القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية دميتي الجميله (الجزء الثاني) الفصل الثالث 3بقلم ايلا ابراهيم حصريه في مدونة قصر الروايات




رواية دميتي الجميله (الجزء الثاني) الفصل الثالث 3بقلم ايلا ابراهيم حصريه في مدونة قصر الروايات 




رواية دميتي الجميله (الجزء الثاني) الفصل الثالث 3بقلم ايلا ابراهيم حصريه في مدونة قصر الروايات 




#دميتي_الجميله ★ 3

 أستيقظ من نومه يتململ غير مدرك لما فعله أمس في تلك الفتاه البرئيه لم يكن لها ذنب سوى أنه رأها في التوقيت الخاطئ لتذكره بحبيبته دنيا...

قام بفرك عينيه بنعاس ليتذكر تفاصيل صغيره من أحداث الليلة الفائته لينهض بفزع .. لكنه صدم بها تقف أمامه بثيابها الممزقه .. عيناها المتورمه من شده البكاء شهقاتها التي لا تتوقف لتقول بكره وغل كويس انك فوقت عشان تعيش موتك وتتوجع زي ما وجعتني يا**** وقبل أن يستوعب ما يحدث هجمت عليه بسكين حاده لتطعنه لتتلطخ دماء عذريتها مع دمائه وقبل أن تطعنه مرة أخرى بكره امسك يدها محاولا الدفاع عن نفسه وهو يصرخ بأسم أخيها مهران ... 

الذي دخل الغرفه فور سماعه لاستنجاد أخيه الأصغر ليصدم من هذا المشهد .. 

لكنه تدخل على الفور


********

هربت من المستشفى ما أن انتهى موعد مناوبتها 

تمشي في الشوراع تشعر بالاختناق .. دموعها تنزل بصمت .. تنظر حولها تريد من شلال الدموع أن تتوافق وتلك الذكريات التي عاشت على ذكراها طوال السنوات الماضيه اخذت تتهافت داخل رأسها لتقف امام النيل تصرخ بحرقه .. بقهر .. بألم.. 

مرددة بوجع ليه... ليه ظهرت دلوقتي ليه... بعد ما اتعودت على بعدك.. ليه ياعامر ليه.. .ااااااه ياوجع قلبي .... لتجلس على الأرض تعتصر قلبها بيدها بألم أنفاسها تتثاقل محاولة استجماع شجاعتها .. أن تعود لطبيعتها لكنها بمجرد أن رأته وكأنه فارقها أمس بنفس المشاعر .. نفس الألم.. نفس الشوق.. نفس لللهفه .  عامر فارس أحلامها .. الرجل الوحيد في حياتها لطالما حلمت بعودته .. بأن ترتمي بين أحضانه تحدثه عن شوقها لها وحنينها تمنت ذلك كثيرا لكنها كانت على يقين بأنه لن يعود ابدا.   


********

مهران بحماس : صباح الفل عليكي ياعسل.

يم بضيق : على فكره انا زعلانه اوزووي انت اتأخرت كتتير ياكهران 

مهران وهو بيلعب بخصلات شعرها : معلش منتي عارفه الظروف 

يم بانزعاج لسا بتقولي ظروف لحد امتى يا مهران انت بتوحشني اوووي انا عاوزه افضل فحضنك دائما مش عايزه ابعد عنك ثانيه وحد

مهران بضيق احنا هنبدا نكد بدري محنا اتفقنا يا يم والا ايه..

أحاطت عنقه بدلال لتهمس بخفوت : اعذرني ياحبيبي منتا عارف انا بحبك قد ايه وعملت ايه عشان افضل جمبك..

أحاط خصرها بتملك مرددا دانا اللي بعشقك ليقبلها والأخرى تبادله وهما عائبا بعالمها يتجهان إلى السرير وووو


********

يوسف يلاا ياجنى اتأخرتي اوووي

جنى ثواني بس ياحبيبي هحط الطرحه واجيلك..

يوسف ولازمتها ايه الطرحه دي محنا كلها كم يوم وهتبقى مراتي..

خرجت جنى تضع غطاء رأسها مرددة بابتسامه أما اكون مراتك نخرج من غيرها

يوسف بغمزه أما تبقى مراتي صدقيني مش هتتعودي على قلع الطرحه بس لااا ف.  

كتمت فمه بسرعه لتقول بحرج اسكت بلاش قلة ادب انت عشان والله مش هنزل معاك وهشيبك تروح تشتري الشبكه لوحدك.

وقبل أن يتكلم سمع طرقات على باب شقتها.. لتفتحه باستغراب فهو يطرق بعنف  لتصدم بحسن وقد سمع حديثهما 

لتقول جنى بتوتر احنا خرجين وأحمد مش هنا ماما وصلته الحضانه ولسا هتنزل ويوسف يسألها مين ده 

رد حسن ساخر خدي بالك بلاش تقلعو عالسلم.  ..

انفعل يوسف واراد ضربه لكن 

*******

كانت دنيا في شقتها مشغل التلفاز على الرسوم المتحركه وبجانبها طفلين لتنهض تفتح الباب بعد أن سمعت صوت طرقات عليه لتصدم بعامر يقف أمامها يناظرها بصمت تان لا يستطيع التحدث ابدا وهي ايضا لا تستطيع التفوه بكلمه 

لكنه صدم بطفل يخطوى بتثاقل ليقول ما..ما.  .

صدم فور نطق الطفل لهذه الكلمه .  نزلت دنيا لتحمل صغيره وتشعر بيديها ترتجف وقلها سيتوقف ليسأل بتلعثم اتجوزتي يادنيا ..

أجابته بكدب وخلفت كمان قيس وليث ولادي ..

توالت الصدمات على عامر ولم يستطيع تحمل ماسمعه ليقول بغباء وانا ايه ...

دنيا 


عامر ..

يتبع



 تكملة الرواية من هناااااااا 


لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا





تعليقات

التنقل السريع