القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية زواج لدقائق معدودة الفصل السابع عشر 17بقلم زهرة الربيع حصريه في مدونة قصر الروايات


رواية زواج لدقائق معدودة الفصل السابع عشر 17بقلم زهرة الربيع حصريه في مدونة قصر الروايات






رواية زواج لدقائق معدودة الفصل السابع عشر 17بقلم زهرة الربيع حصريه في مدونة قصر الروايات



 وافقت اتجوز اخوك عشان ما اضطرش اتجوزك انت .. اهو قدر اخف من قدر


نوح بصلها بزهول وقال.... وبتقوليها في وشي كمان... مكنتش اعرف اني تقيل على قلبك كده


غنوه ابتسمت وقالت... ولا تقيل ولا حاجه والف من تتمناك بس فيه الي اولى بيك مني 


قال بسرعه ...لو قصدك على دولي فدي معرفة شغل مش اكتر وحتى هيه عارفه زين ان جوازي منها مصلحه 


غنوه ضحكت وقالت ....دوالي بتاعتك دي ولا تشغلني من اساسه ... انا مقصديش عليها انا قصدي على شروق 


نوح قال بخنقه...احم..شروق ليها ظروف انتي حضرتيها من اولها ...وانا مهقدرش اشرح لك اكتر من اللي شوفتيه لان انا نفسي ما اعرفش ده حصل كيف من اساسه بس كل اللي اقدر اقولهولك اني مش بعتبر شروق غير اختي الصغيره ومرت سند اخوي وعمرها ما هتكون غير كده 


غنوه رفعت حاجبها بدهشه وقالت.... مرت سند اخوك كيف...هيه ولا بتحب سند ولا بتطيقه وانت اكيد عارف بتحب مين...اذا كان انا اللي بقالي يومين هنا عرفت هي رايده مين 


نوح قال بسرعه وغضب.... مش بكيفها 


ولسه هيكمل قاطعته بغضب وقالت ....امال بكيف مين .. بكيفك انت واخوك تقسمو بنات الناس بينكم بمزاجكم ...وناسيين ان فيه رب بيقسم النصيب كيف ما بيقسم الارزاق 


نوح كان هيرد بس قالت بسرعه....ريح راسك يا عمده انا مره واعرف اقرا شروق اكتر منك واحب اطمنك عمرها ما هتحب سند وحتى لو  طلقتها مش هتفكر فيه... لانها ببساطه بتحبك انت..و الفرق بينك وبين سند زي الفرق بين السما والارض وعمرها ما هتشوف فيه اللي شايفاه فيك


 نوح قال بغضب وزهق.... يووووه انا قولتلك هتتجوز سند وبس بمزاجها او لا ده اللي هيتم....انا وعدت سند اني اجوزهالو واللي حصل ده مش هيخليني انسى وعد قطعتو


 غنوه بصتلو بدهشه وقالت...انت وعدت اخوك من غير ما تاخد رأيها 


نوح قال بثقه...انا مباخدش راي حد انا بعمل اللي في مصلحه الكل اكيد مش هضرهم


 ابتسمت بسخريه وقالت.... مصلحتها هيه ادرى بيها... خلاص مبقتش عيله وبعدين انا  قولتلك مهتتجوزش سند مش بس لانها رايداك كمان لان سند اتحجز خلاص 

بقلم....زهرة الربيع

نوح رفع حاجبه بدهشه وقال.... قصدك ايه 


غنوه ابتسمت وقالت...هتجوزه انا ... وانا كيف الفريك ميحبش الشريك مقبلش بضره يعني 


نوح ضحك جامد وقال.... انتي مفكره ان سند هيفكر فيكي من اساسه.. هو بيعمل كده لاني قولتله اني هتجوزك وعايز يغيظني  انما هو محبش غير شروق ولا هيحب غيرها طول عمره 


غنوه ابتسمت بثقه وقالت.... مبيحبش غير شروق ماشي.. بس مهيحبش غيرها طول عمره دي حاجه في علم الغيب يا عمده 


نوح قال بضيق....تمام اتجوزيه كظه كده هيترمل وهيرجع يتجوز شروق ...لاننا هنضطر نسلموكي لحسنين علشان نشافة مخك وقتها هخلي الاربعين بتاعتك تخلص واجوزه انا بفهم في الاصول


غنوه ضحكت وقالت .....طب ما تبقاش تنسى القرص وزع على العيال  وامانه تكون قرص عجوه اصلي بحبها وكمان عشان متبقوش اصترخصتو في مرت ولدكم


 نوح بصلها بغيظ شديد وقال.... يعني بردك مهتتكلميش... يا بنت الناس انا عايز اساعدك من الورطه دي متركبيش دماغك وتخليني اسلمك ليهم بكره وارتاح


غنوه  قالت بمنتهى الهدوء... امتى ما هتيجي ساعتي هتسلمني يا عمده قلت لك فيه رب هو اللي بيدبر كل حاجه متفكرش انك اللي ممشي الكون ده على مزاجك


 نوح اتنهد  وقال بغيظ ....لاخر مره هتتكلمي ولا لا 


غنوه ابتسمت ابتسامه حلوه جدا وقالت.... لاه


نوح بصلها شويه باعجاب واتنهد وقال... احسن متتكلميش واول ما تخلص المهله هسلمك انا عملت اللي عليا


 ومشي وهو بيقول بهمس ....يخرب بيت اللي خلف جمال امك الله يقطع شروق على سند على حسنين وولده كمان


 غنوه ضحكت ومشت ايدها  على الحصان وقالت... انت مستحمل المجانين دول كيف.... ربنا يكون في عونك والله


 نوح كان طالع اصتطدم بسند كان جاي للاسطبل 

سند بصلو شويه وقال ....خير يا عمده بتكلم حالك


 نوح ابتسم وقال...مبقاش معايا ونيس اتكلم معاه... مكانش فيه غيرك صاحبي واخويا وابويا وكل اهلي يا سند


سند قال بضيق ....روح اتحدت مع مرتك... ربنا يخليكم لبعض 


نوح اتنهد وقال.... معايزش تسألني ولا تسمعني حتى مره واحده يا سند 


سند اتنهد وقال بضيق.... لا معلش ضيعت وقت كتير وانا بسمعك من غير ما افهم حتى اللي بتقوله ...كانت طلباتك اوامر لحد ما انت بقيت جناب النائب والعمده والكل في الكل في البيت وبره البيت وانا مكنتش عايز حاجه مكنتش عايز فلوس ولا مركز مكنتش عايز غيرها يا نوح ...بس حتى دي استكترتها علي  كانت لازم تبقى هي كمان من املاك نوح بيه علشان نوح بيه ميتقالوش لاه


و لسه هيمشي مسك ايده وقال بسرعه.... وعهد الله ماقربتلها ولا عملت حاجه يا سند ورحمة ابوي مظلوم ممصدقنيش يا ولد ابوي


 سند بصله شويه واتردد جدا وشاف الصدق في عيونه بس كل اللي حضره لحد دلوقتي كسر قلبه وخلاه مش قادر يصدق دفع ايده بتردد ومشي بسرعه وهو مش قادر يتكلم معاه ودخل على الإسطبل 


نوح اتنهد بيأس وطلع على اوضته بحزن شديد

وغنوه اول ما سمعت صوت سند استخبت بسرعه قبل ما يدخل الاسطبل


فوق كانت هويدا قاعده وبتبكي بحزن وحكم قال بغضب...ما  تبطلي نواح يا وليه فيه ايه


هويدا قالت بدموع.... فيه ان دي بنتنا  الوحيده اللي طلعنا بيها من الدنيا يا حكم... حتى لو انت شايفها غلطت متوصلش اننا  نتبرى منها ونعيش من غيرها ونسيبها تعيش من غيرنا


حكم قال بغضب شديد... هو ايه اللي ما يستاهلش.... اللي عملته ده ما يستاهلش ..ده لو اي واحد غيري كان زمانه دفنها تحت سابع ارض احمدي ربك انها لسه عايشه وبطلي نواح


هويدا قالت بغضب ودموع ...يعني هتفضل مقاطعها لحد ميته


حكم قال بغضب..... لحد ما اموت....و كلمه تانيه هتحصليها انتي كمان فاهمه ولا لا 


هويدا نزلت دموعها وبصت بعيد عنه وغمضت عينيها بدموع وحزن مش قادره تنسى منظر بنتها


فوق كانت شروق اتفاجأت لما شافت اللي قوامها و كان مازن حاولت تبعد من بين ايديه وقالت بغضب.... سيبني يا جدع انت بدل ما اصرخ والم عليك البيت كله حل عني ما كانش ناقصني غيرك


ودفعتو ولسه هتمشي وقف قدامها بسرعه وبقى يقرب عليها وقال ...من زمان ماشوفتكيش يا قمر بجد وحشاني 


شروق قالت بغضب... حنش يلوشك بعد من وشي لاحسن انادي لنوح يظبطك زي المره اللي فاتت


مازن ضحك جامد وقال....اه صح نوح فكرتيني مش هتقوليلي بقى من امتى وانتي مقضياها مع نوح ..طب ما انا كنت عرضت عليكي قبل كده و كنت هنغنغك ولا هو نوح احسن مني يعني 

وبقى يقرب عليها بطريقه وقحه


شروق دفعته بخوف وقالت.... كلمه كمان وبجد هناديلو وهو يعرف شغله معاك


مازن  قرب عليها اكتر وقال ....مش لما يبقى فاضيلك انا لسه شايفه مع المزه الجديده تحت في الاسطبل 


شروق بصتلو باستغراب وهو قال ...البنت الحلوه دي اللي كانت بتقعد معاكي في اوضتك 


شروق قالت بدهشه....غنوه 


 مازن قال بسرعه...ايوه هيه دي.... قاعدين تحت بيتسلو ماعتقدش هيسيب فرسه زي دي علشانك  ...هو انتي حلوه وكل حاجه يعني وجمالك يحترم بس انتي خلاص بقيتي متاحه والعمده محتاج ينوع 


 شروق بقت تبصله بغضب شديد ورفعت ايدها هتضربه بالقلم بس مسك ايدها بقوه وقال بغضب ....لا يا حلوه مش انا اللي انضرب ..انا ابن الوزير وواحده زيك اخرها تبقى خدامه عندي 


شروق بقت تحاول تفك ايدها منه بس كان ماسكها بقوه وبيشدها عليه وكانت هتقع اكتر من مره لانها بالعافيه بتقف على رجليها  


عند سند كان واقف جنب الحصان بتاعه بيفكر في شروق وقال بوجع واضح.... تعرف يا جاسر مش هتصدق قولتلها اتطلقي منه وهتجوزك....شوفت قلة قيمه اكثر من كده ..اكيد مشوفتش...والادهى كمان انو حتى بعد عدم الكرامه ده مشوفتش قبول في عنيها..بردها معايزاش غيره... يا ريتني كنت زيه...او ياريتني كنت هو.... معرفش يفرق عني في ايه 


طلعت غنوه فجأه من مكان ماستخبت وقالت بسرعه... انا اقولك يفرق ايه عنيك.... لان الحصان عمره ما هيرد عليك 


 سند اتخض واتسعت عنيه بزهول وقال.... بسم الله الرحمن الرحيم ....انتي ايه اللي جابك هنه يا بت ..هو انتي طالعالي في البخت كل ما اروح حته الاقيكي في وشي


عند نوح كان بيتكلم في التليفون وبيقول....هبعتلك عنوان واحده هتجيبهالي... ضروري الاقيها عندي وما تجيبهاش على السرايا جيبهالي على بيت المزرعه وتستناها لما تطلع من البيت عشان ما حدش ياخد باله انها عندينا فهمت... يلا شوف الرساله هتلقى فيها عنوانها و


 بس قطع كلامه لما شاف شروق من بعيد بين ايدين مازن احتدت عنيه بغضب رهيب واتقدم عليها وهو مش شايف قدامه


شروق كانت بتحاول تدفعه وبتقول بخوف وغضب.... بعد عني بقول لك هملني في حالي 


مازن قال بوقاحه.... انتي طالعه جامده كده لمين حلوه قوي الله يخرب بيتك... اسمعي الكلام بقى محدش هيعرف ولا حتى العمده متخافيش


 بس قطع كلامه لما حس بحد خبط على كتفه

 سابها وانتفض بخوف لما بص وراه و لقاه نوح كان بيبص له بطريقه ترعب ونظراته ما تبشرش بالخير ابدا


عند غنوه ضحكت جامد على سند وعلى خضته وقالت.... فيه ايه سم الله شوفت عفريت


 سند اتنهد بضيق وقال... ده حتى العفاريت مهتطلعليش كيف ما انتي بتطلعلي 


غنوه ابتسمت وقالت....  اهو اتحدت معاك شويه بدل ما بتتحدت مع حالك ولا مع الحصان 


سند قال بضيق...انا متعود اتحدت مع الحصان ملكيش صالح انتي


غنوه بقت تضفر شعرها بدلال وقالت ....رجاله ايه دي يا اختي اللي اخر زمن بقى اجي اقولك هتحدت وياك وانت اللي مش عاجبك


سند رفع حاجبه وقال.... انتي عايزه مني ايه يا بت انتي

و قرب منها قوي وقال... اللي في خاطرك  قوليه دغري مبحبش اللف والدوران....لو عليا انا راجل اعشق الكيف ...يعني القلب يشيل واحده بس الحضن ده يشيل 100 وميستكفاش 


غنوه ضحكت جامد وقالت.... راجل خاين  يعني ده لو حسبناك  راجل اساسا

بقلم...زهرة الربيع

 سند مسكها من دراعها بغضب وقال.... ايه لزوم طولة اللسان دي ...انا خلقي ضيق


غنوه ابتسمت وقالت برقه.... ما تتحمقش قوي كده انا مقولتش حاجه غلط... فيه رجاله كتير زيك مش لحالك يعني 


سند سايها وبصلها باستغراب وهيه قالت....فيه رجاله كتير بيكونو متجوزين ويعشقو حريمهم عشق ...كيف عشقك لشروق كده... ومع ذلك يروحو يرمرمو يمين وشمال ومتكفيهمش مره واحده ولا 10 حتى... وفي الاخر يملو ويرجعو لحضن حريمهم وقال ايه بيحبوهم ويموتوا فيهم عارف ليه


سند قال بخنقه...ليه يا فصيحه 


غنوه قالت بسرعه .. عشان واطيين وميملاش عينهم غير التراب كيفك كده.... وده اول فرق بينك وبين نوح اللي كنت لسه بتسأل الحصان عليه من شويه


سند  بص لها بدهشه وقال.... انا عايز اعرف انتي ازاي كده ...ايه الجرئه دي وكيف طايحه في الخلق كده ولا هامك مين اللي واقف قدامك .... وحتى موضوعك اللي اخره موتك معايزاش تتكلمي وتحليه.... انتي عايزه ايه من الدنيا بالظبط 


غنوه ابتسمت وبصت لعيونه وقالت بمراوغه.... عايزاك انت 


سند اتسعت عنيه بدهشه و شدها من وسطها عليه وقال..... وانا هموت عليكي يعني متفقين


و لسه هيقرب دفعته بقوه وضحكت جامد وقالت ....فهمت غلط بردك مش تفهم قصدي الاول


 سند غمض عينيه بخنقه وقال.... لا انا فاهم قصدك انتي بتلعبي واللعب وياي خطر عليكي 


غنوه لسه هترد تليفونو رن وشاورلها بايده علشان تسكت ورد بضيق وقال..... ايوه يا زفت عايز ايه دلوك


 بس سكت لثواني بصدمه شديده وقال.... كيف ...امتى حصل الكلام ده يا متخلفين ..طيب...طيب انا جاي ليلتكم هباب

معاي


غنوه قالت بقلق.... فيه ايه خير ان شاله


سند  بلع ريقه بارتباك و قال.... حميد...اخوكي  هرب من الرجاله وعشان يوقفوه ضربوا عليه بالنار و


 بس قبل ما يخلص كلامه سحبت السكينه بتاعتها وحطتها على رقبته بقوه لدرجه انها انجرحت من حدتها وقالت بغضب  رهيب....قولت ايه يا عين امك ووووو

تكملة الرواية من هناااااااا 

لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا


تعليقات

التنقل السريع