رواية موعد مع الوحوش الفصل 21-22-23-24-25 بقلم مروة شطا كامله
رواية موعد مع الوحوش الفصل 21-22-23-24-25 بقلم مروة شطا كامله
موعد مع الوحوش
بقلم مروة شطا
الفصل الحادي والعشرون
🌠🌠🌠🌠🌠🌠🌠🌠🌠🌠
قبله ناعمه دغدغت احساسها علي عيناها المغمضه تبعتها اخري علي خدها لتشعربرجفه طفيفه وتفتح عيناها لتقابل فحمته اللامعه
صباح الورد علي اجمل اوركيدا في الدنيا
ابتسمت رغما عنها اشمعني اوركيدا
لدغ خدها الاوركيدا زهره نادره زي حبيبتي، ،
معلش بقي مقدرتش امشي من غير ماشوف البحر
بتاعي، ، كملي نومك، احنا لسه بدري.
ربت علي بطنها صباح الفل يابطتي خدي بالك من
ماما لحد مااجي، ،،وخليها تاكل كويس يابطه ماشي
انحني ليطبع قبله علي بطنها ويعتدل ليقبل خدها
خالتي مريم وولادها جايين النهارده عشان فرح صفاء، ،،، مش عاوزه حاجه اجيبهالك وانا جاي
هزت راسها ليخرج شئ ما باحد الادراج ويناوله لها
اتفضلي ياقمري
اييه دا
فون انا جيبته من حوالي شهر كده ومش،مسكته
جلس بجوارها وفتح الهاتف ليقول
صحبتك بعتت الارقام امبارح علي فوني ،،، انا قعدت سجلتهوملك وسجلت رقمي اهوه شيفاه
قالت بحماس.وهي تشير اليه
،ايوه دا وووووشكرا عشان تعبت نفسك عشاني
ربت علي خدها وقال
مفيش تعب ولاحاجه، ،، المهم تكوني مبسوطه ،،،،
انا سجلت رقمي اهوه عشان لواحتجتي حاجه
شكرا
اسمه اييبه بس،عشان اتاكد انك شيفاه
مالت نحوه قليلا ليحتضن هو كتفيها مدت اصابعها
لتشير اليه
اهوه الرقم دا.،،، بعرف ااقرا والله
اسند راسه الي كتفها وهمس
توء مش بتعرفي تقولي شوفي انا هعلمك ص ق ر
تلت حروف مش صعب خالص
اخيرا انتبهت لقربه منها وانفاسه الدافئه تلفح رقبتها.
،،لتسري بجسدها رعشه ناعمه يتسارع نبض قلبها
فتقطم شفتيها ليحررها ويهمس
شوفتي مش عارفه تقوليه
حسنا لقد وعت للمره الاولي محاولته للاقتراب
والايقاع بها، ،، ولكن هذه المره لم تخشاه لم تشعر
بالنفور لم تتذكر
اي شئ سوي شعورها القوي به وحسب لتبتسم
وووانت عاوزني ااقوله ليييه
ابتسم اصل اااا حبيته اوي من ساعه ماسمعته منك
اتسعت ابتسامتها وقالت انت اسمك مميز ولايق علي بعضه
اعتدل فاصبح في مواجهتها وقال باهتمام ازاي مش فاهم
هزت كتفيها الصقر من الطيور الجارحه اصلا فلما تبقي صقر الجارحي يبقي لايق جدا علي بعضه.،،،،
تامل ملامحها بعشق وانتي كمان اسمك مميز اوي حياه ونور يعنني دنيا
اتسعت ابتسامتها وقالت
لاء دنيا دي تبقي ماما، ،، نور يتجوز دنيا لازم يخلفوا حياه
تلمس خدها الوردي شفتيها المكتنزه وهمس
توء يخلفوا حياتي انا، ،،، حياة صقر الجارحي اللي قلبت كيانه ،امسك يدها ليمررها علي ذراعه وهمس
عشقها بيجري في دمه، ،، بيتنفسه عشان يعيش.،،،، بقت سر حياته، ،، بقي ملك اديها نظره واحده من عنيها تحييه، ،،
قرب هوس جنون لايستطيع وصف مايشعر به في هذه اللحظه التاريخيه، ،، عندما تلمس شفتيها ،،، عندما اسبلت جفنيها بنعومه لايدري متي صرخ قلبه، ،، عندما.استسلمت ،،، ام عندما
انت داخل انفاسه ام عندما تعلقت به ولكن قلبه يصرخ بهوس يجعله تقريبا يرتعش وجسده يطمع في المزيد وصوت هامس من بعيد يخبره ان لايفسد هذا، ،، ولكنه ابعد من ان يستمع هو غارق حتي اذنيه مسكين عاشق انهكه الشوق وحبيبته رافت لحاله لتفتح له الباب ليرتوي، ،،، ويرضي طموحاته وخيالاته التي وصلت لعنان السماء بلحظه قرب ، مفتون حتي النخاع
ليترك يده تعبث بشعرها المستكين والاخري تقربها منه والجميله فقط ترتعش بروعه تعلن استسلام راضي للمره الاولي. جمحت به خيالاته ليعبث قليلا بجسدها الشهي لتتاوه الجميله ثم طرق الباب اللعين تسلل الي اذنه رويدا رويدا ليترك الجنه التي مازالت تتفتح ويرفع راسه للاعلي يحاول استجماع اي شئ،من اعصابه المبعثره
ثم صوت صفاء صقر خالتو مريم وصلت
ليهمس بتحشرج ربنا يحرقك انتي وخالتك مريم ومعتز ومهره في يوم واحد ياشيخه.،،،
ثم تعالي صوته المتحشرج غوري جاي وراكي
زفر بقوه ليرفع عيناه للجميله وجهها مشتعل وتغطي شفتيها بيدها عيونها تمتلئ خجل ممتع زفره اخري. تخرج بعض النيران بداخله، ،ليمرر يده في شعره ويهمس
عجبك كده. ،،،، هخرج ازاي انا بالمنظر ده حراام عليكي
همست بعجز بس اناااا مش عملت حاجه
بلع ريقه بصعوبه ليقطم شفته بقوه مثار حتي النخاع.تلك الثوره التي تجلت واضحه عليه من مجرد تجاوب بسيط منها.،،، ارتعاش مازال يسكن شفتيها التي تحمل بصمته
.كاد ان يستسلم لولا طرق الحمقاء مره اخري
ياصقر اصحي سليم عايزك
ليهتف بحنق طب اروح منكوا فين، ،، غوري ياصفاء
وعدي يومك دا
ليخطف قبله من الشفاه المرتعشه ويتحرك باتجاه الحمام يضع راسه تحت الماء المثلج ليهدا ثورته جزئيا يخرج بعد قليل يجفف شعره بمنشفه يمشطه امام المراه لتلتقي عيناه بعيون زرقاء تلمع كنجوم الليل.،،، تتلاقي لثواني لتقطم الحمقاء شفتيها ليتجه نحوها عيناها معلقه به بعجز ليحرر شفتيها ويهمس
طوعيني انا علي اخري اصلا، ،، واومي عشان تستقبلي ضيوفك، ،،طبع قبله علي جبينها وهمس بحبك ياحياتي
تابعته عيناها حتي انصرف، ،،لتتمدد علي الفراش
تحتضن نفسها، ،، نعم لقد اعلن قلبها استسلامه لحب الصقر، ،،، ولكن مازال عقلها يحذرها، ،، ماكان يجب ان تستسلم له، ،، ولكنها بالفعل سعيده، ،، ليس فقط بلحظه القرب وانما بكلمته العفويه ان تستقبل ضيوفها وكانه منحها. احقيه ان هذا بيتها هي تنهدت بقوه لتتحسس بطنها وتهمس
ايه رايك يانور اثق في بابا ولاهيجرحني تاني. ،،، انا اتوجعت منه اوووي وخايفه بس هو بيحبني مش كده يانور
وكان النطفه التي لم تكمل ثلاث اشهر طمانتها لتهب واقفه وتستعد لتخرج
رواية موعد. مع الوحوش
الفصل الثاني والعشرون
بقلم مروة شطا
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
اهلا بعروستنا الحلوه زوقك حلو ياصقر
ليحاوطها الصقر بذراعه
زوقي حلو في حياه بس ياخالتو، ،، دي بقي خالتي مريم امي التانيه، ،،ودا معتز ابنها الكبير.مش كبير اوي يعني
معتز ضاحكا متصدقهوش داانا اكبر منه بسنه بحالها، ،،مهندس برمجيات اد الدنيا
صقر متصدقهوش دا فاشل نفس نسخه صفاء
سليم بحنق متقلش علي مراتي فاشله لو سمحت
ليتحدث صوت رقيق بشده من عند البوابه
انا بقي نسخه صقر عبقريه زييه صح ياصقر
صقر بابتسامه طبعا ياحبيبتي، ،، دي بقي مهره
برنسس العيله، ،،
تقدمت منها الفتاه لترمقها بنظره حانقه نوعا ما
ولاتدري سبب لها لتسلم عليها بترحاب
انتي بقي حياه، ،، احلي بكتير من وصف صفاء علي فكره
صفاء ضاحكه طب احمدي ربنا ان انا اللي وصفتهالك
داانتي لوسمعتي صقر بيوصفها تنحرفي
ليتشارك الجميع بالضحك ويوكزها صقر
انتي متستريش ابدا
صفاء انا استر عليك انت، ، باماره ايييه مش انا
فاشله انا هوريك الفشل علي اصوله
صقر لاء داانا كنت بقول علي معتز انتي حبيبتي ياصافي، ،،
صفاء ضاحكه ايوه كده ناس تخاف متختشيش
ليصفق سليم ياصافي ياجاااامده، ،، صقر انت مش،
هتروح مشوارك
لاء نازل اهوه
مهره تمام خدني في سكتك يااسطا بقي اجيب شويه حجات
صقر بحنق اسطا اكنش سواق ابوكي وانا معرفش
لتقترب منه تلك المتحذلقه وتتعلق بعنقه علي مرائ
ومسمع الجميع وتقول بمياعه يعني اهون عليك انزل لوحدي
صقر بابتسامه وهو يلدغ خدها
وحد برضه يقدر يزعل البرنسس. هاتي حجتك وتعالي اوصلك يلا ،،،، حياه انا نازل ومش هتاخر
ابتسمت بغيظ وهزت راسها موافقه لتتابعه ينصرف معتز
انتي بتدرسي اييه ياحياه
الفرقه التالته طب بشري السنادي
معتز اممممم عشان كده بيقول علينا فشله بقلب جامد
سليم انت مش ناوي تيجي تشتغل معانا يامعتز
معتز بحنق لاياعم انت عارف صقر في الشغل ميعرفش ابوه
مريم انتي في الشهر الكام ياحياه
التالت
اظن الحمل تعبك اووي اساليني انا اصلا دول اوحش
شهور في الحمل
الحمدلله علي كل حال
مريم بفضول قليلي بقي اتعرفتي علي صقر ازاي
تنحنحت بحرج لتخرجها صفاء من هذا الماذق
شوفتي ياروما الفستان بتاعي
لاء
طيب تعالي اما افرجك عليه دا لسه واصل امبارح
سليم بالحاح طب اتفرج انا
مريم ضاحكه بعينك دا فال وحش ياواد
صفاء تعالي معانا ياحياه.
حياه معلش ياخالتو اعذريني انا محتاجه ارتاح شويه
مريم بحنو ادخلي ياحبيبتي نامي براحتك
تحركت للداخل ارتمت علي الفراش تشعر بحرقه في
عيناها من حبس دموعها، ،، هل هذا بسبب سؤال الخاله
ام من اجل
اقتراب تلك المهره منه، ،، لما سمح لها ،،، يبدو انها فتاته المميزه بشده، ،، تشعر بالحنق عليه ورغبه ملحه في خمش عنقه واعمال اظافرها في وجهه، ،، تلك المهره المائعه بشعرها الاشقر وعيونها بلون العسل انها قبيحه، ،، كلا ليست كذلك، ،انها فاتنه وهذا يحنقها اكثر ،،، همست يضيق
اييه اللي عجبه فيها يعني، ،، انا اقدر البس ضيق زيها والغمط وشي مكياج عادي يعني اووووف بقي انا ايه اللي بقوله دا، ،، عجبك كده يانور اللي بابا بيعمله دا، ،، ايه اللي
عجبه في الملزقه دي يعني مهو يمكن تكون عيلتهم كده، ،،، مفيش حاجه ياحياه اهدي بقي، ،، دا اخدها ومشي، ،، عادي ياحياه، ،، لاء مش عادي دا صقري انا وبس، ،،، طيب ياصقر ان ماطينت عشتك مباش انا حياه
،،، عاد الي البيت في المساء ليجتمع الجميع علي مائده الطعام لم تعيره اي اهتمام تجاهلته تماما كانت تتحدث للجميع الاهو حتي لم تنظر اتجاهه برغم يقينها ان عيناه لم تفارقها احتملت علي مضض مزاحه السمج مع تلك المهره لتعلن انسحابها من الجلسه برمتها لتذهب لغرفتها
بعد قليل وجدته امامها جيد جدا يمكنها اخراج غضبها الان
انت اييه اللي جيبك
حدق في وجهها وقال مالك ياحياه في ايييه، ،،
مالي مجنونه انا، ،، مانا كويسه اهوووه
تامل ساقها المتحرك بعصبيه ووجها المحتقن من الغضب
في ايييه ياحياه، ،، من ساعه مارجعت من بره وانتي متغيره
عقدت ذراعيها انت كنت فين
قطب وقال باستغراب
نعم، ،، وانتي من امتي بتسالي يعني
هبت واقفه امامه لتقول بتحذير
افتكر ان انا مراتك ومن حقي اسالك
لمعت عيناه انتي اد الكلمه دي
تخصرت وقالت بتحدي ايوه ادها، ،، كنت فين
مال بجسده وهمس بجوار اذنها كلها يومين وتعرفي، ،،
تعالت انفاسها وامتلئت عيناها دموع لتقول باحباط
هتتجوزها مش كده اكيد بعت جبتها عشان كده
قطب هي مين دي
قالت بعصبيه الست زفته المايصه اللي بررره دي
كتم فمها وقال ضاحكه
اششش هتفضحينا يخرب عقلك، ،، اهدي كل دا عشان
مهره دي عيله
ابعدت يده وقالت بحنق
عيله اييه دي اكبر مني علي فكره
تاملها بنظره متسعه تسارعت انفاسها لتسقط عيناها
لؤلؤها المثير ليمسح وجهها ويهمس
يامجنونه انا مش بشوف غيرك، ،، وبعدين ياحبيبتي
مهره اختي من الرضاعه
حركت رموشها بقوه لتهمس دا بجد
هز راسه موافقا.،،، ليحتضن خدها ويمسح دموعها
ويهمس بانفعال ودي بقي اسميها غيره
هزت كتفيها بعجز لتتسع ابتسامته
مهره تقريبا انا اللي مربيها، ،،
امم عشان كده بتقرب منك عادي يعني
اقترب حتي صار في مواجهتها
بس انا عاوز واحده بس تقرب مني، ،،
ابتسمت ودي بقي تبقي مين
ام بطه حبيبتي
قالت بمشاكسه ومين قالك انها بنت، ،، هيبقي
ولد وهسميه نور
تلمس شفتيها وهمس
هتبقي بنوته بيضا زي التلج وعنيها زي السما الصافيه
شعرها اسود زي الليل الدافي وشفايفها ااااه منها احلي حبيتين كريز نزلين من الجنه، ،، صغنونه زي العروسه اللعبه.بشرتها حساسه اوووي، ، لدرجه اني بشوف بصمتي عليها، ،، وعندها شامه تهوووس في نص ظهرها.و
همس بحرج وبس ااانت قليل الادب
لدغ خدها وقال ضاحكا
ليييه بس داانا بديكي المواصفات كامله اهوه.،،،
وكزت كتفه بس بقي، ،، وبعدين هو هيبقي نور انا عارفه
قال بتحذير طوعيني اجا ولد انتي المسؤله بقي
قطبت مسؤله عن ايييه
انك تجيبلي بطه ياام نور.،،، بتحبي العيال الصغيره
اوووي
وانا كمان، ،، طب بتحبي البحر
اممم بس بخاف من غدره، ،، بس بحبه غصب عني ،،،،
طب هو انت روحت فين
قرب وجهه منها
بعملك مفاجاه هتعرفيها كمان يومين، ،، انا هدخل اخد
حمام واخد بنوتي في حضني وننام ماشي
ماشي
ابتسم ليتحرك ناحيه الحمام بعد قليل كان ياخذها بين ذراعيه ليغرق بالنوم
رواية موعد مع الوحوش
بقلم مروة شطا
الفصل الثالث والعشرون
🌷🌷🌷🌷🌷🌷
عرفت مكانها يامنصور
رفع منصور عيناه الي عزت الواقف امامه اشاح بيده
معدتش فارقه معايا بعت واحده غيرها للراجل، ،
جلس عزت علي المقعد
يعني ايييه مش،هتساعدني
مقلتلك ياعزت معدتش فارقه معايا.،،، وبعدين
البت دي حوليها لبش كتير انا مش عاوز وجع دماااغ
حدق عزت بوجهه
انت اييه حكايتك بالظبط ايييه اللي غيرك بالشكل دا.
ماانت كنت متحمس اوووي.
اشعل منصور لفافه وقال مفيش حكايه ولاحاجه، ،،
بس اللي متعرفوش ان الولا اللي،ضرب علي صقر النار اختفي ولحد دلوقتي معرفش طريقه، ،، اسمع ياعزت انا شغلي،حساس اي شوشره عليه هتعملي مشاكل كبيره
انا لولا معزتك القديمه عندي كنت فضيت الشركه
يااااه للدرجادي، ،، دا هددك بقي
مش منصور ابو العلا اللي بيتهدد ياعزت، ،، انا واحد بدور علي مصلحتي.،،،، ومصلحتي بتقول معديش صقر الجارحي، ،، الواد اعترف انه من رجالتي وانت اللي موحييه.،،، يعني بس لوبلغ
قاطعه ومين قالك انه هيبلغ
عارف مهو لوعاوز يعملها كان عملها من زمان، ، صقر دا
عامل زي الفهد لما يهدي تعرف انه بيخطط لمصيبه، ،،
عزت ابعدني عن صقر، ،، اللي بينكوا خلافات عائليه
انا ملييش دعوه بيها
هب عزت واقفا وقال بعصبيه
يعني ايبيه بتبعني يامنصور
ببيعك دا ايييه دا لولا الفلوس بتعتي كان زمانك
مرمي في السجن
طيب يامنصور بس انا مش هسيب حقي
تابعه ينصرف ليرفع الهاتف ويتصل باحدهم
ايوه ياباشا حصل............
بالظبط كده بس هو مش هيسكت......
وانا تحت امرك ياباشا، ،،،
اغلق الخط والقي الهاتف علي المكتب
معلش بقي ياعزت انا مش اد صقر الجارحي
زفر بقوه وهو يتذكر حضور صقر الي مكتبه واقتحامه له
انت ازاي تدخل كده
جلس علي المقعد ووضع ساقا فوق الاخري ليقول بصرامه
ااقعد يامنصور لييه كلمتين معاك
مفيش بينا كلام
لاء ازاي دا فيه بينا كلام ودم ياراجل
جلس علي المقعد
انت عاوز ايييه
اخرج ملف ليضعه امامه ليتصفحه جميع صفقاته
المشبوهه بكل تفاصيلها الصغيره
اااانت جبت الورق دا منين
قال بتهديد ولكن بصوت منخفض،
اسمع بقي يامنصور، ،،، انت رقبتك تحت ايدي يعني
شوف انت بقي الملف دا لما يوصل للمدعي العام
وهوب اطلع الراجل
بتاعك اللي اعترف بتحريضك علي قتلي انت
والحيوان التاني، ، تفتكر هتاخد كااام سنه، ،،،
اممممممش بعيد تابيده بس متقلقش،مش هسيبك
تكملها في السجن حبايبي جوا كتير اووووي
بلع ريقه بصعوبه
طب نتفاهم
كده احبك يامنصور، ،،، تنفض ايدك خالص من عزت
مقدرش افك الشراكه في شرط جزائي كبير
هو انا قلتلك فك الشراكه يامنصور، ،،، انا قلت تنفض، ،،، يعني متديلوش رجاله متلعبش في وساخته يامنصور مفهموووووم
هز راسه موافق
طب ااااالملف دا هاخده ازاي
اطلق ضحكه عاليه وفال
لاء الملف دا هيفضل معايا، ،، ويلا عشان اريحك
انا عامل خزنه في بنك بس عشان متتهبلش وتبعت حد يسرقه، ، والملف دا مش هيتفتح الالو جرالي اوحد من عيلتي حاجه، ،،
واضح يامنصور
بلع ريقه بصعوبه
وواضح
هب واقفا وقال بتحذير
ماشي يامنصور، ،،، وابقي امن بنتك كويس ياراجل، ،،
داانت راجل شمال اصلا
قال بعصبيه
بنتي ملهاش دعوووه
انحني علي المكتب وقال بتهديد
طب وهي مراتي اللي كنت ناوي جنابك تبعها ليها دعوه
ياصقر باشا انا معرفش انها مراتك
تمام مهو عشان كده هسيبلك نهي، ،، مش اسمها نهي برضه، ،،،
حااااضر بس ملكش دعوه ببنتي
تمام حافظ علي كلامك هحافظ علي وعدي سلام ياااااامنصور
اعتدل منصور علي المكتب ورفع هاتفه
ايوه يانهي انتي كويسه
تتحرك باريحيه سعيده بشده من اجل صفاء، ،، البيت ملئ عن اخره بالفتيات ليله الحناء، ،، البعض يتراقص ويتشاركوا بالضحك حسنا لقد احبت مريم ومهره رغم انها مازالت تشعر
بالحنق عندما تقترب من صقرها، ،، احبت زينب بشده فهي صوره اخري من جدتها بهيره، ،، بطيبتها وعفويتها ولكن زينب تمتلك لسان لاذع بشده، ،، ورغم هذا تقبلتها واحبتها بشده، ،، تري كل شئ بنظره جديده، ،، لم يعد هذا البيت سجنها الاذلي.،،، نعم مجرد الشعور بملكيته وانه بيتها
اعطاها احساس
وبعض الثقه التي كانت تفتقدها، ،، شكرت له دعوه اصدقائها لليله حنه صفاء، ،، وتلك الاخيره التي اصرت بالحاح ان ترسم لها الراسمه نقوش عديده في اماكن متفرقه من جسدها، ،، شعرت بالخجل ولكن اعجبتها النتيجه بشده، ،، شئ واحد لم
تستطيع استساغته لما تقام ليله الحناء قبل الزفاف باسبوع كامل، ، ولكنها لم تشا التعليق كانت تتامل النقش منتصف كتفها امام المراه.تلك الزهره الحمراء والعقرب الذي ياكلها لاتدري لما
راقها هذا النقش،،،، بل عليها السؤال بطريقه اخري لما رسمت تلك الرسوم من الاساس، ،، وتذكرت كلمات صفاء
يابنتي الرسومات دي بتعمل شغل
ايوه شغل ايييه يعني مش فاهمه
مريم بطلي ياصافي
زينب تعالي ياحياه وانا افهمك
تحركت لتجلس امام العجوز فتقول
شوفي ياحياه ياحبيبتي وانتي لبخه كده ومش
نافعه وشكلك هتطيري الواد
طب لييه بس ياماما زينب
قالت بحنق ليه اييه يا شملوله دا منظر عروسه لسه
متجوزه جديد
طب اييه اللي مش عاجبك في شكلي بس
وكزت كتفها يابت ادردحي جوزك اصلا مقطع السمكه
وديلها ورسها واكل العظم، ،،
هزت كتفيها طب اعمل ايييه
يابت انتي جميله وزي القمر ياهبله اظهري جمالك
لجوزك ودلعيه، ،،
قالت بصدمه انتي بتقولي اييه ياماما زينب
بقولك اللي فيها يااختي، ،، الرسم دا نوع من انواع الاغراء
هزت يديها وقالت بتاكيد
لاء لاء انا ااامش،هرسم
وكزتها زينب وقالت بغيظ
ستات اخر زمن يابت دا جوزك تدلعيه ،،، وتملي عينه، ،،، جوزك بيورد عليه كتير، ،، حاجي علي جوزك يافالحه، ،،
بدل ماتيجي واحده تخده علي الجاهز، ،،،، جوزك هاه مش،كسباه في،كيس شيبسي ،
صفاء مصفقه بيدها احبك يااجمل ماما في الدنيا
زينب باسمه داانا ربنا اكرمني ببنتين زي العسل، ،،
شوفي اهي البت صفاء دي ميتخفش عليها، ،،،
انا ادتلها الواصايا العشره
مريم بهمس ياخوفي من الوصايا العشره دووول
مهره طب وانا ياطنط قوليلي زيهم
زينب لما تيجي تتجوزي،يامهره، ،، يلا ياست نسمه
ارسمي للبنات، ،،
حسنا لقد تاثرت كثيرا بكلمات زينب، ،، تطلعت لصورتها بالمراه قميص نوم قصير يظهر مفاتنها بشكل متوحش تلك الصوره بالمراه لاتعبر عن حياه التي تعرفها، ،، انها صوره لامراه مكتمله
اكثر مما يجب، ،، شعرت بالخجل وهي تتطلع لصورتها العاريه تجملها المبالغ فيه تحركت للخزانه لتخرج احدي منامتها القطنيه ،،، اخرجتها وكادت تدخل الحمام لتزيح
هذه البهرجه عندما جمدت مكانها اثر الصوت
ااقفي عندك ريحه فين
بلعت ريقها ورائحه عطره تقترب وقف امامها ليرفع
وجهها وهمس
ايه اللي مدخل القمر ده قوضتي
قالت بغيظ انا حياه علي فكره
قال باستفزاز مستحيل طبعا حياه ايييه بس، ،،،
، لانجري دانتيل اسود وقصير ومكياج يهوووس
وبرفيوم يجنن ورسومات تحفه وتقوليلي حياه، ،،
عقدت ذراعيها وقالت بعصبيه قصدك اييه يعني، ،،
ابتسم مقصدش بس حياه اللي اعرفها مش بتهتم
بالحجات دي، ،،، وووو
قالت بحنق ووووايه
قال بخبث وحياه كمان بتخاف تقرب لحسن افهمها
غلط والحجات دي بصراحه متتفهمش الاغلط
ضربت قدمها بالارض لتتحرك بعصبيه ناحيه التسريحه
تخرج بعض المناديل المبلله وتبدا بمسح تبرجها بعصبيه
انت صح انا اللي عبيطه اني سمعت كلام زينب، ،،
وعلي فكره انا كنت داخله اغيير
ليوقف عمل يديها ويلفها بين ذراعيه
واهون عليكي مشفوفش الجمال دا كله، ،، داانا حتي
في مقام جوزك برضه
حركت عيناها بقوه وهمست يعني هوااااا حلو
همس بهيام اوووي، ،، بطريقه تهوووس، ،،، ،
ابتسمت وقالت ببراءه
اصل انا رسمت حنه زي صفاء ومش كانت هتبان
بالبيجامات بتاعتي
اشار الي اعلي ذراعها
تحفه الورده دي، اوركيدا هاه رسمتي اييه تاني
شوف مش،هوريهوملك كلهم بس هوريك دي
عشان انا حبيتها
قالت جملتها لتزيح شلالها علي احدي كتفيها ليظهر
العقرب القاسي الذي ياكل الاوركيدا خاصته.ليهمس
اااانتي مستفزه ياحياه
التفتت اليه هو وحش
قرب وجهه منها وهو يصارع انفاسه اللاهثه
لاء،،،،، هو ااا تحفه، ،، بس ااا لازم اعلم العقرب الادب
عشان مش ياكل الاوركيدا بتاعتي تاني، ،، اوعي تكوني رسمتي علي الشامه بتعتي.لاقتلك
هزت كتفيها #توء
كاد ان يقترب منها، ،، كانت تريده نعم ترغبه بقوه ان يقترب، ، ان تشعر بقمه ضعفها بين ذراعيه اشتاقت لشغف الوحش المجنون الذي اطاح بها عنوه رغما عنها، ،، لم تعد تذكر الالم
فقط صارت تذكر شعورها المميز الذي يثيره بداخلها، ،،شعرت بلفح انفاسه الساخنه لتسبل عيناها
ليطبع قبله سريعه علي شفتيها ويهمس
شوفي انتي لوفضلتي كده كمان دقيقه كل حاجه هتبوظ، ،، بكره من بدري هنخرج عشان عندي حفله بليل مهمه جدا هوديكي البيوتي وهفوت عليكي اخدك وجبتلك فستان كده تمام
هزت كتفيها باحباط. وهزت راسها موافقه ليدفعها ولكن
ليس بقوه
يلا ادخلي غيري الحجات التحفه دي، ،، بس عارفه بعد كده لوشفتك بميكي وبطوط هقتلك، ،، انا عاوز اشوف الجمال ده علي طول، ،، اما بالنسبه للخريطه بقي انا هفك رموزها بكره
قطبت خريطه اييه
هفهمك بكره يلا بقي ادخلي غيري علي مااغير هدومي
دخلت الحمام ليزفر بقوه ويهمهم
حراام عليكي هو انا ناقص، ،،، مفتري اوووي العقرب دا، ،، البت دي جابت الاستفزاز ده منين، ،، طيب ياحياه اصبري عليا لبكره وانا هطلع عليكي القديم والجديد، ،، لاء دا كله كوووم واللي عملتيه النهارده كوووم تاني خالص، ،،،
بدل ثيابه ليتمدد علي الفراش بعد قليل خرجت الجميله
علي جفونها المنتفخه اثار دموع، ،، ليرفع وجهها
بتعيطي ليييه
اشاحت وجهها
مفيش حاجه تصبح علي خير
قالت جملتها لتتمدد وتوليه ظهرها ليحتضنه ويريح
راسه علي كتفها
طب فهميني مالك
مفيش،حاجه بس عاوزه انام
ليجذبها اليه ويريحها علي صدره ويغلق الاضاءه
تصبحي علي خير ياحبيبتي
وانت من اهله
اغمضت عيناها في محاوله استدعاء النوم ولكن
بلا فائده هل فقدت تاثيرها عليه هذا الاثر الذي
كانت تراه واضح بوهج عيناه، ،، هل سام ابتعادها
المستمر، ،، سؤال ملح يطرح للمره
الاولي براسها منذ شهرين عادت الي،صقر ومنذ شهرين
وهو لايرضي حجاته منها، ،، رجل بعنفوان صقر ورجولته الطاغيه هل يستطيع المكوث بدون امراه كل هذا الوقت، ،، اجابه عقلها القاطعه ان لا، ،، هل يخونها يؤمن حجاته من امراه سواها
ارقتها تلك الفكره تماما حتي انها منعت عيناها من النوم، قرب الفجر تقريبا تسلل نعاس مرهق الي عيناها الساهده
رواية موعد مع الوحوش
بقلم مروة شطا
الفصل الرابع والعشرون
🌷🌷🌷🌷🌷🌷
(بدايه جديده)
استيقظت في منتصف النهار حالتها النفسيه تحت
الصفر عيونها تدمع بدون سبب كانت تتحرك معه
بلا شعور تقريبا وعقلها سابح بافكارها الزابحه ذهب
بها لبيوتي شهير لتقابله احد النساء لتبادرها
ماشاء الله زوقك عالي ياصقر باشا، ،، علي الساعه
خمسه هتكون جاهزه
تمام ،،، خدي بالك منها يامدام ماري
في عنيه ياباشا اتفضلي معايا يامدام
تحركت خلف المراه في حين انصرف هو استمرت
دوامه الاستسلام احدهم يقلم اظافر يدها وقدميها
واخري تعمل علي شعرها تتحرك لحمام ملئ بالبخار
اصابها ببعض الاختناق ثم
لمصففه الشعر اخري تجمل وجهها واخري تساعدها
في ارتداء الثوب الذي لم تنظر اليه حتي انتهت الجلبه لتبقي وحدها في الغرفه كانت ماتزال شارده عندما
دخلت فتاه صغيره تحمل باقه زهر حمراء
انتي العروثه
ابتسمت لاء ياحبيبتي
عمو اللي بره قال ان انتي العروثه بتاعته وقالي
اديكي ده
قالت جملتها لتعطيها الباقه الحمراء وتنصرف هبت
واقفه لتتبعها انتي يااااا
احلي عروسه في الدنيا
تتلاقي العيون للحظه فحم وزرقه لتنصهر هي
وتهمس بس انا مش عروسه
ليقترب ويرفعها من خصرها لتبقي في موازاه وجهه
انتي عروستي النهارده ،،،،يلا بينا عشان منتاخرش
انزلها ليطبع قبله ناعمه علي جبينها وتنظر للمره الاولي لانعكاس صورتها بالمراه الكبيره تبدو امراه غيرها، ،، ماانعكس امامها صوره لعروس حقيقيه بثوبها الابيض القصير الملتصق بجسدها وهذا التاج المميز فوق راسها، ،، وبجوارها هذا الوحش الانيق، ،، خفق قلبها بقوه هاهي ترتدي ثوب زفاف لتزف للرجل الذي ملكها، ،، حتي لوكان
من اجل حفل ترجلوا من السياره امام الميناء ليساعدها
علي الصعود.علي اليخت الكبير الراسي علي الميناء،هي الحفله هنا
امممم
طب انا لبسه ابيض ليييه
اصبري علي رزقك دلوقتي هتفهمي
صعدوا للاعلي لتستقبلهم مجموعه فتيات من راقصات الباليه يتحركوا امامهم بالشموع
للاسفل المكان معتم بالكاد يضيئه الشموع الضئيله ثم، ،
، تنار القاعه لتري الكثير من البشر صفاء سليم مريم مغتز ومهره وزينب واصدقائها وبعض البشر التي لاتعرفهم
اقتربت صفاء منها لتقول بابتسامه
الف مبروك ياحياه وكل سنه وانتي طيبه
منفعله بشده قلبها يقرع طبول عنيفه هل كل هذا من اجلها، ،،لتستمع لكلمات وحشها بالميكروفون
ياجماعه انا وحياتي اتجوزنا فعلا من اربع شهور وهي
حالبا حامل في ولي العهد بس عشان كانت في فتره
حداد علي جدتها فانا قررت اعملها الفرح يوم عيد
ميلادها، ،، واطلب ايدها قدام الناس كلها تاني
فقط تستمع لصوته الساحر تراه مشوش من الدموع
التي تملئ عيونها ليجسوا علي ركبته امامها ويقول
تقبلي تفضلي معايا طول العمر
بانفعال هزت راسها يقف يرفع وجهها ويهمس
بحبك ياحياتي
وانا كمان بحبك ياصقري
ليصرخ و يرفعها بين ذراعيه ويدور بها وسط
التصفيق والصافرات المتعاليه. حتي يوقف تلك
اللحظه المجنونه سليم الرابت علي كتفه
ياعم اهدي هتولدها قبل ميعادها
انزلها لتترنح قليلا فيحتضنها بذراعه، ،، يضع خاتمه
بيدها لتضع خاتمها بيده سعيده ترفرف فعليا
الحفل كان رائع اصدقائها حولها وكذلك صفاء وهو، ،،
وان جاء الحديث عن صقر فلا داعي ان تذكر غيره، ،،
انتهت الحفل لتقذف باقتها علي الفتيات المتجمعات
حولها ليلتقطها سليم ويعطيها لصفاء يمسك بيدها
بتملك وكانها ستهرب منه اوقف السياره امام احدي
الفنادق الكبيره ليترجل وهي معه
احنا جيين هنا ليييه
كاد ان يتحدث لولا وصول احد العاملين
صقر باشا الجناح بتاعك جاهز
عملت اللي قلت عليه
كله تمام ياباشا اتفضل
صحبهم العامل للجناح ليفتح الباب وينصرف كادت
تتحرك للداخل ولكنه حملها بين ذراعيه وهمس
حبيبتي متمشيش، ،، حبيبتي اشيلها في عيوني
لتدفن راسها بعنقه بخجل انزلها بالغرفه لتري الورود
تملئ المكان
الله دا حلو اوووي، ،، انت عملت كل ده عشاني
قبل جبينها وهمس
الكلمه اللي قلتيها واحنا علي المركب كانت من
قلبك ولاعشان كنتي منفعله
ابتسمت تقصد بحبك
هز راسه موافقا لتري لمعه الخوف بعيناه
من قلبي
لتلمع عيناه يقترب ليهمس
دلوقتي بس حسيت اني حي، ،، قلبي بينبض، ،، قلب
حبيبتي اغلي حاجه في الدنيا
قبل جبينها وهمس
شوفي ياجميله انا جبتلك قميص مجنون اعوض بتاع امبارح، ،، بس قبل اي حاجه انا عاوز اصلي معاكي، ،، عاوز ربنا يباركلنا في اللي جاي، ،، ويسمحنا علي اللي راح
استجابت لتقف خلفه بعد قليل تستمع لصوته الشجي
لتنتهي ركعتيه ويجلس امامها يرفع كفيها الي شفتيه
ويطبع عليها قبله ناعمه
وحشتيني، ،، وحشتيني وحشتيني، ،،، ا
اراح طرحتها وهمس،
وحشني الكريز بتاعي وحشتني الجنه اللي بحسها
وانتي في حضني، ،،،
احتضن خديها ليلتهم شفتيها بشغف ماعاد له مكان
للكبت اكثر من ذلك يحركها كدميه بين ذراعيه يحب هذا، ،، يحب ضعفها ضئالتها ليتحرك من علي الارض دون ترك معذبته الكرزيه
الشهيه انت الجميله بين انفاسه ليبتعد قليلا يتلمس ملامحها بشغف شفتيها ترتعش باثاره لتفتح عيناها تظللها غيمه رغبه جعلتها ادكن لونا، ،، ليذمجر بخشونه ويهمس
امام شفتيها
لسه خايفه مني
لتحرك عيناها فقط ليهمس بجوار اذنها
متخفيش، ،، محدش بياذي نفسه باحياه
تناول كرزتها المرتعشه ليبعد عنه سترته.يرغبها لحد اللعنه ولوترك العنان لنفسه سيسحقها حرفيا، ،،،ارتعاشها تاوهاتها الناعمه اللعنه لم يكن يدرك انه اشتاق لتلك ااتاوهات هكذا، ،،،
اشتاق لكل شئ بصمته الواضحه علي،ذراعها، ،، علامات ملكيته التي يطبعها بشغف علي عنقها المغري.تجاوبها الفطري الذي يزيده اشتعال علي اشتعااه، ،، حاول جبح جماح رغباته ولكن بلا جدوي فاشتياقه اليها فاق كل الحدود فقط يهمس بالعشق ليترقب همستها ليصرخ بصوته الاجش
بعشقك بجنوون ،،
انتهي جزيئا لتنفصل الاجساد المتعانقه.ليتاملها بعشق مختلط بقليل من القلق
حياه انتي كويسه
فتحت الجميله عيناها تظللها لمعه رائعه لتقطم شفتيها ليهمس اوووف، ، ارحميني انا مش،حملك
انا معملتش،حاجه
قال بتحذير توء كده مش هسيبك ،،، واطلع حرمان
اربع شهور علي دماغك
همست بانفعال دا بجد، ،، يعني، ، مش لمست واحده تانيه
تلمس شفتيها التي مازالت عليها اثاره وهمس
توء مقدرش، ،، عشان مش بشوف غير واحده وبس، ،،، حبيبتي اللي كل يوم تنام في حضني ومش حاسه بالنار اللي جوايا، ،، النار اللي اتوجدت عشانها هي وبس، ،،، حبيتي اللي بقيت اخاف ااقرب تفتكر وتهرب مني تاني حبيبتي اللي نفسي تعيش جوا حضني وبس اخبيها جوا ضلوعي، ،،، حبيبيتي اللي علمتني الحب، ،وخلتني عاشق ادوب في عيونها وبس.
لترفع الجميله اصابعها الصغيره لتتحسس وجهه وتهمس
مش هتجرحني تاني صح ،،، انا مش هستحمل المره دي، ،، لوجرحتني هموت
ليقاطعها بلهفه بعد الشر عليكي، ،، اوعي تقوليها تاني، ،،،
خايف عليا
ملييش غيرك، ،،
ابتسمت وبطه نسيتها
ضمها بين ذراعيه وانتي في حضني بنسي الدنيا كلها
انا بحب بطه عشان انتي امها، ، عمري مااتخيلت ان
يكون ليه عيال من واحده غيرك
انا بحبك اوووي ياصقري بس خايفه
تاوه بمتعه ليرفع راسها ويهمس
حلوه صقري اوووي، ، محدش كان بيقولها غير ماما، ،،
خايفه من ايه وانتي في حضن الصقر
خايفه من الدنيا تستكتر عليه الفرحه انا فرحانه اوووي
قبل جبينها وهمس لو استكترتها اسرقها واجيبهالك، ،،
ربنا يخليكي ليه يااحسن نعمه من ربنا
اراحت راسها علي صدره لتداعب عضلاته المتشنجه
وتهمس انت ليه متنشن كده
ابتسم لاء انا مش متنشن اناااااا.
اسندت ذقنها علي صدره
ايييه
داعب شعرها الناعم وهمس
مش عارفه
توء
اراحها علي الفراش ومال عليها هامسا
لما ابقي كده تعرفي ان انا عاوزك اووووي
ليغرقوا معا في بحر هوي عاصف اهوج، ينتهي هوسه
قرب الفجر عندما تسقط الجميله في النوم متعبه، ،،،،،،
عند عزت .
للاسف العقد مش ممكن الطعن عليه
ازاي يعني يااستاذ احمد دي واحده قاصر
مجوزتش نفسها اللي جوزها وكيل ومن حقها توكل اي حد
طب والحل
ممكن اعرف حضرتك عاوز تطعن علي الجواز ليه
عشان دي بنت اختي واتجوزها عافيه ومن ورايا عشان طمعان في ورثها
عزت بيه مفتكرش ان صقر الجارحي هيتجوز واحده عشان طمعان في ميراثها دا من كام يوم عاملها حفله عيد ميلاد علي يخت تعدي المليون جنيه المجلات كلها كاتبه عنها، ،،، ومفتكرش انه غصبها مثلا تحضر
زفر بقوه وقال بغضيظ
استاذ سامي عندك حل قانوني ولالاء
للاسف قانونا كل حاجه سليمه وهو الواصي عليها
حاليا لحد ماتم سن الرشد، ،، وعلي فكره هو بلغ البنك بالجواز بس الوديعه لسه باسمها يعني محولش يفكها حتي
خلاص يااستاذ سامي انا هتصرف
ترجل المحامي من المكتب ليدخله محمد
المحامي قلك ايه ياباشا
مفيش فايده لعبها صح بن الجارحي،،، هو لسه في الفندق
ايوه ياباشا. داخل في اسبوع اهوه، ،،بس اكيد هيخرج النهارده
اشمعني
النهارده فرح اخته علي سليم في القصر
فرك ذقنه وقال بسرعه
يبقي لازم احضر الفرح ده.
تحضر الفرح طب ازاي
ايه اخبار غيث بن عمه
رماه في الشارع وقاعد عند واحد صاحبه
عاوزك تجيبهولي
هتعمل ايييه
هتعرف بس يلا اتحرك
اسبوع وهي بين ذراعيه ازداد عشق علي عشقه
اصبح متيم تماما، ،،، حياه تكمله في كل شئ الاقلبها الطاهر، ،، حياه تملك قلب متسامح لدرجه خانقه، ،،،
لايدرك كيف سامحت عزت ولاتريد الانتقام منه، ،،،
كما سامحته بعد كل المهانه التي فعلها بها، ،،،
سرحان في ايه ياصقري
ابتسم كنت بتفرج عليكي وانتي نايمه وسرحت
لدغت خده وقالت
وسرحت في ايه بقي
تنهد وهو يداعب شعرها الاسود الناعم
سرحت في الملاك بتاعي، ،،، انا مشفتش حد قلبه
طاهر زيك كده
الكره وحش اوي ياصقر، ،،، والانتقام عامل زي
الديره المقفوله، ،،،مش هتعرف تخرج منه الالما
الديره دي تتكسر، ،،
همس بانفعال مقدرش اسيب حق امي وابويا مقدرش
انسي اللي عملوه فينا
ارتفعت قليلا
عارفه ان اللي شوفته واللي عشته صعب، ،، بس
تفتكر هما دلوقتي فرحنين باللي انت بتعمله، ،،
بلع ريقه بصعوبه طبعا
ربتت علي خده لتمنحه ابتسامه مشعه
مش بتعرف تضحك عليه ياصقري بقفشك علي طول
كتم ضحكاته وقال بغيظ
يعني انتي عاوزه ايييه دلوفتي
هزت كتفيها وقالت بحب
باباك ومامتك محتاجين دعوه حلوه، ،،، صدقه
تعملها علي روحهم، ،،، مش دم وكره ياصقر.،عاوزاك
تفكر في حياتنا وتنسي الماضي، ،، في ابننا اللي جاي، ،،
فرك ذقنه وقال بمشاكسه
عندك حق انا فعلا اثرت في التفكير شويه وعاوز
اعوض التاثير ده
كاد ان يجذبها ولكنها غافلته لتهرب واقفه تضحك
بقوه وتشير بيدها
لاء لاء مش التفكير دا خاااالص
هب واقفا وزفر بقوه بتهربي مني ياحياه
قالت ضاحكه ايوووون.،،، بنفد بعمري
كتم ضحكاته تعالي هنا يابت عشان انا لوجبتك مش هسيبك
هزت كتفيها وقالت بطفوليه
لاء، برضه هتسمعني، عشان خاطري حاول تنسي اللي فات
تحرك باتجاهها لتفر منه قال بحنق
يابت بطلي جري وتنطيط انتي حامل
تخصرت بروعه وقالت بحنق
شوف ازاي يعني الجري خطر علي الحمل واللي انت
عاوز تعمله دا بلسم مش كده
انفجر ضاحكا واقترب لتهرب المجنونه مره اخري.
للحمام ولكنه وضع قدمه قبل ان تسد الباب
هتروحي فين ياقطه
تاملت عيناه الفحميه المشتعله لتمط شفتيها كالاطفال وهمست
طب خلاص مش هعمل كده تاني
اقترب خطوه لتبتعد.،شدها اليه لترتطم بتكوينه العضلي وتتاوه بالم مش قلت متهربيش
رفعت عيناها الدامعه له ليهمس بقلق عنيكي مدمعه ليييه، ،،،
همست بارتعاش،خايفه
بانفعال مني ياحياه، ،، هنرجع للخوف تاني
تعلقت بعنقه وهمست بنعومه
عشان انت زعلت وعنيك شكلها يخوف اوووي.
انزل كفها لتتحسس عضلات صدره المنقبضه وهمس
توء انا مش زعلت، ،، بس هروبك علا الفولت شويه ومينفعش تخافي مني تمام
همست بنعومه طب متعليش الفولت انا كده ساصعق
انفجر ضاحكا ساااايه
همست بتقطع س ا ص ع ق.
رفعها لتقابل وجهه وهمس بغيض
انتي ليه محسساني اني هرقليز
تلمست شفتيه المرتعشه وهمست
توء انت الوحش بتاعي، ،، اللي بحبه اووووي وبعشق
حنيته اللي لسه مشبعتش منها، ،،
تلاحقت انفاسه العاشقه التي تود احتوائها للابد لايمكنه وصف ما يشعره معها سوي بالجنه، ،، التي لايريد تركها
لايريد الابتعاد عنها، ،، لقد سمح لها بالتوغل بداخله، ،،، والعبور الي الجانب المظلم منه تلمس،ملامحها وهمس
اوعي تخافي وانا جنبك، ،،،قلتلك انتي اللي خليتي الوحش يعشق، ،،، وانا مش بعشقك بس لاء، ،،، انا بموت فيكي، ،، روحي متعلقه بيكي، ،اجمل دنيا واجمل حياه اللي بشفها
في عنيكي لما تلمع، ،،، انتي خلتيني صقر تاني غير اللي
انا اعرفه ،،،،مجنون مهوووس بيكي مبقتش شايف غيرك ومش،عاوز غيرك
ليتحرك بها ببطء للخارج يريحها برقه علي الفراش لينهل
من نهرها الذي لايجف
في الرابعه ظهرا اعلنت بغيظ،
عجبك كده ادينا اتاخرنا ،،، هلحق اروح امتي للبيوتي والمفروض اكون مع صفاء من الصبح
شد يدها لتسقط علي صدره
اهدي بس متاخرناش ولاحاجه صفاء تمام ومعاها
مهره ومريم وزبنب من الصبح وان كان علي البيوتي
ياستي احسن بيوتي يجي لحد عندك هنا وتجهزي
وننزل من هنا علي طول تمام كده
قربت وجهها منه مستبد برضه نفذت اللي في دماغك
قال ضاحكا انا مستبد ياحياه داانا حتي ديمقراطي خالص
رفعت راسها للاعلي وقالت بحنق
علي رايك ياماما هوبلس كيس ،،، طب تقدر تقولي سيادتك هلبس ايييه انا كنت هروح علي البيت الاول اخد فستاني
لدغ خدها وهمس ودي حاجه تفوت برضه علي الصقر جبتلك واحد ياحبيبتي يلا خدي حمامك وانا هتصل بالبيوتي يبعتوا واحده تساعدك وهنزل انا عند الحلاق
طبعت قبله طائشه علي شفتيه لتهمس
ماشي ياصقري بس في الانجاز هاه، عشان لوواحده
بصتلك كده ولاكده هخزق عنيك الحلوه دي ماشي
ياسلام طب وانا مالي
همست بنعومه ماانت حلو اوي ياصقري
يابت بطلي مياصتك دي لهتخلصي في ايدي
هبت واقفه لتحيط نفسها بالملائه وتقول
لاء وعلي ايييه الطيب احسن
لتهرب الجميله من امامه الي داخل الحمام، ،،
بعد ساعتين كانت سيارته تعبر مدخل بوابه القصر
الكبير ليعلق
سليم هياخد صفاء ويسافروا اسبوع واحنا هنرجع
علي البيت بعد الحفله بس ممكن نبيت هنا النهارده تمام
ماشي، ،، القصر كبير اوووي متخيلتوش كده
جناحي،في الدور التاني فوق هفرجك عليه بعد الفرح.،،،،،
موعد مع الوحوش
بقلم مروة شطا
الفصل الخامس والعشرون
(التؤم الملعون)
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
اندمجت تماما في الحفل وهو كذلك كانت تري لمعه
السعاده بعيناه من اجل صفاء تابعت عيناه التي
دوما تبحث عنها بوسط الجمع من الفتيات لانه
عندما تتلاقي العيون يبتسم شعرت
ببعض الحنق من تعليقات صديقاتها.،، ولكن دوما
عيناه المعلقه عليها تطمئنها، ،، الاجواء سعيده حولها، ،، وهرموناتها مرتفعه في عنان السماء جاء وقت عقد
القران ليضع يده بيد سليم
وتبدا الاجراءات.شئ ما جعلها تلتفت حولها لاتعلم
هل هذا هو حدثها ام شعورها ان احدهم يراقبها لتتلتقي العيون بالنسخه المذكره من دنيا الشافعي، ،، التؤم الملعون، ،،، ليبتسم بسماجه منقطعه النظير اللعنه
سيفسد الحفل انسحبت بهدوووء نحوه كان يقف
في الحديقه بجواره شاب لم تستوضح معالم وجهه
عزت اهلا ببنت اختي العزيزه
عقدت ذراعيها وقالت بتحدي اييبه اللي جيبك هنا
عزت ايييه ده بتطردي خالك دي حتي تبقي عيبه في حقك
غيث انتي بقي مرات صقر، ،، لاء زوقه اتحسن كتير بصراحه، ،، خساره فيه الجمال دا كله، ،،
عقدت ذراعيه وقالت بحنق
ودا مين دا بقي اللي سحبه في ايدك ياعزت
غيث حاسبي دا انا اللي مدخله ايا كان برضه دا بيت
العيله اللي جوزك اكل حقي فيه ورماني في الشارع
ابتسمت قولتلي انت القمرتي
قال بحنق متلمي لسانك شويه
ليه هو اللي يقول الحقيقيه يبقي غلطان، ،،، شوف
ياعزت اسحب اللي انت جيبه دا وغور من هنا
ويكون في علمك
بقي.تيته قبل ماتموت قصدي قبل ماتقتلها انت بغبائك، ،، ادتني اللي يحميني منك واللي كان بيحميني من ساعه ماحادثه بابا وماما،حصلت ويكون في علمك لو مبعدتش
عن كل اللي يخصني متلومش الانفسك ،،،،
عزت بعصبيه انتي بتهدديني يابنت دنيا داانا انسفك
من علي وش الارض
اتكلم علي ادك ياعزت اهلا بسي غيث ايه اللي لمكوا
علي بعض
التفت الي صقر. الواقف برهبته المميزه اقترب ليقف
قربها لتتعلق بذراعه وكانها تستمد منه الامان
غيث بعتاب مش عيب يبقي فرح بنت عمي ومتعزمنيش.،،،
صقر بسخريه اه بنت عمك ودا من امتي
غيث بصدق انت عارف كويس. اوووي ان انا بعز صفاء
زي اختي بالظبط
تلاقت العيون للحظه كان علي وشك طرد كليهما لولا تلك النظره لما تراجع هو نفسه لايدري
صقر ادخل باركلها
حدق غيث بوجهه باستغراب لينادي بصوت عالي
ياسامح
هرع احد الجارد اليه مسرعا ليقول بحزم وهو يشير
لعزت ارمي الكائن دا بررره ولو عدا البوابه تاني
حسابكوا هيبقي معايا انا
قال جملته ليحيط كتف حياه ويعاود للداخل.ويتبعه
غيث، عيناه لم تفارقه وهو يهنئ سليم وصفاء ويلتقي
معهم بعض الصور ،،،تري ماذا يريد هذا الأحمق
صقر ممكن تهدي ابتسم ليلتفت لجميلته التي تقف أمامه
مانا هادي اهوه لدغت خده وقالت بمرح
ياصقري عليا برضه
احطاهامن خصرها ليرفعها تواجهه وهمس
اتجرائتي اوووي ياحياتي ولازم تتادبي
مطت شفتيها وهي تحتضن رقبته واهون عليك ياصقري
ضمها إلي صدره وهمس
روحي تهون انتي لاء يا اجمل حياه بعيش ليها وفيها
تحرك غيث للجلوس علي احدي الموائد المنتشرة وعيناه تجوب الحفل بحثا عنها منذ ذلك اليوم لم يراها ،،،،لو تدرك إلي كم يشتاق اليها ،،،، الي وجهها الطفولي وعيناها البنيه المميزه ....تنهد بقوه نعم عاش حياته كفتي أفسده الدلال ليضيع كل شئ ميراثه وتقريبا معظم ممتلكاته ،،،،،،،،والفتاه الوحيده التي عششت بداخله ....شرد تفكيره في الجميله التي ولدت هنا في
القصر ،،،، إياها وأمها يعملون هنا ،،،، يذكر جيدا انها تقريبا ولدت عقب ولاده صفاء بيومين فقط ،،،،، كما يذكر تسلله ليري الطفله الهادئة بعكس صفاء التي كانت دائمه الصراخ تسلل لبيت عائشه وراها جميله تفتح عيناها البنيه الواسعه وتمص
يدها الصغيره .....كانت آثره بشده اقترب وود ان يحملها ولكنه شعر بالرهبه ان يفعل ،،،،ولكن الجميله نظرت إليه وابتسمت ابتسامه رائعه ،،،،،ليخفق قلبه الصغير ،،،،،في هذا الوقت لم يكن صقر يحمل له كل هذا البغض ،،، كان يعاملها كاخ بالخفاء ،،،،،ليجده امامه انت بتعمل اييه هنا امك بتزعق
اشاح بيده مهي علي طول بتزعق ايه الجديد يعني ،،،،،
حلوه اوووي بنت عيشه
نظر إليها صقر ليرفعها بين ذراعيه ويقبل جبينها الصغير
فعلا جميله اوووي ،،،،ماشاء الله ربنا يحميها
هو انت شلتها ازاي انا خفت
صقر ضاحكا خفت ،،، ياختي نغه ،،،،،،استرجل يلا ،،،،
وبعدين انا اصلا اللي يشيل صفاء تعالي وانا اشيلهالك
لاء ياعم اخاف لتقع مني يلا بطل هبل وتعالي
وضعها صقر بين ذراعيه ليعصف قلبه خفقات عاليه هذه المره ليحتضن الصغيره لصدره ويملس علي شعرها الناعم ،،،،تعلق
قلبه بها ليختلس دوما النظر اليها لتكبر امام ناظريه يهرب ليلعب معها عشقها منذ كانت طفله وكلما كبرت كلما ازداد عشق لها ....
وقعت عيناه علي الجميله وهي تقف بعيد عن العيون تغمض عيناها وتشمم زهره تحركت ساقاه اليها دون وعي لم تشعر به يبدو انها عارفه حتي اذنيها بحلم ما سعيد لانها تبتسم دماء تعلق بعروقه لينتزع الزهره من يدها تفتح عيناها وتتلاقي العيون للحظه ثم تمتلئ عيناها فزع لتبتعد للخلف ليقول بحده سرحانه في ايه اوووي كده وبتحلمي بمين ياست هانم
رجعت للخلف برعب حمقاء بجداره لانها هكذا توارت عن
كل العيون وقالت بارتعاش ااااانت مالك ووومالي
امسك ذراعاها بقوه وقال بتحذير
اتقي شري احسنلك ياغاده، ،،،كنتي بتفكري في مين انطقي
حاولت ازاحه يده ولكن بلا جدوي لتقول بصوت مهزوز
ااابعد عني والله هصوت
تحذر احد وحوش الجارحي مجنونه هي تلك الفتاه ....صكعلي اسنانه بقوه ليسحقها حرفيا بالشجره
خلفها ويقول بتحذير قسما بربي ياغاده لوظل راجل غيري عدي في خيالك لكون مموتك فاهمه انتي بتعتي انا وبس
حاولت ازاحته ولكن بلا جدوي لتهمس
انت عاوز مني ايه أبعد عني بقي سيبني في حالي
اقترب لتغمض هي عيناها برعب جسدها ينتفض حرفيا ليهمس عاوزك تبقي مراتي ...انا عمري ماكان عندي هدف اعيش عشانه ،،،،ولا عمري زعلت علي حاجه راحت مني ،،، الا انتي، ،، انتي هدفي في الدنيا ، هتغير ياغاده هنغير عشانك بس متسبينيش
فتحت عيناها لتسقط دموعها وهمس باختناق
انت فاكرني اييه لعبه في ايدك ،عشان انت بن الجارحي
وانا بنت الخدامه ،،،،
قاطعها بطلي غباء ،،،، انتي غاليه اوووي عندي ياغاده ،،،، اغلي من روحي
قالت بعتلي ممتزج بقهر لوكلامك صح مكنتش عملت اللي عملته انت كنت هتضيعني
لمس شفتيها المكتنزه ليهمس
مكنتش في واعي ياغاده ،،، كنت عاوز اربطك بيا وبس ،،،،، غلط انا عارف ،،،، حقك عليا
سقطت دموعها وقالت برجاء
يا باشا أبعد عني انت فييين وانا فييين
قال بتأكيد انا هنا وانتي في حضني ،،، انا بحبك ياغاده بحبك بجد بلعت ريقها بصعوبة فهي علي وشك الاستسلام بالفعل حاولت تصنع الجمود وقالت
ابعد عني لو سمحت انا خلاص هتخطب
غبيه ظنت انه هكذا سيبتعد ولكنها كانت واهمه لان
جملتها جعلت فحم عيناه يشتعل لدرجه انها شعرت
بوهجه يحرقها قال بتحذير انتي قلتي اييه
الايمكنها التراجع عن تلك الكذبه الان قالت بصوت
مهزوز زي ما سمعت انا ااااا
لم تكمل التهم باقي جملتها بين شفتيه يريد سحقها قتلها تلك الحمقاء التي تعلن انتمائها لغيره لن يحدث هذا
بدأت تختنق فعليا من حصار شفتيه المتملك لتحاول
أبعاده ولكن بلا فائدة، ،،،
دموعها انقباضها الذي يعلن انها تختنق ليبتعد فتشهق
بقوه قال بتحذير من خلال أنفاسه اللاهثه
احذري انك تفكري حتي في انك تبقي لراجل غيري ،،،
قسما بالله ياغاده لكون قتلك وقتله ،، انا معنديش
حاجه ابكي عليها غيرك
قال جملته وانصرف مسرعا ليخرج من القصر بأكمله
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا