رواية المنتقبه والعاجز الفصل الثامن عشر والتاسع عشر بقلم هويدا زغلول حصريه في مدونة قصر الروايات
رواية المنتقبه والعاجز الفصل الثامن عشر والتاسع عشر بقلم هويدا زغلول حصريه في مدونة قصر الروايات
المنتقبه الجميله داخل القصر
الحلقه الثامنه عشر
سماح
لا بقى يا حبيبتي افهمك بعدين احنا عرسان جداد يلا بينا يا شوشو
المنشاوي
يلا بينا يا روح قلبي ده انا حاسس ان حياتي ابتدت من النهارده
سمر
حياه مين اللي ابتدت يا حمايا انت حياتك المفروض تكون بتخلص ايه اللي انت عملته في نفسك ده جبت لنا مصيبه في البيت
سماح
انا مش هرد عليك يا بت يا سمر احتراما لجوزي انا هخلى شوشو وجوزي حبيبي هو اللي يرد عليك
المنشاوي
لو سمحت يا سمر التزم حدودك وما تغلطيش في مراتي سامعه ولا لا ومين دي اللي مصيبه ده انا جبت لكم احلى كريزه في الدنيا ده هي اللي هتحل البيت
سمر
الحقني يا مروان الحقيني يا جميله انا هتجنن خلاص
مروان
الف مبروك يا جدي انت من زمان وانت شايل همنا ودايما حزين وزعلان على عيله المنشاوي احفاد المنشاوي بصراحه يا عين العقل اللي انت عملته من حقك تعيش لك يومين حلوين
سماح
يسلم بقك يا واد يا ميرو يا قمر انت وبقول لك ايه خلي بالك من جميله سامع ولا لا انا قاعده لكم في البيت اللي هيزعلني ولا هيزعل جميله هو اللي جابه لنفسه سمع يا سمر
سمر
انا داخله اوضتي عشان خلاص ضغطي علي لازم اخذ دواء الضغط دلوقتي
جميله
ممكن يا خالتي تيجي في كلمتين على انفراد عاوز افهم منك حاجه ما هو اللي بيحصل ده مش طبيعي
وبعديها جميله خدت خالتها سماح ووقفت على جنب وقالت لها
جميله
عرفيني يا خالتي كل ده حصل ازاي ازاي المنشاوي اتجوزك
سماح
ما تخافيش يا بنت يا جميله انا عملت له عمل بس عمل خفيف كده على عظمه فرخه يا بنت مش عضمه جاموسه قلت لا هو مش هيستحمل عمل عظمه الجاموسه
جميله بصدمه
يا لهوي يا لهوي ايه اللي انت عملتيه ده يا خالتي طب وليه عملت كل ده وهو جالك امتى وشافك امتى
سماح
يا بت يا جميله انا رحت عند الراجل اللي جنبنا وطلب مني عظمه فرخه عشان يعمل عمل يكون حنين كده وخفيف وعلى قد فلوسي وبعد ما خلصت العمل قلت اكيد ده كلام فارغ طلعت شقتي لقيت المنشاوي داخل وبيخبط وبيقول لي انا بحبك يا سماح تيجي نتجوز طبعا انا ما رفضتش وقلت يلا بينا
جميله
طب وابنك ده شاب كبير وافق على الكلام ده
سماح
اه طبعا وافق امال ايه مش هسيب له الشقه هيتجوز فيها اديني جيت بقى وعشت في الهنا اللي انت كنت عايشه فيه وبقول لك ايه عايزاك تيجي معايا في مره ونروح للراجل ده عشان يعمل عمل لحماتك الحربوقه يمكن تخليها تتهدي عنك شويه
جميله
لا لا يا حماتي الله يخليك مش عاوزه منك ولا عمل ولا على عظمه فرخه ولا عضمه عصفوره انا مرتاحه كده في حياتي
سماح
طيب يا اختي وسعي بقى كده النهارده دخلتي ما حدش يوقفني يلا بينا يا شوشو نطلع اوضتنا
المنشاوي
يلا بينا يا روح قلبي يا ولاد حارتنا يوم الخميس اه هكتب كتابي وابقى عريس اه
سماح
ما احنا كتبناه يا راجل هههههههه
يلا بينا بقى علشان اصحى من النوم بكره اعمل لك اكله ترم بيها عظمك يا حبيبي
وبعديها المنشاوي خد سماح وطلع بيها على اوضته
وسمر طلعت على اوضتها
اما جميله ومروان كانوا قاعدين جنب بعض وجميله قالت
جميله
يا نهار ابيض انا مش مصدقه نفسي ايه اللي حصل ده يا مروان معقوله جد المنشاوي يتجوز في السن ده وكمان خالتي
مروان
وايه المشكله انا مش هنسى الاكل الجميل اللي كانت خالتك بتجيبه وكان جد المنشاوي بياكلوا معاكم انا كنت سامع كل حاجه وعارف كل حاجه
جميله
بصراحه انا كنت عايزه افتحك في الموضوع ده يا مروان يعني انت كنت سامع كل حاجه كل حاجه وكنت سامع اللي
مروان
قبل ما تكملي كلامك يا جميله اه كنت سامع اللي بابا كان كتم بقك علشان ما تقوليش الحقيقه وان سليم كان عاوز يعتدي عليك وكل واحد ليه يومه وانا مش هسكت وهاخد حقك يا حبيبتي
في الوقت ده سليم دخل وقال
سليم
فينك يا امي تيجي تشوفي الحفيد المدلل المدلع لما قام من الغيبوبه اللي هو فيها عملوا في ايه ركنوني على الرف وما بقتش موجود اصلا
مروان
ابعد عني يا سليم وما لكش دعوه بيا وانا عارف انت كنت بتعمل ايه وهتعمل ايه انا اكثر واحد فاهمك وخلصت الكلام بكره الصبح ما اشوفش وشك في الشركه تاني سامع ولا لا
سليم
نعم نعم يا حبيبي ايه اللي انت بتقوله ده لا لا ده انت اتجننت ولا اقول لك على حاجه ده هي بطرف صباعي ممكن اخليك ترجع الغيبوبه تاني ونخلص منك بقى المره دي
مروان قام وقف وقال بزعيق
مروان
تبقى غلطان يا سليم لو افتكرت ان انت هتعرف تعمل حاجه تاني انا خلاص فقت ليك والاشكالك ومن بكره اللي هيمسك الشركه انا وجميله مراتي وما اشوفش وشك ولا وش اي حد هناك
في الوقت ده كريم نزل من على سلم الفيلا وقال
كريم
هو في ايه يا مروان هو انت من ساعه ما فقت وهتعلمنا الادب ولا ايه ما حسسني ان انت المدرس واحنا الطلاب عندك
مروان
ياه اخيرا ظهرت يا بابا انت عمرك ما حسستني بحنانك ولا عمرك حسستني بحبك انت اهم حاجه عندك الفلوس وبس
كريم
هو في حاجه اهم من الفلوس بقول لك ايه
بطل بتلعب دوري المنشاوي كفايه علينا المنشاوي الكبير ما ينفعش يكون عندنا منشاوي كبير ومنشاوي صغير كمان ده تبقى خنقه كبيره قوي
مروان
انا مش هتكلم معاكم كثير بس كل حاجه عملتوها مع مراتي انا هعرف اخد حقي منكم كويس قوي اوعى تكون فاكر يا بابا ان انا مش عارف انت عملت ايه وانت يا سليم خلاصه الكلام من بكره مش عاوز اشوف وش حد في الشركه
ومروان خد جميله وطلع في اوضته وقال لها
في اوضه مروان
مروان
انا عارف ان انت اتبهدلت كثير قوي وخلاص جه وقت ان انا ارجع لك كرامتك وهيبتك اللي راحت منك وحقك عليا في كل حاجه حصلت لك بسببي يا جميله
جميله
ربنا يخليك ليا يا مروان انا كنت متاكده وعندي يقين في ربنا ان انت هتقوم من الغيبوبه
والحمد لله قمت بالسلامه وبقيت سند ليه يجعلك سند ليا طول حياتي يا رب
مروان حط ايده على خدي جميله وقال لها
مروان
انا كنت اعرف ان انت بالجمال ده كنت هحاول اقوم من زمان قوي
جميله التوتر والكسوف
جميله
طيب اجيب لك حاجه تاكلها او تشربها
مروان
لا انا عاوزك انت يا جميله افضلي في حضني طول حياتي ربنا يخليكي ليا
وثاني يوم جميله ومروان راحوا الشركه وكريم وسليم طبعا ما يقدروش يروحوا لان هو ما يعرفوش يكسروا كلمه مروان لانهم عارفين انه ما بيهددش زي المنشاوي بالظبط
في الشركه
مروان
يا نهار ابيض هي الشركه عملت كده ليه يا جميله انا بجد حزين قوي عليها
جميله
كلامك جميل زي جدي المنشاوي بالظبط
بس على فكره انا بابا شريك هنا في الشركه بس عشان خاطر مرات ابويا مش لاقيينها عشان كده بابا بيدور عليها ومش فاضي يجي يشتغل
مروان
انا عارف كل حاجه يا جميله باباك يجي ينور في اي وقت يا حبيبتي
وفي الوقت ده دخلت رنا اختي جميله الشركه واول ما شافت جميله ومروان قالت
في مكتب المنشاوي كان مروان قاعد هو وجميله ورنا دخلت وقالت
رنا
ايه ده انت هنا يا جميله الحمد لله على سلامتك يا مروان
جميله
اهلا بك يا رنا اتفضلي يا مروان دى اختي رنا
مروان
اه طبعا عارفها وعارفها كويس جدا اهلا بك يا رنا
رنا
انا عارفه ان انت بتقولها بتريقه بس على فكره انا اتغيرت وبقيت كويسه جدا وبصراحه انا كنت طمعانه في جميله ان كل الخير ده كان المفروض يكون ليا انا بس في الاخر عرفت ان كل واحد ما بياخدش غير نصيبه وانا رضيت بنصيبي والله يا جميله انا اتغيرت صدقيني وبقيت كويسه
جميله
مش وقته الكلام ده يا رنا هو انت كنت جايه الشركه ليه الحمد لله لقيتي مامتك
رنا
لا يا جميله ما لقيتش ماما وانا كنت جايه الشركه علشان عاوزه اتكلم مع سليم عشان عامله له مفاجاه حلوه قوي النهارده
مروان
ويا ترى ايه هي المفاجاه
رنا
مش هينفع تتقال لانها اسمها مفاجاه عن اذنكم
وبعديها رنا مشيت ومروان وجميله قعدوا يشتغلوا كتير جدا ويظبطوا كل الشغل اللي وقع منهم
وجميله ومروان رجعوا من الشركه وكانت سمر قاعده متغاظه من سماح وعمايلها وجميله قالت
في الفيلا
جميله
مالك يا حماتي في ايه مين اللي مزعلك كده
سمر
ده انا نفسي اسيب البيت ده وامشي خلاص البيت بقى كله مجنون ما بقاش بيت العقارب بقى بيت المجانين يا جميله
جميله
ليه بس يا حبيبتي ايه اللي حصل
مروان
امال فين جدي المنشاوي ومراته
سمر
اوعى تجيب سيرتهم يا مروان سامع ولا لا واللي زاد وغطى كمان ان ابوك النهارده ما راحش الشركه هو وسليم وقاعدين في الفيلا والدنيا خانقه جدا الله يخليك يا جميله خليكي معايا في البيت بلاش تروحي الشركه ده انا هطق من غيظي
مروان
متاسف جدا يا ماما انا مش هقدر اسيب جميله ابدا دي بقيت كل حياتي بصراحه ما بعرفش اتنفس وهي بعيد عني
سمر
حلوه قوي الكلام ده انت ما بتعرفش تتنفس وهي بعيد عنك والمنشاوي ما بيعرفش يتدلع وسماح بعيد عنه اما انا بقى اقعد واموت يا اخويا صح كده
مروان
بعد الشر عليك من الموت يا حبيبتي انا عندي في قسم الحسابات محتاج مديره تكون شاطره ومش هلاقي اشطر منك من بكره تيجي معانا الشركه ما هو تسلي وقتك ايه رايك
سمر
بجد يا مروان ايوه كده ده احلى خبر سمعته النهارده ربنا يخليك ليا يا حبيبي
وفي الوقت ده خرجت سماح من المطبخ وقالت
سماح
حمد لله على سلامتك يا جميله حمد لله على سلامتك يا مروان يلا حماتكم بتحبكم مع اني اشك لانها حربوقه يلا علشان حضرت الغداء عامله لكم حته اكله تاكله صوابعكم وراها
المنشاوي
الله الله اول مره اشوف السفره بتاعتنا بالجمال ده يلا يا ولاد ده الاكل يفتح النفس
سمر بصت على الاكل وقالت
سمر
هو ايه ده يا مدام سماح هو انت عامله اكل ايه انا مش عارفه حاجه الاكل الغريب ده
سماح
ده بفضله خيرك عامله لكم في كوارع وكرشه وفشه وممبار حلويات العجل يعني ايه ما بتحبهاش
سمر
يا لهوي يا لهوي انت قلتي ايه ايه الاسامي الغريبه دي لا طبعا انا مش باكلها خالص يا ربي يا سعديه انت فين يا سعديه
سعديه خرجت من المطبخ وقالت
سعديه
نعم يا ست هانم تحت امرك
سمر
الله يخليك يا سعديه فين الغداء الجميل بتاعك اللي انت بتعمليه
سعديه
يا دى الكسوف اصل سامح هانم قالت لي ان انا ما اعملش اكل وهو ده الاكل اللي هيتاكل وانتم اللي طالبينه منها عشان كده انا ما طبختش النهارده يا سمر هانم
سمر
اه انتم كلكم اتفقتوا عليا بقى لا بقول لكم ايه انا داخله انام ومش عايزه اكل اصلا
جميله
ليه كده بس يا خالتي تخليها تنام من غير اكل كنت عملت لها اي حاجه من اللي هي بتحبها
سماح
بقول لك ايه يا جميله بلا كلام فارغ قال ايه عاوزه تاكل لحمه ستيك ستيك ايه يا بنتي من امتى واحنا بناكل البلاستيك استغفر الله العظيم يا رب افتح بقك يا شوشو خد مني صباع الممبار ده
المنشاوي
الله الله ايه الجمال ده اول مره اشوف الريحه دي في الفيلا عندنا يا موحه يا حبيبتي
سماح
امال لو دقت بقى الكوارع يا حبيبي بقول لك ايه مش هتنساها ابدا هههههههه يلا يلا كل عشان بكره اعمل لك دقيه باميه باللحمه الضاني يا عنيا
مروان
اوعى وشك ده انا جدي هيتدلع على الاخر فعلا في زوجه بتيجي بتدلع وزوجها بتيجي بتقفل الواحد
جميله
يا سلام يا سلام وانا بقى من انهي نوع فيهم
مروان
انت من اجمل الزوجات يا روح قلبي انت حاجه ثانيه خالص ربنا يخليك ليا
سماح
كده برده يا مروان هتكسفني زي امك الحربوقه ومش هتقعد تتغدى معايا
مروان
لا طبعا هقعد واكل معاك يا ست الكل هو في احلى من الاكل ده اقعدي يا جميله عشان خالتك ما تزعلش مننا هو احنا نقدر على زعلها برده
وكانت العيله قاعده عماله بتضحك وفرحانه جدا وفي الوقت ده دخل الظابط ومعاه مصطفى ورانا والظابط قال
في صاله فيله منشاوي
الظابط
فين سليم المنشاوي
جميله
اخيرا يا حضره الظابط هتخشي بيت المنشاوي ومش هتقبض عليا
مصطفى
يا منشاوي فين سليم هو السبب في غياب مديحه وانا متاكد ان هو موتها
مروان
ازاي يا استاذ مصطفى بتقول الكلام ده معاك دليل
مصطفى
الدليل عندكم انتم في البيت وهو ده اللي كشف سليم المنشاوي
المنشاوي
دليل ايه انا مش فاهم حاجه يا حضره الظابط وسليم ماله بغياب مدام مديحه
الظابط
تليفون مديحه عملنا عليه تتبع ولقيناه عندكم هنا يا منشاوي في الفيلا وهي متغيبه بقى لها كثير ولازم نعرف هي راحت فين والسر عند سليم المنشاوي
وسليم وكريم نزلو من اوضتهم على صوت الظابط وسليم قال
سليم
انا ما عملتش حاجه وما اعرفش مدام مديحه راحت فين لا لا الظلم وحش حاطط الظابط انا ما عملتش حاجه والله
الظابط
ما تحاولش تنكر يا سليم اقبضوا عليه
في الوقت ده سمر نزلت من على سلم الفيلا وقالت
سمر
لا يا حضره الظابط مش سليم اللي عمل كده في مديحه اللي عمل كده في مديحه هو
وبعد كده حصل ........
انتظرونا في الحلقه القادمه
المنتقبه الجميله داخل القصر
الحلقه التاسعه عشر
الظابط
ما تحاولش تنكر يا سليم اقبضوا عليه
في الوقت ده سمر نزلت من على سلم الفيلا وقالت
سمر
لا يا حضره الظابط مش سليم اللي عمل كده في مديحه اللي عمل كده في مديحه هو كريم جوزي هو المجرم الحقيقي والتليفون كمان لقيته مخبيه في الدولاب بتاعه اتفضل يا حضره الظابط التليفون اهو
كريم
انت كدابه ايه اللي انت بتقوليه ده هي سمر التليفون ده ايه اللي جابه في الدولابي اكيد سليم هو اللي موتها وعشان يلبسني التهمه جاب لي التليفون في دولابي انا مظلوم يا حضره
الظابط
سمر
انا اصلا يا حضره الظابط كنت ناويه اجي ابلغ عن كريم جوزي بس علشان خلود اختي راحت فكنت حزينه عليها وما كنتش فايقه حضرتك تقدر تسمع كل التسجيلات وهتعرف ان هو اللي سبب في غياب مديحه
وفعلا ظابط سمع كل التسجيلات وعارف ان كريم هو ايه السبب في غياب مديحه ومصطفى قال
مصطفى
الله يخليك يا كريم عرفني هي مديحه فين حتى لو مش عشاني علشان بنتها ما تبقاش يتيمه طمنا
كريم
خلاص مش هعرف اكدب تاني للاسف الكذب ما لوش رجلين انت زعلان عليها كده ليه يا مصطفى انت انسان محترم مديحه دي خاينه وكانت بتخونك معايا وكان كل اللي هاممها الفلوس وخلاص واه انا اللي قتلتها بايدي ودفنتها في الصحراء زي الكلاب لان هو ده قيمتها
رنا بصريخ
يا حيوان ربنا ينتقم منك يا ظالم انا مش هسيبك انا لازم اخذ حق امي منك انا مش هسيبك
مصطفى مسك رنا في حضنه قال
مصطفى
حسبي الله ونعم الوكيل فيك يا كريم مش مسامحك ابدا خلاص يا رنا يا بنتي سيبي القانون ياخذ حقه منه
الظابط
وانا اوعدكم ان القانون هيجيب حق مدام مديحه اقبضوا عليه
كريم
ماشي يا سمر عملت اللي في دماغك برده انا بكرهك انا عمري ما حبيتك في الاخر تسجنيني ماشي يا سمر ماشي يا سمر
وبعديها الظابط خد كريم ومشيوا والمنشاوي قال
المنشاوي
الله يصبرك يا مصطفى والله يصبرك يا رانيا يا بنتي تعالي في حضني يا حبيبتي
سماح
احم احم حضن مين يا عنيا انا بغير على فكره ارجعي يا بنت جنب ابوكي قال حضن قال
معلش الظروف السوداء دي ما خلتنيش اعرفكم بنفسي انا سماح وبيدلعوني بيقولوا لي يا موحه مرات المنشاوي
رنا
اهلا بحضرتك يلا بينا يا بابا عشان نمشي من هنا
جميله
رنا حبيبتي انا حاسه الاحساس اللي انت حاسه بيه احساسي ان انت تكوني يتيمه الام صعب قوي الله يصبرك يا حبيبتي بس انا هفضل جنبك ومش هسيبك ابدا انا اختك الكبيره وتقدري تيجي تترمي في حضني في اي وقت
رنا اترمت في حضني جميله وقعدت تعيط وانهارت من العياط
مروان
اهدي يا رنا البيت ده بيتك في اي وقت عاوزه تيجي فيه تيجي تنوري وانت يا استاذ مصطفى من بكره ترجع شركتك شريكك الجديد هو انا مع احترامي ليك يا جدي
مصطفى
ان شاء الله يا مروان هرجع الشغل من بكره
ربنا ييسر الحال ويصبرنا على اللي احنا فيه
جميله
وانت يا رنا خليكي معايا النهارده مش عاوزاك تقعدي لوحدك
رنا بصت لسليم وقالت
رنا
لا يا جميله سيبيني اروح بيتي احسن مش عايزه اقعد هنا يلا يا بابا نمشي ربنا يرحمك يا ماما
وبعديها مصطفى خد رنا ومشيوا
وبعديها سليم ما اتكلمش مع حد خالص ودخل اوضته ومنى قالت لي
في اوضه سليم
منى
انا عاوزه اعرف يا سليم انت ما بتروحش الشركه ليه شغلك وحالك ومالك كله سايبه المروان ليه
سليم
انا خلاص ما بقتش عاوز اي حاجه من حد وانت ما لكيش دعوه اروح ما اروحش ما يخصكيش انت هتنسي نفسك ولا ايه انت هنا خدامه رحتي او جيتي هتفضلي خدامه في عيني فاهمه ولا لا
منى
لا طبعا مش فاهمه منى بتاعه زمان خلاص يا حبيبي راحت منى بتاعه دلوقتي بتاعه مصلحتها وبس ما انا دخلت بيت العقارب هو لازم اكون عقربه زيهم
سليم
خير وعاوزه ايه يا عقربه هانم
منى
كل اللي انا عاوزاه ترجع لشركتك ويكون معاك فلوس كثيره جدا وتخلص من مروان والمنشاوي كمان عشان لما ابني يتولد يكون هو صاحب الملك ده كله ولو انت مش هتعرف تعمل كده انا ممكن اساعدك واخلصك من مروان والمنشاوي بقزازه سم واحده
سليم بصدمه
يا ساتر يا رب ايه كل الغل والحقد اللي فيك ده اللي يشوفك يقول عليك ملاك بريء لكن اللي يشوف سمك من جوه يخاف منك ده احنا ظلمنا العقربه يا شيخ لما سميناك بيها
منى
انا قلت لك اللي عندي انا شفت ايام سوداء كتير وما عنديش استعداد اخلي الايام دي ابني هو كمان يشوفها وهعمل المستحيل عشان خاطر ابني يجي الدنيا على خير ويفرح ويكون كل الملك ده بتاعي انا وهو وبس
سليم
قصدك ايه بكلمه انا وهو وبس وانا هكون فين
منى بتوتر
اعمل بس اللي هقول لك عليه وبعد كده هبقى اعرفك انت هتكون فين
سليم
هو انت فاكراني مجنون ولا عيل عبيط ان انا هسمع كلام واحده حربايه زيك ابعدي عني يا بنت انت ما تدخليش في اللي ما لكيش فيه ثاني
اما في صاله الفيلا مروان واهله كانوا قاعدين ومروان قال بحزن
في صاله الفيلا
مروان
ليه يا امي بابا وصلنا لكده انا حزين وزعلان جدا ليه هو عمل كده انا كنت في غيبوبه اه لكن كنت سامع كل حاجه وعارف حاجات كثير انتم مش عارفينها لان اللي بيجي يتكلم وهو واقف جنبي بيكون فاكرني ان انا ميت ما يعرفش ان انا كنت سامع كل حاجه
المنشاوي
يا كسره قلبي عليك يا كريم يا ابني ليه بس كده ليه عملت كده ايه المشكله لو كنت عشت حياه بسيطه مع ابنك ومراتك ما كانش هيحصل اي حاجه
جميله
طب معقوله يا جدي هنسيبه كده من غير ما نقوم له محامي
مروان
اصيله يا جميله بعد كل اللي عمله معاكي برده خايفه عليه قلبك من جوه ابيض زي الفل
سمر
وانت عايزانا ازاي يعني نروح نقوم له محامي وهي الجريمه لابساه لابساه وبصراحه يستاهل وانا مش مسامحاه على كل اللي عمله فيا
المنشاوي
يا ريت بقى الايام الجايه تكون خير لان انا تعبت وحالتي النفسيه تعبت جدا مين اللي بشوفه من عيالي واحفادي
سماح
اخص عليك يا شوشو وانا رحت فين يا راجل ما انا موجوده في الفيلا عشان ادلعك وانعنشك واضحكك يا عيوني
المنشاوي
والله يا سماح انت اللي مهونه عليا كل ده
سماح
لا ولسه اللي جاي احلى كمان هقوم اعمل لك طاجن ام علي انما ايه يستاهل بقك يا حبيبي تاكلي معانا يا بنت يا سمر ده انا هعمله بالسمن البلدي
سمر
ابعدي عني لو سمحت يا مدام سماح انا هطلع اوضتي ومش عايزه اخرج منها ابدا
جميله
تعالى يا مروان ريح جسمك شويه يا حبيبي
الدكتور قال ما ينفعش تيجي على صحتك قوي كده
مروان
حاضر يا جميل بعد الموقف بتاع بابا اللي حصل ده وانا مش طايق نفسي وتعبانه قوي وعاوزك جنبي
وجميله خدت مروان وطلعت فوق الاوضه علشان تهون عليه حبس باباه كريم
سماح
يلا بقى يا شوشو انا وانت اهو فضلنا لوحدنا تعالى بقى الاعبك دور ضمنه هغلبك فيه انا عارفه كويس
المنشاوي
معلش يا سماح مش فايق زعلان قوي على ابني ما كنتش اتصور ان هو ممكن يعمل في نفسه كده ابدا
سماح
يوه العكنانه دي بقى طب بقول لك ايه قوم كده اتمشى انا وانت في الجنينه لا ما انا مش هسيبك لوحدك زعلان انا بحب الفرفشه والضحك
المنشاوي
ربنا يخليك ليا يا سماح انا مش عارف انت لو ما كنتيش جنبي انا كان هيحصل لي ايه كنت حاسس ان انا هطق اموت من جنابي
سماح
بعد الشر عليك يا شوشو ان شاء الله سمر مرات ابنك وانت لا
اما ثاني يوم معتز راح لسليم الشركه وما لقاهوش موجود وقعد يتصل بيه كتير وما ردش عليه فقرر ان هو يروح له الفيلا
في الفيلا
معتز
سلم بيه موجود
سعديه
ايوه يا بيه موجود اقول له مين
معتز
قولي له صاحبك وحبيبك بيسلم عليك
سعديه
طب اتفضل في الصالون لحد ما ادي له خبر
وبعديها معتز دخل قعد في الصالون وسعديه طلعت فوق عندي سليم وقالت له
في اوضه سليم
سعديه
صباح الخير يا منى هانم صحي سليم بيه علشان صاحبه مستنيه تحت في الصالون
منى
صاحبه مين اللي مستنيه على العموم ماشي يا سعديه روحي انت وحضري لي الفطار
سعديه
حاضر يا منى هانم هحضر لك الفطار
وبعديها منى قفلت الباب في وش سعديه قالت في نفسها
سعديه في نفسها
ده ايه قله الذوق دي صحيح الادب والاخلاق مش بالفلوس مهما عملتي عمرك ما تكوني زي جميله هانم ابدا الست جميله دي جميله وهي ست البيت فعلا
وبعديها منى صحه سليم وقالت له
منى
يا سليم يا سليم صاحبك تحت في الصالون مستنيك يا ترى مين ده
سليم
صاحبي انا خلاص خلاص هنزل اشوف مين بطلي دوشه
منى
برده استسلمت خوفا من مروان وكلامه قلت لك قوم والبس وروح شركتك وحافظ على مالك ومال ابنك
سليم
يوه ابعدي عني بقى ده انت وش الفقر يا شيخه
وبعديها سليم لبس ونزل تحت في الصالون ولقى معتز وقال
في الصالون
سليم
انت ايه اللي جابك هنا ياض انت اتجننت ولا ايه هو انت فاكر نفسك صاحبي بجد ايه البجاحه اللي انت فيها دي
معتز
والله يا سليم بيه رحت لك الشركه وقالوا لي ان انت بقى لك مده ما بتروحش قلت اجي هنا عشان اعرف اخد حقي منك ازاي
سليم
حق ايه يا ابو حق لا لا على الكلام ده ما ينفعنيش مش هيطلع بره وما اشوفش وشك ثاني عشان ما خلصت عليك زي ما خلصت على الباشا بتاعك
معتز
يعني انت مش هتديني حقي
سليم
اخرك معايا يا معتز هو قرشين ثلاثه شوف عاوز كام وهرمهم لك على الجزمه وغور وما اشوفش وشك هنا تاني
معتز
لا لا لا لا ده انت فهمت قصدي غلط خالص فلوس ايه اللي انا عاوزها الموضوع اكبر من كده ده انت مفتح يا باشا وفهمني كويس انا عاوز منك المصنع بتاعك يتكتب باسمي قلت ايه
سليم
قلت انت لو ما مشيتش من وشي دلوقتي هوديك في 60 داهيه يا معتز مصنع ايه يا معفن اللي انت بتتكلم عليه انت اخرك معايا 50 الف جنيه وانا كده كارمك كمان وغور وما اشوفش وشك هنا ثاني
معتز
طب ايه رايك اتفرج على الفيديو ده وبعديها تبقى تحكم تكتب لي المصنع ولا لا
وبعديها سليم اتفرج على الفيديو وكانت الصدمه ليه علشان كان معتز حاطط كاميرات وصور سليم وهو بيموت الصياد وسليم قال
سليم
اه يا واطي صحيح انا ازاي اثق فيك وانت شغال مع اوطى واحد في الدنيا عايز ايه يا معتز
معتز
بعد الشتيمه اللي انت شتمتها لي دي انا عاوز الشركه والمصنع كمان ولو قلت لا هسلم الفيديو ده للحكومه وعلي وعلى اعدائي انا كده كده مش فارقه معايا الدنيا
سليم
وانا هخلص عليك النهارده تعالى هنا
وسليم ماسك معتز قعد يخنق فيه يخنق فيه علشان يموت لكن معتز كانت جنبه فازه مسكها وضربها على راس ليه لحد ما سليم اغمى عليه ومعتز خرج بره الفيلا على طول علشان يلحق نفسه وسليم ما يموتوش
وبعديها سعديه دخلت علشان تحط العصير لسليم وصاحبه لقيته مغمى عليه ومتعور في راسه قعدت تصرخ وتقول
في الصالون
سعديه
اعاااااا اعاااااا اعاااااا الحقوني الحقوني سليم بيه ما بينطقش الحقوني
منى نزلت وسمر والمنشاوي وقالوا
منى
سليم سليم رد عليا مالك يا سليم
سمر
اوعي كده انا هفوقه يا سليم فوق يا بابا فوق ايه اللي حصل
سليم ايه ولقى كله حواليه وقال
سليم
فين الحيوان اللي كان هنا مشي ولا ايه
سعديه
اه يا سليم بيه انا شفته بيجري ودخلت احط لكم العصير لقيتك مغمى عليك هو عمل لك حاجه
المنشاوي
مين ده يا سليم وعاوز منك ايه وايه اللي حصل يا ابني طمني عليك
سليم
ياه خايف عليا قوي يا جدي كثر خيرك مش عاوز حاجه من حد وسعه كده كلكم انا طالع اوضتي وما تخافوش انا كويس وهفضل كويس وعمري ما هتكسر ابدا
وبعديها سليم ومنى طلعوا الاوضه
وسماح نزلت من على سلم الفيلا وقالت
في صاله الفيلا
سماح
هو في ايه يا شوشو كنت بتجري من جنبي كده ليه يا راجل هو في حاجه حصلت ولا ايه
المنشاوي
لا يا حبيبتي ما فيش حاجه ربنا يهدي احفادي
سماح
بصراحه ايه العيال دي ما تربوش وعاوزين تربيه من اول وجديد ايه ده سموره عامله ايه مالك يا حبيبتي شكلك وحش كده ليه اه افتكرت ان انت لسه ما حطيتيش المكياج
سمر
نعم هو ايه اللي انت بتقوليه ده لا بقول لك ايه اعدلي اسلوبك معايا هو انت فاكره نفسك صاحبتي ولا صاحبتي
في الوقت ده جميله ومروان كانوا جهزوا علشان هيروحوا الشركه ومروان قال
مروان وجميله نزلوا وقالوا
مروان
في ايه بس يا ماما هو كل يوم كده خناقه مع مدام سماح
جميله
الله يخليك يا خالتي اهدي شويه مش عاوزين مشاكل
سماح
بقول لكم ايه انا ما بعملش مشاكل مع حد اعمل ايه يعني ما هي هرمونات الحمل هي اللي بتعمل كده يوه يقطعني
هو انا ما قلتلكيش يا سمر ان انا حامل
وبعد كده حصل .......
لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا