القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية الصقر المتمرد الفصل العاشر 10 بقلم إيمان جمال حصريه في مدونة قصر الروايات

 رواية الصقر المتمرد الفصل العاشر 10 بقلم إيمان جمال حصريه في مدونة قصر الروايات 





رواية الصقر المتمرد الفصل العاشر 10 بقلم إيمان جمال حصريه في مدونة قصر الروايات 



#الحلقة_العاشرة

#الصقر_المتمرد

#بقلم_إيمان_جمال

#لؤلؤة_الكتابة


صقر خرج من الڤيلا وأخد عربيته وراح المقابر وقعد ادام قبر ناريمان ودموعه نزلت: اجبرتيني على الجواز منها وانتي عايشة وباردوا حرمتيني يكون ليا الحق اطلقها وانتي ميتة، بس لا يا ناريمان انا جاي اقولك اني بخلف وعدي معاكي لأن مش هقدر اعيش معاها ولا أقدر اتعامل معاها كزوجة ليا، انا خلاص أخدت قرار الطلاق 


تقى وليلى وصلوا الجامعة وتقى كانت لسة زعلانة 

ليلى: اهدي بقى وخلينا نركز معتش حاجة غير على الامتحانات

تقى: حاضر ياليلى 

ماجد دخل المدرج وبدأ يشرح وتقى مش مركزة وهو أخد باله من كدا 

ماجد: طبعاً امتحان الميد ترم للمادة بتاعتي بعد يومين فعاوز تركيز عشان الدرجات دي مهمة أوي ليكم، حد عنده أي استفسار عن محاضرة النهاردة 

كل اللي موجودين قالوا لا وماجد خرج من المدرج وليلى وتقى خرجوا، بس تقى دخلت الحمام وليلى واقفة تستناها بارة 

ماجد قرب من ليلى: تقى فين؟ 

ليلى بصتله: في الحمام

ماجد: طب هي مالها انا شايفها طول المحاضرة ماكنتش مركزة

ليلى بحزن: والله لما تطلع ابقى حضرتك اسألها 

ماجد: ليلى هو انتي واخدة مني موقف ليه حاسس ان كلامك معايا كأنه غصب عنك

ليلى بتتكلم والدموع في عنيها: وهاخد من حضرتك موقف ليه، حضرتك سألت عن تقى وانا رديت وتقدر تستناها عن اذنك

ليلى سابته واقف ومشيت بعيد عنه……ماجد بيكلم نفسه: معقول اللي انا شاكك فيه دا؟ 


منال وصلت المستشفى ودخلت اوضتها لبست البالطو الأبيض وطلبت قهوة وبدأت تستقبل الحالات 

الممرضة دخلتلها: دكتور احمد بارة وعاوز حضرتك 

منال: هو مش شايف الحالات اللي بارة عاملة ازاي؟ 

الممرضة: انا حاولت افهمه بكدا بس هو مصمم

منال: طب دخليه

الممرضة خرجت وأحمد دخل…….أحمد: انا عارف انك مشغولة بس كنت عاوز اتكلم معاكي دقيقتين

منال: اتفضل

أحمد قعد: انا متأسف على طريقتي معاكي الفترة اللي فاتت، ومكالمتي ليكي ان كنت عاوز اطمن عليكي مش أكتر بس انتي اللي اتعصبتي من غير أي سبب

منال: معلش انا الفترة دي مش في أحسن حال

أحمد: يعني صفي يا لبن؟ 

منال ضحكت: حليب ياقشطة

أحمد وقف وبصلها: على فكرة ضحكتك حلوة

أحمد خرج وسابها مكسوفة من كلامه 


ماجد قعد مع تقى عشان يفهم هي مالها

تقى: ماتشغلش بالك انت انا والله كويسة 

ماجد: طب انا عاوز اسألك على حاجة

تقى: اسأل

ماجد: هي ليلى مالها

تقى: مالها ازاي؟ 

ماجد: يعني حاسس ان كلامها معايا بحسه طالع غصب عنها او انها مضايقة مني في حاجة 

تقى: انا مش عارفة حاجة بس معلش احنا الفترة دي كلنا مش في حالة كويسة 

ماجد: باردوا مش عاوزة تقولي ايه اللي بيحصل؟ 

تقى: معلش ياماجد انا مش حابة اتكلم دلوقتي 

ماجد: ذي ماتحبي 


صقر طبعاً ماراحش الشركة وعلي هو اللي بيتابع الشغل مكانه النهاردة

عماد دخله: استاذ علي هو صقر فين؟ 

علي: مش عارف هو بعتلي رسالة وقالي اتابع انا الشغل وهو مش هيجي

عماد: يارب خير

علي: اكيد صقر قالك ان احنا هنسافر البلد؟ 

عماد: أيوا

علي: تمام مش عاوزين أي أخطاء في الشغل واحنا غايبين

عماد: حضرتك ماتقلش كل حاجة هتمشي وكأنكوا موجودين وأكتر كمان

علي: تمام


مراد قاعد مع صاحبه مختار ادام محل العطارة بتاعه 

مختار: وهتعمل ايه يا مراد؟

مراد: انا خلاص تعبت يامختار وطالما هو مش عاوزها يبقى انا مش هقبل إهانة ليها

مختار: هو لازم يفوق لنفسه يامراد

مراد: هو حر انا خلاص تعبت 

مختار: طب وسفركم للبلد لازم محدش يحس بأي حاجة غريبة 

مراد: عشان كدا هطلب منه يأجل الطلاق لبعد مانرجع

في اللحظة دي صقر وصل بعربيته ادام المحل ونزل سلم على مختار وهو محبش يفضل قاعد وسابهم شوية لوحدهم

مراد: خير جاي تكمل خناق هنا كمان؟ 

صقر قعد: لا يابابا انا جيت عشان ابلغ حضرتك بإني هقطع وعدي مع ناريمان وهطلق تقى

مراد بهدوء: تمام ياصقر بس طلب أخر، أجل الطلاق لحد مانرجع من البلد

صقر: إشمعنا؟ 

مراد: عشان الطار ياصقر انت عارف ان العيلة التانية دي عارفة انك متجوز وان تقى تكون بنت عمك مش البنت اللي بيدوروا عليها 

صقر: تمام يا بابا هصبر الكام يوم دول لحد مانرجع وساعتها هطلقها

مراد: تمام ياصقر


منه وجميلة سوا في الجامعة واتفاجئوا بآدم ادامهم

جميلة: ايه دا انت هنا بتعمل ايه؟ 

آدم: جاي اشوفكم 

جميلة: غريبة دي 

آدم ضحك: لا أبداً والله بس انا معرفتش اتكلم معاكي في حاجة في البيت بسبب اللي بيحصل دا فقولت أجي اتكلم معاكي هنا

منه: طب اسيبكم شوية بقى

آدم: لا يامنه اقعدي…..بص لجميلة: جايلك عريس ياعمتو ياقمر

جميلة ضحكت: ودا يطلع مين بقى

آدم: فريد صاحبي

جميلة اتكسفت لأنها كانت ملاحظة نظراته ليها لما كانوا في اسكندريه: هو اللي قالك؟ 

آدم: أيوا وعاوز يتقدم بس انا قولتله هتكلم معاكي الأول 

جميلة: بس انا لسالي سنة غير دي وأتخرج

منه: وفيها ايه بس، هو يعني هيتجوزك دلوقتي ما أكيد هتقعدوا فترة مخطوبين على الأقل ست شهور او شوفي حابة المدة تكون أد إيه وكملي السنة الأخيرة عنده 

جميلة: آدم هو أنا ممكن اتكلم معاه الأول؟ 

آدم ضحك: أنا بجد مش قادر اتخيل دلوقتي انك عمتي وباردوا انتي بتستأذني مني

جميلة بغضب: اتلم ياواد انت

آدم ومنه ضحكوا عليها وهو قالها انه هيتفق معاه على معاد ويتقابلوا سوا 

منه: انا هدخل الحمام وأجي

منه قامت وجميلة بصت لآدم: مش ناوي تفرحنا بيك بقى

آدم: يعني أنا لاقيت حد وقولت لا

جميلة: ماهي أدامك يا آدم

آدم: ليه انتي وجدو بتقولوا نفس الكلام انتوا تقصدوا مين

جميلة: يعني عاوز تفهمني انك مش واخد بالك اننا نقصد منه

آدم: منه؟ طب ازاي

جميلة: هو إيه اللي ازاي يعني بنت خالك بتحبك 

آدم كان لسة هيرد بس منه رجعت تاني ليهم 


همام قاعد مع جدته جليلة 

جليلة: يعني إيه مش هنقدر نوصل للبت دي

همام: مايمكن هما بيخبوها 

جليلة: كله هيبان ياهمام مش خطوبة إبن عتمان الاسبوع دا؟ 

همام: اه 

جليلة: تمام يبقى مراد وعيلته هيكونوا هنا ساعتها هنعرف بقى بنت اسماعيل فين ومعاهم ولا لا


تقى وليلى رجعوا الڤيلا وتقى دخلت الاوضه مع ليلى وشافت هدومها في الدولاب ذي ماطلبت الصبح 

ليلى: هتعملي ايه ياتقى؟ 

تقى: انا قولتله يطلقني وخلاص انا مش هقدر استحمل إهانة منه بالشكل دا

ليلى: وهو وافق؟ 

تقى ضحكت بسخرية: وهيرفض ليه هو يعني كان بيحبني عشان يتمسك بيا دا مجبور عليا 

باب الاوضة خبط وليلى راحت تفتح وكان صقر…..صقر دخل وبص لتقى: عاوز اتكلم معاكي

تقى: مافيش كلام مابنا انا اللي عندي قولته

ليلى: طب هسيبكم شوية

صقر: لا ياليلى خليكي عشان تشهدي على كلامنا…..بص لتقى تاني واتكلم: بصي ياتقى انا خلاص هخلف الوعد اللي ناريمان أجبرتني عليه قبل وفاتها وان انا ماطلقكيش بس خلاص انا هطلقك وكل واحد يشوف حياته بعيد عن التاني، بس دا هيحصل بعد رجوعنا من البلد 

تقى: وليه أستنى اليومين دول مانخلص من دلوقتي

صقر: كنت اتمنى بس دا طلب بابا 

تقى بتكلم نفسها من غير صوت: كنت تتمنى؟ ياااه للدرجادي مش قابلني 

ليلى بتبص لصقر بنظرات اللي هو حتى بعد ما انت عرفت انها بتحبك باردور مصمم تطلقها بس هو ما اهتمش بنظراتها وسابهم وخرج 

ليلى: زعلانة؟ 

تقى: لا سيبك من دا دلوقتي، ماجد سألني عنك النهاردة

ليلى بلهفة: سأل في ايه؟ 

تقى حكتلها اللي قالو…..ليلى: تقى انا بحبه اوي وبغيير عليه بجد فبصراحة ومن غير ماتزعلي يعني هو لما بيسأل عليكي وانه مهتم كدا بزعل انه مش شايفني 

تقى ضحكت: طب ياختي اتصرفي انتي بقى معاه 


ماجد قاعد مع سعيد صاحبه

سعيد: انت عاوز ايه دلوقتي ياماجد؟ 

ماجد: مش عارف 

سعيد: يا ابني حيرتني معاك انت دلوقتي حاسس انها بتحبك طب لو احساسك طلع صح هتعمل ايه؟ 

ماجد: باردوا مش عارف 

سعيد: لا بقولك ايه انت لازم تاخد قرار عشان تبقى عارف هتتصرف معاها ازاي

ماجد: عارف انا حاسس بإيه حاسس إني فرحان، وان فيه حد بيحبني كدا

سعيد: يعني افهم من كدا ممكن تديها فرصة؟ 

ماجد: ممكن وساعتها يمكن تكون هي الحب الحقيقي

سعيد: طب ناوي تتكلم معاها؟ 

ماجد: اكيد


آدم اتكلم مع فريد وطلب منه انهم يأجلوا مقابلته مع جميلة لبعد مايرجعوا من البلد، اليومين عدوا وجه يوم السفر 

مراد وقفهم أدامه وبيتكلم: اسمعوا اللي هقوله كويس كلنا لازم نكون مع بعض محدش يبعد عن التاني 

علي: ليه القلق بس يابابا؟ 

مراد: اللي اقول عليه يتسمع تمام؟ 

نادية: حاضر ياعمي ماتقلقش

مراد: البنات هتبقى معايا في عربيتي وجمال هيسوق بينا لحد البلد وهاخد العربية الكبيرة عشان تاخدنا ، وانت ياصقر هيكون معاك آدم وانتي يافريدة هتكوني مع علي ونادية في عربيته وورانا عربيتين حرس

فريدة باستغراب: عربيتين؟! 

مراد: اه ومحدش يناقشني في اي حاجة 

كلهم مستغربين بس طبعا صقر فاهم أبوه بيعمل كدا ليه، واتحركوا للطريق 


في عربية صقر 

آدم: انت فعلاً هطلق تقى؟ 

صقر بهدوء: أيوا 

آدم: عارف يا خالو انا يوم مافكرت احب بنت حبيت مين؟ 

صقر: مين؟ 

آدم: تقى 

صقر بصله: وانت بتقولي الكلام دا ليه؟ 

آدم: عشان انا بجد مش قادر افهم ليه حضرتك عاوز تضيعها من إيدك دي جوهرة ولازم تحافظ عليها 

صقر: مش يمكن انا مش شايف كدا ومش شايف غير مراتي الله يرحمها

آدم: بس دي اتوفت ياخالو مبقتش معانا في الدنيا

صقر: وفيها ايه انا مخلص ليها وبحبها

آدم: اخلاصك ليها لو كانت لسة معانا او انك خلاص كبرت ورافض الجواز، لكن حضرتك لسة صغير وباردوا نفسك تخلف ويكون عندك أولاد ليه بقى تحرم نفسك من الحقوق دي؟ 

صقر: وليه بتقول حقوق مش يمكن مش حقوقي وخلاص دا نصيبي من الدنيا

آدم: دا اللي حضرتك مصمم تفهمه وبس لكن غير كدا لا 

صقر: آدم ياريت تقفل كلام في الموضوع دا عشان انا اخدت فيه قرار ومش هرجع فيه تاني 


ماجد قاعد ماسك تليفونه وبعت رسالة لتليفون ليلى 

وكانت الرسالة عبارة عن (انا بعت لتقى اطمن عليها بس ماردتش عليا قولت اسألك عليها) 

ليلى قرأت الرسالة: مستفز والله

تقى قاعدة جمبها: ايه يابنتي مين اللي مستفز 

ليلى: شوفي باعتلي يقولي ايه

تقى اخدت منها التليفون وقرأت الرسالة وضحكت: والله يابنتي مابعتلي أصلاً أي رسايل 

ليلى: امال بيقولي كدا ليه؟ 

تقى: يمكن كشفك وبيلاعبك

ليلى بصدمة: يالهوي بجد 

جميلة بقى قاعدة ادامهم: بتتكلموا في ايه عرفوني 

منال ضحكت: شكلهم كدا عندهم أسرار 

تقى: لا مافيش أسرار والله بس تقريباً هنفرح في حد قريب

منه بحماس: ايه دا بجد 

جميلة بصت لليلى: وياترى مين بقى

ليلى بغضب: انتو رخمين على فكرة، تقى بس بتحب تهزر

تقى ضحكت: والله كله هيبان يالولو

مراد: يلا يابنات عشان ننزل الاستراحة

 البنات نزلوا ودخلوا الحمام وحبوا يشتروا شيبسي وشوكلت وعصاير معاهم 

شابين واقفين بعيد شوية عن البنات، واحد منهم بيقول للتاني: شايف اللون البرونزي اللي واقف هناك دا 

الشاب التاني: واااو انا بحب لون البشرة دا اوي بيكون له جمال خاص

من سوء حظهم صقر كان واقف وراهم: هو انت بتعاكسوا مين

الشابين بصولوا….واحد منهم: وانت مالك

صقر مسكه من هدومه بغضب: اللي بتعاكسوها دي تبقى مراتي ياحيوان انت وهو

صقر نزل ضرب فيهم هما الاتنين والحرس راحوا يبعدوهم ومراد وعلي وآدم جريوا عليه 

مراد: في ايه ياصقر؟ 

صقر بغضب: الكلاب دول بيعاكسوا مراتي 

مراد بصلوا باستغراب: طب اهدى دول هيموتوا في ايدك

صقر: دول كلاب 

الحرس أخيراً قدروا يبعدوا صقر وركب العربية


عند البنات

منال: شايفين اللي انا شفتو؟ 

منه: شفنا وسمعنا كمان

جميلة بصت لتقى: وياترى مرات الصقر اخدت بالها باللي قالو

ليلى: صقر قال انه بيضربهم عشان عاكسوا مراته

تقى بهدوء: ماتحلموش كتير

تقى تليفونها رن وكان صقر وبصت عليه وهو قاعد في العربية بيبصلها وهي ردت واتكلم بعصبية: هتفضلي واقفة عندك كدا كتير ولا عجبك اللي حصل

تقى قفلت السكة في وشه😂 وهو اضايق من تصرفها دا، شوية واتجمعوا في العربيات واتحركوا في الطريق تاني

مراد دور وشه وبص لتقى واتكلم برخامة: الكلاب دول عاكسوا مراتي

جميلة ضحكت: والله وهنشوف العجب معاهم هما الاتنين

تقى طول الطريق سرحانة ومش بتتكلم معاهم، اما بالنسبة لصقر فبيسوق وهو هادي ومش بيتكلم مع آدم 

آدم عاوز يتكلم: بقولك ايه ياخالو ماهو مش هقعد طول الطريق ساكت كدا

صقر: عايز ايه يا آدم؟ 

آدم: انت اضايقت بجد لما هما عاكسوا تقى

صقر بصله بغضب: دول أصلاً شوية كلاب

آدم ضحك: طب طالما حضرتك اتخانقت عشانها كدا ليه عاوز تطلقها

صقر: ودا ايه علاقته بدا؟ 

آدم ضحك اوي: لا دا انت ياخالو بتهرب بقى

صقر بص للطريق: الصقر عمره مابيهرب أبداً 


في عربية علي بقى

فريدة: هو معقول باللي شوفناه دا يكون بدأ يحبها؟ 

علي: ما اظنش لأن صقر اكيد ذي كل راجل عنده نخوة ورجولة لما يشوف مراته بتتعاكس فهتكون دي ردة فعله

نادية: أنا بقى شايفة ان هيكون في قصة حب كبيرة مابينهم

فريدة بغضب: والنبي يانادية بلاش كلامك البايخ دا

نادية: هو انا قولت ايه غلط يافريدة، انتو اللي خايفين عالورث وكل حاجة فلوس وبس 

علي: خلاص بقى قفلوا على الموضوع دا 


بعد طريق طويل وصلوا البلد وكانوا عاوزين يرتاحوا من السفر لأن الطريق كان طويل 

وهدان وعتمان وسامح وزوجاتهم والولاد استقبلوهم ورحبوا بيهم اوي

وهدان: كل الاوض جاهزة…….بص لبدر: عرف الحرس اواضهم فين يابدر

بدر: حاضر ياجدي

بدر خرج للحرس عشان يعرفهم انهم هيقعدوا في استراحة البيت الخارجية وكانت عبارة عن تلات أوض نوم وكل اوضة فيها سريرين وصالة كبيرة وحمام ومطبخ 

وهدان: اوضة صقر وتقى نفس الاوضه اللي قعدت فيها ياصقر المرة اللي فاتت

تقى: بس 

مراد بصلها: يلا على اوضتكم

تقى اضايقت انها مش عاوزة تقعد أصلاً مع صقر وطلعت غصب عنها ومجبرة على كدا، صقر واقف يبص لأبوه

مراد: ورا مراتك

صقر قرب منه واتكلم بصوت واطي: لما نشوف أخرتها يا بابا

صقر سابهم وطلع وكل واحد من الباقيين عرف اوضته فين وطلعوا يرتاحوا شوية على ما أهل البيت يحضروا الغدا، وبالنسبة لمراد مكانش عاوز ينام وراح يقعد مع وهدان 


تقى دخلت قعدت على طرف السرير وصقر دخل بعدها وبيبص للأوضة اللي اتغيرت مية مرة عن المرة اللي فاتت، يعني مفهاش غير كرسي واحد وماينفعش النوم عليه وفيه سرير وعليه بطانية كبيرة تقيلة وبس وخصوصا ان بلد الصعيد بتكون دافية في الشتا مش برد 

صقر: واضح انهم متفقين علينا

تقى قامت عشان تخرج من الاوضة بس صقر مسك ايديها: راحة فين؟ 

تقى سحبت ايديها بهدوء: هروح انام جمب ليلى

صقر: مش هينفع عشان الكل هنا عارفين اننا متجوزين يعني لازم نكون هنا سوا

تقى بغضب: وانا مش طايقة اكون معاك في نفس الاوضة ياصقر

صقر بعصبية: هو انا يعني اللي عاوزك تكوني معايا بلا أرف

تقى دموعها نزلت وسابته وخرجت البلكونة 

صقر بيكلم نفسه: يخربيت كدا بقى

صقر خرج وراها: تقى أنا متأسف انتي اللي بتستفذيني 

تقى مشيت من ادامه ولسة هتخرج من باب الأوضة، كان فيه حد بيخبط على الباب وصقر هو اللي فتح ودخلت الست السيدة اللي بتشتغل في البيت بصنية الأكل وحطتها على الترابيزة الموجودة: الحاج وهدان بيقولكم اتفضلوا دي حاجة بسيطة على ما الغدا يكون جاهز 

السيدة خرجت بارة الأوضة وتقى باردوا راحة تخرج بس صقر مسك ايديها: استني بقى

تقى بصتله بانهيار: عاوز ايه سبني

صقر: قولتلك ماينفعش تخرجي

تقى: لا هخرج عشان على الأقل تعرف تاكل من غير أرف 

صقر رفع إيديها لقلبه: سامعة قلبي مش عارف يشوف غيرها ولا قادر يفكر في حد تاني غيرها 

تقى: وانت ليه بتقولي الكلام دا ما انا عارفاه

صقر: عشان انا كل تصرفاتي دي غصب عني ولا عارف حتى اتعامل عادي 

تقى: ماطلبتش منك انك تجبر نفسك عليا وطلبت انك تطلقني واتفقنا بعد مانرجع من هنا ايه لازمتها بقى الكلام دا كل شوية

صقر: ولا حاجة ياتقى، شوفي هتحبي تاكلي ولا تنامي وانا هنام في البلكونة 

تقى: لا ماينفعش الجو برد 

صقر: عادي مش هحس عشان انا احساسي مات

تقى بتوتر: نام انت على السرير وانا هروح لأوضة ليلى

صقر: قولتلك بابا قايل لا فخلينا ذي ما احنا

تقى: طب انا عاوزة انام دلوقتي 

صقر: نامي وانا ذي ماقولتلك هنام بارة

تقى بصت للسرير واتكلمت بتوتر: احنا عملناها قبل كدا ونمنا جمب بعض عادي فيها لما تحصل المرادي ولا مش عاوز كدا 

صقر: عادي 

تقى وصقر ناموا جمب بعض وحتى ماصحيوش غير بالليل 


الباقيين قاعدين تحت

نادية: هو صقر وتقى لسة نايمين؟ 

مراد: شكلهم كدا 

حافصة: تحب ياجدو اطلع اقولهم ينزلوا ياكلوا معانا

مراد: لا ياحافصة سبيهم براحتهم 

منال: هما لما هيصحوا هينزلوا 

ليلى قاعدة ماسكة تليفونها وكان ماجد رن عليها بس هي ماسمعتش التليفون لأنه كان بعيد عنها وقاعدة بتفكر ترن بس قالت لا مش هترن 


بدر قاعد لوحده بارة وحافصة خرجتله بالشاي 

حافصة: الشاي بتاعك

بدر اخده منها وبصلها: مش هتقوليلي زعلانة ليه؟ 

حافصة قعدت: عشان تقى

بدر: مالها تقى؟ 

حافصة: ان انت يعني بتحبها

بدر بتوتر: ايه اللي بتقوليه دا ياحافصة

حافصة: اللي بقوله دا الحقيقة اللي انت بتحاول تخبيها عني وعن الكل، انا سمعتك وانت بتتكلم مع جدو لما كان بيقولك ان صقر هيتجوز تقى وساعتها انت كنت زعلان 

بدر: بصي ياحافصة طالما انا اخدت قرار جوازنا يبقى انا متأكد اوي من قراري وراضي عنه

حافصة: يعني أفهم من كدا انك بتحبني؟ 

بدر ابتسم ومسك ايديها: ايوا 

حافصة فرحت وقلبها اطمن وارتاحت من ناحية الموضوع دا 


صقر صحي قبل تقى وشايفها نايمة جمبه ذي الملاك وقرب منها وباس راسها وفجأة أخد باله من اللي عمله وافتكر بإنه كان متعود يعمل كدا مع ناريمان، قام دخل الحمام اللي في الاوضه وبعد شوية خرج، وباب الاوضة خبط وراح يفتح وكانت منه: فيه حاجة يامنه؟ 

منه: جدو كان بس بيطمن عليكم

صقر: قوليلو شوية وهننزل 

منه: حاضر

منه نزلت وهو قفل الباب ورجع للسرير وبيصحي تقى 

تقى بنوم: امممم

صقر: قومي يلا اليوم بيخلص واحنا ما أكلناش اي حاجة 

تقى فتحت عنيها وبصتله: احنا بقينا امتى؟ 

صقر ضحك: تقريباً المغرب

تقى قامت وبتفرد في جسمها: يااه نمت كل دا 

صقر: انا لسة صاحي قبلك بدقايق

تقى قامت: طب انا هغير هدومي وانزل 

تقى مش عاوزة تلبس من هدومها وواقفة تفكر تلبس ايه

صقر: بتفكري في ايه؟ 

تقى: عاوزة البس ذي اللبس اللي لبسته المرة اللي فاتت

صقر ابتسم: طب انا هنزل واقول لحافصة تطلعلك

تقى: ماشي 

صقر نزل وفعلا عرف حافصة باللي عاوزاه تقى وهي اخدت لبس من هدومها وراحت لأوضة تقى وخبطت ودخلت

حافصة ضحكت: عجبك اللبس بتاعنا ولا ايه

تقي: جداااا بحسه مريح اووي وكان حلو عليا

تقى اخدت اللبس ودخلت تاخد دش وتغير هدومها وبعد ربع ساعة كانت نازلة والكل انبهر بيها لما شافوها باللبس دا

ليلى بإعجاب: وااااو ايه الجمال دا 

منه: لا انا عاوزة البس من دا

منال ضحكت: وانا كمان 

حافصة ضحكت عليهم: حاضر هجيبلكم لبس ذيه

صقر قاعد بيبص لتقى بإعجاب وشايف جمالها اللي كل شوية بيظهر أدامه 

مراد بيبصله وابتسم وبص لوهدان: ايه ياوهدان احنا هنقضي السهرة كلها جوا البيت ولا إيه 

وهدان: لا طبعا احنا مظبطين كل حاجة

عتمان: ماتقلقش ياعمي كل حاجة مظبطينها احنا هنطلع دلوقتي على سطح البيت وهنبدأ احلى سهرة من اكل وشرب وكل حاجة 


الكل طلع فوق وتقى لسة هتطلع بس صقر مسك ايديها ووقفوا على جمب 

تقى: في إيه؟ 

صقر: شكلك حلو أوي في اللبس دا 

تقى اتكسفت وبصت في الأرض: متشكرة 

ليلى جات اخدتها وطلعوا سوا فوق 

صقر بيكلم نفسه: ايه ياصقر ايه اللي جرالك؟ هتحب ولا حكايتك إيه؟ 


الحلقة خلصت ياترى إيه هيحصل؟

تكملة الرواية من هناااااااا 

لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا





تعليقات

التنقل السريع