رواية رحلة وجع الفصل الثاني 2بقلم زينب مجدي فهمي حصريه في مدونة قصر الروايات
رواية رحلة وجع الفصل الثاني 2بقلم زينب مجدي فهمي حصريه في مدونة قصر الروايات
رحله وجع....الفصل التاني
عصام بعصبيه.....لقيتها يا امي نضفت ولبست واشتغلت وكمان اتجوزت..وكله بفلوسي
ام عصام....هدي تاني...ايه اللي خلاها ظهرت تاني ما كنا استريحنا منها
عصام....دي ظهرت وكمان عايزه تاخد بنتي مني..بس لا مش هسمحلها....أنا هاخد بنتي واسافر تاني
ام عصام.....يا ابني انا ما صدقت انك رجعتلي بعد السنين دي كلها هتفضل متغرب طول حياتك
دخلت زوجه عصام
مني.... ايه يا عصام مالك متنرفز ليه كده
عصام.....ام جودي عايز تاخد بنتها وبتتحداني
مني.....طيب من حقها تشوف بنتها والمفروض البنت في حضانتها
عصام.....انتي نسيتي هي عملت فيا ايه....نسيتي اني سافرت علشانها....نسيتي انها دمرتني
هدي.....انت كده كده ملكش دعوه بيها هي بنتها تشوفها وترجعها تاني
عصام.....بقولك ايه....انتي تخرصي خالص....انا قررت اسافر تاني جهزي نفسك انتي وجودي احنا هنرجع تاني....انا استحاله اخليها تلمس بنتي ولا حتي تشوفها بعينها
مني.....انا مش عايزه ارجع تاني يا عصام..كفايه غربه كده....انا عايزه اعيش وسط اهلي ...انا ما صدقت اني صالحتهم
عصام....تمام يبقي هرجع انا وبنتي وانتي لو عايزه تطلقي ورقتك هتكون عندك بكره
مني بزهول.....تطلقني...سهل عليك إنك تبيعني بالطريقه دي.. للدرجه دي انت بياع
عصام.....انا إللي بياع.....واللي راحت اتجوزت من ورا اهلها وبعدين سافرت معاه من وراهم. وخلت راسهم في التراب يبقي ايه
ام عصام..... كفايه كده يا عصام
............. . ............... .... .............
خرجت هدي من عند المحامي بعدما وكلته برفع قضيه حتي تستطيع اخذ ابنتها في حضانتها وذهبت الي البيت ودموع السعادة والحزن أيضآ علي وجهها
زوجها ابراهيم...مالك يا هدي بتعيطي ليه
هدي....ابراهيم بنتي رجعت يا ابراهيم..انا مش مصدقه إني هشوفها واخدها في حضني تاني...بس...بس.....وانهارت في البكاء. ....ابوها مش عايز يوريهالي تاني ..مش مكفيه رحله الوجع اللي شوفتها..عايز يكمل عليا
ابراهيم....متخافيش يا هدي انا معاكي وهرجعلك بنتك من تاني
هروح دلوقتي لأحسن محامي وهرفع عليه قضيه
هدي....أنا فعلا عملت كده ...روحت لمحامي ووكلته يرفعلي قضيه
ابراهيم....تمام انتي كده عملتي الصح...افرحي ان بنتك رجعت وكفايه دموع.. فوقي لنفسك علشان بنتك تيجي تلاقي امها قويه
ورن جرس الباب بطريقه متواصله افزعت هدي وجعلت ابراهيم يهرول الي الباب يفتحه
ابراهيم للواقفه امام الباب...في ايه
ازاحته من طريقها وقالت...ناديلي مراتك
ابراهيم.......بقولك انتي مين
خرجت هدي علي صوتها...قالت وهي متفاجئه ايه ده ام عصام
ايه اللي جابك هنا
ابراهيم.... مين دي ياهدي
هدي......دي ام عصام طليقي
ابراهيم....نعم حضرتك عايزه ايه
ام عصام.....مراتك مكفهاش انها أذت ابني..وخلته يسافر سنين
جايه دلوقتي بعد ما رجعلي وخلته عايز يسافر تاني
هدي... نعم يسافر تاني انا عايزه بنتي ويروح مكان ما هو عايز
ابراهيم.... حضرتك ابنك أذي مراتي كتير..وانا مش هسمحلك ولا هسمحله حد ييجي جمب مراتك تاني
ام عصام بنرفزه وعصبيه شديده....ابني انا اللي اذي مراتك.. ولا مراتك اللي سرقه شقي عمره وخانته. وخلته يهج ويسيب البلد
تكملة الرواية من هناااااااا
لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا