رواية اختي رباعية الفصل الاول 1بقلم الكاتبه المجهوله( جميع الفصول كامله )
رواية اختي رباعية الفصل الاول 1بقلم الكاتبه المجهوله( جميع الفصول كامله )
ميرا بهمس.... مين البت المحترمه اللي لابسة خمار دي وواقفة مع حنين؟
روان....اختها !!
ميرا بصدمة .....اختها!!..ده اللي هوا ازاي!؟
ميرا بنفس الصدمة...انتي متاكده من كلامك ده بجد ؟؟
روان....اه والله متاكده مالك مصدومه كده
ميرا....اصل ازاي بت مختمرة طرحتها لحد ركبتها تكون حنين اللي الشورت بتاعها واصل ركبتها بالعافية اختها!!
روان بتفكير....صدق او لا تصدق اختها سيبك منها ملناش دعوة بيهم
ميرا....عندك حق يلا نمشي
حنان وهي بتحكي اللي حصل معاها : وبعدها المستر زعق لها وطردها عشاني وقعدت اعيط عشان صوته كان عالي اوي رعبني وانتي عارفه الصوت العالي بيرعبني اوي
حنين بعدم مبالاة وشرود : او ماي قاد قلبك رهيف اوي!!!
حنان بصدمة وزعل : حنين انتي بتتريقي عليا؟؟! .. طب والله مش هحكيلك حاجه تاني
حنين بعدم مبالاة : احسن برضو تكوني ريحتينا من الصداع ووفرتي حق برشام بنادول
حنان : برشام بنادول ايه؟؟
حنين بجدية : انتي مش منتبهه انك ليكي نص ساعه كاملة بتحكيلي قصتك دي وقولت ماشي نمشي البت عشان ميطلعلهاش عقد نفسية واكتئاب وانتي ماشاءالله عليكي ياختي مبتتهديش مكنة واشتغلت بلعت 5 حبات بنادول وانتي لسه مكملة
حنان بصدمة : خمسة!!
حنين : ايوه والله خمسة
حنان بجدية : طب بجد حنين انتي مش حاسه ان كلامي قاسي اوي وبيجر*ح مش ندمانه على الكلام اللي قولتيه
حنين بتفكير وهي بتومئ بـ لا : صراحة لا.... ليه انتي زعلتي
حنان بزعل وجدية وهي مكشرة وشها : اه
حنين بعدم مبالاة : الشارع اللي وراه!!
حنان و دموعها بدات تتساقط بغزارة : متشكرة اوي يا حنين... وجريت من قدامها وهي بتعيط
حنين باستغراب : مالها دي
وراحت وراها عشان تلحقها خبطت في شاب كانت حتقع بس مسك ايدها في اخر لحظة
عمرو : اسف يا حنين مشوفتكيش!!..... انتي كويسه؟؟؟
حنين وهي سرحانه في عيونه بتوهان فهو حب عمرها : انا كويسه اوي وانت؟؟!
عمرو باستغراب : كويس اوي
حنين بحب : ان شاءالله دايما
عمرو بعدم فهم : هوا ايه اللي دايما؟؟
حنين بتركيز : تكون كويس
عمرو بحمحمة واحراج : طب حنين ممكن اطلب منك طلب ؟؟
حنين بحب : موافقة
عمرو باستغراب : على ايه؟؟.
حنين : على الطلب
عمرو : بدون ما تعرفي هوا ايه؟؟
حنين : بدون ما اعرف هوا ايه
عمرو : عايز رقم الحج
حنين بفرحة وهي مش مصدقه ولا مستوعبه : احلف بالله كده
عمرو : والله
حنين : لولولولولولولولولي
عمرو بصلها بخضة وبعض الاحراج والطلبة واصحابهم بدأوا يتلموا وبيسالوا هوا في ايه
عمرو : عشان قولتلها عايز رقم الحج عشان اتقدم لحنان
الكل بدأ يباركله وحنين وقفت مكانها بصدمه وهي مش مصدقه اللي بيتقال وكلامه بيتردد بادنها اكتر من مره حطت ايديها على ادنها وانسحبت براحة بدون ما يحسوا عليها خرجت من الكليه كلها
حنين بدموع : حتى اللي بحبه اللي قضيت عمري كله وانا بحبه حبها هي عايزها هي اختارها!!
رجعت البيت متاخر وهي بتقدم رجل وبتاخر التانيه فتحتلها امها الباب
عفاف بعصبية : الهانم راجعة متاخر عشان عارفه العلقة اللي مستنياها صح؟؟؟...... اختك رجعت من الكليه معيطه بسببك؟؟
حنين بدموع وهي بتمسك دموعها : ممكن نتكلم بعدين يا ماما انا مش كويسه دلوقتي ممكن
عفاف بعصبية : بتسكتيني كمان؟!.. والله عال العال
حنين بصدمه واسف : لا والله مش قصدي ياماما بس انا مدايقة شويه محتاجة اقعد مع نفسي شويه
عفاف : وانتي كمان ليكي وش تبرري غلطك!!.... تعالى شوف بنتك يا حسام
حنين بمحاوله ترضيه : لو كان على موضوع حنان فانا ابوسلك رجلها واتاسف لها عشان تسامحني اهم حاجه تكوني راضيه يا ست الكل
عفاف : حنين انتي بنت قليلة ادب ومشفتيش تربية بس والله لاعدلك ويا انا يا انتي واشوفك تاني لو تزعقي لاختك
حنين بصدمه وتوضيح : بس انا مزعقتلهاش
عفاف بعصبية: يعني انا كدابه صح
حنين بصراخ و تعب من كل حاجه حواليها و دموعها بدات تنزل : افهموني حرام عليكم انا تعبت خلاص من المشاكل ومن الدنيا ومن تعاملكم معايا ومن القدر انا عايزه اللي يحتويني مش اللي يعاتبني اناااا..
قاطع كلامها الم نزل على وشها
عفاف بعصبية : بتزعقيلنا؟!... وكمان جاحده الحياة اللي عيشناهالك دي عيشه الراحات اللي الف غيرك يتمناها
حنين وبتمسك مكان الالم وبتبسم بحزن : مش مستنيه منكم حاجه والله
وبتجري على غرفتها بحزن
عفاف بعصبية : قليلة ربايه !!
وبتلف عشان تمشي بتلاقي حنان بنتها جاريه عليها
حنان : الحقييييييي يا ماما!!!
لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا