رواية ألم الحب الفصل الحادي وعشرون والثانى وعشرون والثالث وعشرون الأخير والخاتمه بقلم إبراهيم (جديده وحصريه وكامله فى مدونة قصر الروايات)
رواية ألم الحب الفصل الحادي وعشرون والثانى وعشرون والثالث وعشرون الأخير والخاتمه بقلم إبراهيم (جديده وحصريه وكامله فى مدونة قصر الروايات)
البارت(٢١)
.
كانت تجلس في الظلام تضم نفسها وحالتها يرثي لها ففستانها ملطخ بدماء ووجها ملئ بالكدمات وشفتها تنزف تبكي بصمت تبكي علي حياتها وحبها الذي ضاع تشعر بالم في قلبها تريد الصراخ ولكن لا تستطيع هل اخطات في حبها هل اخطات عندما وثقت به اذا لماذا اغمضت عينيها بالم تتذكر كل ذكرياتها مع اسر حبهم سعادتهم كل شي وفجاه انتفضت علي صوت فتح الباب فضمت نفسها بشده وخوف
تقدم منها رامي وهي تنظر له برعب وظلت تنكمش في نفسها كلما اقترب اكتر فنظر لها رامي بحزن ثم جلس امامها يتطلع لها ووض يده علي خدها فانتفضت ميرا بخوف
رامي.. اهدي مش هعملك حاجه
نظرت له ميرا باستغراب من حنانه المفاجي فتابع رامي كلامه وقال.. لي كده ياميرا يا حبيبتي انتي السبب عشان ضربتك كده ليه تخدعيني انا بحبك اووي ياميرا ثم ظل يمشي بيده علي وجهها ورقبتها. وهي تنظر له بخوف حتي استقرت يده علي شفتها فنظر لها واقترب ليقبلها فابعدت ميرا ووقفت بسرعه فنظر لها رامي بقسوه ثم وقف وجذبها من شعرها
ميرا بالم.. اة
رامي بغضب.. بتبعديني ليه ها عوزه تحافظي علي نفسك عشان حبيب القلب صح بس انسي يا ميرا انتي بتاعتي بس بتاعتي واقترب منها وقطع فستانها بجنون وميرا تصرخ
ميرا.. ابعد عني يا رامي لا ابوس ايدك لا
وظل يحاول الاقتراب منها وميرا تبكي وتصرخ فانزعج رامي منها بشده ثم امسكها من كتفها وهزهاوقال.. لييي بتعملي كده لييييي ثم صفعها علي وجهها وظل يصفعها واحده تلو الاخري فارتطم راسها بالجدار وسقطت علي الارض فاقده الوعي
رامي وهو يقترب منها.. ميرا حبيبتي قومي ههههه لا مش هتموتي انتي بتاعتي بتاعتي وبس ثم احتضنها وبكي كطفل وقال.. ميرا حياتي انتي لتاعتي صح محدش هيخدك مني وهتحبيني انا وبس ثم ضحك بجنون.. ههههههههه ميرا بتاعتي وبس بتاعتي وبس ههههه
#####
كانت سميه تجهز الغداء فسمعت بكاء ميرا فذهبت اليها
سميه .. مالك يا حبيبه ماما زعلانه لي
ميرا ببكاء طفولي.. وقعت وحصلتلي واوه
سميه.. حبيبتي طب تعالي وقبلت مكان الوجع وقالت ها راح
ابتسمت ميرا وقالت.. ايوه ياماما ثم احتضنتها بسعاده
وفجاه وجدت سميه شخص ياخذ ميرا من بين احضانها ويرحل
سميه.. ميرا انت مين رجعلي بنتي ميرا
ميرا ببكاء..ماما الحقيني
وظل الشخص يبتعد بميرا وسميه تجري تريد الحاق به ولكن كانت كلما اقتربت وجدت انها بعيده جدا فصرخت وقالت.. ميرااااااااااااا
فاستيقظت سميه بفزع وقالت.. ميرا بنتي
ادم.. في اي يا حبيبتي مالك
سميه.. بنتي قلبي مش مطمن يا ادم
ادم.. اهدي يا حبيبتي هي اكيد بخير والصبح هنروح ليها ان شاء الله
سميه بدموغ.. لا اتصل عليها عوزه اسمع صوتها
تنهد ادم ثم قام بالاتصال علي ميرا ولكن لاا احد يجيب واعاد المحاوله
علي الجانب الاخر كلن رامي لا يزال يحضن ميرا ويتكلم معها وهي غائبه عن الوعي فانتبه علي هاتفها يرن فقام برميه علي الحائد فتكسر الي اشلاء
ظل ادم يهاتف ميرا ولكن وجد الهاتف مغلق فقلق علي صغيرته ولكن لا يرد ان يقلق سميه فقال.. مش بترد اكيد نايمه الصبح نروح ليها يا حبيبتي
سميه. ماشي وظلت تدعو لابنتها فاحتضنها ادم وشعر بانتظام انفاسها فتنهد بقلق علي صغيرته...
#######
في امريكا كان امجد يجلس في غرفته يضع راسه بين يديه بتعب يكاد يجن لا يعرف ماذا حدث وعندما سال والدته لم تجبه وكذالك والده لم يخرج من غرفته ولا يجيب علي احد
امجد... دماغي هتنفجر من التفكير اسر فين ولا اي اللي حصل ياااارب ووقف وظل يتحرك في الغرفه بعصبيه وفجاه تحولت ملامحه للحزن عندما تذكر حبيبته التي سافر دون الاعتراف لها فامسك هاتفه اراد ان يطمئن عليها وظل يدق عليها ولكن لم تجب
امجد.. يوووه ردي يا رؤي بقي ثم اعاد المحاوله ففتحت رؤي
امجد بلهفه.. رؤي
رؤي ببرود.. نعم خير بتتصل لي
امجد.. عامله اي انا عارف اللي حصل صعب بس صدقيني انا معرفش اي اللي حصل وبابا مش بيخرج من اوضته ومحدش مفهمني واسر مش موجود
رؤي.. الموضوع انتي يا امجد خلاص ميرا اتجوزت
امجد بحزن.. طب واحنا
رؤي.. مالنا
امجد.. رؤي انا بحبك
رؤي... وانا مش بحبك يا امجد ومش مسمحاكم علي كسره اختي سلام واغلقت الهاتف
فنظر امجد للهاتف بحزن ثم جلس بحزن فانتبه لدق الباب
امجد.. ادخل
سوزي... امجد عوزه اتكلم معاك
امجد بحزن.. خير يا امي
تقدمت سوزي وجلس امامه وتحدثت بخبث.. دلوقتي اسر نهي علاقته بابوك وانت الي هتملك الامبراطوريه دي لازم من بكره تدير الشركات
امجد.. لا
سوزي.. نعم
امجد.. الاملاك دي لاسر وبابا وليا مش ليا وحدي واسر الي كان المدير كل حاجه هتفضل لحد ما اسر يرجع وافهم اي حصل
سوزي بغضب.. متبقاش غبي
امجد.. لو سمحتي انا تعبان عاوز انام
سوزي بحده.. تمام براحتك وخرجت وصفعت الباب ورائها
##########
كان يرقد علي سرير بملابسه مغطاه بالدماء وحوله تجري الممرضات لتجهز غرفه العمليات والطبيب يفحصه بقلق
وفي الخارج يقف شخص وزوجته قلقين للغايه عليه فهم السبب في الحادث فرخ الدكتور بسرعه من الغرفه ليذهب ليتجهز لدخول العمليات فهرول اليه الشخص وقال.. طمني يا دكتور هو كويس
الدكتور.. للاسف الخبطه عملته نزيف كله بايد ربنا لازم ندخله العمليات بعد اذنك
وذهب الطبيب ووقف الشخص بقلق وجاءت زوجته وامسكت يده بقلق وقالت.. انا خايفه لو مات مش هساح نفسي
الشخص.. اهدي هيكون بخير مش ذنبنا هو ظهر فجاه قدامنا ان شاء الله خير
الزوجه.. طب اتصل علي رامي
والد رامي.. رامي عربس هزعجه لي
والده رامي.. لا اتصل عليه يقف جنبنا يلا
اخرج والد رامي الهاتف وقام بالاتصال علي والده ولكن لا يجيب
والد رامي.. مش بيرد
والده رامي بقلق.. طب خلاص تلاقيه نام خلينا نشوف اللي جوه دا انا قلقانه اووي
والد رامي... ربنا يستر ويشفيه....
كان يحتضنها بجنون وعشق يتنفس شعرها بهيام فانتبه علي هاتفه يرن فلم يجب ونظر لها بعشق
رامي.. ميرا اصحي يلا
ميرا... لا رد
رامي... ميرا بقولك اصحي
وظل يهزها ونظر لوجها وجدها شاحبه للغايه فظل يهزها بعنف ويصرب علي وجهها ولكن لم تستيقظ فذهب بسرعه واحضر برفان ووضع علي يده وقربها من انفها ولكن لا مجيب فحملها بسرعه وذهب للمشفي
كان والد ووالده رامي يجلسون بقلق امام غرفه العمليات بانتظار خروج الطبيب فانتبهو لصراخ في الطرقه فوجدو رامي يحمل ميرا ويصرخ
رامي بجنون.. دكتووووووور بسرعه
فذهب والده ووالدته اليه بسرعه وصعقو عندما نظرو لميرا
والده رامي بفزع... يالهوي عملت اي في ميرا
رامي.. محدش ليه دعوه بمراتي انتو يابهاااايم دكتور حاااالا
امسك والد رامي ابنه من لياقه قميصه وقال بغضب... انت عملت اي في البنت
نظر له رامي بغضب وابعد يده ثم ذهب بسرعه ووضع ميرا وذهب اليها دكتور بسرعه واخرج الجميع وقام بفحصها والجميع بالخارج بانظاره
الدكتور.. للاسف باين انها اتعرضت للضرب وخدت خبطه سببتلها نزيف داخلي لازم تدخل العمليات
الممرضه بس يا دكتور العمليات فيها حاله
الدكتور.. حضريلي سرير حالا لازم ادخلها هتموت كده
وخرج بسرعه وبمجرد خروجه ذهب اليه الجميع
رامي.. ميرا ميرا هي كويسه صح
الدكتور.. للاسف المدام اتعرضت لضرب عنيف لازم نبلغ بس هتدخل العمليات الاول نوقف النزيف بعد اذنكم
وذهب الطبيب فتقدم والد رامي من ابنه وقام بصفعه... انا السبب انا عارف انك انسان مختل ازاي اوافق تظلمها معاك
والده رامي بدموع.. لي كده يبني لي
فنظر لهم رامي بحزن ولم يجب وبعد قليل خرجت ميرا علي سرير ناقل لغرفه العمليات
فوقف الجميع بالخارج يدعون لها
في نفس الغرفه وعلي سريران متجاوران كلاهما بين الحياه والموت والفريق الطبي يحاول ان ينقذ حياتهم كل منهم في عالمه الخاص غائبين عن الوعي تلامست يديهم
وفجاه دق جهاز القلب بعنف وظل صدر اسر يعلو ويهبط فهرول الاطباء اليه وقامو بعمل جلسات كهربيه ولكن لا مجيب فنظر الاطباء لبعضهم بحزن وقامو بتغطيه وجهه
البارت(٢٢)
كده كده يا قلبي يا حته مني يا كل حاجه حلوه فيا
كده
كده هتمشي وتسبني وحدي في الحياه والدنيا دي
يعني اي
يعني خلاص انا مش هشوفك تاني
مش هلمسك مش هحكي ليك عن حاجه تعباني
يعني خلاص انا مش هشوفك تاني
مش هلمسك مش هحكي ليك عن حاجه تعباني
كنت رووووحي لما كان جوايا روووح
عمري ما اتخيلت انك يوم تروح
كنت رووووحي لما كان جوايا روووح
عمري ما اتخيلت انك يوم تروح
مش فاضلي مني غير حبه جروح
مع السلامه يا حبيبي وفي امان عمري ما انسا مهما طال بيا الزمان....
الاغنيه دي للناس الي استعدت لموت اسر ههههه😂😂
توقف النبض عند اسر وحاول الاطباء عمل جلسات كهربيه له لاجل اعاده النبض ولكن لم يفلح هذا فنظر الاطباء لبعضهم بحزن
الطبيب... دونو وقت الوفاه وخدوه للتلاجه يلا
الممرضه ...حاضر
بمجرد ان ازالت الممرضه الادوات عنه وجاءت لتزيل جهاز النبض عنه وممرضه اخره تستعد لتدفعه ودفعته قليلا حتي تشابكت يد اسر وميرا سويا فنظر الجميع باستغراب وسؤعان ما علت الصدمه وجوههم عندما رجع نبض اسر يعمل
الطبيب.. دي معجزه الاتنبن دول ذي ما يكون روحهم متعلقه ببعض
وبدا الاطباء في انهاء العمليه لاسر وميرا
اما في الخارج فكان والد رامي ينظر لابنه بغضب شديد وزوجته تجلس حزينه ودموعها علي خدها فاقترب والد رامي منه وامسكه من قميصه بقوه
والد رامي بغضب.. انطق لي عملت في البنت كده لييي
رامي بتوتر.. اصل اصل
والد رامي بحده.. اصل اي وفصل اي البنت بتموت جوه المفروض دي ليله فرحكم تعمل فيها كده لي
والده رامي بتردد.. رامي هي ميرا يعني مطلعتش بنت
نظر لها زوجها بعدم تصديق ثم نظر لابنه الذي نفي كلام والدته
رامي.. انا ملمستهاش
والد رامي بغضب.. كمان ماشي حق البنت البريئه دي هخده منك وهدخلك السجن يا رامي انا حميتك كتير بس خلاص انتهي
والده رامي بدموع... انت يتقول اي دا ابنك
رامي بحده..محدش هياخد ميرا مني انتو فاهمين محدش هياخدها
قطع شجارهم خروج ميرا من الغرفه وخلفها اسر فاسرعو جميعا لميرا
رامي.. ميرا طمني يا دكتور
الدكتور.. الحمد لله قدرنا نوقف النزيف بس دي حاله اعتداء بالضرب فهنبلغ
والده رامي.. يالهوي تبلغو
رامي.. حصرتك انا وزوجتي كنا مروحين واتعرضنا لهجوم وهما اللي عملو فيها كده وانا انقذتها
الدكتور بشك... بس حضرتك مش باين عليك جروح وبرصو لازم نبلغ
رامي بحده.. مراتي وانا حر وهبلغ انا خلاص بقي
والد رامي.. معلش يا دكتور اهم حاجه صحتها هي بخير
الدكتور.. ايوه والشاب بخير وهيفضلو في العنايه٢٤ ساعه وبعدين يخرجو
فنظرو جميعا لاسر ورامي ينظر له باستغراب.فقال والد رامي.. تمام شكرا ليك
الدكتور.. العفو بعد اذنكم
ورحل الجميع واخذ الممرضات اسر وميرا للعنايه ورامي ينظر لاسر باستغراب وقال لوالده.. مين دا
والد رامي.. دا شاب خبطناه بالعربيه وجينا بيه هنا
رامي.. تمام
والده رامي بقلق.. طب واهل ميرا مش لازم يعرفو
والد رامي بحزن.. نقولهم اي بنتكم ابننا ضربها يوم فرحها لما كانت هتموت ثم نظر لرامي وقال له امشي من قدامي لموتك
ورحل رامي بحزن وظل والده ووالدته جالسون بانتظار ميرا واسر ويدعون لهم بالشفاء
كان سرير ميرا واسر بجانب بعض في العنايه وكان القدر يريد جمعهم مره اخري كلاهما في عالمه الخاص لا يشعر بشي ومرت٢٤ ساعه وهم تحت الملاحظه ودخل الطبيب ليفحصهم ورامي واهله في الخارج بانتظار
وبعد قليل خرج الطبيب وقال لهم.. الشاب كويس الحمد لله بس هيحتاج وقت لحد ما الكسر اللي في رجله وايده يبقي كويس وهننقله لاوضه عاديه انما البنت للاسف دخلت في غيبوبه
رامي بصدمه.. غيبوبه
الدكتور.. ايوه للاسف بس هي العلامات الحيويه بتاعتها كويسه جدا بس تقريبا هي بتهرب من حاجه بتوجعها فدخلت غيبوبه
والد رامي بحزن.. طب وهتفوق امتي
الدكتور.. الغيبوبه ممكن تستمر يوم او شهر او سنه او اكتر حسب المريض ربنا يقومهالكم بالسلامه بعد اذنكم
رحل الطبيب وظل الجميع في حاله صدمه
والد رامي بغضب.. منك لله اقول لابوها اي
رامي بجنون.. ههههه لا ميرا كويسه وهتقوم وتحبني وتكون ليا وحدي هههههه ميرا بتاعتي مش هتمشي ههههههه ميرا حبيبتي انا وبس ودخل بسرعه للعنايه وامسك ميرا وظل يهزها
رامي بجنون.. فوقي يا ميرا فوقي يلا يلا عشان تحبيني فوقي وظل يهزها بجنون
فهرول الجميع اليه والممرضات تحاول ابعاده
والد رامي بغضب.. ابعد عنها وفوق بقي كفايا
كسر رامي الاشياء علي الطاوله وقال بجنون.. هي بتاعتي وبس مفيش غيبوبه هتبعدها عني ميرااااااااااااا هههههههه
وظل يضحك بجنون ويكسر ما حوله حتي اتي طبيب واعطاه مهدي ونقلوه لغرفه ووالدته تبكي ووالده يشعر بالحزن الشديد عليه
والده رامي ببكاء.. ابني
والد رامي... للاسف ابنك مريض واحنا عارفين كويس ودخلنا البنت دي حياته وملهاش ذنب لازم نبلغ اهلها
اومات له زوجته راسها وهي تبكي واخرج والد رامي الهاتف ثم هاتف ادم وطلب منه الحضور للمستشفي ثم قفل وجلس بحزن بجانب زوجته
وبعد قلبل كانت سميه ورؤي وادم يجرون في الطرقه بسرعه يبحثون عن العنايه حتي وجدو والد رامي يجلس بحزن هناك فذهب لدم اليه بغضب وامسكه من قميصه وقال... بنتي فين
والد رامي بحزن.. في العنايه للاسف دخلت غيبوبه
ادم بصدمه.. غيبوبه بنتي اي حصلها انطق
كل هذا وسميه تبكي بشده علي صغيرتها وبجانبها رؤي التي تبكي بشده هي الاخري
والد رامي بحزن.. صدقني معرفش اي حصل لقينا رامي شايلها وجاي
ادم بغضب... بنتي لو حصلها حاجه هدمركم فاهمين وابنك دا همحيه من علي وش الارض
اخفض والد رامي راسه بحزن فهو لديه الحق في غضبه فهي ابنته وابنه السبب في هذا
قاطع كلامهم الممرضه وهي تاتي وتقول.. المريض فاق تقدرو تشوفوه
والد رامي... تمام
ونظر لادم فوجده ينظر له بغضب شديد فاخفض راسه بحزن واخذ زوجته التي تبكي وذهب
اما سميه فكانت تتطلع لابنتها عبر النافذه وهي تراها وجهها ملي بالكدمات والجروح واجهزه موصله بها فنزلت دموعها بشده فانتبهت لادم يضع يده علي كتفها فبكت بشده فاحتضنها ادم
سميه ببكاء... بنتي يا ادم لي يحصلها كده
ادم بحزن.. اهدي يا حبييتي هتكون بخير
سميه ببكاء.. ياااارب وظلت تبكي في حضن زوجها وادم يتطلع بالم علي صغيرته الراقده في الفراش
فتح عينيه ببطي شديد ونظر حوله وجد جدارن باللون الابيض فحاول النهوض ولكن شهر بالم شديد في جسده فنظر لقدمه وزراعه وجدها مكسوره فنظر حوله باستغراب اخر شي يتذكره هو......
سرعان ما تذكر كل شي وبان حبيبته اصبحت لغيره فبلع غصه مريره جاءت في حلقه وشعر بوغزه في قلبه
فانتبه علي الباب يدق فنظر نحوه ووجد شخص وامراءه يدخلون لا يعرفهم
والد رامي.. حمد الله علي سلامتك
اسر.. الله يسلمك انا فين
والد رامي... في المستشفي احنا خبطناك بالعربيه وجبناك هنا انا بجد اسف جدا والله انت اللي ظهرت فجاه قدامي
اسربحزن.. لا انا اللي غلطان متتاسفش
والد رامي.. انت اسمك اي
اسر .. اسمي اسر
والد رامي.. طيب يا اسر فين اهلك نتصل بيهم
نظر له اسر بالم وقال... انا يتيم
والده رامي بحزن.. يا حبيبي اعتبرنا ذي اهلك
اسر.. شكرا
والد رامي.. طب فين بيتك عشان نوصلك حته
اسر.. انا قاعد في فندق
والده رامي.. يبقي خلاص هتيجي تقعد معانا لحد ما تتحسن
اسر برفض.. لا شكرا انا هروح فندق
والد رامي.. لا انت ذي ابني وانا قلت كلمه هتقعد معانا يلا هنسيبك ترتاح شويه
اسر بامتنان.. شكرا
ابتسم له والد رامي وخرج هو وزوجته واغلقو الباب خلفهم فتبدلت ابتسامه اسر لحزن ولمعت الدموع في عينه وقال بصوت حزين.. ميرا ونظر للخاتم الذي في يده وهطلت دموعه بالم
ذهب والد رامي وزوجته للاطمئنان علي ميرل فوجدو الشرطه امام العنايه فقلقو بشده
والده رامي.. الشرطه في اي
والد رامي.. ربنا يستر وتقدمو منهم فوجدو ادم ينظر لهم بغضب وسميه تجلس علي المقعد تبكي ورؤي تحاول ان تهدئها
ادم.. حصرتك ابنهم هو السبب في حاله بنتي وتقدر تاخد التقرير من الدكتور
الشرطي وهو يوجه حديثه لوالد رامي.. ابن حضرتك فين
والد رامي بحزن.. في اوضه جوه واخد مهدئ
والده رامي بصراخ.. بتقول اي هتسبهم يخدو ابني لااا
فنظر لها زوجها بحزن وضمها لحضنه ودخلت الشؤطه الغرفه واخذت رامي الذي كان بدا يفوق وظل بصرخ ولكن لم تتركه الشرطه واخذوه تحت انظار اهله المتالمه وادم الغاضبه......
كانت سوزي تجلس في غرفتها بجانب صديقتها وهي تشرب سجاره بغضب
تيا... اي يا سوزي مالك لي متعصبه
سوزي.. ابني الغبي عملت كل حاجه عشان وفي الاخر رافض يمسك الاملاك وقال اي بيقول بتوع اسر غبي
تيا باستغراب... انتي عملتي اي
سوزي بخبث.. عملت كتير اووي ومن زمان
تيا.... احكيلي
سوزي وهي تخرج دخان من فمها... من فتره كبيره اوووي كنت مجرد بنت عاديه هربت من اهلي بسبب الفقر واشتغلت في كازينو ومع الوقت شوفت مروان بيجي مع صحابه حاولت اغريه معرفتش ومر فتره مكنش بيجي وعرفت انه اتجوز وانا اتعرفت علي واحد وبقيت حامل منه ولما قلتله انكر الجنين كنت هنزله بس في يوم شوفت مروان تاني فقلت لي مخلوش ابوه فحطيت منوم ليه وخدته علي شقتي ولما فاق افتكر انه لمسني وبعد فتره عرفت ان مراته ماتت فرحت وقلتله انا حامل وهو صدقني واتحوزنا وعاملت ابنه اسوء معامله عشان ابني الغبي يبقي صاخب كل حاجه حته اني وديت رساله خديجه لاسر وكرهته في ابوه وخليته يبعد ودمرت علاقتهم وكل دا عشان ابني وفي الاخر هو رافض يمسك الاملاك
تيا .. انتي شريره اوووي
سوزي بخبث.. طبعا دا انا ....
وقبل ان تكمل كلامها فتح الباب بقوه فوقفت سوزي بصدمه وقالت........
#
البارت(٢٣)وقبل الاخيره
اسر... بجد مش عارف اشكرك ازاي واتمني مكونش تقيل عليكم وان شاء الله لما اقدر اتحرك همشي
والد رامي.. عيب عليك يبني تقول كده انا ذي والدك واحنا اللي نتمني تسامحنا لان بسببنا انت وصلت لكده
اسر بحزن عندما تذكر والده... لا حصل خير وانا اللي كنت السبب مفيش داعي للاسف
والد رامي... طب يلا يا بطل هسيبك ترتاح ولو مختاج حاجه هتلاقينا
اسر بامتنان.. شكرا
فابتسم له والد رامي ثم رحل اما اسر فنظر للغرفه وينظر لكل ركن فيها وكان كل ركن موجود عليه ذكره من ذكرياته فاغمض عينيه بالم فجاء في باله ميرا
اسر بدموع.. كفايا بقي لي بتظهريلي انتي مبقتيش حقي وهطلت دموعه بالم ثم نظر للخاتم الذي في يده وهطلت دموعه وقال.... عارف اني كسرتك يا حبيبتي بس غصب عني سامحيني كان غصب عني كنت تايه واتسرعت وقراري دا هندم عليه بقيت حياتي عشان خسرتك يا ميرا وارجع راسه للوراء وتنهد بالم فاستمع لصوت موسيقي ياتي من النافذه
*احمد باتشان بيني وبينك*
بيني وبينك حاجه محدش لسا قابلها
كلمه تقولها وانا بكملها
نفس اللحظه اللي بزعل فيها انت بتزعلها
بيني وبينك حاجه محدش لسا عارفها
وانا معرفش دي اي تعرفها
حته الحاجه اللي بسرح فيها انت بتعرفها
ما بين الحبايب شوق تعال يا حبيبي ندوق
الحب اللي خدنا لفوق من اول سلام
في عيوني وعيونك دول
اهو بان الهوا علي طول
من غير يا حبيبي ما تقول انا فاهم كلامك
بيني وبينك حاجه محصلتش في دنيتنا
قبلتنا الدنيا وجمعتنا
كنا اتنين وخلاص دلوقتي الحب تالتنا
مش بالعشره لقينا الحب بيكبر بنا
دا الحب اساسنا وتكوينا
ذي اتنين علي وش الدنيا ودخلو الجنه
بيني وبينك حاجه محدش لسا عارفها
وانا معرفش دي اي تعرفها
حته الحاجه اللي بسرح فيها انت بتعرفها
ما بين الحبايب شوق تعال يا حبيبي ندوق
الحب اللي خدنا لفوق من اول سلام
في عيوني وعيونك دول
اهو بان الهوا علي طول
من غير يا حبيبي ما تقول انا فاهم كلامك
بيني وبينك حاجه محصلتش في دنيتنا
قبلتنا الدنيا وجمعتنا.........
كان اسر بستمع للاغنيه ودموعه تهطلع بغزاره فاخرج محفظته ونظر لصوره ميرا وقال بدموع... كان بيني وبينك حاجه حلوه يا ميرا وانا ضيعتها بغبائي غبي انا غبااااااااااااي ثم اغمض عيونه بالم ودموعه علي خده
كانت والده رامي تمسك صوره ابنها بين يديها وتبكي فنظر لها زوجها بالم ثم ذهب وضمها اليه
والده رامي ببكاء.. هو احنا غلطنا لما مدخلناهوش مصحه ابني خلاص اتجنن ابني بيروح مني
والد رامي... اهدي هيكون بخير هما حولوه علي المصحه لما شافو حالته مش مستقره
والده رامي... منها لله هي السبب سمر حبها وخانته وبسببها بقي كده منها لله واهو دمر نفسه ودمر حياه بنت ملهاش ذنب
والد رامي بحزن.. يا ريتنا موفقناش لما قال هيتجوزها رامي مكنش طبيعؤ احنا السبب انا مش قادر ابص في عين ادم
والده رامي بحزن... انا عوزه ابني هات ليا ابني
فنظر لها زوجها بحزن وضمها اليه فانفجرت في البكاء وزوجها يغلق عينيه بشده ليمنع دموعه من النزول
كان يقف ويتطلع لها وفي قلبه الم العالم ظل ينظر لها بحزن هل هذه امه اللم التي يجب ان تعطي الحنان والحب الام التي يجب ان تحتوي اولادها ولكن هذه ليست ام لا يقدر علي النظر في وجهها اهو ابن حرام ليس اخو اسر او والده مروان اذا من هو ابي اغمض عينيه بشده يحاول التماسك ورفع نظره لوالدته
فنظرت له سوزي بتوتر وذهبت بسرعه اليه وامسكت يده وقالت... امجد حبيبي اسمعني بس
نفض امجد يدها بعيدا عنه ونظر لها باحتقار وقال... مؤمرتك الوسخه دي هقولها لبااااا ولكن لم يكمل كلامه وقال قصدي مروان بيه
سوزي.. امجد. حبيبي اسمعني انا عملت كل دا عشانك
امجد بصريخ... عملتي ايييييييي جبتيني من الحرام ودمرتي حياه انسان انطقييييي عملتي ايييي ها يتمتي اسر ومكنتيش ام حته ليا لا برافو يا سوزي هانم بس انتي من هنا ورايح مش امي امي ماااااااتت ثم ذهب بسرعه وظلت سوزي في صدمه فسرها اكتشف
تيا.. حصليه بسرعه قبل ما يقول لمروان
نظرت لها سوزي ثم ذهبت بسرعه ودخلت الغرفه فوقفت امامها من الصدمه مروان مستلقي علي الارض فاقد الوعي وامجد يحاول ايقاذه
امجد بقلق.. بابا بابا فوق بابا فوق عشان خاطري ثم هطلت دموعه وصرخ بااااااابااااااا
فاقتربت منه سوزي بقلق فهي خائفه ان يكون اغماء مروان بسبب امجد وانه قال له فقالت بتوتر.. اامجد
فنظر لها امجد بغضب وقام بحمل ابيه وانطلق بسرعه بسيارته للمستشفي اما سوزي فظلت مكانها تقف بصدمه فكل شي تدمر...........
كانت سميه تجلس بجانب ابنتها وتمسك يديها وتبكي فاقترب منها ادم
ادم.. حبيبتي اهدي بلاش كده عشان صحتك
سميه ببكاء.. مش قادره يا ادم بنتي مش قادره اشوفها كده
ادم..هتكون بخير صدقيني والسبب في اللي حصلها دا هدمره
نظرت له سميه بحزن ثم ارتمت بين احضانه وانفجرت في البكاء فاغمض ادم عينيه بالم علي حال زوجته
وبعد قليل وجد سميه غفت بين احضنه فملس علي شعرها بحنان وانتبه لرؤي تدخل الغرفه
رؤي بحزن.. لسا مفقتش
ادم.. لسا
فنظرت رؤي لاختها بحزن وجلست بجانب والدها وظلت تنظر لاختها بندم فهي تشعر بانها السبب وانها من حسدت اختها علي فرحتها
كان امجد يقف بحزن امام غرفه الفحص فوجد شخص يضع يده علي كتفه فالتفت فوجده احمد
احمد.. الدكتور قال اي
امجد بحزن.. لسا مطلعش
احمد.. طب اي حصل
امجد بحزن.. حصل كتير اووي يا احمد ثم قص عليه ما سمعه من والدته
احمد بصدمه... انت بتقول اي
امجد .. دا اللي حصل ولما رحت اوضه بابا لقيته واقع علي الارض ملحقتش اقوله
فجلس احمد بجانبه بصدمه فهو لا يصدق بان احد بمثل هذا الشر وبعد قليل وجدو الطبيب يخرج من الغرفه فذهبو بسرعه اليه
امجد بلهفه.. بابا يا دكتور
الدكتور.. اطمنو هو كويس المرادي الجلطه كانت بسيطه بس بلاش يتعرض لضغط عصبي
احمد.. يعني مفيش خطر علي حياته
الدكتور.. الحمد لله مفيش خطر
امجد... نقدر ندخله
الدكتور.. ايوه
ثم رحل الطبيب وظل امجد يقف بحزن ويتطلع لغرفه ابيه بالم فوصع احمد يده علي كتفه وقال.. يلا ندخل
فتنهد امجد بحزن ثم فتح باب الغرفه ونظر لوالده الذي يرقد علي الفراش لا حول له ولا قوه وتبعه احمد وهو ينظر لمروان بحزن فاقترب امجد من ابيه وقال.. حمدالله علي سلامتك يا بابا
مروان بتعب... الله يسلمك
احمد.. سلامتك ياعمي
مروان.. الله يسلمك ثم نظر لاحمد بدموع وقال. تسر ابني فين يا احمد هتهولي عاوز اشوفه
احمد بحزن.. صدقني معرفش هو فين
مرولن بتعب شديد.. هاتولي اسر ابني وبدا يكح بشده فخاف امجد عليه فذهب واحضر الطبيب الذي اخرجهم بسرعه وبدا في فحصه ووضعه علي جهاز تنفس
امجد وهو يضرب الحائط بيده.... يااااااارب بقي
احمد.. لازم نلاقي اسر
امجد بتعب.. هنلاقيه فين يا احمد وبابا ازاي اثوله علي اللي امي عملتله ازاي اقولي ثم اكمل بحزن اني مش ابنه
احمد.. اهدي يا امجد عمي حاليا مينفعش يعرف نجيب اسر بس الاول.
تنهد امجد بحزن ووجد الطبيب يخرج فقال.. بابا يا دكتور
الدكتور.. هو كويس بس يا ريت بلاش ضغط نفسي بعد اذنكم
ورحل الطبيب وظل امجد يقف بحزن فانتبه لصوت احمد... لازم نلاقي اسر
امجد.. مينفعش نسافر دلوقتي بعد اسبوع علي الاقل يكون بابا اتحسن
احمد.. ماشي يلا روح غير هدومك وانا هنا مع عمي
امجد بحزن.. ماشي. ثم رحل امجد وظل احمد ينظر له بحزن وقال... فينك يا اسر.
كان رامي في غرفه يتحرك فيها ويصرخ بصوت عالي.. رامي بصراخ....ميراااااااااااااا طلعوني من هنا ميرااااا انتي بتاعتي بس هههههههه بتاعتي ايوه ههههههههه ميراااااااااااا....
وصل امجد للمنزل وبمجرد دخوله وجد سوزي تجلس بانتظاره ثم وقفت وذهبت اليه بسرعه
سوزي ... امجد اسمعني
نظر لها امجد بقرف ثم ذهب من امامها فاوقفته ووقفت امامه وقالت... انت لي مش فاهم انا عملت دا كله عشانك انت
امجد بحزن... لا مش عشاني عشان الفلوس دمرتي حياه اسره عشان اي ها دا حته مجتيش شوفتي بابا بس اوعدك يا سوزي هانم ان لما بابا يفوق هعرفه كل حاجه ونظر لها بغضب ورحل فظلت سوزي مكانها وابتسمت بخبث وقالت.. يعني مروان ميعرفش لسا امممم يبقي لازم اتحرك وابتسمت بخبث
مر اسبوعين بدون احداث تذكر فميرا لازالت في الغيبوبه ومروان صحته تدهور وامجد تائه وحزين بسبب معرفته الحقيقه وسوزي تخطط اما اسر فمازال يجلس في بيت والد رامي ويعاملوه بمحبه وبدا في الشفاء وفك الجبس
كان يجلس ويبدو علي وجهه الحزن الشديد فصغيرته تاذت ومحبوبته تبكي علي ابنتها وهو غير قادر علي فعل شي فانتبه للباب يدق فذهب ليفتح فاوقفته رؤي وقالت... هفتح انا خليك يا بابا
فاوما ادم راسه دون كلمه وظل مكانه يفكر في ابنته ميرا ولكنه انتبه لصراخ رؤي فذهب اليها بسرعه
رؤي بغضب وصوت عالي... جاي لي بعد اللي اخوك عمله ها
امجد بحزن.. رؤي اسمعيني
رؤي بحده... امشي برا من هنا
احمد... يا انسه اسمعينا
فقاطه كلامهم صوت ادم الهادئ .. اتفضل ادخلو
رؤي بغضب.. يدخلو فين يابابا
ادم.... رؤي اعملي شاي يلا فنظرت لهم رؤي بغضب وذهبت بغضب اما امجد فلم ينظر لعين ادم وظل ينظر ارضا
ادم.. اتفضلو.. فدخل لحمد وتبعه امجد وجلسو مع ادم الذي ينظر لهم بهدوء
ادم.. خير
احمد.. انا عارف حضرتك انك مش حابب تشوفنا ولا تسمعنا بس صدقني ضروري تسمع اللي عندنا
ادم باهتمام... اتفضل
فقص احمد عليه كل شي حصل مع اسر واكمل امجد بقيه الكلام الذي سمعه من سوزي وعن حاله والده
ادم بصدمه... ازاي سوزي تعمل كده ثم نظر لامجد بحزن شديد واكمل كلامه وقال واسر مجاش ازاي جه يوم الفرح ومش شفناه خالص
رؤي وهي تاتي من خلفهم.. انا شوفته يابابا وحاولت الحقه بس اختفي
امجد بحزن.. صدقني يا عمي اسر بيحب ميرا اووي وغصب عنه اللي حصل كله بسبب امي
ادم... بجد مش عارف اقول اي
احمد.. احنا جينا نقول لحضرتك ونتمني تساعدنا بس نلاقي اسر هو مختفي ووالده صحته بتدهور وصدقني هنبعده عن ميرا متقلقش
ادم بحزن.. ميرا
امجد.. مالها ميرا ياعمي
فقص عليهم ادم ما حدث تحت نظرات امجد واحمد المنصدمه فكيف مع فتاه رقيقه مثل ميرا ان يحصل هذا
امجد بغضب.. الحيوان ازاي يعمل كده فيها
ادم.. للاسف رامي مريض نفسي واتحول للمصحه وبنتي في غيبوبه ياعالم هتفوق امتي
احمد.. لازم نلاقي اسر في ايده حل كل دا
ادم.. ازاي
احمد.. اكيد لو قعد مع ميرا واتكلم هتسمعه وتفهمه وممكن تفوق
امجد.. ايوه احتمال كبير بس فين اسر.......
كان اسر قد انتهي من ارتداء ملابسه وجهز حقيبته فسمع دق علي الباب فقال.. ادخل فدخل والده رامي ووالده
والد رامي.. برضو هتمشي
اسر.. معلش لازم امشي كفايا كده
والده رامي بحزن.. والله انا اعتبرتك ابني
اسر بامتنان.. صدقيني وانتي ذي امي وهفضل فاكركم وهزوركم اكيد
والد رامي.. خلي بالك من نفسك
اسر.. حاضر ثم سلم عليهم ورحل...
كان احمد يقود السياره وتوقف عن الاشاره ونظر بجانبه لامجد التي ملامحه تدل علي الحزن
احمد... امجد لازم تفوق من اللي انت فيه
امجد بتعب.. صدقني غصب عني اكتشفت حجات صدمتني امي ليه تعمل كده ليي
احمد.. اهدي لازم نلاقي اسر الاول وكله هيتحل
امجد.. اسر
احمد.. ايوه اسر
امجد .. لا بص ورا اسر هناك اهو
فالتفت احمد بسرعه فوجد اسر يحمل حقيبه ويمشي علي الرصيف
احمد.. اسررررررررررررر
البارت الاخير
كان اسر يحمل حقيبته ويمشي علي الرصيف يفكر اين يذهب فكل حياته الماضيه انتهت فاغمض عينيه بتعب ورفعها للسماء وكانه يستنجد ربه وفجاه انتبه لشخص يمسكه من كتفه فالتفت له وجده احمد
اسر بصدمه.. احمد انت انت بتعمل اي هنا
ولكن احمد لم يجيبه وحضنه بقوه فبادله اسر الحضن فقد كان بحاجه لدعم صديقه منذ فتره
احمد.. الحمد لله انك بخير قلقت عليك اووي كنت فين قولي
اسر بضحكه.. هههه اهدي بس وهحكيلك بس قولي جيت امتي
احمد.. دا موضوع طويل اووي تعالي معايا
اسر.. علي فين
فاشار احمد بيده فنظر اسر فوجد امجد يقف بجانب السياره وينظر له بحزن
اسر بسعاده.. امجد
وذهب بسرعه واحتضنه بشده فمنع امجد دموعه من النزول بصعوبه واحتضن اخيه بقوه كانه يشكي له المه وحزنه
اسر... طمني عامل اي
امجد.. الحمد لله بس بابا مش كويس هو محتاجك
اسر بعصبيه.. متجبش سيرته انا مليش ابهات
احمد.. اسر لازم نتكلم. اركب يلا هنروح مكان هادي نحكي فيه
اسر.. تمام وصعد السياره وتبعه احمد وامجد وقاد احمد الي كافيه علي النيل ونزلو جميعا وجلسو علي طاوله
احمد.. اسر في حكات كتير لازم تعرفها
اسر.. اي
احمد وهو ينظر لامجد.. اظن امجد هو اللي لازم يحكي مش انا
فنظر اسر لامجد فوجده ينزل وجه لاسفل بحزن فقال له.. امجد في اي
فنظر له امجد وقص عليه كل شي سمعه من والدته وايضا تعب والده فكان اسر يستمع اليه وهو ينظر بصدمه
امجد.. بابا بريئ مخنش والدتك امي السبب ثم اضاف بدموع.. انا اسف مش عارف مقلش بابا ليه
اسر ... يعني بابا معملش حاجه وسوزي هانم هي اللي السبب في اللي حصل ثم اكمل بغضب وخسرتني ميرا وقسيت علي بابا
احمد.. اهدي يا اسر حاليا مروان بيه محتاجك
امجد بحزن.. انا عارف ان امي السبب صدقني انا خجلان اني اقول عليها امي ثم نمر لاسر بحزن بس انا طلعت ابن حرام يا اسر مش اخوك
نظر له اسر بحزن ثم وقف واخد اخيه في حضنه وقال.. اشششش انت ابني قبل ما تكون اخويا مفيش رجاله بتعيط
ثم ابتعد عنه ونظر له بابتسامه وقال.. يلا بينا نرجع بابا محتاجني وجاء ليذهب ولكن اوقفه صوت احمد... قبل ما تسافر في شخص تاني محتاجلك
نظر له اسر باستغراب وقال.. مين
احمد.. ميرا
اسر بحزن.. ميرا خلاص مش محتجاني ميرا اتجوزت وعايشه سعيده وانا لازم ابعد عنها يلا يا احمد لازم نمشي والدي محتاجني وتقدم خطوتين
احمد.. اسر ميرا في المستشفي في غيبوبه
توقف اسر وظل مكانه في صدمه وكلام احمد يتكرر في راسه*ميرا في غيبوبه* فالتفت له ببطء وقال.. انت بتقول اي
نظر له احمد بحزن وقص عليه كل شي حصل لميرا واسر ينظر له بصدمه وقدمه يشعر بانها لا تستطيع ان تحمله
اسر بلهفه... مستشفي اي
احمد.. يلا واحنا نروح
اسر بسرعه ... يلا
وذهبو جميعا للسياره وقادها احمد واسر طول الطريق يتذكر اوقاته مع ميرا وسعادتهم وحبهم فضغط علي يده بقوه
وبعد قليل وصلو للمستشفي فذهب اسر بسرعه وتبعه احمد وامجد فكان اسر يجري في الممر حتي شاهد سميه تجلس امام غرفه وبحانبها ادم فذهب بسرعه اليهم
اسر بلهفه... ميرا ميرا فين
فنظرت له سميه بحزن شديد تود لو تعاتبه علي حاله ابنتها ولكن لا تستطيع فهو ابنها ايضا
ادم بهدوء.. جوه
سميه بغضب.. لا مش هيدخل
ادم.. سبيه يا سميه ادخل يا اسر
نظر لها اسر بحزن شديد ثم فتح باب الغرفه ودخل
سميه ببكاء.. لي يا ادم لي
ادم وهو يضمها اليه.. صدقيني دا الحل الوحيد
وقص عليها كل شي قاله له امجد
سميه بصدمه... سوزي عملت دا كله
ادم.. للاسف وصدقيني اسر كان غصب عنه اللي عمله انا كعاشق كنت هعمل كده هبعد عشان متتاذيش حبيبتي
نظرت له سميه بحب وضمته لها وبكت بشده
اما احمد وامجد فكانو يقفون بعيدا ينظرون لهم بحزن شديد ويدعون ان تستيقظ ميرا
كان ينظر لها باعين مليئه بالدموع فقد شحب وجها ودبلت وردته الجميله ينظر لها وهي راقده علي السرير وتلك الاسلاك التي في يديها والاجهزه ماذا حدث لحبيبته كيف هذا تقدم منها ثم امسك يديها وامعن النظر لها ولوجهها الملي بالكدمات فنزلت دموعه بصمت
اسر بحزن.. ميرا حبيبتي انتي سمعاني صح سامحيني يا ميرا سامحيني انا السبب في اللي حصلك يا عمري انا السبب غصب عني صدقيني كنت تايه وكان لازم اعمل كده مكنش ينفع اخليكي جنبي بس والله جيت يوم الفرح وشوفتك مع غيري فمشيت سامحيني يا ميرا وقص عليها كل شي حدث معه وبكي بشده ووضع راسه بجانب يديها ودموعه تنزل في صمت
كانت تتحرك في الغرفه بغضب فكل خطتها فشلت وامجد عرف كل شي
سوزي... امجد مقلش لمروان واسر محدش يعرف مكانه والحل الوحيد تللي يخلي الثروه ليا موت مروان مش لازم يعيش لازم يموت.....
الخاتمه بعد ساعه😊
الخاتمه
كانت تستمع لكل كلمه يقولها شعرت بدموعه وصدق كلامه ولكنه جرحها جدا فبدات عينيها تتحرك ويديها فشعر اسر بها فوقف بسرعه
اسر بلهفه.. ميرا حبيبتي انتي بتحركي ايدك صح
فتحت ميرا عينيها ببطء لكي تتعود علي الضوء ونظرت لاسر ولم تتكلم بل نزلت دموعها بصمت فاقترب منها اسر بوجع وجلس امامها ومسح دموعها بيده ونزلت دموعه
اسر بدموع... عارف انك بتكرهيني بس صدقيني انا بحبك اووي غصب عني اللي حصل انا كنت تايه اووي يا ميرا حطي نفسك مكاني تعرفي ان سبب موت امك والدك وانك تبعدي وتبدي من الصفر ازاي هخليكي تعيشي معايا وانا مش معايا حق اللكل صدقيني انا جيت يومها بس لقيتك معاه فبعدت مقدرتش اشوفك معاه سامحيني يا ميرا
كان يبكي وهو يتحدث وميرا تنظر له بصمت فنظر لها بحزن وقال... انا هبعد يا ميرا يمكن كده تكوني كويسه بس اتمني تسامحيني ومسح دموعه ووقف وجاء ليفتح الباب فاوقفه صوت ميرا الهادئ.. هتمشي وتسبني تاني
فنظر لها بلهفه فوجدها تفتح ذراعها له فذهب بسرعه واحتضنها بشده كانه يحاول ادخالها بين اضلعه
ميرا يدموع.. وحشتني اووي يا اسر
اسر .. وانتي اووي يا قلب اسر وامسك يديها وظل يقبلها بلهفه واشتياق
اسر بسرعه.. صدقيني انا
وضعت ميرا يديها علي فمه تمنعه من الكلام وقالت.. اششش انا سمعت كل حاجه ومش زعلانه منك بس متسبنيش
اسر بحب.. عمري ما اسيبك وضمها له بشده فبادلته ميرا العناق
وبعد قليل ابتعد اسر عنها وقال.. انا هطلع ابلغ الكل
ميرا بابتسامه .. ماشي
فابتسم لها اسر وخرج بسرعه اخبر الجميع فهرولو جميعا لداخل الغرفه واحتضنت سميه اينتها وبكت بشده
سميه ببكاء.. ميرا حبيبتي
ميرا.. خلاص ياماما متعيطيش انا كويسه
.فابتعدت عنها سميه ووضعت يدها علي خدها بحنان فابتسمت لها ميرا ونظرت لوالدها بحب وفتحت ذراعها فذهب والدها وضمها اليه ضم صغيرته التي غابت عنه واخذت قلبه
ادم.. حمدالله علي سلامتك يا قلب ابوكي
ميرا.. الله يسلمك يا بابا
امجد.. حمدالله علي السلامه يا ميرا
ميرا.. الله يسلمك يا امجد
احمد.. احم حمدالله علي سلامتك اظن انتي متعرفنيش انا صديق اسر
ميرا ببسمه.. اه اهلا بيك
ونظرت لاسر فوجدته ينظر لها بعشق ولكنها انتيهت علي صوت ادم ... احكيلنا يا ميرا حصل اي
سرت رجفه في جسدها بمجرد تذكرها ما حصل فنظرت لاسر بدموع وبدات في سرد ما حصل تحت نظرات الجميع المنصدمه واسر الغاضبه وبعدما انتهت
اسر بغضب.. الحيوان ازاي يتجرا يعمل كده
ادم... اهدي يا اسر رامي حاليا دخل مصحه للاسف مش متوازن عقليا فمش هيتحاسب بس هنرفع قضيه طلاق واكيد هنكسلبها
فنظر له اسر بغضب فكان يرد تحطيم ذلك الشخص فكيف ستجرا ويضرب وردته هكذا
سميه.. الحمد لله ربنا انقذك يا حبيبتي واخذت ابنتها في حضنها وملست علي شعرها بهدوء
فانفتح الباب فجاه ودخلت رؤي بسرعه وذهبت لشقيقتها واحتضنتها بقوه.
رؤي.. ميرا حبيبتي حمدالله علي سلامتك
ميرا بحب.. وحشتيني يا قرده
رؤي.. قلب القرده من جوه وبكت بشده فضماها اختها اليها
ميرا.. اشش اهدي انا كويسه
رؤي.. بجد
ميرا .. ايوه ماقلقيش
فنظرت لها رؤي بابتسامه وعندما نظرت خلفها رات امجد واسر فنزرت لهم بغضب واشاحات وجهها بعيدا اما امجد فحزن بشده فوضع احمد يده علي كتفه واشار له بعينه الا يحزن اما اسر فكان نظره لا يفارق حبيبته
مر اسبوع تحسنت فيه ميرا وكان اسر يلازمها دائما ولم يفارقها ولا لحظه وبالفعل استطاعت ان تكسب قضيه الطلاق وانفصلت عن رامي
كانت تجلس تنتظر قدومه بشوق فوجدته يفتح الباب ويدخل فنظرت له بحب فابتسم لها وجلس وامسك يديها
اسر بحب.. وردتي عامله اي
ميرا.. بخير بوجودك
اسر... صدقيني نفسي اعوضك عن كل اللي فات وعن الوجع اللي سببته ليكي
ميرا..اششش انا نسيت اللي فات خلينا في النهارده وبس
نظر لها اسر بعشق وقال.. ربنا يخليكي ليا ميرا حبيبتي انا هسافر
ميرا بحزن .. لي
اسر.. بابا تعبان اووي لازم اروح اوعدك هجيبه واجي
ميرا بحب.. متتاخرش عليا
اسر.. حاضر ووقف وقبل جبينها وخرج من الغرفه وكان احمد وامجد ينتظرونه
اسر.. يلا
وذهبو جميعا للمطار وركبو الطائره التي اقلعت بهم لامريكا
كان يرقد علي سرير في المستشفي ينام بقلق يحلم بحبييته التي ذهبت وابنه الذي فقده فانفتح باب الغرفه ودخلت سوزي وهي تطلع له بخبث
سوزي.. للاسف وقتك خلص يا مروان واخرجت ابره من حقيبتها ونظرت له طويلا ثم ذهبت اليه وامسكت يده وجاءت لتضعها في الكانولا فامسكت قبضه قويه يدها فانصدمت سوزي ونظرت خلفها فوجدت اسر
سوزي بصدمه... اسر
اسر بقوه.. بتعملي اي
سوزي بتوتر.. ها انا اصل
اسر.. امجد هات الدكتور
امجد.. حاضر وذهب امجد واحضر الطبيب وظلت سوزي تقف مكانها بتوتر وخوف واسر ينظر لها بقوه وبعد قليل حضر الطبيب
الطبيب.. خير يا اسر بيه
اسر.. قولي الحقنه دي تبع اي
امسك الطبيب الحقنه وفحصها جيدا وقال.. دا سم بيموت بالبطئ
نظرت له سوزي بخوف اما امجد فكان ينظر لها بحزن شديد
اسر بقوه.. احمد اطلب البوليس
سوزي بفزع . بوليس لي اسر لا ابوس ايدك
اسر.. سمعتني يا احمد
احمد.. حاضر وقام بطلب الشرطه تحت نظر سوزي الفزع فحاولت العرب فامسكها اسر بقوه
اسر.. هندمك علي كل حاجه عملتيها صدقيني
وبعد قليل حضرت الشرطه واخذت سوزي تحت صراخهل ونظرات ابنها الحزينه فذهب اسر وربط علي كتفه فنظر له امجد بحزن فطمانه اسر بنظراته ونظر لوالده بحزن شديد قد قسي عليه بشده وذهب وجلس بجانبه وامسك يديه وظل بجانبه
وبعد. ساعه ونص استيقظ مروان فوجد اسر بجانبه
اسر... حمدالله علي سلامتك يابابا
مروان بسعاده.. اسر ابني انت هنا وضمه اليه فبادله اسر العناق وقال.. وحشتني اووي يا بابا
مروان بحزن... سامحني يبني غصب عني ضيعت امك سامحني
اسر.. انت ملكش ذنپ يا بابا وقص عليه خطه سوزي
مروان بصدمه... سوزي عملت دا كله وكمان حاولت تموتني
اسر.. هتاخد عقابها صدقني المهم تفوق كده وتكون كويس
مروان.. امجد فين
اسر.. بره..
مروان.. نادي لامجد يا اسر
تفهم اسر موقف والده وخرج واحضر امجد الذي كان ينظر للارض بحزن ففتح مروان ذراعه له فذهب امجد وضمه وبكي بشده
مروان.. انت ابني فاهم
هز امجد راسه وهو يبكي واسر يتطلع عليهم بسعاده
وبعد ثلاثه ايام تحسنت حاله مروان وسافرو لمصر واسر يشتاق لحبيبته وبعد وقت وصلو للمطار فنظر اسر فوجد حبيبته بانتظاره فذهب بسؤعه وضمها اليه بقوه
اسر.. وحشتيني
ميرا.. انت اكتر
ادم.. احم نحن هنا
فضحك الجميع عليهم وخجلت ميرا بشده
وقام ادم بعناق صديقه وقال.. الف سلامه عليك يا مروان
مروان.. الله يسلمك يا ادم
احمد.. يلا بينا يا جماعه هنقضيها احضان الناس بتبص علينا ها كده عييييب
فانفحرو جميعا بالضحك علي طريقته وذهبو جميها وركبو السيارات للعوده اللي البيت وطول الطريق كان اسر ينظر لميرا من المراه بحب وهي تنظر له بخجل
وبعد فتره وصل الجميع للبيت واستقبلتهم سميه بسعاده واجتمعو جميها في الصاله
سميه.. حمدالله علي سلامتكم
مروان.. الله يسلمك يا ام ميرا
اسر بخجل.. احم بصراحه عم ادم كنت عاوز اطلب طلب
ادم.. من غير ما تقول لما عدتها تخلص موافق
اسر بفرحه.. بجد
ادم بضحكه.. ايوه
فنظر اسر بحب لميرا التي نظرت له بحب اما امجد فكان يتطلع لرؤي بحزن شديد وهي تشيح. بنظرها عنه
وحل الليل سريعا وصعد الجميع للنوم ماعدا اسر وميرا فكانو يجلسون في الشرفه واسر يحتضنها بحب
ميرا.. كنت خايفه اووي نبعد
اسر.. اسف يا حياتي بس اوعدك هعوضك عن كل حاجه
ميرا بحب.. ربنا يخليك ليا
فنظر لها اسر بحب وضمها اليه بشده
كان امجد يخرج من غرفته فقابل رؤي التي نظرت له ببرود وجاءت لتذهب لغرفتها فامسك امجد يدها
امجد.. رؤي
رؤي ببرود.. نعم
امجد.. انتي لي بتعامليني كده صدقيني انا بحبك
رؤي ببرود.. وانا مش بحبك بكرهك
امجد بحزن.. عندك حق مين هيحب ابن حرامثم تركها وذهب وظلت رؤي مكانها لا تفهم كلامه
ومرت ثلاث اشهر وانتهت عده ميرا واليوم زفافها علي حبيب عمرها كانت تقف وهي ترتدي فستان الزفاف وملامحها تدل علي سعادتها الشديده وجاء والدها وقبل جبينها وامسك بيدها واخذها كانت تمشي معه وهي تشعر بان قلبها يكاد يقف من السعاده تطلعت وجدت اسر يقف بانتظارها اما هو فعندما نظر لها وكانها ملاك من الملائكه امسك بيدها وقبل جبينها
اسر.. ملاك يا عمري
ابتسمت له ميرا بحب فاخذ يدها وذهبو لتبدا الرقصه
اوعي تفتكري اني ممكن انسي حبك مهما غبتي هو في في الدنيا غيرك يتقال له حبيبتي
انتي الحب اللي مقويني ومدفيني ومخليني
انتي الحب الي مقويني ومدفيني ومخليني احب الدنيا عشانك بس
حتي الكلمه اللي بقلهالك مبوفيش حقك بجمالك
حته الكلمه اللي بقلهالك مبتوفبش حقك بجمالك
مفيش ولا كلمه نعبر عن حاجه بتتحس
اقسملك انك اجمل حاجه بعيش عشانها واني بشوف الدنيا بعيني مش في مكانها
اقسملك انك اجمل حاجه بعيش عشانها واني بشوف الدنيا بعيني مش في مكانها
انتي رغم هدوئك قادره تخطفي قلبي بنظره عين
انتي حاله غريبه نادره
انتي رغم هدوئك قادره تخطفي قلبي بنظره عين
انتي حاله غريبه نادره لسا مشفتش منها اتنين
بقيت بتمني اعيش في عنيكي واشوف الجنه وحور العين
احترت ما بين قلبك وعنيكي
من صوتك مع حضن ايديكي وبقيت تايه اسكن فين وبقيت تايه اسكن فين
اسر بعشق.. بحبك وحملها ودار بها تحت هتاف الجميع
اما امجد.فكان ينظر لشقيقه بحب ونظر لرؤي بحزن فالتفت ليرحل فوجد شخص يوجه مسدس علي شقيقه فذهب بسرعه وابعد اخيه فانطلق صوت رصاصه في المكان فهلع الجميع ونظر اسر وجد امجد يمسك ذراعه والامن اسرع وامسك ذلك الشخص
رامي بجنون..سبوني سبوني ميرا مش هتكون لحد غيري لا لااااااااا
اسر .. اسعاف بسرعه
امجد...متقلقش انا كوبس في دراعي مش عميقه
فنظر له اخيه بحزن وذهب امام رامي وقال.. انا هعرفك قيمتك وظل يضرب فيه بقوه حتي خرج دماء من جميع حسده وحمله الامن للخارج وطابو الشرطه له
ادم.. يلا يا امجد لازم نوديك مستشفي
امجد.. متقلقوش انا كويس
اسر.. تعال يلا هخدك مستشفي
امجد.. لا خد ميرا وعلي بيتكم يلا انا هروح مع احمد
اسر.. بس
امجد.. مبسش يا اسر يلا
فانصاع اسر لشقيقه وبالفعل اخذ احمد امجد وكانت رؤي تنظر له بقلق علي حالته ورحل الجميع واخذ اسر ميرا لبيتهم
كانت ميرا تجلس بحزن علي السرير فجاء اسر من خلفها وضمها
اسر.. مالك يا روحي
ميرا.. كان هيموتك
اسر.. حبيبتي محصلش حاجه اهدي انا كويس
ميرا بدموع.. كنت هموت لو جرالك حاجه
اسر بحب.. بعيد الشر يلا بقي كده غيري هدومك ونصلي ركعتين
ميرا .. حاضر وذهبت للحمام وقامت بارتداء اسدال وذهبت وصلت هي واسر وقامو بقول الدعاء معا وبعد الانتهاء دخلت ميرا للحمام وارتدت قميص بالون السكري ووضع شعرها علي جنب ونظرت لنفسها بخجل وخرجت فنظرت للسرير فوجدت اسر يجلس ويرتدي بنطال ولا يرتدي قميص فانزلت وجهها لاسفل بكثوف اما اسر فكان ينظر لها بحب وتقدم منها وحملها وظل يطبع قبلته علي وجهها ووضعها علي الفراش
اسر.. بحبك
واخذ ميرا لعالمهم الخاص عابم ملئ بالحب والشغف
في المستشفي كان الطبيب. يقوم بربط جرح امجد وانتهي ورحل بعدما طلب منه الراحه
فوقف امجد وارتدي قميصه وجاء ليذهب فاوقفه احمد
احمد.. رايح فين
امجد.. طيارتي هتاخر
احمد.. نعم طياره اي
امجد بحزن.. انا هسافر مليش حاجه هنا كنت هسافر بعد فرح اسر واهو خلاص اتجوز
احمد.. ورؤي
امجد بحزن.. ربنا يسعدها بالله ما تمنعني يا احمد
احمد.. طيب خلي بالك من نفسك
فاوما له راسه بهدوء وذهب وظل احمد يقف مكانه يشعر بالحزن عليه فاخرج هاتفه
احمد... امجد هيسافر لو بجد بتحبيه الحقيه قبل ما يمشي هيضيع من عيرك واغلق الهاتف
احمد... اتمني تجيلك يا صحبي
كان امجد يجلس في المطار ينتظر معاد طيارته يجلس بحزن شديد فوجد شخص يجلس بجانبه فنظر بجانبه فوجدها رؤي
امجد بدهشه.. رؤي
رؤي.. هتمشي خلاص
امحد بحزن.. ايوه
رؤي.. طب وانا
امجد.. انتي اي
رؤي بغضب.. غبي غبي ثم ارتمت في حصنه وبكت فضمها امجد بشوق كبير
امجد.. ياااه يا رؤي اخيرا
رؤي.. عارفه اني عزبتك اسفه
امجد.. رؤي انتي لازم تعرفي اني
رؤي.. اششش عارفه كل حاجه وبحبك
فضمها امجد اليه بحب وشوق كبير
بعد خمس سنوات كانت ميرا تجري وراء طفله وهي تهتف بغضب
ميرا بغضب... خديجه تعالي يلا كلي
خديجه.. لا
ميرا.. اعاااا كلم بنتك يا اسر
اسر.. خديجه
فذهبت خديجه بسرعه امام والدها وقالت.. نحم
اسر.. يلا كلي
فمدت خديجه يدها واخذت الطبق من ميرا وذهبت لتاكل بهدوء
ميرا بصدمه.. بس كده بالسرعه دي
اسر بضحكه.. ههههههه اي يا حبيبتي
ميرا.. انا بقالي ساعه بجري وراها وانت من كلمه جات
رؤي من الخلف.. ههههه البنت مياله لابوها نعمل اي
فنظرت ميرا خلفها فوجدت رؤي وبجانها امجد ورؤي بطنها كبيره
ميرا.. ههههه عندك حق وذهبت وسلمت علي اختها وامجد
رؤي.. بكره ابني هيسمع كلامي انا وبس
امجد.. ههههه طبعا لا انا ابوه
اسر.. طبعا هيسمع كلامك
ميرا ورؤي.. لا
سميه.. بتتشاكلو لي
فنظرو جميعا فوجدو سميه وادم ومروان فذهبت خديجه بسرعه لسمبه وقالت.. تيته
ميرا.. شوفتي ياماما بيقولو ان الاولاد ميالين ليهم بس
رؤي.. ايوه ياماما شوقتي
سميه.. ههههه صدقوني اللطفال بيحبو الاب والام سوا بس يمكن مشاغبين حبه وطبعا الا ليه كلمه
ادم.. طبعا
فابتسم الجميع وهمس اسر في اذن ميرا.. تعالي نجيب اخ لخديجه واخليه يسمع كلامك فابتسمت له ميرا بخجل وقالت.. بحبك
اسر.. وانا بعشقك
النهااايه استنوني ف روايه جديده مين مستنى بقى 🤔
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا