رواية دميتي الجميله (الجزء الثاني) الفصل الثاني عشر 12 بقلم ايلا ابراهيم حصريه في مدونة قصر الروايات
رواية دميتي الجميله (الجزء الثاني) الفصل الثاني عشر 12 بقلم ايلا ابراهيم حصريه في مدونة قصر الروايات
رواية دميتي الجميله ★12
اعلا مافخيلك اركبه قالتها جنى بتحدي لتفلت يدها وتغادر مسرعة ...
بقي يراقبها بهدوء ليهمس لنفسه القطه المغمضه فتحت وبدأت تعند وماله ياجنتي مصيرك ترجعي لحضني تاني .. لو مش في مزاجك يبقى غصب عنك.. ليبتسم بخبث وهو يراقبها تبتعد بفستان زفافها..
********
عامر انتي اتجننتي عاوزه تخرجي كده..
نفضت يدها دنيا عنه بغضب لتنظر إلى ثيابها مرددة بغضب هدومي فين...
عامر رفع كتفيه ببرائه رميتهم
دنيا بغضب ايه التخريف ده هدومي فين بقولك
قلتلك رميتهم ..
ماشي ياعامر ماشي.. لتتجه الى خزانته اخذت بنطال من ثيابه ةقمبصا وقبل أن تدخل الحمام لتغير ثيابها امسك يدها يمنعها هتعملي ايه
دنيا سيب ايدي بقولك ..
عامر خليني نتكلم طيب.
دنيا بانزعاج :بعد الللي عملته ده مفيش بينا كللام
عامر لا في مهو مش في مزاجك..
دنيا لا غلطان بمزاجي ..عشان دي حياتي.
عامر قصدك حياتنا .
دينا ضحكت بسخريه لتقول مفيش اي كلمه هتجمعنا يا عامر انسى . الكلام ده .
عامر حضن وشها بأديه بحنان وحشتيني ..
دينا بصت فعنيه بضعف ولفت وشها وهي بتحاول متضعفش.. سيبني فحالي عاوز مني ايه..
عامر بلاش عنادك يخسرنا اللي بقا من عمرنا انا بحبك ..وندمان عشان فرطت بيكي لكن وحيات عنيكي دول انا عملت كده عشانك امك هي اللي طلبت مني كده.
نزلت دموعها غصب عنها واستكملت بحرقه. كنت فاكره حبك ليا اقوى من ايه حاجه .. كنت مؤمنه بحبك ليا وانا مش هتخذلني.. كنت العوض اللي كنت مستنيه حول سنيني اللي فاتت.
عامر وهو محاوط وشها لاحتواء ولسا بحبك والله انا عمري ما نسيتك يا دنيا .. عمري فحياتي ما نسيتك.. وكنت دائما يراقبك لحد ما اختفيتي والرجاله اللي كنت بضاعتهم يجيبوا اخبارك معدش يعرفوا مطرحك..
دنيا بحرقه بس انت كسرتني ومش هعرف اسامحك..
عامر اللي يحب يسامح .. فكري بعيالنا..فكري بحبنا احنا نستاهل فرصه تانيه ..
دنيا : بس انا معنديش ثقه فيك ابدا.
عامر فرصه وحده بس وهرجع ثقتك فيا والله فكري فينا .. انا عامر حبيبك ..موحشتكيش .
شعرت بانقباظه في صدرها وتوهان ليبتعد عنها بسرعه مرددا بحماس انا مش هتأخر ..هجيب المؤذون عشان اعرف اتحرك فرحتي وتبقي مراتي..عاوز نبدأ كل حاجه صح عشان ربنا يبارك في حياتنا اللي جايه ..
دنيا تنظر إليه بصمت..
عامر بضحكه وارتباك متبصيش ليا كده عشان مش هعرف امسك نفسي وهبوسك...
لتمسح دموعها وهي تنظر إليه ..
عامر مش هتأخر مسافة السكه بس .بحبك. ويموت فيكي وصدقيني هعوضك عن كل اللي عشته بسببي.. ليغادر مسرعا والأخرى تنظر في أثره..
*********
وصل مهران إلى منزل حمزه ليجد الباب مفتوح وحمزه يجلس ويديه على رأسه..
مهران بقلق شوق فين ..
حمزه انت ايه اللي جابك هنا..
مهران بسألك شوق فين مراتي فين.
حمزه بانفعال مراتك طفشت بسببك خدت بنتها وطفشت انت السبب كله منك. ..انا حنا ثقتها بسببك عشان كده هربتي..
مهران بعدم تصديق هربت ايه انت هتعملهم عليا شوق فين ياشوق شوق اطلعي ..
امسكه حمزه من قميصه بغضب امشي من هنا بدل ما اقتلك يامهران انا ماسك روحي بالعافيه..
امشي فين دي مراتي .. هتكون راحت فين اصلا هي تعرف مين عشان تروح له .
مالكش دعوه انا هعرف الاقيها... اطلع انت منها..
مهران بانفعال لو كنت فالح مكنتش طفشت من البيت وانت متعرفش مكانها .
حمزه مشى نحوه أراد ضربه لكنه توقف عندما تذكر شيء مااا ليدفع مهران ويسرع إلى سيارته .. أما مهران صدم من تصرفه للحظه لكنه تبعه هو الآخر .
*********
في مكان بعيد في إحدى القرى البعيده ..
شوق : انتي عاشيه لوحدك هنا.. ياخالتي مش بتخافي..
الخاله واخاف من ايه العمر واحد و الرب واحد والإنسان مايموتش الا فيومه..الا قوليلي ايه اللي فكرك فيا بعد السنين دي كلها..
شوق وضعت رأسها على كتفها عشان حنيت لأيام زمان لما امي وابويا كانوا عايشين وانتي كنتي بتاخدي بالك مني وتحكيلي حواديت ..ممكن تحكيلي حدودته زي زمان..
الخاله : ايه اللي واجع قلبك لدرجه دي ياحبيبتي..
شوق نزلت دموعها هو باين عليا اوووي..
الخاله حاوطة وجهها لتمسح دموعها مرددة بحنان : وانا هتوه عنك يابتي
شوق ..
*********
جنى بين احضان والدتها تبكي بحرقه بعد أن عادت ولم تجد طفلها .. فحسن نفذ تهديده .
والدة جنى حنان قومي امسحي دموعك كفايه عياط.
جنى انا عايزه ابني يا ماما
الام اخذت الهاتف وهي تردد ابنك هيرجع لحضنك اطمني.. لتضغط زارا هاتفها وتتصل بمهران..
مهران ايوا يا امي..
الام بغضب امك ايه بقى انا واختك النهارده اتبهدلنا وكأننا مقطوعين من شجره فرح اختك محضرتوش وقلت عادي ممكن يكون انشغل .اختك تتخطف من فراحها بتصل فيك مش بترد ودلوقتي ابنها اتخطف..
وانت فين من كل ده هاااا فين انا مخلفتش رجاله هموت ازاي واطمن عليها ازاي .. مين اللي بياخد بالله منها
مهران بحرج متقولش الكلام ده يا امي انتي عارفه ان.جنى عندي بالدنيا انا مسافه السكه وهجي..
أغلقت الهاتف بوجهه دون أن نجيبه
يتبع...
لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا