القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية تزوجنا رغما عنا كامله البارت الخامس الي البارت الاخير كامله بقلم نور عصام

 

رواية تزوجنا رغما عنا كامله البارت الخامس  الي البارت الاخير كامله بقلم نور عصام






رواية تزوجنا رغما عنا كامله البارت الخامس  الي البارت الاخير كامله بقلم نور عصام


بسم الله

💖رواية تزوجنا رغما عنا💖




الفصل الخامس

ملك   بعد تفكير قالت بابا انا كتير تعبانه من غيرك ياريت تاخدني تاني معاك البيت انا مش قادره اعيش من غيرك عمري ما اتخيلت ابعد عنك


زين   ابتسم وحضنها وقالها حبيبتي دا شئ طبيعي انك تتجوزي وتعيشي مع جوزك ف بيته


ملك   بس يا بابا


زين   حبيبتي انتي كبيره وواعيه ومتقلقيش بس ترجعو من شهر العسل ابقي تعالي انتي وعصام اقعدو معايا كام يوم لكن بعد كدا هترجعي بيتك لان الست مكانها هو بيت جوزها


ملك   بابا حبيبي انا فاهمه كلامك بس عاوزه اعيش معاك علطول وخصوصا انت لوحدك


زين   ياستي ملكيش دعوه بيا المهم طمنيني عنك


ملك  فهمت ابوها وشها احمر


زين   ايه يابت مكسوفه مني هههههه وحضها وقالها الف مبروك حبيبتي ربنا يسعد قلبك ويرزقك الذريه الصالحه


ملك   تصنعت الضحكه


زين   تعالي حبيبتي عمك عاصم عاوز يباركلك


عصام   طبعا سمع كل كلامهم وفرح ان ملك ما خجلته قدام ابوها وراح جهز هو العصير وطلع بيه


عاصم   حضن ملك وقالها نورتي بيتك حبيبتي


ملك   منور بيك يا عمي


عاصم   لا عمي دا ايه انتي من هنا وجاي تقولي يا بابا انتي بنتي زيك زي عصام وتسنيم


ملك   ربنا يخليك لينا يا بابا


عاصم   طبطب عليها وقالها ربنا يسعدكم حبيبتي 


زين  قام وقف وقال استأذن انا بقا


عصام وابوه   لسه بدري يا عمي لازم تتغدا معانا


زين   معلش بقا مره تانيه


عاصم   صمم عليه انه يقعد معاهم


زين   قاله خلاص بس ننزل اغلبك شويه ف الشطرنج


عاصم   ههههههه تعالي ونشوف مين هيغلب مين


زين   باس ملك وعصام وقاله خلي بالك منها دي الغاليه وبعدين قاله ملك بنت حلال وطيبه وقلبها كبير


عصام   فهم انه حاسس بحاجه وعلشان كدا بيكلمه وبعدين قاله اتطمن يا عمي متقلقش


زين   قالهم ان شاء الله بعد تسع شهور عاوزين حفيد يملي علينا الدنيا


عاصم   والله معك حق يا زين ربنا يرزقهم الخلف الصالح


 زين   امين يارب وعند الباب 


عاصم   مال علي ابنه وبصوت هامس قاله البنت مطفيه ليه كدا حرام عليك اتقي الله فيها واللي ترضاه علي اختك ارضاه عليها ومشي


عصام  قفل الباب وراهم وكلام ابوه بيرن ف ودانه


ملك   دخلت اوضتها تاني


عصام  دخل وراها لقاها نايمه عالسرير وكأنها طفل صغير حسه بالخوف والحزن مالي وشها 


ملك   حست بيه حطت ايدها علي وشها وغمضت عنيها


عصام  ملك ممكن نتكلم شويه


ملك   لأ


عصام   ليه يا ملك


ملك   علشان انا جيتلك وقولتلك نتكلم بس انت صديتني


عصام  وانتي بترديهالي


ملك  طبعا لأ بس انا كنت حابه اتفاهم معك لكن خلاص معتش يفرق معايا اي حاجه هي فتره وخلاص ف هقضيها وزي ما تيجي تيجي


عصام  بقلب مكسور علي نفسه وعليها قالها يا ملك افهميني


ملك   خلاص مش عاوزه افهم حاجه انتهينا


عصام   لا يا ملك منتهيناش لازم تسمعيني


ملك  سكتت وما ردت


عصام  قالها ملك متزعليش مني غصب عني انا هكلمك بصراحه انا كنت بحب بنت تانيه ومتفق معها عالجواز وفجأه كل الاحلام اللي بنيتها اتهدت ولقيت نفسي بتجوز من اقرب صديقه ليا وكمان غصب عني متلومنيش يا ملك انا مظلوم


ملك   خلصت كلامك


عصام    ايوا يا ملك


ملك   والدموع في عنيها قالت تمام ممكن بقا تتفضل 


عصام   قالها ملك قولي اي حاجه علشان خاطري


ملك   سكتت


عصام  ملك اتكلمي


ملك   بصتله ودموعها نزلت منها غصب عنها


عصام  ملك اتعصبي قولي اي حاجه متسكتيش كدا قولي كل اللي جواكي وصدقيني انا هعملهولك مهما كان


ملك  بتفكر في ابوها قبل نفسها وبتقول ف نفسها يا تري لو اتطلقت دلوقتي ازاي بابا هتكون حالته وازاي انا هقدر اواجه الناس اكيد حياتي هتتدمر وعلي ما اقدر اقف تاني علي رجلي اكون دمرت بابا وسمعته


عصام   ملك سرحانه ف ايه


ملك    بعصبيه حطت صوباعها ف وشه وقالت اوعي تفتكر نفسك انك انته الوحيد الي مظلوم ولا مغصوب انا كمان حياتي ادمرت ذنبي ايه اتجوز واحد غصب عني واحد مبحبوش ذنبي ايه احمل لقب مطلقه بعد حوازي بفتره ذنبي ايه اعيش حزينه ومقهوره معاك الفتره اللي هنقضيها مع بعض ذنب بابا ايه يحمل همي كل عمره وخصوصا بعد ما بنته الوحيده ترجعله مطلقه بعد شهر او اتنين قولي ايه دنبي وبحصره قالت ياتري الفرحه خساره فيا ولا بعيده عليا وانهارت من العياط


عصام   زعل علشانها وما حس بنفسه الا وهو واخدها ف حضنه وبيطبطب عليها وقالها اهدي يا ملك حقك عليا متزعليش انا أسف وبجد كان حزين عليها وعلي حالها وعارف ان كلامها صح بقلمي نورعصام وبوجع قلب قالها ملك كفايه عياط صدقيني انا مقدرش اشوفك كدا


ملك   بعد لحظات بعدت عنه


عصام  حب يخفف من وجعها قالها ليه بعدتي انا كنت مبسوط


ملك   بصتله وبعدين قالت مبسوط بوجعي


عصام  لا يا ملك انا مستحيل افرح ولا انبسط بوجعك ودموعك


ملك    ممكن تسبني لوحدي شويه


عصام    مش قبل ما تاكلي 


ملك   مليش نفس


عصام     مش هقولك علشان خاطري علشان خاطر عمي زين


ملك  وقبل ترد فون عصام رن


عصام  شاف الاسم وارتبك


ملك   شكت انها ممكن تكون البنت اللي بيحبها


عصام   واقف وما اتكلم لكن واضح عليه التوتر


ملك   قالت روح رد عليها اكيد دي البنت اللي بتحبها


عصام   معرفش يقولها ايه  


ملك   روح بس ياريت تحترم وجودي ف البيت وكمان وجودي كازوجه ليك علي الاقل الفتره دي 


عصام   قالها ملك


ملك  لفت وشها الناحيه التانيه


عصام   خرج من الاوضه وراح رد عليها وقالها اهلا ساره ازيك


ساره   حبيبي وحشتني قوي كدا كل اليوم ما تكلمتي


عصام   معلش غصب عني انتي عرفه


ساره   عصام حبيبي اوعي تسيبني انا مقدرش اعيش من غيرك اوعي تنسي حبنا انا بحبك وبموت فيك


عصام   قالها ساره ملوش لزوم الكلام دا دلوقتي


ساره   يعني ايه يا عصام


عصام    يعني انا مش فايق دلوقتي ومش عاوز اتكلم ف اي حاجه


ساره    حبيبي انا عندي فكره تخلصك منها خالص


عصام   بزهول قالها انتي مجنونه اي اللي بتقوليه دا 


ساره   انته بتكرها ومش عاوز تكمل معها خلاص سيبني انا اخلص الموضوع دا بقلمي نور عصام


عصام    شكلك اتجننتي عالأخر اهدي واعقلي وبلاش غيره


ساره   ايه يا عصام حنيت لها ولا ايه


عصام   بيفكر ف ملك وبعدين قالها مش موضوع حنيت بس


ساره    من غير بس انا فكرت خلاص


عصام   بعصبيه قالها اوعي تعملي حاجه بدون ما ترجعيلي وبعدين الموضوع دا يخصني لوحدي وانا اللي هحله بمعرفتي


ساره   لا مش يخصلك لوحدك انتي حبيبي وهي اخدتك مني


عصام   اتنهد وقال اخدتني ايه بس ربنا يكون ف عونها


ساره   مش بقولك حنيت وبعدين قالت ايه يا بشمهندس حبيتها


عصام   دقات قلبه ذادت بكلامها عن حبه ل ملك


ساره   عصام روحت فين رد عليا


عصام   ممكن تسبيني دلوقتي وقبل ترد قفل الفون


ساره   بقا كدا يا عصام ماشي انا بردو هنفذ خطتي


عصام   قعد يفكر ب ملك وليه هو خاف عليها لما حس ان ساره ممكن تأذيها وليه قلبه دق بالشكل دا لما قالت انها حبها وابتسم وقال معقول اكون هحبها واتنهد وقال يارب الهمني الصواب


وتاني يوم


عصام    بلا يا ملك اجهزي علشان هنسافر 


ملك   ملوش لزوم


عصام   معلش مش هينفع بابا حجز


ملك   عادي الحجز يتلغي


عصام    معلش مش عاوز بابا يحس بحاجه


ملك   انا هكلمه متقلقش


عصام   انتي ليه مش عاوزه تسافري


ملك   بصتله وقالت معتقدش انك غبي يا بشمهندس


عصام   يعني بقا 


ملك   ببرود قالت يعني اللي بيسافرو بعد جوازهم ببكون شهر عسل يعني يفرحو ببعض وينبسطو ويكون اسعد ناس ف العالم وبصتله وقالت تفتكر احنا منهم ولا عاوزني اسافر واستمتع بقهري وحرقة قلبي علي نفسي وحالي ويا سلام بقا لما حضرتك تتكلم مع حبيبة القلب قدامي منتهي الظلم والقهر


عصام   قالها انتي غيرانه


ملك    يعني هو دا اللي فهمته من كل كلامي 


عصام   كان فاهم كلامها وموجوع عليها بس حبب يغير المرضوع وبعدين قالها انتي مش بتكرهيني هتفرق ف ايه اكلمها ولا غيرها 


ملك   تفرق كتير يا استاذ تفرق انك جوزي قدام الناس فياريت تحترمني تزوجنا رغما عنا بقلمي نور عصام


عصام    اكيد يا ملك لاني فعلا بحترمك بس لازم نسافر علشان بابا وعمي زين


ملك   قولتلك مش هسافر لاي مكان وانا هقولهم


عصام   طيب لو قولتلك علشان خاطري 


ملك    معتقدش ليك خاطر عندي


عصام   كدا يا ملك 


ملك   ما ردت 


عصام   قعد جنبها علي طرف السرير ساكت شويه وبعدين قالها ملك ممكن نسافر بس يومين وصدقيني مش هزعجك فيهم بس علشان بابا


ملك   فكرت بابوها وابوه وبعدين قالت هما يومين مفيش غيرهم


عصام   من فرحته ما حس بنفسه وحضنها 


ملك   استغربت رد فعله وبصتله وما اتكلمت


عصام   قالها اسف وكان بيفكر انه قدر يبعدها عن ساره وتفكيرها لانه خايف عليها منها وبعدين قالها طيب يلا اجهزي 


ملك   قامت وبتجهز شنطتها


عصام   كمان جهز شنطته وبعدين بدون وعي قالها بلاش وانبي البس بتاعك دا احسن بيخليني مش قادر 


ملك   قالت نعم 


عصام   قالها ولا حاحه خلصتي ولا لسه


ملك   خلاص اهو خمس دقائق بس البس


عصام    بصوت هامس قال والله كتير عليا الخمس دقائق بتوعك دول دا هموت لو استمريت معاكي علي كدا


وبعد فتره وصلو شرم المكان اللي ملك اخترته لانها مش عاوزه تسافر برا معاه


عصام   حمدلله عالسلامه يا ملك


ملك   الله يسلمك وبعدين قالت هو احنا الاتنين هنقعد ف اوضه واحده


عصام   نعم ياروح امك


ملك   لو سمحت سيب امي نايمه ف حالها 


عصام   ابتسم وقالها يعني ينفع اللي قولتيه


ملك   ايوا طبعا هنا لازم كل واحد فينا يكون لوحده محدش معنا علشان نعمل حسابه وكمان كل واحد فينا يعمل اللي هو عاوزه ملوش دعوه بالتاني بقلمي نور عصام


عصام   اممم وايه كمان يا لوكه


ملك   لو سمحت مدلعنيش حتي لو بتتريق 


عصام   قالها ملك لاحظي انك مراتي قدام ربنا وقدام الدنيا كلها وخروج من الاوضه دي مش هيحصل وتصرفات مش عجباني هحاسبك عليها 


ملك   طيب وانته براحتك لانك الراجل صح


عصام   لا طبعا مش علشان انا الراجل هقل منك انتي ف الاخر مراتي يعني كرامتك من كرامتي ويهمني شكلك قدام الناس 


ملك   ماشي يا عصام هنشوف وفونه رن بصتله نظره لوم


عصام   فهمها وقالها مفيش داعي للنظره دي وقفل الفون 


ملك   سابته ودخلت تغير هدومها وطلعت لبسه قميص بينك وعليه روب بنفس الون ومترز بالون الابيض


عصام   شافها تنح وما قدر يمسك نفسه راح عليها وقالها ايه دا 


ملك   فيه ايه وبعدين ابعد شويه مش كدا 


عصام   مش داري قالها ابعد فين 


ملك   بعيد عني الله


عصام   قرب منها اكتر وباسها من شفايفها 


ملك   زئته عنها ولسه هتتكلم


عصام   قالها اسف بس ما قدرت اسيطر علي نفسي انتي كتير حلوه 


ملك   بزعل قالت لو اتقررت تاني صدقني رد فعلي مش هيعجبك


عصام   بعصبيه قالها ملك انتي مراتي


ملك   وعلشان مراتك تعمل كدا


عصام    بت انتي اتعدلي ف الكلام اومال اعمل كدا مع مين 


ملك   مع حبيبة القلب بتاعتك 


عصام   قرب عليها وابتسم وقالها اموت فيكي وانتي غيرانه كدا وابتدي يتغير ويحس بيها وبوجودها جنبه كازوجه وحبيبه ازاي هو نفسه مش عارف ومش فاهم ازاي دا حصل 


ملك   قالت عصام هما يومين هنا وفتره بعدها وخلاص وخلينا نفترق بدون اي خساير لحد فينا 


عصام   بخبث قالها مش فاهم


ملك   لا انت فاهمني كويس


عصام   صدقيني مش فاهمك


ملك   ماشي يا عصام هفهمك مع اني عرفه انك فاهم ومع ذلك بردو هقولك بقلمي نور عصام


عصام  قولي يا تعبه قلبي 


ملك   بصتله وقالت اعتقد جوازنا لفتره فياريت متقربش مني خالص 


عصام  قاطعها وقالها ليه ان شاء الله انتي مراتي


ملك   بعند فيه قالت مراتك علي ورق بس لفتره معينه وكمان انت مغصوب عليا ومش بتحبني ولا انا 


عصام   اتعصب وقالها يعني ايه


ملك   يعني انا اللي هيلمسني هو جوزي اللي هحبه ويحبني اللي هسلمه نفسي وكل عمري وحياتي 


عصام   اتعصب اكتر من الازم وقالها ملاااااك وقرب عليها 


تفتكرو عصام هيعمل ايه 


وايه هي خطة ساره


وايه هيكون مصير ملك 


الفصل السادس


عصام   بصوت عالي قال ملااااك وقرب عليها


ملك   خافت منه ومن طريقته بس استجمعت شجعتها وقالت فيه ايه


عصام   بعصبيه اكتر من الازم قالها سمعيني بقا كنتي بتقولي ايه


ملك   بعند فيه قالت قولتك اللي هيقرب مني هو جوزي اللي هتجوزه بعدك وهحبه وسلمه نفسي و


عصام   وقبل تكمل كلامها زئها عالسرير وقالها انا هعرفك تنطقي وتتكلمي علي راجل تاتي وانا موجود ف حياتك ازاي


ملك   بصوت عالي قالت ابعد عني يا متخلف 


عصام   بدون وعي قالها انا هخليكي تشوفي المتخلف دا هيعمل ايه


ملك   بقلة حيله قالت عصام ارجوك فوق متعملش حاجه تندم عليها


عصام   قالها انا جوزك فاهمه ولا لأ ومحدش هيلمسك غيري وقرب اكتر منها وبيحاول يبوسها 


ملك   بتزئه بكل قوتها لكن هيهات فين هي قدامه


عصام   بعصبيه وغيره قالها انتي بتاعتي ومستحيل حد غيري يقربلك ولا حتي هسمحلك تتجوزي غيري ونزع عنها ملابسها


ملك   صرخت وبتحاول تبعده عنها


عصام   تملك اكتر منها وكل ما تحاول تبعده تزيده غيره وعصبيه


ملك  صرخت اكتر من مره ولكن عصام سيطر اكتر عليها حتي اصبحت زوجته شرعا وقانونا ولكن بطريقه غير منطقيه ولا مقبوله


 بعد بعض الوقت


عصام  فاق من حاله الغيره اللي كان فيها بصلها وسكت


ملك   دموعها نزلت وما قدرت تتكلم كل اللي عمله غطت نفسها واذادت ف العياط بقلمي نور عصام


عصام   بصلها وقرب عليها ولسه هيتكلم


ملك   لفت نفسها الناحيه التانيه


عصام    مال عليها وقالها ملك انا أسف حقك عليا والله ما عارف عملت كدا ازاي ملك ردي عليا


ملك   مش بترد


عصام   ملك ردي علشان خاطري


ملك   غطت نفسها اكتر وما اتكلمت


عصام    حضنها وقالها سامحيني


ملك   مش بتتحرك


عصام  شدد من احتضانه ليها وبيحاول يهديها ويطمنها انه عمره ما هيسيبها وهيكمل معها


ملك   بردو مش بترد


عصام   لما حس انها هديت سابها ودخل اخد شاور وبعد شويه رجع لقي ملك نايمه ودموعها علي خدها قعد جنبها وحط ايده علي شعرها وقال حبيبتي سامحيني غصب عني غيرتي عليكي وحبي ليكي اللي مش عارف حصل امته وازاي هما اللي اتصرفو كدا صدقيني يا قلبي انا ما قدرت اتحمل كلامك عن بعدك عني وكمان كلامك علي راجل تاني بعدي ف حياتك حتي لو بالعند انا عارف اني غلطان بتصرفي ومكنش المفروض الي حصل يحصل بالطريقه دي بس غصب عني ومال عليها وباسها من خدها وراح صلي واستغفر ربنا


ملك   كانت بتسمع كل كلامه حست وقتها بصدق كلامه لكن زعلانه من تصرفه وبعدين قامت وراحت اخدت شاور وبعد شويه طلعت وكانت لابسه بنطلون جبنز وتيشرت اسود وتركت شعرها منسدل علي ضهرها بقلمي نور عصام


عصام   كان بيبصلها وزعلان عليها


ملك   اتوجهت ناحية الباب


عصام  لحقها وقالها حبيبتي رايحه فين


ملك   ما بصتله وحطت ايدها عالباب علشان تفتحه


عصام  قالها ملك لو سمحتي اهدي ولو حابه تروحي لاي مكان انا بنزل معاكي بقلمي نور عصام


ملك   بردو ما اتكلمت ولا بصتله


عصام   حط ايده علي ايدها وقالها مش هسمحلك تنزلي ولا تروحي لاي مكان قولي انتي 


ملك  قبل يكمل بدون ما تبصله قالت الله يخليك سيبني انزل شويه وصدقني هرجع تاني هروح فين يعني


عصام   طيب هتروحي فين


ملك   هقعد عالبحر شويه محتاجه اكون لوحدي لو سمحت


عصام  بقلب موجوع قالها طيب يا ملك بس متتاخري


ملك  فتحت ونزلت


عصام  بص عليها من البلكونه شافها قعدت عالبحر وواضح انها بتعيط علشان بتمسح دموعها حزن اكتر عليها


ملك   قعدت شويه وبعدين قامت نزلت الميه


عصام  ايه دا معقول هتنزل الميه في الوقت دا


ملك    بتمشي جوا الميه وبتبعد اكتر


عصام  شافها وقلق لما بعدت ودخلت جوا الميه اكتر نزل جري علشان يلحقها وفعلا وصل عندها وهي مازالت جوا الميه نده عليها وقال ملك وبصوت عالي نده عليها تاني بس مفيش فايده نزل وبيحاول يوصلها


ملك   بلا وعي بتبعد


عصام    قدر يوصلها


ملك   مش حسه بحاجه ولا بتتكلم


عصام   شالها وطلعها وقالها ليه كدا ليه


ملك   في دنيا تانيه


عصام   ملك فوقي حبيبتي فوقي علشان خاطري


ملك  بعد دقائق ابتدت تسترد وعيها وبعدين فتحت عيونها لقت نفسها ف حضنه دموعها نزلت وما اتكلمت


عصام    حضنها اكتر وبعدين شالها وطلع بيها الاوضه


ملك   كانت بردانه كتير ظلت ترتعش


عصام  بيحاول يغير لها هدومها ومستغرب ليه هي ساكته ومش بتقاوم


ملك   بعد ما عصام غير لها هدومها ارتعشت اكتر


عصام   قالها حبيبتي انتي كويسه


ملك   غمضت عيونها وقالت بردانه


عصام   سحب عليها الغطا وشغل المكيف وقعد جنبها وبعد ساعه


ملك    كانت نايمه ولكن تتكلم وتقول عصام انا كتير بردانه لو سمحت متسبنيش انا محتجالك عصام انا بحبك 


عصام   اتفاجئ بكلام ملك وكان فرحان جدا


ملك   عصام خليك جنبي محتاجه حضنك عصاااااام


عصام    ابتسم وبعدين مال عليها وقالها حبيبتي انا مستحيل اسيبك انا بحبك وبموت فيكي وحط ايده علي جبينها لقي حرارتها عاليه بلهفه عليها حاول يكلمها بس مفيش فايده راح وجاب ميه ساقعه وعملها كمادات وقعد جنبها لحد ما بقت احسن 


ملك    بدون وعي مسكت ايد عصام وقالت حبيبي خليك جنبي


عصام    ببتسامه قالها مستحيل اسيبك وقلع تيشرته واخدها ف حضنه ونام تزوجنا رغما عنا بقلمي نور عصام


واشرقت الشمس بنور ربها


ساره    بتتكلم ف الفون وقالت عصام هيرجع بعد كام يوم عوزاك تكون جاهز وقت ما اقولك نفذ تنفذ ف الحال


.......    من عيوني بس متنسيش نصيبي زي ما اتفقنا


ساره    متقلقش كل فلوسك هتخودها وقفلت


ملك   صحيت لقت نفسها ف حضن عصام بصتله وغمضت عيونها وبعدين قامت بدون كلام


عصام   حس بيها اتخض وقالها حبيبتي انتي كويسه ومد ايده علي جبينها يشوف حرارتها والغريبه ان 


ملك   ساكته ومش بتتكلم


عصام   قالها ملك انا اسف والله غصب عني وكمان نومي جنبك دلوقتي علشان انتي كنتي تعبانه وحرارتك عاليه وطبعا مرضيش يقرلها انها هي اللي طلبت منه ينام جنبها علشان ما يحرجها


ملك   قامت وراحت اخدت شاور


عصام   كمان اخد شاور وبعدين طلب الفطار ولما وصل قالها حبيبتي تعالي افطري انتي تعبانه


ملك   بدون ما تبصله ولا تتكلم راحت وقعدت اكلت معاه لانها فعلا كانت تعبانه وجعانه بقلمي نور عصام وبعد الفطار


عصام   قالها حبيبتي تحبي ننزل شويه


ملك   ما ردت بصراحه البت دي ذودتها المهم الراجل راضي احنا مالنا 


عصام    راح وقعد جنبها ومسك ايدها وباسها وقالها بحبك


ملك   ضربات قلبها ذادت وصوت نفسها علي


عصام   ابتسم وقالها بحبك بحبك بحبك وعمري ما حسيت بالحب بجد غير بعد ما اتجونا وحبيتك ازاي مش عارف بس كل اللي اقدر اقوله ان قلبي كتير فرحان وسعيد بوجودك فيه وف حياتي كلها اول مره احس كدا وهمس جنب ودنها وقال يارتني اتجوزتك من زمان


ملك   لاول مره بعد اللي حصل تبصله


عصام   فهم نظرتها قالها صدقيني يا ملك هو دا اللي حصل فعلا مش عارف ازاي وعلشان اريحك واطمنك وخصوصا بعد النظره اللي ف عيونك دي والكلام اللي جواها واللي نفسك تقوليه انا هجاوبك بالنسبه ل ساره انا عمري ما حبيتها هي فعلا حبتني انا متأكد انها حبيتني علشان فلوسي كانت عاوزه تعيش في مستوي احسن لانها كانت عرفه ومتأكده اني مش بحبها ومع ذلك حابت تكمل علاقتها معايا وكانت بتحاول بكل الطرق تسرع ف اننا نتجوز بس انا دايما كنت برفض لاني مش حاسس بشئ جوايا نحيتها بس كنت بقنع نفسي احيانا واقول مع الايام جايز احبها وكفايه انها بتحبني او عامله بتحبني علشان تعيش احسن وللاسف مكنش فارق معايا كنت بقول اهي زوجه وخلاص لو ما قدرت علي بابا لاني كنت رافض مبدأ الجواز كله لكن بابا كان دايما يزن عليا بقلمي نور عصام


ملك   بصتله


عصام   فاهم عيونك ياقلبي وهرد عليكي انتي عاوزه تفهمي ليه انا قولتلك اني بحب بنت تانيه وكنت رافض اتجوزك انا قولتك كدا علشان انتي ترفضي وتبقي جت منك انتي علشان بابا يسكت وما يكلمني ف حوار الجواز دا تاني 


ملك   عيونها اتملت دموع


عصام   قرب عليها وقالها بكل حب وحنان ليه الدموع دي يا قلبي انا


ملك   سمحت لدموعها تنزل


عصام   اخدها ف حضنه وطبطب عليها


ملك   قالت ليه عملت فيا كدا ياريتك مقربت مني بالشكل دا ليه تخلي الشيطان يتحكم فيك


عصام بص ف عيونها وقالها انا مش هنكر ان اللي عملته غلط انا معترف وفعلا مكنش لازم يحصل بالطريقه دي بس كمان يا ملك دا مش شيطان لان الشيطان مش بيدخل مع راجل ومراته ف السرير انتي مراتي مش واحده تانيه فاهمه يعني ايه مراتي وصدقيني يا ملك غيرتي عليكي وحبي ليكي هما اللي خلوني اعمل كدا بعد كلامك ليا 


ملك    ساكته ومش بترد


عصام  بخبث قالها علي فكره انا مش هعدي كلامك دا كدا هحاسبك عليه بعدين


ملك   بعفويه قالت هتعمل ايه يعني ولا تقدر تعمل حاجه


عصام   ضحك وقالها يعني مقدرش اعمل حاجه ومسكها بخفه من شعرها وقالها انتي ازاي تجيبي سيرة راجل تاتي غيري وكمان قدامي وتقولي هتجوزه وحرك شعرها وقالها ردي بدل ما ابوسك من شعرك اللي يجنن دا 


ملك   قالت انتي اللي عصبتني


عصام   قالها يعني علشان اعصبك تقولي اتجوز واحد تاني واسلمه نفسي احمدي ربنا اني مقتلتك


ملك    عاوز تموتني يا عصام


عصام   واشرب من دمك كمان لو اللي قولتيه دا اتقرر تاني 


ملك   طيب سيب شعري بقا


عصام    مال عليها وباسها من شعرها وبعدين بص ف عيونها وقالها بحبك واتمني تحبيني زي ما بحبك


ملك    بصتله وسكتت


عصام    حبيبتي سامحيني علشان خاطري


ملك  بشرط


عصام   اممم ماشي قولي


ملك   متقربش مني تاني


عصام   نعم يا ختي 


ملك   لو كنت عاوزني بجد اكمل معاك خليني علي راحتي لوقت احس ان انا اللي محتاجه اني اقرب منك وكمان


عصام   قاطعها وقالها فهمتك يا ملك ووعد مني مش هقربلك غير لما انتي تبقي عاوزه دا بارادتك وتحبيني زي ما حبيتك


ملك   اتفاقنا 


عصام   طيب يلا ننزل نتمشي شويه وفعلا نزلو 


ومرت الايام وعصام وملك بيقربو من بعض ولكن علي اتفاقهم


عصام   حبيبتي جاهزه


ملك   بتسرع قالت ايوا ياروحي


عصام   وقف ادامها وقالها قولتي ايه 


ملك   بقولك ايوا جاهزه يلا علشان نلحق الطياره


عصام   لا انا بعد اللي سمعته منك دا ناوي اقعد كام يوم تاني او حتي شهر شهر دا ايه سنه 


ملك  ابتسمت وقالت يلا يا عم بلاش كلام فارغ


عصام   اممم ماشي عموما انا همشي بس علشان عارف ان هيجي يوم وانتي اللي هتطلبي مني نيجي هنا 


ملك   بتحلم


عصام   هنشوف يا قلب عصام 


وبعد فتره وصلو القاهره وراحو عالبيت والكل كان ف انتظارهم وكانو مبسوطين بيهم وبرجوعهم 


ساره    عرفت هتعمل ايه


.....   ايوا طيب يلا شوف شغلك


ساره    انا هعرفك يا عصام ازاي تقولي خلاص انتهينا 


لو عوزين تعرفو ساره هتعمل ايه 


الفصل السابع

ملك  وحشتيني اوي يا بابا 


زين   وانتي كمان يا حبيبتي حمدلله علي سلامتك


ملك الله يسلمك حبيببي


تسنيم   لوكه حبيبتي وحشاني 


ملك   انتي اكتر ياروحي 


عاصم    حبيبتي وحشتيني وبعدين قالها ها انبسطو ولا الواد دا


عصام   قاطعه وقال دايما مظلوم كدا معاكم


عاصم    هههههه طيب اصبر لما اكمل كلامي مش ممكن يعجبك


عصام    ببتسامه حضنه وقال ربنا يخليك ليا يا بابا


عاصم   ويخليك ويسعدك قلبك يارب


عصام    حضن اخته وقالها وحشتيني يا سو


تسنيم   وانت كمان يا ابيه


زين    حمدلله علي سلامتكم


عصام   سلم عليه وقاله الله يسلمك يا عمي


وبعد بعض الوقت 


عصام   قال طيب احنا هنطلع نرتاح شويه


عاصم   اتفضلو وطلعو


عصام    قرب علي ملك وحضنها من الخلف وقالها حمدلله علي سلامتك يا قلبي ربنا يخليكي ليا


ملك   بتوتر قالت الله يسلمك وبعدت عنه


عصام   حبيبتي اناااا


ملك   عصام  خليني علي راحتي


عصام   ماشي يا ملك اللي يريحك وبعدين قالها انا هدخل اخد شاور


ملك   بعد ما دخل قالت اووف بقا وفي نفسها قالت انا فعلا عوزاه جنبي وحابه وجوده ف حياتي بس مش عرفه ايه اللي بيخليني ابعد واتنهدت وقالت يارب خليك معايا بقلمي نور عصام


وبعد شويه


 ملك كمان اخدت شاور وبعدين راحت تنام عالسرير


عصام   راح ينام عالكنبه


ملك   بصوت ناعم قالت عصام


عصام   نعم يا ملك


ملك   تعالي نام هنا


عصام   بدون ما يبصلها قال لا انا كدا مرتاح


ملك   عرفه انو زعلان قالت علشان خاطري تعالي نام جنبي


عصام   قالها خليكي علي راحتك مش عاوز ادايقك


ملك   قامت وراحت وقفت ادامه وقالت خلاص انا كمان هنام عالكنبه جنبك ابعد شويه كدا


عصام   ابتسم وقالها عاوزه ايه يا ملك


ملك   بصت ف الارض وبعدين قعدت علي رجله وقالت عوزاك تنام جنبي عالسرير الكنبه متعبه


عصام     كان هيتجنن بتصرفها دا بس قالها عوزاني انام جنبك علشان الكنبه متعبه عموما انا مرتاح


ملك   بكسوف قالت عصام الله


عصام    بصلها بحب وقالها بموت فيكي وانتي مكسوفه وشك احمر كدا


ملك   احرجت وبتحاول تقوم من عليه


عصام   بخبث قالها مش هتقومي انتي اللي جيتي برجلك يبقي تمشي بمزاجي انا


ملك   خلاص مش قادره تاخد نفسها واحرجت اكتر من الازم


عصام   قالها لوكه انا بحبك وبموت فيكي وعاوزك دايما جنبي وبعدين قالها بوصيلي يا ملك ورفع وشها ليه


ملك   بصت ف عيونه وما اتكلمت


عصام   قرب منها وباسها من شفايفها وبعدين قالها لسه عوزاني انام جنبك عالسرير


ملك   اومئت بعيونها


عصام   شالها وراح عالسرير ونزلها برفق وبعدين قالها صدقيني يا ملك حبك ف قلبي كانو بقالو سنين ازاي مش عارف لكن انا عند وعدي ليكي


ملك   فهمت هو يقصد ايه


عصام   اخدها ف حضنه وقالها يلا نامي يا قلبي وابتسم وقالها انا بصراحه عاوز حاجات تانيه بس حاليا كفايه عليا وجودك في حضني


ملك    راحت ف حضنه اكتر ونامت


ساره    عملت ايه


.......    انا اهو وافق قدام الفيلا


ساره    اوعي عينك تغيب عنهم انا عوزاه يندم علي اللي عمله فيا


......   متقلقيش مسأله وقت وتكون المحروصه عندك


ساره    هو دا اللي انا عوزاه وقفلت وبعدين قالت بقا بتسيبني علشانها ماشي يا عصام انا هخليك تقول حقي برقبتي بقلمي نور عصام


واشرقت الشمس بنور ربها


ملك   صحيت لقت نفسها ف حضن عصام ابتسمت وحطت ايدها علي خده وقالت عصام قوم بقا


عصام    ملك خليني انام شويه


ملك   فكرت شويه وبعدين قالت ااااه ااااه


عصام   بلهفه قالها ايه  ياقلبي مالك في ايه


ملك   ابتسمت وقالت ابدا بس كنت عاوزه اصحيك


عصام   رفع حاجبه وقالها بقا كدا طيب لازم تتعاقبي


ملك   عصام هتعمل ايه


عصام    هعمل كدا


ملك   عصااام وسكتت شهرزاد عن الكلام المباح 😊 آل وتقول اديني شويه وقت، وقت مين يا اما 😍


وبعد شويه رن فون عصام


ملك   عصام شوف مين بيتصل


عصام   سيبك منه


ملك   احسن يكون حد مهم


عصام    انتي اهم من الدنيا كلها عندي 😉 سيبكم من الناس المنحرفه دي تزوجنا رغما عنا بقلمي نور عصام


ساره   بقا كدا يا عصام مش بترد عليا وبعدين اتصلت وقالت البت دي لازم تكون عندي انهارده باي طريقه


.....   تمام بس تخرج او تكون لوحدها


ساره   اتصرف وقفلت والعند والغل مليها


عصام   وملك ف حضنه قالها بحب ملك سامحتيني


ملك   بكسوف قالت لسه بتسأل


عصام    قالها طيب عاوز اسمعها منك


ملك   قالت هي ايه


عصام   الكلمه اللي مستنيها منك


ملك   قالت اعتقد سمعتها من قبل


عصام   ابتسم وقالها يعني كنتي فايقه وانتي بتقوليها 


ملك   بصراحه لا بس كنت حسها ولما صحيت حاولت افتكر اللي حصل


عصام    حضنها وقالها طيب قوليها تاني


ملك  لأ وقامت جريت من جنبه


عصام   جري وراها ومسكها من خصرها وقالها ها هتقوليها ولا


ملك   بدلع بابا وتسنيم مستنين عالفطار


عصام   مفيش نزول غير لما تقوليها


ملك   هقولها بس ف شرم


عصام   بصلها واستغرب


ملك   لما اروح انا وانت شرم تاني


عصام   نعم ياروح خالتك


ملك   ضحكت وقالت مش قولتلي انتي اللي هتطلبي مني نروح تاني


عصام   واحنا فيها


ملك   بلاش جنان


عصام   انا مجنون بيكي وليكي وباسها من حبينها وقالها قريب قوي هنروح شرم


ملك   ضحكت وقالت طيب يلا اجهز علشان ننزل


عصام   بصراحه مش عاوز اسيبك


وبعد بعض الوقت


ملك   صباحوووو بابا وراحت علي تسنيم وباستها


تسنيم   ايه كل دا نوم


عصام   ضربها بخفه علي كتفها وقالها انتي مالك يا حشريه


تسنيم   بقا كدا وانا اللي كنت ناويه اعزم لوكه عالغدا برا


عصام   لوكه بس


تسنيم   ايوا علشان عاوزه اشتري شويه حاجات للجامعه وكنت عوزاها معايا بقلمي نور عصام


ملك   من عيوني ياقمر


عصام   بهزار بصلها وقال انتي استأذنايني


عاصم   هههههه وبعدين قاله انا موجود وموافق


عصام   بمرح قاله لا يا حاج دي بتاعتي انا


كلهم هههههههه هههههههه


عاصم   ربنا يسعدكم يا ابني


وبعد بعض الوقت


عصام   قال انا هروح الشركه تحبو اوصلكم


تسنيم  لا يا ابيه احنا هنروح بعربيتنا علشان هنتأخر


عصام   تمام بس خلو بالكم علي نفسكم


ملك   كلمني لما توصل الشركه


عصام   من عيوني ياقلبي وباسها ومشي 


ملك وتسنيم   جهزو ونزلو اشتروا اغراض ل تسنيم 


تسنيم   قالت لوكه شوفتي المول اللي هناك دا 


ملك  ايون


تسنيم   تعالي نروحه


ملك   يابنتي حرام عليكي تعبت من كتر الف معاكي كفايه بقا


تسنيم   بدلع علشان خاطري يا لوكه هحبلك حاجات حلوه


ملك    ههههه امري لله يلا يا ختي


تسنيم   لوكه ايه رأيك ف الفستان دا


ملك  بجنن يا قلبي 


تسنيم   طيب تعالي نجيبه وبعد ما خلصو ونزلو تحت بس طلعو وكان واقفين عند باب المول


.....    ايه دا يا آنسه مش تفتحي


تسنيم   انا اللي افتح بردو 


ملك   انت عميت مش تخلي بالك غلطان وكمان بتتكلم


.....  انا بردو اللي غلطان وف لخظه رش عليها مخدر 


تسنيم   انت يا مجنون بتعمل ايه


.....    ضربها علي راسها ودفعها بعيد وشال ملك وجري عالعربيه


تسنيم   قامت وصرخت وطلعت تجري بس ما لحقتهم قعدت تصرخ وبعدبن اتصلت ب


عصام   اهدي يا تسنيم وقولي مالك في ايه


تسنيم   ابيه ما ما ملك اتخطفت


عصام  قام وقف وقالها بتقولي ايه 


تسنيم  بدموع وصوت الي من العياط قالت في واحد خبط فيا وقصت عليه ما حدث بقلمي نور عصام


عصام   طيب خليكي مكانك وانا جاي وفعلا نزل يجري 


وبعد بعض الوقت وصل


عصام   طبطب علي اخته وحاول يهديها ودخل المول وشغل الكاميرات وبعدين فكر شويه وقال اكيد مفيش غيرها


ساره    اخدت ملك مكان مهجور وقيدتها من ايدها ورجليها ومغميه عيونها تزوجنا رغما عنا


ملك  ابتدت تفوق حركت راسها


ساره   راحت عليها وشالت الرباط من علي عيونها


ملك  انا فين وانتي مين وليه عملتي فيا كدا


ساره   اهدي اهدي كل دي اسئله


ملك   انتي عاوزه مني ايه


ساره   بغل قالت عاوزه روحك يا حلوه


ملك   ليه عملت فيكي ايه


ساره   اخدتي مني كل حاجه


ملك   انا اول مره اشوفك وعمري ما اذيت حد


ساره    للاسف اذتيني واخدتي مني كل حياتي وحب عمري


ملك   ابتدت تفهم بصتلها


ساره   اخدتي مني حبيبي وحياتي اللي اتمنيتها وخطتطلها


ملك   انتي ساره


ساره   ايوا يا روح امك


ملك   طيب انا ذنبي ايه ليه تغملي فيا كدا 


ساره   هو انتي لسه شوفتي مني حاجه دا هندمه علي خيانته ليا 


ملك   بعصبيه قالتلها هو مخنكيش هو انجبر عالجوازه


ساره   عرفه مل حاجه بس للاسف هو حبك ورماني ولازم يندم


ملك   طيب فكيني ونتفاهم 


ساره    مفيش تفاهم بينا 


ملك   انا فهماكي كويس انتي كل مشكلتك الفلوس وانا هديكي اللي انتي عوزاه بس فكيني


ساره   نجوم السما اقربلك دا انا لسه هجيبه واخليه يركع تحت رجلي ويتمني مني ارحمه وبردو مش هرحمه 


ملك   انتي مجنونه ولازم تتعالجي 


ساره   راحت عليها ومسكتها من شعرها وقالتلها انا هوريكي الجنان اللي علي اصله وهخلي سبع الرجاله بتاعك بتفرج عليكي وانتي مع دول 


ملك   بتبص علي مكان ما شاورت صرخت


ساره   اهدي اهدي لسه الصريخ جاي 


ملك    ااقسم بالله ما هرحمك لو نفذتي اللي ف دماغك 


ساره    ههههههههه وبعدين قالتلها اتكلمي علي قدك يا حلوه وزئتها ف الحيطه بكل غل 


ملك   صرخت وقعدت تعيط


عصام   طبعا بلغ البوليس واتصل علي رقم ساره


ساره   كنسلت 


عصام   اتصل تاني وهي بردو تكنسل ودا ذاد شكه اكتر انها ورا اللي حصل وطبعا افتكر كلامها معاه من قبل 


ساره   ان ماخليتك تموت الاول من الخوف والقلق مبقاش انا ساره


عصام   هيتجنن اتصل تاني عليها 


ساره   راحت عند ملك وقالتلها عرفه مين اللي بيتصل 


ملك   بصتلها وهي عرفه انو عصام بس ما اتكلمت


ساره   دا حبيب القلب وعموما انا هرد عليه علشان اريحه واطمنه عليكي طبعا مراته ومن حقه يطكمن بردو ومش بس كدا دا انا هخليه يشوفك فيديو كمان شوفتي بقا انا طيبه وحنينه قد ايه وبصت للشباب اللي معها علشان يجو 


ملك   خافت ودموعها نزلت 


ساره  قالت للشباب يوقفو جنب ملك


ملك   ابعد عني يا حيوان منك ليه 


ساره   فتحت الفون وقالت اهلا عصام بيه والله ليك وحشه 


عصام   بعصبيه قالها فين ملك يا ساره 


ساره   اهدي شويه المدام ف الحفظ والصون 


عصام   اقسم بالله يا ساره لو قربتلها ولا عملتي فيها حاجه هقتلك وانتي عرفه كدا كويس 


ساره   بغل قالت لدرجه دي بتحبها


عصام   ايوا وبموت فيها كمان واياك تعملي فيها اي حاجه


ساره   بيحركها شيطانها قالت طيب علشان تعرف انا بحبك قد ايه هخليك تشوفها ياريت تفتح كاميرا يا عصام بيه


عصام   فتح الكاميرا شاف ملك مقيده من ايدها ورجليها وواقف جنبها ثلاث شباب شكلهم مجرمين


ساره   شوفت القمر بتاعك منور عندنا ازاي ولسه هينور اكتر لما الشباب ينبسطو منها بس عالله تعجبهم 


عصام   بصوت عالي قالها سااااره هموتك وربي لو ملك حد مس شعره منها وبص ل ملك وقالها متخفيش ياروحي انا هلحقك 


ساره   ابقي قابلني 


عصام    ماشي ياساره مبقاش انا عصام الجندي ان مخليتك تندمي علي عملتك دي بقلمي نور عصام


ساره   وانا بردو هخليك تندم علي كلامك دا معايا ودلوقتي حالا


عصام   اقسم بالله العظيم لو اللي انتي بتحاولي تلمحي له 


ساره   قاطعته وقالت هخليك تشوف بعينك انا مش بلمح بس مش ساره اللي ترميها كدا وتروح تتجوز واحده تانيه انا احق بيك منها ومن اي واحده بالدنيا انت ايه يا اخي مش مكفيك فلوس رايح تتجوزها كمان بفلوسها بس انا هاخد حقي منك وشاورت وقال شوفو شغلكم


الشباب    قربو من ملك 


ملك  صرخت وقالت عصاااااام


الفصل الثامن

ملك   صرخت وقالت عصاااااام


عصام   فتح الباب ودخل وقعد يضرب الشباب وطبعا كان معه عناصر الشرطه اللي كانو معه وقت تفريغ الكاميرا بالمول وبالاتفاق بينهم يطول المكامله علشان يعرفو المكان اللي ملك فيه وفعلا قدرو يحددو المكان ولان ساره الشيطان والغل مسيطر عليها ما قدرت تركز عصام واقف ولا سايق العربيه 


رجال الشرطه اخدو ساره والشباب وطبعا ستتم محاكمتها علي الخطف والتحريض بالاغتصاب احسن تستاهل


عصام  فك ملك واخدها ف حضنه


ملك  كانت منهاره من العياط لانها خافت المجرمين يعملو فيها حاجه


عصام   حبيبتي اهدي حقك عليا انا مستحيل كنت اخليها تأذيكي او تعملك حاجه 


ملك   مش بترد بس بتعيط


عصام   حبيبتي خلاص انتي بخير 


ملك   اغمي عليها


عصام   شالها وخرج وبعدين وصل المشفي


الدكتور   بعد شويه قاله هي عندها صدمه عصبيه بس شويه وتكون بخير بس ياريت تخلي بالك منها علشان الجنين


عصام    بلهفه قال جنين


الدكتور   ايوا المدام حامل واضح من الاشعه انه الحمل لسه ف البدايه ودا محتاج راحه اكتر علشان الجنين يثبت وانا هكتبلها علي الادويه الازمه بس لازم متابعه بعد كدا 


عصام   فرح جدا وبعدين دخلها


ملك   دموعها علي خدها


عصام   مسك ايدها وقالها حبيبتي حقك عليا انا عارف اني السبب ف اللي حصل لو ما كنت انا مكنش دا حصلك من المجرمه اللي


ملك   قاطعته وقالت ممكن نروح


عصام    اكيد ياروحي


ملك    بس انا عاوزه اروح عند بابا


عصام   بزعل ليه يا ملك انا مقدرش استغني عنك وكمان ابننا


ملك   اتفاجئت


عصام   قرب عليها وقالها ايوا يا روحي انتي حامل الدكتور قالي


ملك   بدون وعي قالت البيبي دا لازم ينزل


عصام   بنرفزه قالها انتي اتجننتي ايه اللي بتقوليه دا


ملك   من الاول وهو جه غصب


عصام   يعني ايه


ملك   يعني كل اللي بينا انتهي


عصام   انتي واعيه للي بتقوليه


ملك   ايوا


عصام   بعصبيه قالها ايه اللي حصل لدا كله


ملك   بصتله وسكتت


عصام  قالها ذنبي ايه ليه بتبصيلي كدا واحده كنت اعرفها وخلاص سيبتها ايه ذنبي علشان تعاقبيني كدا


ملك   ذنبك انك حبيت واحده زباله كانت عاوزه دمرني


عصام   بس انا عمري ما حبيتها وانتي عرفه كدا ليه بقا تصرفك دا


ملك   علشان وجودك ف حياتي هو السبب ف اللي انا فيه دلوقتي


عصام   عارف انها تعبانه من اللي حصل بيحاول يمسك اعصابه قرب منها وقالها حبيبتي انا بحبك وعمري م هسيبك


ملك   بنظره هو فهمها قالت لو كانو المجرمين دول قربو مني ياتري كنت هتكمل معايا


عصام   قالها اكيد عرفه ليه علشان بحبك وعلشان عارف انو غصب عنك وعارف انو مش بمزاجك 


ملك   كلام علشان عارف انو محصلش حاجه لكن


عصام  قاطعها وقالها اقسم بالله بحبك ولو كان حصل بردو كنت هفضل احبك ومش هسيبك ابدا 


ملك   علشان حامل


عصام   بنفاذ صبر قالها هو انا لما حبيتك كتتي حامل انتي غبيه ليه انا حبيتك انتي ملك مراتي ونور عيني ودلوقتي بقيتي كمان ام ابني او بنتي ليه مش قادره تفهمي 


ملك   انا عاوزه امشي


عصام   يلا بينا وجه يشيلها


ملك    قالت انا همشي لوحدي


عصام  ملك متكابريش انتي تعبانه وشالها غصب عنها


ملك  عصام علشان خاطري خليني اروح عند بابا


عصام   لا يا ملك لو عاوزه عمي انا بجيبه عندنا وكمان لو حابه انه يعيش معنا معنديش مانع انتي عرفه انا بحبه وبابا وتسنيم 


ملك  عصام افهمني


عصام  قالها ملك انتي عاوزه تبعدي عني


ملك   سكتت بقلمي نورعصام


عصام  قالها تمام بس ترتاحي وتستردي صحتك ابقي اوديكي عند عمي


ملك   بس انا عاوزه اروح دلوقتي


عصام  خبط علي العربيه وقالها ملك انتهينا


وبعد بعض الوقت وصلو البيت والكل كان موجود لانهم عرفو من


تسنيم    كانت قاعده تعيط وقت شافتهم جريت عليها 


ملك   قالتلها حبيبتي اهدي انا بخير اهو وقدامك


تسنيم  بدموع قالت انا اسفه يا قلبي مقدرتش اعملك حاجه غصب عني ضربني الحيوان واخدك مني وحضنتها


ملك   خلاص بقا يا سو انا كويسه وبعدين دا انا اللي كنت خايفه عليكي


تسنيم   حضنتها قوي وقالتلها الحمد لله انك رجعتي بالسلامه يا قلبي


عصام   ابتسم وقالها براحه عليها يا سو علشان البيبي


عاصم وزين وتسنيم فتحو عيونهم من الفرحه


تسنيم  بفرحه معقول يعني انا هبقي عمتو


عصام   بمرح قالها تخيلي يا مفعوصه


عاصم وزين   مع بعض عرفتو ازاي


عصام    ضحك وقالهم ملك تعبت شويه وروحنا المشفي وهناك عرفنا


زين  حضن ملك وقالها الف مبروك حبيبتي


عاصم   باسها وقالها ربنا يقومك بالف سلامه يا قلب بابا 


ملك   ربنا يخليكم ليا كلكم وما يحرمني منكم ابدا


عصام  بهمس قالها طبعا ما عدا انا 


ملك   زعلت منه وبعدين قالت ليه بتقول كدا


عصام   علشان عاوزه تسبيني يبقي مش عوزاني خالص ف الدنيا


ملك   بزعل قالت مش هرد عليك


عاصم   قالهم مالكم في ايه


زين   هو انتو دايما كدا


عصام   ابدا والله دا انا بحاول اراضيها عاوز اعملها اللي هي عوزاه


زين   ربنا يخليك يا بني


ملك   قالت بابا ممكن اجي اقعد معاك كام يوم كدا


عاصم   زعل وبعدين قالها ليه كدا يا ملك هو حد قصر معاكي ف حاجه


تسنيم   كدا يا لوكه عاوزه تسبيني بعد ما لقيت اخت بجد


عصام  ساكت ومش بيتكلم لكن زعلان


زين   ملك حبيبتي دا بيتك وانا شايف ان الكل بيحبك وبعدين بص ل عصام وقاله هو في حاجه حصلت يا عصام


عصام  بحزن قاله ابدا يا عمي انتو اكيد عرفين الموضوع اللي حصل بس دا غصب عني وهي زعلانه ومحملاني مسؤليه اللي حصل


زين  قالها حبيبتي عصام بيحبك ودا كفايه واللي حصل دا انتي فاهمه كويس انه غيره وغل مش اكتر هو ذنبه ايه والمهم هو دلوقتي مع مين وبيحب مين بقلمي نور عصام


وبعد كلام ومناقشات من الجميع ل ملك خلاص اقتنعت وسكتت


وبعد كام يوم 


عصام    صباح الخير يا ملك ايه الي مصحيكي بدري كدا


ملك   صباح النور هروح الشركه


عصام   تاني يا ملك


ملك   عصام يعني ايه بقا هو انا هفضل قاعده كدا ف البيت 


عصام  يا حبيبتي علي الاقل لما تولدي 


ملك   لا انا زهقت وعاوزه انزل الشركه انا مش متعوده اقعد ف البيت وانت عارف كدا تزوجنا رغما عنا بقلمي نور عصام


عصام   بزهق ملك مش هتروحي الشركه غير بعد الولاده 


ملك  هروح يا عصام 


عصام   غصب عني يعني


ملك   بصتله وقالت وليه متوافق وخلاص


عصام   انتي تعبانه ودا اخر كلام عندي 


ملك   طيب خليني اروح ولو تعبت صدقني من نفسي هقعد ف البيت


عصام   انتي ليه مصممه تخلينا نتخانق


ملك  انا مش بتخانق انا تعبت وعاوزه اغير جو وانزل الشغل 


عصام   قولت لأ يعني لأ


ملك   راحت عليه وبدلع قالت والله يا عصومه نفسيتي زفت من قعدة البيت وباسته من خده وقالت علشان خاطري لو بتحبني بجد خليني اروح الشركه وعلشان اريك هروح معاك واجي معاك مش هسوق العربيه وافق بقا يا عصومه 


عصام   ابتسم وقالها امم بمزاجي متفكريش ان كلامك قصر فيا 


ملك   حضنته وقالت ربنا يخليك ليا ياروحي انا 


عصام  ويخليكي يا قلبي آل بمزاجه آل رجالة أخر زمن 😊


ملك   بفرحه قالت طيب يلا ورايحه تنزل جري


عصام  قالها تعالي هنا بتجري كدا ليه اهدي علشان مارجع ف كلامي


ملك   لا لا خلاص ومالت عليه وقالت خلاص شيلني


عصام   نعم ياروح خالتك


ملك   بدلع قالت بقا كدا يا عصومه مش عاوز تشيل لوكه حبيبتك


عصام   بخبث قالها لأ 


ملك   ماشي يا عصام ونزلت 


عاصم    صباح الخير للكل


عصام وملك وتسنيم   صباح النور يا بابا 


عاصم  خير يا ملك لابسه ورايحه علي فين بدري كدا 


ملك   راحت قعدت جنبه وقالت ابوس ايدك يا كبير استني وانا هحكيلك ف الطريق بقلمي نور عصام


عاصم    هههههه وبعدين قالها فهمت واكيد ابو عتريس مش موافق


ملك   بهزار قالت بالله عليك احج تقنعه 


عاصم   بهزار قالها مش لما اقتنع انا الاول 


ملك   طيب عن اذنكو انا بقا يا جماعه 


تسنيم   علي فين يا ملوكه مفيش خروج غير بإذني


ملك   حتي انتي يا سو 


الكل ههههههه


وبعد بعض الوقت في الشركه 


عصام    راح عند ملك وقالها لوكه كفايه كدا علشان ما تتعبي


ملك   حبيبي بس اخلص التصميم اللي معايا دا لانه هيتسلم اليوم


عصام  انا بكمله 


ملك   خلاص قربت اخلص وبعدين انا كويسه 


عصام    مش تعبانه


ملك  لأ وبس اخلص بعديه عليك ونروح سوا


عصام  اوك يا قلبي وباسها من خدها ومشي


وبعد شويه 


ملك   خلصت التصميم واخدته وراحت عند عصام شافت 


ياتري ملك شافت ايه 


وايه هيكون رد فعل عصام 


الفصل التاسع

ملك   راحت عند عصام خبطت ودخلت لقت فتاه بالقرب من عصام اول ما شافتها البنت رمت نفسها ف حصنه


عصام  اتفاجئ وقال ايه دا 


ملك  والله مش عارف ايه دا


عصام    ملك افهمي


ملك   افهم ان دخلت لقيت جوزي ف حضنه بنت تانيه وبصت لها بارف وقالت دي طيب كنت استنضف ومشيت زعلانه


عصام   ملك ملك حبيبتي وبعدين بص للبنت اللي كانت معاه وقالها بعصبيه ايه اللي انتي عملتيه دا ليه كدا هي دي خطتك انتي وصحبتك بس احب اعزفك وياريت توصلي صاحبتك اني بحب مراتي وعمري ما هسيبها مهما كانت الظروف انا بعشقها وزئها بعيد عنه وقالها لو شوفتك ف طريقي تاني هخليكي تحصليها في السجن فاهمه ولا لأ وكان كلامه حاد جدا


البنت   اتنهدت وقالت الحمد لله انو معملش حاجه اكتر من التهديد ومشيت تزوجنا رغما عنا بقلمي نور عصام


عصام   طلع يجري ورا ملك بس ما لحقها قعد يدور عليها واخيرا راح البيت بردو ما لقاها اتصل عليها بس بردو مفيش فايده


عاصم   ايه اللي حصل يا عصام


عصام   قص عليه ما حدث


عاصم   بنت الل  هي اللي ورا دا كله عموما اكيد ملك راحت عند ابوها


عصام    اتصلت بعمي وقولتله اللي حصل بس اكد ان ملك ما راحت عنده وقت كلمته


تسنيم   طيب كلمه تاني جايز وصلت لانها ممكن تكون من زعلها خرجت لاي مكان ولما هديت اكيد رجعت عند عمي زين


عصام   اتصل تاني


زين    والله يا ابني لسه مارجعت وفونها مغلق وانا قلقان عليها


عصام   اهدي يا عمي وانا باذن الله هطمنك عليها انا هخرج ادور تاني 


ملك   مفيش داعي


عصام وابوه واخته اتفاجئو بيها


تسنيم    راحت عليها وقالتلها حبيبتي خضتينا عليكي


عصام   قال لابوها انها وصلت علشان يطمنه وقفل وراح عليها ومسكها من دراعها وقالها كنتي فين وليه تصرفات الاطفال دي قلقتيني عليكي كل اليوم ايه مكفكيش ساعه اتنين وترجعي ولج مفكرتيش غير ف نفسك وبزعل اكتر قالها ياريت تبطلي الاستهتار دا شويه


ملك   ما اتكلمت 


عاصم    ليه كدا يا بنتي قلقنا عليكي كلنا انتي عرفه احنا بنحبك قد ايه


ملك   بدموع قالت طلقني يا عصام مش عاوزه اعيش معاك تاني


عصام    بصلها وقال تقريبا كدا انتي اتجننتي 


عاصم   ليه كدا يا ملك عصام بيحبك ومظلوم


ملك   عمي انت علي راسي بس انا تعبت مش كل مره اقول مظلوم انا شوفته بعيني


عصام  شوفتي ايه


ملك   كفايه اني شوفتك والبنت ف حضنك ودا كفايه يخليني اطلب الطلاق من البدايه وجوازنا غلط ولازم يتصلح


عاصم   يا بنتي استهدي بالله واسمعينا الاول واسمعي جوزك هيقول ايه علشان ما تندمي بقلمي نور عصام


ملك   انا اسفه ياعمي مش هقدر اكدب عيني


عصام   ماشي يا ملك اللي انتي عوزاه انا هعمله لأن لازم يكون ف بينا ثقه وانا مش مطتر ابررلك اللي حصل مادام دماغك دايما تفكر بالغلط 


عاصم   اهدي يا عصام مش كدا


عصام  يعني هو انا غلطان يا بابا مش شايفها رافضه حتي تسمع


عاصم  معلش اعصابها تعبانه وبعدين هي حامل


عصام   لا يا بابا كلنا اعصابنا تعبانه من ضغوط الشغل واللي حصل قبل كدا لكن مش بنعمل زيها لازم نسيطر علي نفسنا علشان نقدر نكمل والا كانت خربت بقا


ملك   وقفت قدامه وقالت لو سمحت طلقني واذا بصفعه قويه علي وشها من


زين   انتي اتجننتي ليه كل دا تطلبي الطلاق بعد اقل من شهر جواز وكمان حامل وياريت ف سبب 


عصام   وقف ادامه واخدها ف حضنه وقاله اهدي يا عمي مش كدا 


زين   اومال يبقي ازاي 


عصام    خلاص يا عمي انت عارف اكيد صعب عليها اللي شافته


زين   كمان بتدافع عنها وبعدين بصلها وقال مستحيل تكوني بنتي اللي ربتها لان بنتي عاقله وبتعرف تتصرف ف كل امورها وعمرها ما اتسرعت ولا اخدت قرار غلط


ملك   بدموع قالت انا اسفه لكن بردو عاوزه اطلق


تسنيم   حضنتها وقالتلها كدا يا ملك والله ابيه عصام مظلوم اللي حصل ان البنت دي كانت قاصده تعمل كدا علشان تفرق بينك وبين ابيه وتعرفي دي بتكون صديقه ساره وهي اللي بعتاها علشان تعمل كدا لو فكرتي لحظه واحده هتلاقي نفسك غلطانه وبعدين قالتلها حبيبتي اهدي واسمعي من ابيه عصام


ملك   انا خلاص اخدت قرار


زين   اللي هو ايه بقا


ملك   الطلاق


زين   بصلها بزعل وبعدين قال ل عصام طلقها هي متستهلش واحد زيك ياريت تطلقها لانها خلاص استسلمت وللاسف مكنتش اعرف ان بنتي شخصيتها ضعيفه اوي كدا


عصام   قاله انا اسف يا عمي انا بحبها ومش هطلقها


ملك   وانا مش هعيش معاك تاني


عصام   علي راحتك يا ملك بس انتي مراتي وبحبك ومش هطلقك


زين   قال مادام دا قرارك يبقي خلاص مليش مكان هنا وسابها وخرج


عصام وابوه  راحو وراه عاصم اهدي يازين مش كدا


عصام   عمي هي اكيد اعصابها تعبانه والحمل كمان ف اوله ودا اللي مغيرها كدا بقلمي نور عصام


زين  انا عارف لكن هعاقبها علي تسرعها وتصرفها بدون تفكير وحط ايده علي كتفه وطبطب عليه وقاله انا عارف انك بتحبها وهي كمان بتحبك بس معلش خليها تهدي شويه وبعدين كل شئ بيتصلح


عصام   طيب يا عمي اللي تشوفه


ملك  خرجت وراحت مع ابوها


عصام   بصلها وسكت وكانت كفايه نظرة اللوم والعتاب اللي في عيونه ليها بقلمي نور عصام


زين   اخدها ومشي وما كلمها خالص


ومرت الايام


وملك   عند ابوها وطبعا مش بتروح الشركه


عصام  بيطمن عليها من عمه زين


زين   بيقوله خليها لحد ما هي اللي تيجي لعندك بصراحه راجل محترم


عصام   بيلهي نفسه ف الشغل كل الوقت


تسنيم   بتتصل عليها من وقت لتاني


عاصم  زعلان منها ومش  بيكلمها خالص


وما اسرع الايام وفات شهر واتنين وثلاثه


ملك   ندمت علي تصرفها بس مش عرفه تعمل ايه او بمعني اصح كبريائها وحيائها منعها انها تكلم عصام او تقول انها ندمانه


عصام   كان قاعد في مطعم مع زملائه وهو خارج شاف


ملك  كانت بتتفرج علي ملابس بيبي للاطفال


عصام   قلبه دق جدا لما شافها 


ملك   كمان شافته ولسه هتتكلم


عصام   بصلها ومشي


ملك   دموعها نزلت


عصام   شافها من مراية العربيه وكان نفسه ينزل يا خدها في حضنه بس زعله منها منعه


ملك   ركبت عربيتها ومشيت


عصام   رجع الشركه وكمل شغله وبعدين روح البيت


عاصم   قاله مش كفايه كدا بقا يا عصام


عصام   خير يا بابا في حاجه


عاصم    يعني مش عارف 


عصام   لا يا بابا عارف بس اعمل ايه خليها علي راحتها اللي هي عوزاه تعمله انا مش هغصبها بقلمي نور عصام


عاصم   يا ابني انت عارف انو غصب عنها وبعدين انت اعقل منها ولازم تكون قد المسؤليه وتحتوي مراتك وخصوصا وهي حامل


عصام    اعمل ايه يعني يا بابا اكتر من اللي عملته حاولت اصالها اكتر من مره رفضت خلاص براحتها بقا


عاصم   طيب انا بكرا هروح وارجعها انا 


عصام   لا يا بابا علشان خاطري بلاش


عاصم  دماغك ناشفه زيها


عصام  معلش يا بابا خليني علي راحتي


عاصم   ام اشوف اخرتها معاكم بس اكيد انا مش هسمح بالوضع دا اكتر من كدا علشان تكون فاهم 


عصام    خليها عالله يا بابا وطلع اوضته


ملك   بعد تفكير قررت تكلم عصام اتصلت عليه


عصام   شاف اسمها و .......


تفتكرو عصام هيرد عليها ولا بعدها عنه سبب جفاء


الفصل الاخييير


عصام   شاف اسم ملك عالفون فكر لحظات وبعدين كنسل عليها


ملك   مكنتش متوقعه كدا استنت شويه واتصلت تاني


عصام   ابتسم وبردو كنسل مالك ياض متلم الدور بقا 😂 المهم مع نفسه قال لازم تندمي علي عدم ثقتك فيا وعلي انك تقولي طلقني بسهوله كدا


ملك   زعلت وقالت طيب يا عصام انا غلطانه مش هتصل عليك تاني وبعدين قعدت تشاهد فيديوهات عن الحمل والاطفال وبعد شويه اتنهدت واتصلت تاني عليه مالك يابت متثبتي علي موقفك 😊 بس نعمل ايه الحب بقا ياجماعه 😍 لسه فونها بيرن


عصام   كان نايم شاف الفون وبعدين ابتسم وقفله


ملك   بقا كدا يا عصام ماشي وبدون وعي قامت وغيرت هدومها وركبت عربيتها بقلمي نور عصام


زين   شافها وهي بتركب العربيه نده عليه


ملك   نعم يا بابا


زين   رايحه فين دلوقتي


ملك  رايحه اشوف البيه اللي بتصل عليه مش بيرد ولا كأني مراته


زين   في نفسه ابتسم وبعدين قالها انتي اتجننتي ازاي انتي اللي

 تروحي لعنده


ملك   عادي يا بابا مفهاش حاجه هو بردو لسه جوزي واعتقد انو ما قالي اسيب البيت انا اللي سيبته


زين   مش هتروحي لأي مكان اتفضلي ادخلي ولو هو عاوزك يبقي يجي ياخدك وبعدين حب يدايقها اكتر قالها ولو اني ما اعتقد انو بقا عاوزك لان فات اكتر من ثلاث شهور وما كلمني حتي ولا مره برغم انه يشوفني كل يوم بالشركه تقريبا كدا شاف شوفه تانيه


ملك   بعصبيه قالت ايه اللي حضرتك بتقوله دا يا بابا انا لسه مراته


زين   واذا دا هيمنعه يعني من حقه يتجوز مادام اتجوز جوازه فاشله


ملك   بغيره قالت مستحيل وكمان انا حامل


زين  بهدوء قالها بردو ايه يعني لا اول راجل بتجوز ومراته حامل ولا اخرهم حقه يتجوز ويخلف تاني ويعيش حياته


ملك   طيب انا وابني


زين   مالكم كل حقوكم هتوصلكم وبعدين متنسيش انك انتي اللي اخترتي وهو كان بيحبك


ملك  كان


زين   ايوا اومال عوزاه يحبك عن بعد ولا ايه ويستني حضرتك تحني عليه لازم يجي يوم ويزهق ويشوف حياته


ملك   بغيره قويه قالت مش هسمحله 


زين   يعني ايه


ملك  راحت عالعربيه وقالت يعني لازم اروحله واوقف المسخره اللي ناوي يعملها دي


زين   ابتسم وقالها انتي مالك


ملك   لو سمحت يا بابا خليني امشي 


زين   قالها طيب اهدي ولو عوزاه انا بخليه يجي هنا


ملك   معلش يا بابا انا لازم اروح دلوقتي


زين   يا بنتي اسمعي الكلام بردو اب وبرغم فرحته بروجعها لجوزها إلا انو بردو عاوزها تقعد ف بيته وهو يجي ياخدها 


ملك   بابا انا هروح البيت واشوف البيه اللي عاوز يتجوز دا وبصتله بترجي وقالت لو سمحت خليني اروح


زين   اومأ بعيونه وبعدين قالها براحه وانتي سايقه ولما توصلي طمنيني


ملك   حاضر يا بابا ومشيت


زين   اتصل ب عاصم وقاله ان ملك جايه ف الطريق 


عاصم  فرح جدا وقاله انت عارف اني كنت ناوي اجي اخدها اليوم غصب عنها وعنه بقلمي نور عصام


زين   تسلم يا صحاب عمري واخويا وضحك وقال شويه عيال


عاصم    هههههه والله فعلا شويه عيال


تسنيم   بمرح قالت مين بقا يا سي بابا اللي شويه عيال 


زين   سمعها وقالها هو فيه غيركم يا تعبين قلوبنا معاكم


تسنيم    بهزار قالت بقا كدا يا عمي وانا اللي كنت ناويه اتجوزك وارحمك من عيشة العاذب دي وكمان كنت ناويه اطرد البت ملك تروح بيت جوزها علشان ابقي انا وانته علي راحتنا


عاصم وزين ههههههه ههههههه


زين   يسعد قلبك يا قلب عمك وعموما انا قلبي حس بيكي يا قمر والبنت ملك شويه وتلاقيها عندك


تسنيم  بفرحه بجد يا عمي ملك جايه


زين   ايوا حبيبتي


تسنيم  انا فرحانه اوي يا عمي هروح اقول ل عصام


عاصم   لا لا تعالي هنا


تسنيم   ايه يا بابا


عاصم    خليها مفاجأه


تسنيم   اممم ماااشي كلام الكبار  وضحكو كلهم 


ملك    وصلت ودخلت وهي مكسوفه


تسنيم   جربت عليها واخدتها ف حضنها


ملك   باداتها الحضن وكانت فعلا وحشاها


ملك   راحت علي عمها عاصم


عاصم   طمن زين انها وصلت وقفل معاه وبعدبن بصلها وسكت


ملك   حضنته وقالت انا عرفه ان حضرتك زعلان مني حقك عليا وباست ايده وقالت اسفه يا بابا بس غصب عني


عاصم   باسها من جبينها وطبطب عليها وقالها المهم انك رجعتي بيتك حبيبتي ربنا يهدي سرك حبيبتي


ملك   فرحت بمقابلتهم وبعدين بصتلهم وسكتت


تسنيم   بمرح قالتها الجو فوق نايم من وقت جه من الشركه


عاصم   ابتسم وسكت


تسنيم   قالتها الحقي اظهري ف احلامه قبل يصحي 


ملك   ابتسمت وطلعت 


عصام    كان نايم


ملك   فتحت الباب ودخلت اول ما شافته كاد قلبها ان يتوقف من كثرة دقاته حاولت تهدي وبعدين قعدت جنبه عالسرير وحطت ايدها علي شعره وبعدين بصتله ومالت عليه وباسته من خده


عصام   حس بيها وعمل نفسه نايم


ملك    رفعت وشها عنه وقالت وحشتني قوي بقا كدا هونت عليك تسيبني كل الفتره دي وكمان ما تسأل عن ابننا واخدت ايده وحطتها علي بطنها بقلمي نور عصام


عصام    فرح جدا بوجودها ورجوعها وخصوصا لما حطت ايده علي طفله كان هيتجنن بس اتمالك نفسه ايه ياعم التقل دا ما خلاص بقا


ملك   قالت عصام عصام حبيبي


عصام    تقلان عالأخر


ملك    طلعت جنبه وفتحت دراعه ونامت عليه وقالت عصومه معقول كل دا نوم عصومه ايه يا عم انت منمتش بقالك اسبوع ولا ايه وبعدين حطت ايدها علي وشه وقالت عصومه


عصام   لقي نفسه زودها صحي وعمل نفسه متفتجئ قال ملك انتي هنا ايه اللي جابك


ملك   بزعل متصنع قالت ايه اللي جابني يعني مكنتش عاوزني اجي


عصام   ابدا يا روحي بس اتفاجئت وبعدين حب يلعب باعصتبها قالها ايه محتاجه حاجه طيب كنتي قوليلي وانا اجيبلك اللي عوزاه منا بدل ما تيجي تزوجنا رغما عنا بقلمي نور عصام


ملك   فكرت وبعدين عملت تعبانه حطت ايدها علي بطنها وقالت اه اه اااااه اه من كهن الستات 😊


عصام    حبيبتي مالك ياروحي


ملك   تعبانه اوي يا عصام بطني بتوجعني


عصام   ابتسم وبعدين قالها طيب اومي اوديكي لدكتور


ملك   لا لا مفيش داعي هي شويه وهبقي كويسه


عصام   بخبث قالها طيب مادام م وقت خلاص نامي


ملك    في نفسها انام ايه الراجل دام وبعدين قالت ياتري هو فعلا خلاص مش عاوزني وناوي بتجوز


عصام   قالها نامي بقا يا ملك علشان انا كمان عاوز انام لاني جاي من الشركه وتعبان بقلمي نورعصام والتفت الناحيه التانيه وعمل نايم


ملك   زعلت وبعدين قامت غيرت هدومها وجت قعدت جنبه عالسرير في سبب تغير عصام وقالت ف نفسها ياتري بعدي عنه هو اللي خلاه كدا ولا عنادي معاه ولا عدم ثقتي فيه ولا ولا


عصام   في نفسه قال كفايه عليها كدا الفت لها وقالها وابتسم وقال لوكه لسه صاحيه


ملك   ردت وقالت يعني


عصام   قام وبصلها بحب وشوق ولهفه وقالها وحشتيني


ملك   ابتسمت ودموعها نزلت وقالت اسفه حقك عليا


عصام   اخدها ف حضنه وقالها مقدرش اعيش من غيرك نورتي بيتك ياروحي والاكيد انك منوره قلبي من وقت دخلتي فيه وباسها من جبينها وقالها بحبك


ملك   حضنته بشده وقالت وانا بموت فيك


عصام   قالها لسه تعبانه


ملك   لا يا روحي انا بخير


عصام    اممم طيب لزومه ايه بقا الحوار اللي عملتيه دا


ملك   اعملك ايه ما انت مش معبرني خالص قولت الفت نظرك ليا باي حاجه وكمان تخاف عليا علشان


عصام   باسها من ايدها وقالها انتي جوا عيوني وكمان بخاف عليكي من غير حمل وضرلها بخفه علي راسها وقالها مش الحمل اللي هيخليني احبك واخاف عليكي 


ملك   رمت نفسها ف حضنه وقالت ربنا يخليك ليا ياعمري كله


عصام   بخبث قالها دورك كدا انتهي وقرب عليها


ملك   هتعمل ايه


عصام   هعمل كدا .......  ههههييييح 😍


وما اسرع الايام


ملك   اتصلت ب عصام وقالت عصااام الحقني انا بولد


عصام   حبيبتي اكيد ولا زي كل مره


ملك    لا لا لااااا انا تعبانه قوي


عصام    بلهفه قالها حبيبتي مسافه الطريق وبعدين قالها هي تسنيم راحت الجامعه


ملك   بصراخ قالت ايوا 


عصام    طيب اهدي وانا جاي وطلع يجري وقال لابوه وعمه زين 


وبعد شويه


عصام   وصل واخد ملك وراح عالمشفي والكل واقف قلقان 


وبعد بعض الوقت الممرضه جابت الولد وعصام اخده منها وباسه واذن ف ودنه وعطاه لجده وتسنيم اخدته وكانت فرحانه بيه  


ملك    انتقلت لغرفه تانيه وبعد ما فاقت 


عصام   مسك ايدها وباسها وقالها حمدلله علي سلامتك ياروحي


زين   راح عليها وباسها من جبينها وقالها حمدلله علي سلامتك يا قلب بابا ربنا يخليكي ليا


عاصم    باسها من جبينها وقالها سلامتك حبيبتي


تسنيم   اخدت الولد وقالتها شايفه حبيب عمته شبهي بالظبط


الكل ههههههه ههههههه


تسنيم   ها لوكه هتسمو الولد ايه


ملك   بصت ل عصام وقالت هسميه عاصم


عاصم   كان مبسوط بس قالها ليه كدا سموه اسم تاني


عصام   ربنا يخليك لينا يا بابا  


ملك   بصت لابوها


زين   راح عليها وقالها حبيبتي زين ما اخترتي انا عارف انك بتحبيني وكنتي دايما تقولي هسمي ابني علي اسمك يا بابا انا كمان بحبك وبموت فيكي وتعرفي الاسم ليه هيبه كدا شوفي عاصم عصام عاصم 


ملك    كنت حابه اسميه مازن علشان فيه كل حروف اسمائكم انتو الاربعه بس عصام مره قالي انو حابب يسميه علي اسم بابا عاصم


عصام    اكتفي بنظرة حب ليها 


تسنيم   راحت علي عمها زين وقالت والله يا حبيبي اول ولد هخلفه باذن الله هسميه زين وباسته من خده


زين   طبطب عليها وقالها ربنا يحفظك حبيبتي ويرزقك الزوج الصالح


وبعد يومين خرجت ملك من المشفي وصارت حياتهم احسن والكل فرحان بالبيبي 


ومرت الايام 


تسنيم   كانت خارجه من الجامعه


......   واذا بصوت يقولها ايه القمر دا والله خساره الجمال والهدوء دا يمشي كدا عالارض


تسنيم   ما بصتله وبعدين راحت علي عربيتها


الشاب    راح وراها وقالها انا قولت انو خساره الجمال دا يمشي عالارض وبعدين قرب عليها وقالها ممكن اعرف اسم الجميل ايه واذا بايد تمسكه من قفاه وصوت يقول 


يوسف   مش نحترم نفسنا ونتعامل علي اننا ناس كبار وواعين


الشاب   اتخض وبعدين قال انااا


ويوسف   لو بصتلها تاني هقلع عينك فاهم


الشاب   بصله ومستغرب عاوز يعرف مين دا


يوسف    انا جوزها 


الشاب    انا اسف بقلمي نور عصام


يوسف   يلا غور من وشي وفعلا مشي


تسنيم    بصتله وما اتكلمت وفتحت باب العربيه


يوسف   ينفع اللي عملتيه دا  ازاي تسمحيله يعاكسك وانتي مراتي


تسنيم    يظهر كدا ان المجانين زادو واحد


يوسف   انا مش مجنون واياك تقولي كدا تاني علي جوزك وابو ولادك


تسنيم   كمان ابو ولادي 


يوسف   ايوا عندك مانع


تسنيم   طيب عن اذنك بقا علشان عاوزه امشي


يوسف   مال عليها وهمس وقالها هتجوزك وقريب قوي


تسنيم    مش موافقه


يوسف   مش بمزاجك


تسنيم    غصب عني


يوسف    رغما عنك


وبعد كام يوم في الشركه


جني   قالت عصام بيه في واحد برا تقريبا كدا ضابط وبيقول عاوز حضرتك بقلمي نور عصام


عصام   تقريبا ظابط


جني   ايوا من لبسه باين


عصام   خليه يتفضل 


يوسف   دخل وقال السلام عليكم 


عصام   ببتسامه قام وحضنه وقاله ايه يابني جيت امته


يوسف   انا اتنقلت من شهر هنا 


عصام   حمد لله علي سلامتك يا صاحبي


يوسف   سكت شويه وبعدين قال بصراحه انا جايلك في مهمه رسميه


عصام   استر يا رب 


يوسف    ضحك وقاله تسنيم


عصام  استغرب وقال مالها 


يوسف    عاوز اتجوزها انت عارفني مش بحب اللف ولا الدوران 


عصام   ابتسم وقاله طيب انت شوفتها فين ولا تعرفها منين احنا متقابلناش تقريبا منا ثلاث سنين


يوسف   من فتره اتنقلت القاهره زي ما قولتلك وكنت رايح عند واحد زميلي الجامعه اللي هي فيها وشوفتها وعرفتها بس هي ما عرفتني 


عصام   طيب هي عندها علم انك جاي 


يوسف   لا انا حابب ادخل البيت من بابه 


عصام    تسلم يا صاحبي عموما انا هكلم بابا واكلمها واذا وافقت انا معنديش مانع بقلمي نور عصام


يوسف    اذا وافقت ايه انا عاوزها توافق


عصام    هههه اهدي شويه يا حضرة الظابط


يوسف   لا ابوس ايدك انا عاوز اتجوزها ف اسرع وقت 


عصام    ههههههه كدا علطول 


يوسف   ايون  وضحكو 


وبعد كام يوم


يوسف ووالده والدته واخوه راحو يخطبو تسنيم 


تسنيم   عصام انا مش موافقه 


عصام    ليه العند دا مادام مفيش سبب لرفضك


تسنيم    هو كدا وخلاص 


ملك    عصام حبيبي ممكن تسيبنا مع بعض شويه


عصام   الناس تحت خمس دقائق والقيكو تحت


ملك   تمام وبعد ما مشيو قالتلها انتي ليه مش،موافقه مادام مفيش،حد تاتي ف حياتك غيره وكمان مفيش سبب لانك ترفضي


تسنيم   قصت عليها ما حدث من يوسف


ملك   ههههههه وبعد مناقشات مع بعض قالتلها اومي ياعبيطه اجهزي وبعد شويه اخدتها ونزلو


يوسف   شافها وكان فرحان بيها وبجمالها وهدوئها 


تسنيم   سلمت عالكل وبعد الاتفاق علي كل شئ


يوسف  مبروك يا قلبي 


تسنيم   بصتله وقالت مش موافقه 


يوسف    ابتسم قالها طيب علي صوتك وقوليلهم 


تسنيم    احرجت وبصتله بغيظ وسكتت


يوسف    ضحك وقالها هنتجوز رغما عنك 


تسنيم   اخدت عاصم الصغير من ملك وباسته وابتسمت


عصام    قال ل ملك بحبك


ملك   وانا بموت فيك ولو انو كان رغما عني 


وانتهت روايتنا ويارب تكون عجبتكم 


وياريت ناخد وقتنا في التفكير وما نتسرع حتي ما نندم


رواية تزوجنا رغما عنا بقلم نور عصام 


تفاعلو بعشرين ملصق


دومتم في رعاية الله



تعليقات

التنقل السريع