رواية انتقام عشق الصعيد الجزء الثاني البارت الخامس وعشرون 25الاخيربقلم الكاتبه المجهوله
رواية انتقام عشق الصعيد الجزء الثاني البارت الخامس وعشرون 25بقلم الكاتبه المجهوله
انتقام عشق الصعيد الجزء التاني 25 والأخير
كان البيت مليان بالناس الخدم الي بينضفوا والطباخين الي بيجهزوا وليمه والناس الي طالعه وداخله
وقفت نور وهي بتسند على الحيطه وحاطه ايدها على راسها وبتحاول تخفف الصداع
فتحت نور عينيها وشافت شاب معدي من قدامها
نور بصوت عالي لشب: يزيد انت يا واد
يزيد وهو بيقرب منها: نعم يا نور
نور: اخوك فين يا واد
يزيد: اي السؤال ده بتسألي على واحد فرحه النهارده هيكون فين يعني
نور: اخلص اخوك فين
يزيد بتوتر: بصراحه هو ومالك واقفين قدام اوضه بناتك وبيخبطوا بس محدش بيفتحلهم
نور: الج*زم ماشي طب آسر وعبدالرحمن فين
يزيد: بره يا نور
نور: طيب امشي انت
الكاتبه المجهوله H
سابته نور وطلعت على السلم متوجهه اوضه البنات
كانوا يزن ومالك كل واحد ساند على طرف الباب وبيخبطوا شويه ويقولوا كلام غزل شويه
يزن: قلت ادب دي على فكره احنا بقالنا ساعه واقفين
مالك: طب افتحوا تبص بصه
يزن: اخد بوسه طيب
قال يزن كدا واتفاجأ بحاجه بتخبط في ضهره
لف يزن وبسرعه بعد عشان مالك ياخد ضر*بته
نور بعصبيه: كل حيو*ان يجيب فرده الشبشب الي اض*رب بيها ويجي
يزن: جرا اي يا نور اي الغب*اء ده
نور وهي بتشد ودنه: انا غب*يه يا حيو*ان ولا انت الي قليل الادب
يزن: قليل ادب اي دي مراتي يا ناس
مالك: حصل واختها مراتي انا كمان
نور وهي ماسك ودن مالك كمان: لسه يا روح امك انت وهو ده يدوب كتب كتاب
مالك: مهو فرحنا النهارده يا نور الله
: سيبي الولاد في حالهم يا نور
نور سابت ودن يزن ومالك لما سمعت صوتها والاتنين جريوا عليها وحضنوها
الكاتبه المجهوله H
يزن: شايفه يا عشق صحبتك عملت فينها اي
مالك: اه بصي يا عشق شفتي الظلم
عشق وهي بتض*رب الاتنين على قفاه: يعني بتقلوا ادبكم ومش عايزين تتعاقبوا وبتشتكوها قدامي
راحت نور لعشق ووقفت جنبها
يزن: اي ده انا ابنك على فكره المفروض تقفي معايا انا
عشق: ولا اعرفك
مرام من وراهم: خياااانه
نور: مالك يا بت اتهبلتي
مرام: متجمعين كدا وسايبني هلكانه تحت
نور: مش ام العريس بقى
مرام: وبالنسبه لعشق بنت خالت العريس يعني ولا اي ولا البنات مش بناتك
يزيد: اوبا بقى من شيطك. عليهم يا مرام
لفوا كلهم لقيوا يزيد وعبدالرحمن وآسر جايين نحيتهم
مرام: محدش يقدر وانا مقدرش ازعل منهم
وراحت ليهم وحضنوا بعض التلاته
نور: انتوا اي الي جابكم
عبدالرحمن: يزيد قالنا انه اعترف على يزن ومالك وجينا ننقذهم
يزن وهو بيحضنه: حبيبي وربنا
اتفتح باب الاوضه وخرج منها تلت بنات آيه في الجمال
حور: في اي يا جماعه صدعتونا
شمس: مش عارفين نركز في الي بنعمله وكدا غلط
حياه: اتفضلوا معلش انزلوا اتخانقوا تحت
قالوا البنات كدا واتفاجأت كل واحده بشبشب بيلبس في وشها
حور: احنا اسفين
شمس: حقكم علينا
حياه: اتخانقوا براحتكم
الكاتبه المجهوله H
كانوا البنات بيتكلموا ومش منتبهين لعيون الشباب الهيمانه فيهم
كان يزيد سرحان في حياه وعبدالرحمن سرحان في حور وآسر في شمس
عشق قاطعت سرحانهم بصوتها العالي: يلا يا شباب من هنا والبنات يلا كملوا الي بتعملوه
وقفوا نور وعشق ومرام سابتهم وراحت اوضتها
تعريف الشخصيات
يزيد ابن عشق وعنده 20 سنه في هندسه
حور اخته عندها 18 سنه في تالته ثانوي
حياه وشمس توأم بنات مرام عندهم 18 سنه في تالته ثانوي
عبدالرحمن وآسر ولاد نور توأم عندهم 20 سنه آسر في صيدله وعبدالرحمن في شرطه
دخلوا عشق ونور اوضه مرام لقيوها بتجهز عشان تخرج
نور: رايحه فين
سكتت مرام وبصتلهم
عشق: هتجبيها
مرام: ايوه
نور بعد مفهمت قصدهم: انتوا بتهزروا مش كفايه كل شويه بتروحوا تزروها هتجبوها كمان
مرام: حرام يا نور انتي نسيتي ان انا السبب في الي حصلها
عشق: غير كدا دي فرد من العيله
نور: براحتكم
خرجوا التلاته ومرام طلعت بره للبيت
بعد ساعات
كانت جنينه البيت متزينه بشكل جميل وكانوا صقر وعمر واحمد واقفين مع عيالهم ماعدا يزن ومالك
الكاتبه المجهوله H
صقر: واد يا يزيد
يزيد: نعم يا عمده
صقر: روح يلا نادي اخوك ومالك وخليهم ينزلوا عشان الناس كلها هنا
يزيد: حاضر
بص يزيد لآسر وعبدالرحمن بخبث وهما فهموه وراحوا معاه
قربوا عشق ونور منهم
احمد: عشق هي مرام فين
عشق: مرام..
نور بمقاطعه: نور وصلت مع الضيفه
بصوا كلهم للبوابه الي دخلت منها مرام وهي بتزق كرسي متحرك
بصوا الكل لريهام الي قاعده على الكرسي بدون حركه لأنها ببساطه مش بتقدر تتحرك بسبب ضر*به مرام الي خدتها على راسها وبسبب الصدمات الي خدتها مبقتش قادره تتكلم
مرام: بصوا جبت مين
راحوا الكل عليها
عشق بابتسامه: نورتي البيت يا ريهام
صقر وعمر واحمد بصلوها بابتسامه لأنهم مبقوش بيكرهوها بس نور كانت مش بتطيق تسمع اسمها ومكنتش بترحلها خالد طول العشرين سنه الي مروا بس لما شافتها بالحاله الي هي فيها انهار كل الكره ده
قربت نور من ريهام بدموع وحضنتها
اتفاجأت نور والكل بريهام الي حضنك نور ودمعت
نور بدموع: انا اسفه يا ريهام عشان مكنتش بجيلك مع عشق ومرام بس..
قاطعتها ريهام وسط صدمه الكل: انتي الي بتعتذري انا الي لازم اعتذر انا لو قعدت عمري الي فاضل كله اعتذر مش هوفيكم حقكم
عشق: انتي بتتكلمي
ريهام بصت لعشق بدموع: سامحيني يا عشق انا دمرت حياتك بغبا*ئي سامحيني ابوس ايدك
ومسكت ريهام ايد عشق وكانت هتبوسها بس عشق سحبت ايدها وحضنتها
عشق بصت للكل وقالت: كلنا مسامحينك صح يا جماعه
الكل في صوت واحد: صح
زقت نور كرسي ريهام وراحوا للسلم الي هتنزل منه البنات
كان عمر نازل وماسك ايد بناته عشق على اليمين واسيل على الشمال واخواتهم الشباب عبدالرحمن وآسر وراهم
وفي نهايه السلم كان واقف صقر العمده وجنبه ابنه يزن ووراه يزيد واحمد كان واقف وجنبه مالك
نزل عمر وراح ليزن حط ايد عشق في ايده وعمل كدا مع مالك وقال: بناتي امانه عندك يا شباب
كل واحد بص لمراته الي كانت آيه في الجمال زي الملايكه في الفساتين البيضاء
خرجوا للجنينه واتفاجأ الكل بيزيد وعبدالرحمن وآسر كل واحد على متوسكل وبيلفوا في دايره وفي النص مفرقعات وحاجات بتطلع دخان ملون كانت الاغاني شغاله والشباب بترقص والفرحه المكان
بعد تقريبا ساعه كانوا يزن وعشق ومالك واسيل قاعدين والبنات حور وشمس وحياه معاهم وكانوا الشباب يزيد وعبدالرحمن وآسر بيبصلهم
آسر: طب اي نقولهم ولا اي
يزيد: اشطا
عبدالرحمن: هاتولي حور بقى
ضر*به يزيد على قفاه: احترم نفسك دي اختي اشكر ربك اني ساكتلك
عبدالرحمن: هو انا عملت اي يا عم مانا بحبها وهتجوزها
آسر: خلاص سيبه يا عم
تسريع الاحداث
الشباب اخدوا البنات وراحوا مكان بعيد عن الدوشه بس في نفس الوقت في ناس
يزيد اخد حياه وعبدالرحمن مع حور وآسر مع شمس
كل واحد اعترف لمحبوبته بحبه وكان خايف ترفض بس البنات كانوا كمان بيحبوهم
فرحوا الشباب واقسموا في نفسهم انهم لازم كل واحد يتجوز حبيبته
بعد ساعات مشيوا المعازيم
صقر للكل: بقلكوا اي
الكل بصوله
صقر: تعالوا ناخد صوره جماعيه
وافقواه الرأي
اتجمعوا الكل وريهام حركت الكرسي بعيد عنهم
بس اتفاجأت بعشق بتزق الكرسي بتاعها تجاه الكل
الكاتبه المجهوله H
ريهام: انتي رايحه بيا فين
عشق بابتسامه: هناخد الصوره
ريهام بحزن: بس دي صوره عائليه لناس نضيفه وبيحبوا بعض
عشق: انتي واحده من العيله يا ريهام وكلنا بنحبك ومعندناش ادنى شك ان انتي كمان بتحبينا ولازم ننسى الماضي انتي كمان شخص نضيف من جوه انتي بس كنتي بتمثلي الشر عشان كنتي بتحبي خالد وعايزاه ليكي
سمعوا الكل كلام عشق
صقر: مهما حصل انتي واحده مننا
عمر: بنت عمتنا الله يرحمها
احمد: يعني نفس الد*م
نور: وصحبتنا
مرام: اختنا كمان
بصتلهم ريهام بدموع
ريهام: كان نفسي خالي يكون عايش هو وطنط عشان اعتذرلهم
عشق: انا متأكده انهم سامحوكي
حور: كفايه دراما بقى قلبتوها كدا لي عمتو ريهام حبيبتنا فخلاص بطلي عياط ويلا المصور زهق
قعدوا عشق وصقر جنب بعض وعمر ونور ومرام واحمد ويزن كان واخد عشق في حضنه ومالك كمان وواقفين والشباب والبنات حوليهم وريهام كانت على الكرسي بتاعها قدام عشق وصقر
بصتلهم ريهام بدموع بعدين بصت للكاميرا وضحكت
تمت…
اكتب في بحث جوحل( مدونة قصر الروايات) تظهر القصص كامله
تابعونا علي قناة التليحرام من هنااااااااااا
ليصلكم اشعار بالنشر
الجزء الاول من هناااااااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا