رواية بطه والاسر الفصل السابع7 بقلم تبارك عابد سليم
رواية بطه والاسر الفصل السابع7 بقلم تبارك عابد سليم
#البارت_السابع
#روايه_بطه_الاسر
بلال: نعم يروح امك ولبسالي كعب
ثم حملها ودار بهي في الهواء
حياه: لاااااا.. نزلني يا مجنون نزلنيي.. هقع
بلال: تقعي ايه يا هبله دا انتي بين ايدي يعني احميكي بقلبي
حياه: طب نزلني يا رومانسي نزلنيي دوخت
بلال: ابو شكلك عيله فصيله
ثم وضعها بهدوء فوق الفراش: مفيش نزول جيم مفيش لبس كعب مفيش جري زي المتخلفه في البيت مفيش تنتيط زي العيال الصغيره مفي
حياه: حيلك حيلك... ايه مفيش مفيش.. وبعدين انا لازم انزل الجيم عشان خاطر اسر وبطه.
بلال: يتحرقو الاتنين ابقي اشوفك معتبه النادي..
حياه بضحك : مجنون
..............................
صباحا في منزل بطه.
ناديه: قوووميي يا بت...قوميي
بطه: عااوزه اناام حرام عليكي
ناديه: حرمت عليكي عشتك تقومي ياختي وراكي محاضره
بطه: اففف ااففف حااضر
ناديه: يلاا ياختي عشان اروق الزريبه دي بقي دي اوضه بنت دا اوضه علي انضف منها
بطه: مرشح كل يوم....
القت ناديه بطه بالشبشب: غورري من خلقتي
....................
بطه: تصدق وتأمن بالله
السائق: لا اله الا الله
بطه: انت راجل مهزق
السائق: دا انتي اللي ست بنت*****
نظرت بطه للواقفين بصدمه: هو شتمني
احد الواقفين: اه
بطه: ردو عليا هو شتمتي
احد اخر: مقالك اه
بطه: اعععععع
ثم حملت طوبه وخبطت السواق في دماغه
وضع السائق يده مكان الخبطه ولكنه وجد دماء
السائق: دم.. دم والله لوديكي القسم انهارده. دم
بطه: وديني يخويا.. انا حتي بقالي كتير متفسحتش
........................
كان يعم المكان اصوات الدوشه
ياسين: بااااااااااس مسمعش صوت حد غير ما اقوله.... قةلي يابني مين خبطك كده
السائق: الوليه المفتريه دي
بطه: ولولو عليك في ساعه يا بعيد
ياسين: انا سمحتلك تتكلمي
بطه: لايباشا
ياسين: يبقي تخرسي... ضربتيه ليه
بطه:
ياسين بنافذ صبر: ردييي هو انا بكلم ابن اختي
بطه: مش انت قولت اخرسي
ياسين: معلش استحمليني بقي
بطه ببتسامه: يباشا دا لو الارض مستحملتكش نستحملك احنا
ياسين: اممم دا انتي شكلك عيله غتته وهتباتي في الحجز انهارده
بطه: البيه كان بيضرب راجل عجوز بسبب الاجره بسبب خمسه جنيه هزق وضرب راجل قد ابوه.. ولما ادخلت قولتله معلشي ممكن يكونو وقعو فعلا دا راجل كبير يقولي مسمعش صوتك انا عارف الحركات دي... ويضربه والموقف كله رجاله وشباب محدش كان عنده نخوه وفتح بوقه..
ياسين: دخلي الراجل الكبير يا ابني
دلف رجل عجوز الي المكتب ووجه به خدوش اسر الضرب
وقف ياسين ومد يده بصفعه مداويه ع خد خد ذلك السائق بينما شهقت بطه بصدمه
..........................
اسر: عامله فيها عبده موته في الموقف يا اخره صبري
بطه: كنت يعني اسكت عن الحق.. ما انا لو سكت وغيري سكت هتبقي فوضه
اسر بإعجاب: شاطره يا بطه كل مدي بتكبري في نظري اكتر وبالمنسبه دي هوديكي مكان هيعجبك اويي
بطه: والمحاضرات
اسر: محاضرات ايه كل سنه وانتي طيبه بقي
ياسين: بهنيك يا اسر علي اختيارك... بجد المدام فاطمه انسانه بميت راجل
بطه بخجل: العفو يا فندم.. دا اللي المفروض اعمله في موقف زي ده
ياسين ببتسامه: اللي زيك معدوش موجودين
اسر بغيره: كيس جوافه اناا صح
بطه: تؤ بصل.. هو اللي غالي الفتره دي دا الكيلو عامل 20
اسر: قدامي يابت قدامييي
بطه: افففف حااااضر
.........................
بطه بصدمه: الجييم يا اسر. الجيم
اسر: اي رايك بقي في المفجأه دي... طب بزمتك المكان ما جميل
بطه بسخريه: انت هتقولي دا جميل اوي
بدوا في التمارين وكان اسر المدرب المسؤل عنها لان حياه لم تحضر
كانت تقف امامه وهو ممسك بيدها يحركها بشكل متكرر ونظرها معلق بعيناه
اسر: لدرجه دي عيوني حلوه
بطه: احمم.. انا. انا ا
اسر بضحك: خلاااص.. اسكتي خلااص
بطه: بس انت بتدرب حلو اتعلمت فين
اسر: الرياضه هويتي منتش شايفه العضلات ولا ايه. دا انا صارف ومكلف
بطه بضحك: واااضح الصرف وااضح
مكنتش متخيله ان دا يبقي زوقك.. بقي اسر اللي مدوخ البنات يبقي اخرته دي.. دي شبه الكوره الكفر
...........................
تكملة الرواية هنااااااااااااا
تابعونا علي قناة التليحرام من هنااااااااااا
ليصلكم اشعار بالنشر
الرواية كامله من البداية من هناااااااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا