر لها بحب لا يصدق انه حقا احبها وتقبلها كا زوجه فا هو كان رافض للفكرة
فاطمه بكسوف_ بتبص ليا كده لي يا حبيبي
ممدوح_ يابوي علي كلمه حبيبي من فمك كيف الشهد يا روح القلب
فاطمه وهي وشها قلب طماطم_ بس بقه يا ممدوح
ممدوح بضحك علي كوسفها_ اي رايك في الرحله حلوه
فاطمه_ اوي اوي احنا هنقعد كام يوم
ممدوح_ هنقعد ٧ إيام ياعسل اعاكس فيهم براحتي بقه
فاطمه بضحك _براحتك يا باشا
كان كريم ماشي ولاكن لمح عربيه منحدره علي جانب الطريق نزل بسرعه وهو يفتش في العربيه فا هو يعرف هذه العربيه بتاعت صاحب مالك
ولاكن مالك مش جواها ولسه هيفكر لاقه ناس جايه علي وهي بتقول
رجل_ عايز اي يا اخينا
كريم_ الشخص اللي كان هنا فين
الرجل الاخر_ في ضيفتنا رايد شئ
كريم_ اه انا صاحبو وعايز اطمن عليه
خد كريم جميله ومشيو مع الناس
كان اليل عم المكان والهدوء ولا حد خارج بيته
كان محسن واقف قلقان عند باب الدوار الخلفي
منتظر حد
اطمن اول ما شاف عربيات داخله عليه نزل منها راجل في التلاتين من العمر ولاكن يظهر علي الهيبه
قاسم الديب
محسن_ منور الدنيا يا باشا
قاسم بشموخ_ المكان جاهز
محسن_ اه كلو تمام
نظر قاسم لي رجلتو ينزلو البضاعه
وابتدا الجميع بتنزيل البضاعه وما هي إلا مخ.درات
قاسم بتكبر_ الحاجه هتفضل هنا يومين وهاجي اخدها تاتي يوم بليل زاي كده يعني هتبات عندك ليله واحده بس قدها
محسن_ طبعا يا باشا
ذهب كريم لي مالك
جري عليه وهو بيقول مالك انت كويس اي اللي حصل
مالك بستغراب _انت مين
#بقلمى_فرحه_احمد
تفاعل ياحبيب قلبي
واقترحو عليا مالك فقد الذاكره ؟؟
ولا بيهزر مع كريم ؟؟
تكملة الرواية من هناااااااا
لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا