رواية النصيب الفصل الرابع وعشرون 24بقلم نورمحمد( حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات)
رواية النصيب الفصل الرابع وعشرون 24بقلم نورمحمد( حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات)
#البارت_الرابع_وعشرون(النصيب)
وعلى الجهه الاخرى في منزل حازم
حبيبه بقلق:كفايه بقى ياحازم انت امتي هتنسي الماضي ده وتعيش في الحاضر خلاص الماضي مات واندفن زمان ودلوقتي حاول تنسى علشان خاطر ابنك الوحيد حتي
حازم بصلها بغضب وقال:انا مستحيل انسى اللي حصل زمان وابنك النهاردا صغرني قدام الناس كلها بعملته دي بس انا برضو مستحيل اوفق على جوازه منها و
قاطعه صوت جرت الباب فجرت حبيبه وفتحت الباب وهنا انصدمت لما لقت يوسف قدامه ومعاه حور كمان وهو ماسك ايدها بتملك ودخل البيت بثبات وتوجه لابوه وقال:بابا انا عاوز اقولك موضوع مهم
حازم بصله بسخريه وقال:اخيرا شرفت ياستاذ بعد ماقليت بأبوك قدام الناس كلها وكمان جايبها معاك هنا ليه؟!
يوسف بصله بتوتر وبلع ريقه بقلق وقال:بابا انا وحور اجوزنا على سنه الله ورسوله و
قاطعه كف قوي من حازم اللي صرخ فيه بقوه وغضب:عملتها يايوسف برضو ومن ورايا طيب روح ياله غور من هنا انت والا ابني والا اعرف غور ومش عاوز اشوف وشك هنا تاني وخليها تنفعك بقى بعيد عننا
يوسف عنيه وسعت بصدمه وزهول كبير من كلام ابوه حازم ونطق بصعوبه قدامه: بابا انت بتقول ايه انت اكيد بتهزر معايا مش كده؟!
حازم بعد عنه بسخريه وقال: لا انا بتكلم بجد انا حظرتك قبل كده يايوسف لو عصيت كلامي انا هتبرى منك وانت برضو علمت اللي في دماغك فستحمل بقى النتيجه
يوسف بصله بدموع وهو لسه مش مستوعب كلام حازم له فقرب من امه حبيبه بدموع وقال: وانتي ياماما موافقه على كلام بابا كمان
حبيبه بصتله بضعف ولسانها عجر عن الرد وهنا حازم قرب من يوسف بجمود واصرار وقال: اخر مره هخيرك يايوسف انت تقدر تصلح اللي عملته فورا طلق بنت يارا وابعد عنها وانا هسامحك وهنسى كل اللي حصل كمان ها قولت ايه؟!
يوسف بصله بصدمه ووجه نظره لحور اللي بصلت له بدموع كأنها بتترجاه ميسبهاش ويبعد عنها وبعدها اخد نفس عميق وهو مغمض عنيه وقريب مسك ايد حور بتملك وقال: انت بتخيرني بين اكتر اشخاص انا بحبهم يابابا بس انا لو سبت حور حبيبتي هخسرها عمري كله وانا مستحيل اعيش بدونها زي مامتأكد انك كمان مستحيل تقدر تعيش بدوني واكيد حبك لابنك الوحيد هيغلب الماضي اللي فات ومات وهتختار الحاضر والمستقبل وسعادتنا سوى
قال كده وبعدها ساب حازم واقف مكانه وهو مش مستوعب ان ابنه الوحيد اختار بنت غربيه يادوب عرفها من فتره وساب ابوه وامه اللي عاش عمره كله معاهم فضل على الحال ده دقايق بس فاق من خياله على صوت شئ بيقع جنبه بقوه
ودي كانت حبيبه اللي مستحملتش فكره ان ابنها الوحيد يبعد عنها وحازم جرى عليها برعب وهو بيقول: حبيبه مالك ياقلبي حبيبه ردي عليا
وعلى الناحيه الاخرى في عربيه يوسف
كان قاعد جنب حور وهو حابس دموعه بصعوبه قدامها بس حور اخدت بالها منه فحطت ايدها على كتفه بمواساه وهي بتقول بحزن: انا شايفه اللي عملته غلط يايوسف احنا اتسرعنا في القرار ده وكان لازم نحاول معاهم تاني
يوسف سمعها وبصلها بدموع وحزن وقال: وانتي فاكره اني محاولتش معاه اكتر من عشرين مره ياحور بس انا عارف بابا عنيد ومستحيل يتخلى عن عنده وتكبره ابدا علشان كده انا طلب منك نجوز ونحطه قدام الامر الواقع كنت متخيل ان حبه ليا هيغلب الماضي بتاعه بس طلعت غلطان
حور قربت وحضنته بقوه وحب وهي بتقول: كفايه دموع بقى ده قضاء ربنا واكيد ده هيبقى الخير لينا كلنا بس انا خايفه من ماما اوي يايوسف
يوسف بعد عنها وحاوط وجهها بأيده وقال: متقلقيش طنط حاليا مسافره بره البلد كلها علشان تعمل فحوصات والتحاليل الازمه لحالتها وقدامها شهرين بحالهم وبأذن الله في الشهرين دول انا هقدر اقنع بابا وهخليه يروح معايا يعتزر لها ويطلب العفو منها كمان على اللي عمله معاها زمان
حور سمعته وحضنه تاني بقوه وحب كبير وهي بتقول: انا بحبك اوي اوي
يوسف ابتسم وبادلها الحضن وهو بيقول: وانا كمان بحبك اوي اوي ياحورى
وعلى الجهه الاخرى
وصل ادهم لشقه اللي في حاره بتاعته وهو ماسك نور من ايدها وهي لسه بتقاوم فيه بغضب
وهي بتقول: سيبني بقى ياحيوان انا مستحيل اعيش معاك والجواز ده باطل كمان ابعد عني
ادهم تجاهل كلامها كله ودخلها الشقه بصعوبه وبعدها قفل الباب كويس خلفه والتفت لها بخبث وغضب وهو بيقول: اخيرا وصلنا شقتنا اهو الحمد لله ياله كملي كنتي بتقولي عني حيوان مش كده
نور تراجعت بخوف من نظراته لها وهي بتقول برعشه وضعف: لو لو قربت مني انا هصوت وهلم عليك الناس وعلفكره انا بعرف العب كونغ فو كويس اوي وممكن اضربك
ادهم سمعها وابتسم بسخريه لانها كانت مرعوبه قدامه وده واضح جدا عليها فقرب منها اكتر لغايه ماوقف قدامها وبقى نفسهم واحد وقال بتحدي وسخريه: طيب انا قربت اهو منك يافرسه ياله فرجني هتضربيني ازاي بقى؟!
نور رفعت رأسها شويه لانه طويل عليها وهي قصيره بنسبه له وقالت بقوه مصتنعه:حاضر بس استني اجيب كرسي اطلع عليه علشان انت اطول مني وبعدها هضربك وهتشوف يابو طويله انت
ادهم انفجر من الضحك على كلامها وهوب رفعها بايديه لحد ماوصل وشها لوشه زي الاطفال وقال بخبث وضحك: اهو يافرسه وصلتي ليا ياله اضربيني بقي انا حابب اشوفك وانتي بتضربي
نور لما ادهم قربها منه اوي كده حست انها متوتره اوي من قربه ونفسه اللي بقى بيخطب في وشها فبلعت ريقها بصعوبه وهي بتقول: بس انا جعانه اوي
ادهم سمعها ورمش بعنيه من كلامها قدامه وبعدها نزلها بهدووء وضحك بقوه على شكلها الطفولي وقال: ههههه والله انتي عسوله اوي انا من زمان مضحكتش كده ابدا ماشي يافرسه هروح اجيب لنا اكل ومش هتأخر عليكي بس
سكت وقرب منها اوي وكمل بخبث: بس عاوزك تغيري هدومك دي وتشوفي حاجه حلوه من الدولاب جوه انا امي اتوصت بيكي اوي اوي بعد ماشافت صورتك عندي يافرسه تمام
قال كده وسابها في صدمتها من كلامه الجريئ لها وبعد ماخرج بقت بتدبدب في الارض بغيظ وضيق وهي بتقول: سافل وقليل الادب ده عاوز مني حجات قليله الادب وانا مستحيل اعمل كده ماشي ياادهم انا هفرجك مين هي نور
وعلى الناحيه الاخرى
دخل يوسف وحور لشقته اللي اجرها جديد وجهز كل حاجه حلوه لليلتهم الاولي سوى والاجواء كانت ساحره وبعد زمن بقت حور فعلا مراته
يوسف كانت نايم وحور في حضنه وفجأه قالت حور: يوسف انا جعانه اوي من الصبح مأكلتش حاجه ابدا
يوسف بصلها بحب وقال: حاضر ياقلب يوسف انا هقوم فورا اسخن لنا الاكل وانتي خدي دش على مااخلص الاكل انا ماشي
حور ابتسمت له ويوسف فعلا سابها وطلع من الغرفه وهي دخلت الحمام اخدت شور سخن وبعدها طلعت تسرح شعرها بس فجأه سمعت صوت فونها فمسكته بستغراب لقته رقم غريب
ففتحت عليه وقالت:الوو مين معايا
رد عليها وقال:انا حازم ابو الوفي اللي سرقتي ابنه منه وكمان مراتي دخلت المستشفي بسببك انتي يابت يارا بس وحيات اغلي حاجه على قلبي لاندمك اشد ندم
حور انصدمت من كلامه وقالت بصدمه وزهول:اييه طنط حبيبه دخلت المستشفي امتي طيب هي بقت كويسه مش كده ياعمو
حازم بغضب وحده:متجبيش اسمها على لسانك الو*سخ.. ده كله حصل بسببك انتي بس انا عارف هندمك ازاي انا عارف ان امك يارا مسافره بره البلد تعمل فحوصات لها وعارف اسم المستشفي اللي هناك وليا معارف كتير فيه كمان ولو عملت مكالمه بس اقدر اتخلص منها هناك بكل سهوله وهي كده كده تعبانه ومحدش هيشك في حاجه ابدا
حور اترعبت من كلامه فقالت بخوف وترجي:لا ارجوك ياعمو متعملش كده دي الوحيده اللي باقيه ليا من بعد ربنا ارجوك متحرمنيش منها
حازم ابتسم بتشفي وقال لها:يبقى تسمعي الكلام قدامك حلين بس ياتحتاري امك يارا ياتحتاري ابني يوسف ومش معاكي غير الليله بس وبكره يوصلني الرد واشوفه بعيني والا انتي فاهمه هعمل ايه انا معنديش اغلا من ابني ومراتي اللي تعبت بسببك بالاحسن لك تختاري صح ياحور ياله سلام
قال كده وقف معاها وحور نزلت دموعها بغزاره وهي بتفكر تختار مين دول اكتر شخصين هي حبتهم في حياتها كلها ودلوقتي لازم تختار تبعد عن واحد منهم فضلت على الحال ده كتير وهي تايهه
لغايه مافاقت على صوت يوسف وهو داخل الغرفه وعلى ايده صنيه الاكل ببتسامه كبيره وهو بيقول:اجمل اكل في الدنيا كله لاجمل بنت في حياتي كلها و
سكت فجأه لما شاف حالتها قدامه فوضع الاكل جنبه وجرى عليها بعد فهم وهو بيقول:حور مالك ياقلبي بتعيطي كده ليه حصل ايه معاكي؟!
حور بصتله وعنيها كلها دموع ونطقت بصعوبه وصوت مخنوق:يوسف انا عاوزه اطلق لو سمحت طلقني
يوسف بصلها بصدمه وزهول كبير بعد ماسمع كده منها ووو
وعلى الجهه الاخرى في منزل ادهم
ادهم فتح الشقه وهو شايل على ايده صنيه الاكل ببتسامه كبيره ولسه هيدخل على الصاله انصدم لما لقى نور واقفه قدامه وهي ماسه السكينه حطاها على بطنها وبتقول بتهديد:انا عاوزه اطلق فورا وامشي من هنا والا انا هقتل نفسي وهشيلك الجريمه كلها
ادهم فضل يبصلها في البدايه بصدمه وبعدها تحولت لسخريه وهو شايف ايدها اللي ماسه السكينه بيها بترتجف من الخوف فبتسم ببرود وحط الصنيه علي السفره جنبه
ووقف قدام نور بس على مسافه منها وقعد على الكرسي اللي قدامها باظبط وخرج فونه وفتح الكاميرا عليها وقال بسخريه وبرود:واكشن ابدأ يافنانه ياله موتي نفسك وانا هصورك علشان يبقى معاكي دليل بعدين ضدي والا انتي هتخرجي من قبرك تاني علشان تشهدي عليا يافرسه
نور بصتله بصدمه كبيره وزهول من بروده ورد فعله قدامها بس تمالكت اعصابها قدامه وفجأه حصل...
يتبع...بقلم نور محمد
#النصيب
تتوقعوا يوسف هيتصرف ازاي مع حور دلوقتي ونور هتنفذ كلها او لا ورد فعل ادهم هيكون ايه ياله تفاعل كبير ونكمل بسرعه ❤🙂
تكملة الرواية من هناااااااا
لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا