رواية عز وعلااا الفصل 19-20-21الاخير بقلم وهج ابراهيم
التاسع عشر والعشرين والحادي والعشرين والاخيره
عز بنعاس : علاا ياعلااا…
علا ..
عز بص للساعه وشاف نفسه اتاخر عالشغل..فز طوله وحاول يصحيها : علاا ياحبيبتي كل ده نوم مش بالعاده ..
لكن علاا مش بترد ولا حتى صحيت..بص ليها وشاف وشها مصفر قرب منها بقلق وحسس على جبنها مكنتش سخنه..
حاول يفوقها ..مافاقتش ..جاب شوية ميه ورشها على وشها بقلق ..لحد ماصحيت…
عزبقلق : حبيبتي مالك ياقلبي اي اللي حصلك..
علاا بتعب ة انا كويسه..
عز : كويسه ايه وشك مصفر اووي جهزي نفسك هنروح عند الدكتور..
علا : مفيش داعي ياحبيبي شويه وهبقى كويسه يمكن عشان امبارح سهرانا ..
عز : لا شكلك تعبانه اجهزي يا علاا ..طب طب هساعدك..
علا : مفيش داعي ياحبيبي والله هروح احضربك الفطار.
عز يغضب : بلا فطار بلا غيره قولتك اجهزي عشان نروح الدكتور..
علا : حاضر ياحبييي مالك متعصب كده ليه. اهو هقوم..ولسه هتقوم..اتصدم بمكانها فيه دم وووو..
عند.دعاء..
اول مادخل شقته قفل الباب بالمفتاح وبصلها..
دعاء بغضب : ايه هو جنان وخلاص اديني المفتاح عايزه امشي..
يزن : مش هتمشي لحد مانتكلم..
دعاء : مش عايزه اتزفت هو بالغصب.
يزن :ايووووه بالغصب مدام مش بتيجي بالذوق يبقى بالغصب.
دعاء : لا بقولك ايه انت خلاص مالكش كلمه عليا…
يزن : لا ياهانم انتس اللي متنسيش انك مراتي..
دعاء باستفزاز : وهكون طليقتك
قرب منها بغضب ورفع ايده لسه هيضربها مسك نفسه بالعافيه وهي انكمشت على نفسها…
يزن بيحاول يهدس نفسه : بصي يادعاء انتي مراتي وطلاق مفيش …
دعتء بببرود: اتكلم برحتك ..وطلاق هتطلقني..
يزن بسخريه : والله..
دعاء بتحدى : اه والله وادين المفتاح عايزه انزل..
يزن : لما تشوفي حلمة ودنك..
دعاء بغيظ : يزن ادين الزفت اتاخرت على المحاضرات..
يزن بسخريه : لا ياقلبي انتي مش اتتاخرتي انتي مش هتحضريها اصلا..
دعاء : ايه هو انت اتحننت خلاص اديني المفتاحد.
يزن : مش هتطلعي من هنااا لحد ماتعقلي.
دعاء : ليه بقى ان شاء الله كنت بقطع بهدومي..
يزن وهو بيقرب منها : والله اللي شايفه انا …اه مجنونه..
دعاء بتحذير : يزن متقربش مني..
يزن بمغازله : اجمل مجنونه واحلا بنت بالدنيا كلها..
دعاء بخوف : يزن بقولك متقربش..
يزن بتيه : وحشتيني..
دعاء : يزن ابعد عني متقربش..
يزن :حتى عنادك وحشني..
دعاء بضعف :يييزن ..
يزن : سبتك عشان تاخدي وقتك بس واضح اني غلطت. مكنش لازم اطاوع خالتي..
لسه هتبعد مسك.دراعها وشدها ليه..لكنه اتصدم بيها لما ..
عند علاا
عز كان هيموت من القلق ..وهو رايح جاي باوضت الكشف يستنى الدكتوره وعلاا يطلعوو…
وبعد مده طلعت الدكتوره وحصلتها علاا وهي تعدل هدومها..
عز بقلق : طمنيني يادكتوه هي كويسه..مش كده
الدكتوره : والله يابني هي كويسه..بس واضح انها اتعرضت لمجهود عالي جدا وده مش كويس لحالتها..
عز لعن نفسه عشان اصر انها ترقص لكنه ركز بكلام اىدكتوره. .وهي بتقول : انا هكتبلها على شوية فتامينات ومقويات عشانها هي والبيبي. .
:بيبي.قالوها الاتنين علاا وعز..بصدمه وفرحه ومشاعر كتيره.
الدكتوره. بابتسامه ليه حضرتك مش عارفه انك حامل..
كرروا هما الاتنين مع بعض حامل
يتبع …
العشرون
عند دعاء
صرخ لما ضربته على رجله وقالت بحده ة اخر مره تحاول تقربلي فاهم..
يزن بغضب :انت اتجننتي بتضربيني..
نزلت دموعها وهي بتحاول تبعده: ايوه بضربك وابعد عني يايزن ابعد مش طايقه اشوفك…
هو اتجنن لما شاف دموعها زقها عالكنبه وخرج من الشقه بعد ماخد فونها وقفل عليها الشقه ونزللل..
عند علاااا
عز بقلق : انتي بتعملي ايه سيبي من ايدك…
علاا بابتسامه : انا كويسه ياحبيبي متقلقش..
عز : لا متعمليش حاجه ومتشيليش حاجه انتي نسيتي انك حامل..
علاا : ياحبيبي و…
عز بمقاطعه : انا قلت ايه..
علاا :طيب ياعز هعمل الاكل بس..
عز :ماشي ياعلاا انا هجبلك كل حاجه وانتي بس طبقى الاكل ماشي..
علاا بابتسامه : ده لسه قدامنا تمن شهور ياحبيبي ..متعودنيش عالدلع..
عز بغمزه : انا عايزك تتعودي عالدلع ..اتدلعي برحتك عليا..انا عندي مين غيرك وباسها بحب..وعلاا حست بفرحه كبيره بسبب اهتمامه ..وحبه ليها اللي بقى يبان عليه كل يوم اكتر .
عند دعاء
كانت رايحه جايه وهي مستنياه يرجع..لكن يزن اتأخر ..لحد ماتعبت ونامت..مكانها..
دخل يزن بضيق وهو مجهز نفسه لخناقه معتبره..لكنه اتصدم لما شافها نايمه كده زي الملايكه..
قرب منها بحب..وشالها ووداها اوضته…ونيمها على السرير..وباس جبينها بحب ..وهي لسه نايمه مش حاسه بيه..غير هدومه وخدها بحضنه ونام…وهو حاسس انه بيملك الدنيا وهي بحضنه..
عند علاا
صحيت من النوم ومكنش عز جمبها بصت للساعه. اتصدمت انها اتاخرت اوووي ..ولامت نفسها وهي بتقول
:ياحبيبي ياعز اكيد نزل من غير فطار انا هكلمه..ولسه هتاخد الفون دخل عليها بابتسامه وهو شايل صينيه الاكل..
علاا بصدمه : اي ده انت مرحتش الشغل..
تز بغمزه : مااليش مزاجك و خدت اجازه…هفضالك اليومين دول..
علاا بسعاده : بجد خدت اجازه عشاني..
عز رفع حاجبه : مش مصدقاني. طب خلاص مفيش فطار..دنا صحيت من اىصبح عشان احضرلك الفطار بنفسي
علا :لا لا خلاص ..اسفه اسفه..
عز بايتسامه وتهديد : طب اتعدلي كده. اتضبطي معايا ياحلوه..
علا بضحكه : تسلم ايدك وكملت بضيق انت فطرت مش كده..
عز :لا وكمل وهو بيقعد جمبها : كنت هموت مالجوع لكن قلت مش هاكل لحد ما تصحى حبيبتي ونفطر سوى..وهو بيحرك ايده على وشها بحب..
علاا باست ايده بحب : ربنا يخليك ليا
عز : ويخليكي ياحبيبتي وكمل بحماس هاكلك بايدي النهارده…
عند دعاء
صحيت ولاقته بيبص ليها..فزت من السرير : انت اتجننت ازاي نايم جمبي كده..بتاع ايه
يزن بسخريه : بتاع ايه ..وكمل ببرود نسيتي اني حوزك وانتي حلالي..
دعاء بغيظ :اوعى كده ابعد عني ولسه هتقوم شدها ليه وبقى فوقيها وهمسلها بحب
:مش هتطلعي من هنا الا لما تسمعيني وتسامحيني ونرجع زي الاول واحسن..
دعاء اتوترت وحبست نفسها مش عارفه تعمل ايه وهو محاوطها ونفسه السخن بيضرب وشها ولسه هيقرب عشان يبو*سها دارت وشها النحيه التانيه وقالت بضعف : ماشي هسمعك بس ابعد الاول..
ابتسم يزن وبعد عنها وهي خدت نفسها بالعافيه ومسحت وشها بتوتر ..
يزن مسك ايدها ولسه هيتكلم شدت ايدها منه وقالت : بسمعك بودني مش بايدي..
يزن ضحك : على كلامها ماشي …بصي ياستي..هحكيلك الحكايه من اولها والله مش هكدب عليك..
كنت سهران مع صحابي والوقت متاخر وكل مااججي عايز امشي يمسكوو فيا..وانتي عارفه اني مبشربش خ*مره….طلبت كوكتيل عصاير لكن بعدها حسيت بدوخه وكنت هروح لكن نانا اصرت توصلني بدل صحابي..وفعلن وصلتني وبعدها محستش بحاجه والله ومش عارف اي اللي حصل..كل اللي فاكره اني صحيت وكانت نانا بحضني..
نزلت دموعها بحرقه..ولسه هيقرب منها عشان يمسح دموعها..زقته ومسحت دموعها : لو خلصت انا همشي..
يزن بغضب : تمشي فين..حاول يهدي نفسه : دعاء انا بحبك انتي ..مش مصدقاني..
دعاء..
مسك ايدها وقال برجاء : والله مش هعرفها تاني والله حكتلك كل اللي حصل ..انتي عارفه انا بحبك قد ايه ومش هتهوني عليا ..لو كنت فوعي مكنتش هعمل كده يادعاء والله..
دعاء : سيبني يايزن عاوزه امشي..
يزن حاوط وشها باديه واتكلم بضيق : حبيبتي ..انتي مراتي وحبيبتي الوحيده والله قلبي ده محبش غيرك بلاش تخليهاا تخرب فرحتنا يادعاء..
دعاء حاولت تبعده بضعف لكنه منعها وقرب منها وهمسلها بحب : وحشتيني يادعاء وحشتيني ..اوووي ولسه هيبو*سها بعدته بضعف لكنه شدها ليه وباسها وهي من غير ماتحس تجاوبت معاه
ويتبع…
***؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
الواحد وعشرون والاخيره..
عند دعاء
بعد عنها وحط جبينه على جبينها بسعاده عشان اتجاوبت معاه..
يزن : بحبك..
دعاء عضت شفايفها بكسوف..
يزن : يادين النبي اعمل فيكي ايه دلوقتي اكلك..
دعاء بعدت عنه بصعوبه وقالت : ماما اكيد قلقت عليا خليني انزلها..
يزن : خالتي عارف انك معايا..
دعاء : لا والله طابخينها سوى..
يزن : مهي ياحبيبتي عارف يزن بيحبك قد ايه ويخاف عليكي اكتر من نفسه ولسه هيقرب..
دعاء بعدت عنه : طب مدام بتخاف عليا خلينا ننزل نشوفها..
يزن بغمزه : ماشي ياقلبي كلها يومين وتبقى بتاعتي..
دعاء نزلت وشها بكسوف وهي بتمشي : طب يلاا افتح الباب خليني انزل..
*******************
بعد مرور اشهر
عز رايح جاي بخوف وقلق في المستشفى..عشان علاا بتولد..
واول ماخرجت الممرضه حامله بيبي زي القمر جري عليها بخوف : علاا عامله ايه مراتي كويسه..
الممرضه بابتسامه: الحمدلله المدام زي الفل وابنك كمان اتفضل سمي عليه..
ام عز بدموع: بسم الله ماشاء الله. . الف مبروك ياحبيبي..
عز بسعاده : الله يبارك فيكي ياست الكل ..وبص للممرضه علاا هعرف اشوفها دلوقتي..
الممرضه : هننقلها اوضه عاديه وتعرف تشوفها براحتك..
عند دعاء ..
دعاء :لا مش هالبس ده وكملت بدموع : انا تخنت اوووي يايزن..وبقيت وحشه..
يزن قعد جمبها بحب : تخنتي ده ايه انتي كده زي القمر..بعدين ياحبيبتي انتي حامل عايزه يبقى شكلك ازاي..
دعاء بغيظ : اهو اهو بتتريق عليا شايف ازاي..
يزن بصدمه : اتريق هو انا قلت حاجه..
دعاء :ايووا ايووا اضحك عليا..
يزن شدها ليه بغيظ : ياحبيبتي هانت بكرى هتخلفي وتجيبي بيبي صغيره وجميل شبهك ويملى علينا البيت..
دعاء بدلع : لا انا عايزاه شبهك..
يزن بضحك : ماشي البنت شبهك والد شبهي
دعاء : لا انا عايزاهم كلهم شبهك..عشان انا بحبك قوووي وهحبهم لو جم شبهك كلهم.
باس ايدها بحب : هو انا بحبك من شويه ياقلبي..
دعاء وانا بحبك ..
يزن : وانا بموت فيك..حتى وانتي تخينه كده..
داعء بصراخ.: .انا تخينه يايزن امشي امشي من وشي مش عايزه اشوفك..
يزن بضحكه : بهزر بهزر دنتي جامده اوووي بعدين انا بحب الست التخينه وكمل بغمزه عشان بتبقى **ا
دعاء بصدمه اسكت خلاص بطل سف*اله حد يسمعك
يزن :بموت بكسوفك يابطل..
دعاء : بطل كلامك ده ..
يزن : باس جبينها بحبك..
دعاء : وانا بموت فيكي..
يزن : وقعتيني بحبك ازاي مش عارف كل اللي اعرفه اني بموت بيكي..
وشدها ليه ووو
عند علااا
علااا بغيظ :عززز ياعززز اصحى بقى ابنك تاعبني..
عز رفع راسه بغيظ :طب اعمل ايه ياحبيبتي بكرى عندي شغل..
علا برجاء : شيله شويه..هو انت مش ابوه..
عز بضيق : طيب هاتيه عنك. واول ماعز شاله ومشي بيه شويه الولد نام..
علاا بصدمه : انت عملتله ايه نام بسرعه كده..
عز : عشان ابني بيحبني ومش عايز يتعبني.
علاا بضيق : يعني مبيحبنيش انا .
عز حط الولد مكانه وقرب ليها بحب : هو انتي في حد مبيحبكيش..اصلا لو في حد باىدنيا دي يستاهل يتحب هو انتي..
علاا وهي بتلعب بزراير البيجامه بتاعته بدلال : بجد ..
عز : ده جد الجد انتي وقعتي عز بحبك بظرف يومين دنتي عندك قدرات محدش يقدر عليها ولسه ماخفي اعظم ..
علاا بحبك..ياعز..
عز متجي نكتشف القدرات التانيه..ولسه هتفهم بيقول ايه. وزقها بخفه عالسرير ووووو
النهايه هي الغايه وخلصنا…اهووو
علشان تصلكم الرواية الجديده لازم عمل انضمام من هنااااااااا
الرواية كامله من البدية من هنااااااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا