القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية زوج تأجير الفصل السابع عشر 17بقلم شهد أحمد



رواية زوج تأجير الفصل السابع عشر 17بقلم شهد أحمد 




رواية زوج تأجير الفصل السابع عشر 17بقلم شهد أحمد 


 17 

زوج تأجير

الممرضه رنت علي قاسي وقالت استاذ قاسي تعالي بسرعه علي المستشفي وقفلت 

عاصم. في اي ي قاسي الممرضه قالت ليك اي 

قاسي. مش وقت كلام يلا بسرعه علي المستشفي

وعاصم وقاسي كانوا في طريقهم إلى المستشفى

عاصم. بدموع طول الطريق وكان بيدعي ل أمه واول ما وصل جري علي الممرضه وقال في اي وامي مالها 

الممرضه. ولده حضرتك تعبت اووي و الدكتور قال إنه لازمها جلسه تانيه بسرعه 

عاصم. بدموع 🥺 انا عايز اشوف الدكتور 

 وفي الوقت ده وصلت خديجه ولما شافت عاصم في الوضع ده جريت وقالت في اي

عاصم. بدموع امي بتروح مني ي خديجه 

خديجه. اهدي بس وفهمني في اي

عاصم. كان ساكت وكل اللي علي لسانه امي بتروح مني

خديجه. في اي ي قاسي حصل اي

قاسي. أمه لازمها جلسه تانيه ي خديجه

خديجه. طيب ما احنا عملنا الجلسه ي قاسي لي  قالو علي جلسه تانيه ليه 

قاسي. مش عارف ي خديجه

خديجه. طيب امسك مروان ي قاسي وقاسي اخد مروان وخديجه اخدت عاصم وراحوا عند الدكتور

خديجه. في اي ي دكتور احنا عملنا الجلسه اي لزمتها الجلسه التانيه وعايزين نعرف وضعها اي 

عاصم. والنبي ي دكتور طمني علي امي وقول أنه هيا بقت كويسه انا مليش غيرها ومش هعرف اعيش من غيرها هيا دنيتي وحياتي 

الدكتور. اهدي ي أستاذ عاصم لازم تكون اقوي من كده 

عاصم. لما اطمن علي امي الاول

خديجه. اهدي ي عاصم وخلينا نسمع الدكتور 

عاصم. سكت 

الدكتور. ولده حضرتك في أيامها الاخيره المرض عمال يزيد عندها وعايزه معجزه علشان تشفا منه 

عاصم. بعصبية انت بتقول اي مستحيل ده يحصل وبدموع اميي وزعق وقال اومال انت دكتور ازاي وبعدين واقف ترغي معايا وقام مسكه من البالطو وقال بدل ما انت واقف وعمال ترغي روح انقذها ولو حصل ليها حاجه ههد المستشفى دي علي دماغكم امشي غور انقذها 

الدكتور. بعصبيه نزل ايد عاصم من عليه وقاله انا مش هاخد اي اجراء ضدك بس علشان انا مقدر الحاله اللي انت فيها 

خديجه. احنا اسفيين ي دكتور وانت ي عاصم اهدي مش كده هو بيعمل اللي عليه بقولك أي ي دكتور هو احنا لو عملنا الجلسه دي ممكن يبقا في تحسن وتقوم 

الدكتور. كل شيء جائز ي مدام بس الجلسه دي والعلاج ده هيكلف مبلغ كبير اووي 

خديجه. تمام ي دكتور جهز لل الجلسه وانا هجهز ليك الفلوس في اسرع وقت

الدكتور. تمام ومشي. 

عاصم. خديجه انا مش عارف اقولك اي انا عارف اني اخدت فلوس منك اكتر من اللازم واكتر من الاتفاق اللي قولنا عليه وأن الفلوس اللي اخدتها دي اكتر من اني امثل  زوج تأجير بجد انا اسف وهبقا ارجعهم ليكي في اقرب فرصه ليا ولما يكون معايا فلوس 

خديجه. عاصم متفكرش في فلوس ولا في اي حاجه دلوقتي شوف اي اللي يبسط أمه واعمله فرحها اعملها مفاجاه قبل ما تدخل الجلسه دي يمكن ده يحسن من نفسيتها وتتحسن 

عاصم. اعمل اي طيب 

خديجه. فكر ي عاصم 

عاصم. فضل شويه كده يفكر وبعدين قال خديجه

خديجه. نعم 

عاصم. امي ديما نفسها انها تشوفني متجوز تقبلي انك تمثلي قدمها انك مراتي وأنه احنا متجوزين 

خديجه. بس ي عاصم متنساش أن امك عارفه اني معايا ولد هتقول ليها اي ؟

عاصم. هقول أنه ابني ي خديجه

خديجه. ابنك ازاي ي عاصم وليه خبيت عليها وهيكون فيه مليون سؤال 

عاصم. هقول أنه انا كنت اعرفك من 3 سنين وأنه احنا كنا علي علاقه وأنه احنا كنا متجوزين وحصل شويه مشاكل بينا وانفصلنا وأنه انا شوفتك بالصدفه وانتي جيتي اعترفتي لي أنه لما سبتك كنتي حامل وأنه ده ابني ولو سألت مقولتش ليه هقول أنه مكنش فيه داعي طالما سبنا بعض انتي اي رئيك 

خديجه. انا مش عرفه ي عاصم اللي انت بتفكر فيه ده صح ولا غلط 

عاصم. خديجه ارجوكي وافقي انتي بس وانا هظبط كل حاجه

خديجه. ماشي ي عاصم موافقه 

عاصم. طيب تعالي معايا واخدها وراح عند قاسي واخد منه مروان واخدهم الاثنين ودخل عند أمه 

عاصم. ماما حبيبتي فوقي انا عايز اقولك علي حاجه مهمه ولازم تعرفيها ولما تعرفيها هطيري من الفرحه قومي بقا 

وبص ل خديجه وقال ماما قومي شوفي ابني ومراتي مش ديما كنتي بتقوليلي انك عايزه تشوفيني متجوز ومستقر في حياتي اهو انا متجوز وكمان معايا ولد وراح قرب منها ومسك اديها وخلي مروان يمسك ايد أمه وقال شوفي ي ماما حتي ابني عايزك تقومي وفجاه مروان عيط 

عاصم. قومي ي ماما يعني يرضيكي تشوفي حفيدك لاول مره ويعيط ومش تسكتيه ولا تشيليه قومي بقا 

عاصم. بعصبيه قومي بقا ي ماما 

ولما عاصم زعق مروان عيط 

خديجه. اهدي ي عاصم علشان مروان خاف 

عاصم. لما شاف مروان بيعيط قال خلاص ي قلب بابا مش تعيط حقك عليا واخده في حضنه وفضل يهدي فيه 

خديجه. طنط قومي علشان خاطر عاصم وبعدين انتي مش عايزه تتعرفي علي مرات ابنك وحفيدك كمان طيب انتي مش عايزه تشوفينا طيب اخد ابني وامشي يعني 

خديجه. خلاص ي عاصم مفيش امل هات مروان علشان نمشي خليني ارجعه البيت وبعدين هبقا ارجع ليك وفجاه وخديجه شايله مروان وماشيه  وعاصم نام علي ايد أمه ام عاصم اتحركت 

عاصم. بفرحه استني ي خديجه ماما اتحركت 

خديجه. رجعت تاني ل عاصم وقالت خود مروان وانا هروح انادي لل الدكتور 

عاصم. ماشي واخد مروان وكان عمال يقول قومي ي ماما 

خديجه. طلعت لقت قاسي قالت نادي لل الدكتور ي قاسي بسرعه 

قاسي. تمام وراح علشان يجيب الدكتور وخديجة دخلت 

وكان شويه والدكتور جاء وشافها وشويه وام عاصم فتحت عنيها وقالت عاصم 

عاصم. عطا مروان ل خديجه وراح عند أمه وقال قلب وروح عاصم ي امي قومي بقا قلقتيني عليكي 

الدكتور. وهو بيشوفها قال بقت حالتها مستقره نوعا ما بس لازم برضوا الجلسه ودلوقتي هنقلها اوضته تانيه 

عاصم. تمام ي دكتور ونقلوها 

عاصم. كده ي امي تقلقيني عليكي 

ام عاصم. حقك عليا ي حبيبي

خديجه. حمد الله على سلامتك ي طنط 

ام عاصم. الله يسلمك ي بنتي 

عاصم. ماما انا عايز اقولك علي حاجه مهمه 

ام عاصم. قول ي ابني 

عاصم. راح عند خديجه ومسك اديها وقال ماما اعرفك ب خديجه مراتي وده مروان ابني وانتي شوفتيهم اقبل كده معايا وانا كذبت عليكي وقولت أنه في مشروع وشغل بينا 

ام عاصم. انت بتقول اي وأمته ده حصل ومن غير ما اعرف 

عاصم. اهدي ي حبيبتي وهحكيلك علي كل حاجه

ام عاصم. تحكيلي اي هو الموضوع بجد ولا اي

يعني أنا ساعه ما كنت غايبه عن الوعي مكنتش بحلم 

عاصم. بتحلمي ب اي

ام عاصم. انك جيت وقولت انك متجوز وكمان عندك ولد ؟ وكمان حسيت اني مسكت ايد صغيره وكان فيه صوت عياط بيبي صغير 

عاصم. اه ي ماما دي الحقيقه انا متجوز وعندي ولد من 3 سنين اتعرفت علي خديجه وحبتها وكنا علي علاقه مع بعض وكمان اتجوزنا بس بعد كام شهر من جوازنا حصلت مشاكل بينا في نفس الوقت اللي كنت هقولك فيه أنه انا متجوز بس بسبب المشاكل دي انفصلنا ف قولت مفيش داعي أنه اقولك وفي الوقت ده خديجه طلعت حامل ومكنتش تعرف بس عرفت بعدين بس في اليوم اللي اكتشفت فيه أنه هيا حامل كانت سافرت علي مدينه تانيه وخبت عني وبالصدفه شوفتها تاني قبل ما تاخدي الجلسه بيومين وكده واكتشفت اني مروان ابني فكنت بحاول اني ارجع ليها ولما تعبتي كانت هيا معايا وعلشان كده جينا سوا ولما سالتي مكنتش عارف اقولك اي وبعد الجلسه خديجه قررت تاخد مروان وترجع تاني من مكان ما جات وعلشان كده اطريت اسيبك وارجع علشان ارجع مراتي وابني تاني في حضني وكفايه بعد لحد كده وعلشان خاطر ابني انا اسف اني خبيت عليكي ي ماما 

ام عاصم. بصدمه 😳 من كلام عاصم ،،،،،،،، 

يتبععععععع. 

تكملة الروايه اضغط هناااااااا 

اكتب ف بحث جوجل مدونة قصر الروايات 

الرواية كامله من البدايه من هنااااااا

تابعونا على قناة التليجرام من هنااااااا ليصلكم اشعار بالنشر فورا

تعليقات

التنقل السريع